MuscleMeat

Nieuws Wilders vergelijken met Hitler of Goebbels gaat ambassadeur Marokko te ver. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
de ambassadeur van marokko is het 'helemaal niet eens' met de vergelijkingen die zijn gemaakt tussen pvv-leider geert wilders en adolf hitler of diens propagandaminister joseph goebbels. "je moet jezelf niet verlagen tot het niveau wilders", zegt abdelouahab bellouki in een interview met de ochtendkranten van de persdienst.

zelf herinnert de ambassadeur liever aan wat vooraf ging aan de massaslachtingen in rwanda. "daar is de slachting begonnen met statements, uitlatingen waarbij een bevolkingsgroep, de tutsi's, als gevaarlijk en minderwaardig werd weggezet. Daardoor kregen hutu's een enorme haat tegen de tutsi's, zelfs als ze buren waren."

na de uitspraken van wilders over minder marokkanen reageerde fouad sidali van het partijbestuur van de pvda woedend op twitter. "hitler is onder ons. In de gedaante van geert wilders", schreef hij. Een week later, nadat wilders zijn toehoorders liet scanderen dat ze minder marokkanen willen, herhaalde voormalig groenlinks-kamerlid tofik dibi de woorden van sidali.

Wilders is volgens de ambassadeur 'huiveringwekkend'. "hij zet mensen tegen elkaar op. Dat heb je goed kunnen zien na de overval in deurne, waar twee groepen jongeren lijnrecht tegenover elkaar stonden. Dat is het laatste wat een beschaafde samenleving zou moeten willen."

de overval is volgens de ambassadeur slecht voor de marokkaanse gemeenschap. "het bevestigt het vooroordeel over de groep, maar slecht is slecht. Triest is wel dat als marokkanen die hier wonen iets slechts doen, ze vaak marokkanen genoemd worden, maar als ze iets goed doen, zijn het ineens nederlanders."

de ambassadeur heeft zelf geen aangifte tegen wilders gedaan, maar vindt het goed dat anderen dat wel doen. "hij vertegenwoordigt een manier van denken en spreken waar je je tegen moet blijven verzetten. Marokkanen zijn geen masochisten, wij laten niet alles over ons heen komen. Maar je moet reageren volgens de regels van het spel, volgens de wettelijke mogelijkheden. Dan verdien je respect."

http://www.nieuws.nl/algemeen/20140402/Vergelijking-Hitler-gaat-ambassadeur-Marokko-te-ver

Maar ach een vergelijking met het begin van de Rwandese genocide maakt de ambassadeur dan weer een stuk minder uit. Die genocide was in uitvoering heviger dan de holocaust.
 
Ik krijg altijd een naar gevoel, wanneer dat soort figuren in de media komen. Het komt op mij over als het opvoeren van een totale façade.
 
Ik krijg altijd een naar gevoel, wanneer dat soort figuren in de media komen. Het komt op mij over als het opvoeren van een totale façade.

En de aandacht die ze daarna vervolgens blijven krijgen, dat geeft nog meer een naar gevoel.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven