AndroidHealthClinic

Willen jullie is kijken naar mijn Cutschema?

Bezoekers in dit topic

andreaszg

Novice
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
105kg
Vetpercentage
19%
hallo iedereen,

ik heb een schema gemaakt, willen jullie hier is naar kijken of dit goed is. Naar mijn idee moet dit wel gaan werken. Ik heb van de week mijn vetpercentage laten meten met huidplooi meter door iemand met veel ervaring en ik kwam hier uit op een vetpercentage van 21.2% mijn doel is 10-12% vet.

leeftijd 25
gewicht 102 KG
lengte 192cm
BMR is 2098 Kcal
Onderhoud is 2800 Kcal

ik train 3 keer per week een uur, en wil 3 keer per week cardio toevoegen van ongeveer 45 min. dit zal op niet trainingsdagen zijn zodat elke dag beweeg.
 

Bijlagen

  • voedingschema andreas.xls
    17 KB · Weergaven: 144
Ik heb je schema nog niet bekeken. Reden daarvoor is dat je met die stats geen 2800 kcal als onderhoud hebt. Zeker niet als je een activiteitsfactor van 1,55 en hoger hebt. Voor jou kom ik op 3493 kcal (Harris-Benedict) of 3264 kcal (Katch-McArdle) in onderhoud uit.
Cutten doe je dan ook niet op 2300 kcal.. Maarja, als je het zo kan, moet je het zo doen :). Ik wil je niet k*tten (pun intended) ofzo, maar ik zou het nog eens berekenen en opnieuw opstellen.
 
Inderdaad 2300 lijkt me wat weinig als je onderhoud al rond 3200kcal ligt.
Probeer eerst eens op 2700kcal te eten.
Daarvoor zul je 400kcal erbij moeten stoppen.
Advies: Brinta verdubbelen (+150kcal) Of banaan bij het ontbijt (+150 kcal)
Handje noten of pinda's bij de kwark (+150kcal)
Willekeurig overdag of avond een eitje erbij (+75 kcal)
 
Laatst bewerkt:
naar mijn idee moet 2800 kcal onderhoud behoorlijk kloppen. Ik doe nu nog geen cardio erbij en trian 3 keer per week. Voor de rest heb ik een kantoorbaan en slaap ik 9 uur per nacht.

Formule van Harris-Benedict: 3098 onderhoud

Formule van Katch-McArdle: 2885 onderhoud

ik heb factor 1.375 gebruikt aangezien ik normaal gesproken heel de dag stil zit plus veel slaap. Ook merk ik als ik meer dan 3500kcal ga eten snel in vet aan kom. Ik heb namelijk een tijdje 4000Kcal gegeten en hierbij ben ik in 5 weken. 600 gram spier aangekomen en 2 kg vet.

als ik het mis heb hoor ik het natuurlijk graag dan pas ik dingen aan.
 
Back
Naar boven