Fitness Seller

Willem's UB/LB Log

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
Ik ga eindelijk ook een logje bijhouden. Hou mijn trainingen al een tijdje bij, maar zal ze nu ook in dit log plaatsen met de hoop op goede feedback.
Een beetje achtergrond over mij:
ik ben 19 jaar, 1m79 en ongeveer 77kg bij ongeveer 8%. Ik ben absoluut geen powerlifter pur sang. Massa is ook een belangrijk doel voor mij en ik train op deze (powerlifting) manier omdat ik denk dat dat de beste manier is om massa te pakken. Ik ben ook niet van plan als een gek te bulken, maar wil het hele jaar door in shape blijven. Dus onder de 10% blijven.
Ik ben de eerste keer naar de gym gegaan toen ik 15 was. Toen was het nog maar 1 keer per week en kan je natuurlijk niets bereiken. Eten trok ook op niet veel. Het is geleidelijk aan serieuzer geworden en ik zou zeggen dat ik nu een 2 à 2,5 jaar fatsoenlijk train.
Mijn huidig voedingsschema zal ik binnenkort ook eens posten.
Als rode draad voor mijn trainingen gebruik ik het schema dat Chewie in Klusmier z'n log heeft gepost:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/klusmier-powerlog-37883/index129.html

Ik draai UB en LB om, omdat ik UB trainen na LB niet aangenaam vind en andersom vind ik dat het veel minder impact heeft.
Bovendien heb ik Pull-Ups bij UB gezet omdat ik op LB sowieso al veel energie aan Squats en Deadlift verlies.
Als er nog vragen zijn: stel ze maar!
 
Ga ik zeker volgen Willem.

Mijn trainingsvisie is wel compleet tegenovergesteld, ben een volume trainer puur sang en leef op pomp :roflol:

Maar als je het gevoel hebt dat het voor jouw werkt moet je het zeker doen!

Succes ermee
 
UB1: week 2

BP:
opwarmen
2x80
2x2x85 (zwaar, maar toch zonder hulp gelukt)
3x80
2x80 (zat misschien nog 3e rep in, maar wou het niet riskeren zonder spotter)
7x70
--> Sticking Point was telkens ongeveer halverwege. Ging niet echt lekker vandaag.

BB Rows (bovenlichaam is zo goed als horizontaal en zonder deadstop):
5x60
5x70
2x4x80 (klein beetje legdrive)
3x90 (reps waren niet zo mooi)
7x80 (iets meer legdrive dan bij 4x80) PR

Incline DB Press (iets grotere hoek dan normaal):
6x26
6x30
5x32 (PR in deze gym)
2x34 (F@3)
5x34 (assisted)

Pull-Ups (Hammer Grip):
50 reps in 8 minuten

Push Downs:
12x20
12x30
8x35
6x35
15x25

Cable Flyes (RP Style):
20/15/10xwho gives a ****

Commentaar: Trainingstijd was een 100 minuten. Voelde in het algemeen niet super aan. Denk dat ik niet gefocused/gedreven genoeg was.
 
Ga ik zeker volgen Willem.

Mijn trainingsvisie is wel compleet tegenovergesteld, ben een volume trainer puur sang en leef op pomp :roflol:

Maar als je het gevoel hebt dat het voor jouw werkt moet je het zeker doen!

Succes ermee

Inderdaad. Puur BB trainen is echt niet mijn ding. Vind dat nooit fijne trainingen. Af en toe doe ik het wel puur voor de afwisseling (bijvoorbeeld in de cut).
 
Ik zal morgen ofzo ook mijn trainingen van vorige week posten.
 
He, leuk dat je ook eens log begint. Veel succes bro!:D
 
Bedankt!:D
 
Hé, geen Texas Method? :)

Ga je log wel volgen.
 
Heb ik een tijdje gedaan, maar vond ik toch niet zo fijn. Vooral veel te weinig volume op deadlift. Zo'n basis UB/LB split blijf ik het aangenaamste vinden.
 
Nice dt je een log begint . Succes ermee .
 
sterkte met t halen van je doelen!
zal je log volgen
 
succes ermee. over 2 a 3 maanden stap ik ook over op ub/lb. heb ik vorig jaar ook gedaan en dat werkt super
succes ermee
 
Ff kijken hoe het je bevalt :)
 
Succes bro!

Ik volg ook UB/LB en vind het voor kracht en massa erg goed werken altijd. :)
 
Succes dude. B-baller willem toch hè? Waarom trouwens niet rond de 13% ofzo blijven hangen? Ziet er nog steeds buff uit en lijkt me toch wat lekkerder leven.
 
Succes dude. B-baller willem toch hè? Waarom trouwens niet rond de 13% ofzo blijven hangen? Ziet er nog steeds buff uit en lijkt me toch wat lekkerder leven.

Omdat ik graag heel het jaar er "goed" uitzie. Is natuurlijk subjectief. Ik heb een tijdje met dat vetpercentage (en misschien nog hoger) rond gelopen en ik voelde mij er echt niet goed bij. Daarom doe ik het nu zo.
 
Training van gisteren:

LB1: week 2

Full Front Squat:
opwarmen: 15xbar, 8x40, 5x60, 3x80
3x90
2x102,5 (vrij easy)
2x2x110 PR en nog over!
4x100 (evenaring PR)
3x100

Box Squat (onder Parallel, Touch & Go)
6x90
5x100
5x110
3x120 (zwaar, maar zat vooral mentaal: geen goede spotter)
--> was ongeveer op Sticking Point

Leg Extensions:
15x20
15x25
14x30
12x35
--> Quads helemaal vol nu

Calf Raises:
15x40
15x60
10x75
8x90
7x100
9x80
--> Kuiten ook goed vol nu

Medicine Ball Crunches:
20xBW
12xBW+15
7xBW+10(+12xBW)
7xBW+5(+10xBW)

Commentaar: Trainingstijd was ongeveer 90 minuten. Uiteraard het grootste deel aan de Squats besteed. Volgende week 1x115 Front Squat proberen. Goede training!
 
Heb trouwens gisteren ook nog een uurtje gezaalvoetbald op vrij hoge intensiteit. Telt dus als cardio.
's Avonds stapje in de wereld gezet. Genoeg gegeten en gedronken. Tip: mocht je niet zat willen worden, eet dan voordat je begint te drinken een blikje tonijn en een handvol noten. Het lukte mij gisteren echt niet om gezellig zat te worden, hoezeer ik ook doordronk. Wel ruzie gehad met Kaye Styles.:p
 
Back
Naar boven