MuscleMeat

Wil mn triceps opblazen tot abnormale proporties! Wie kent de volgende 2 oefeningen?

Bezoekers in dit topic

huckfinn zei:
Waaraan merk je dat?

1. Door mn trainingsmaat, die vertelde me steeds harder op mn schouders te moeten drukken
2. Bij oefeningen met dumbbells of met barbell steeds hogerte gewichten kunnen opakken.

Dat het met name kwam door deze oefening schrijf ik toe aan het feit dat deze twee voorgaande punten op gingen vallen toen ik met deze oefening begon.
 
Gekke Gijs zei:
'dippen niet tussen bankjes dat is voor watjes'

Wat een gelul is dit hahaha!! Als je genoeg grote schijfen op je schoot legt waarom zou het dan een oefening voor watjes zijn? Het is voor mij trouwens ook echt een goede oefening om massa op te bouwen.

IDD ja! is voor mij een basis oefening bij elke triceps training de laatste tijd. gewoon 40kg op schoot leggen, dan ben je echt niet een mietje als je dat 12 reps volhoud ;)
 
Ik denk zelf dat de french press en cable pulldown toch de beste oefeningen zijn voor de triceps.
 
Ik denk dat vooral presses goed zijn voor massa en kracht voor de triceps.

Smallpresses
reversepresses
partialpresses
overheadtricepspresses
 
Als ik 1 oefening zou moeten kiezen dan zou dat decline French curls afgemaakt met een paar reps decline French presses bij de laatste set.

Ik laat bij de French curl (extensions) het gewicht niet richting voor hoofd zakken, maar net er achter zodat de lange kop wat meer op lengte kan komen

Goeie 2e is reverse presses
 
voor de rest hetzelfde als skullcrushers dus?
 
Ik ben de laatste tijd meer lying DB extensions gaan doen, hierbij laat ik de DB's tot achter mijn hoofd zakken, ik voel dan heel goed spanning op mijn triceps.
Bij het omhooggaan ga ik tot 45 graden.
Zal hem eens decline gaan proberen op het buikspierbankje dat bij ons staat, want dan kun je je armen verder onder spanning strekken.
Ook dippen werkt goed, ik doe nu met bodyweight (105kg) 3x20 reps, maar ik ga hem dus nu ook met een DB tussen mijn benen doen om hem zwaarder te maken.
Door alle tips die je hier leest kun je je oefeningen toch verder verbeteren.
Ook wel lekker; overhead triceps extension op de high pulley, hierbij kan ik een erg grote ROM maken, en heb er een enorme pomp door.
 
seated half press wel!


close grip en de nadruk op de beweging! ( zelfs met 60% max MP ga je groeien!!):D
 
Back
Naar boven