Fitness Seller

Wimbo's Blog

Bezoekers in dit topic

Wimbo19

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
30
Waardering
0
Gister avond ben ik begonnen met hardlopen. Ik heb een tijd niet gesport en het was dus ook erg zwaar. Op sommige momenten had ik echt moeite om adem te halen, maar ik heb me er door heen geslagen.
Ik ben begonnen met 20 minutjes hardlopen. Dit voelde op zich best goed, dat ik nu eindelijk iets aan men iets te dikke lichaam ga doen.

Ik ga proberen dit vol te houden door middel van één dag lopen één dag rust. Die rust dag ga ik over een aantal weken vervangen door middel van een bezoekje aan de sportschool. Maar eerst even men conditie opbouwen en echt even in het ritme komen.

Wat betreft de voeding. Ik let goed op wat ik eet, en drink veel water (Totaal geen frisdrank meer, al aantal maanden). Pizza's, Fastfood en ander vet eten kan ik nu overslaan zonder dat ik een hebzucht gevoel krijg. Ook de toetjes na het eten heb ik vervangen door een glas water.

Ik hoop op zo door te gaan en me zelf die motivatie te geven die ik nodig heb om er veel te sporten en er uiteindelijk goed uit te gaan zien.

*Ik probeer deze topic elke training dag bij te gaan houden, of alleen wanneer er weer andere ontwikkelingen zijn.

Dag 1 is een feit !

*** UPDATE 01-08-08
Het is weer tijd om een update te posten. Ik ben de laatste weken al een aantal keren aan het hardlopen geweest. Ik doe per keer ongeveer 30min actief bezig zijn. Daarnaast heb ik mijn eet en fris/bier lust helemaal achter me gelaten. Ik drink overdag water en let echt op producten qua vet en koolhydraten. Volgende week ga ik naar de sportschool om daar 3x per week te kunnen gaan trainen. Mijn broer kent de eigenaar erg goed, en hij zal mij hopelijk kunnen ondersteunen om echt een strak lichaam te krijgen.
Helaas heb ik mijn voeding nog niet helemaal op orde kunnen krijgen. Om elke tegen men ma te zeggen dat ze rijst moet maken, en de rest eet normaal groentes met aardappelen.
Ik probeer elke dag beter te gaan trainen. Maar ik heb het gevoel dat ik een beetje het 'niet meer eten' denk pad op ga. Ik neem tussendoor nog wel eens een stukje brood met kipfile, maar voor de rest eet ik alleen 's morgens - tussen de middag rond 12:30 en 's avonds het gewone avond maal.
Voor ik het vergeet, ik druk me elke morgen en avond een aantal keren op om die spieren beetje te laten werken. En ik voel het in men armen en boven in men borst. Ik weet niet of dit wel goed is, om gewoon voor het slapen aantal keren op te drukken, en 's morgens voor het douchen een aantal keren op te drukken.

Nou, ik ga vanavond weer 30 minuten hardlopen... en op 1 of andere manier heb ik er zin in. GEEN SPIERPIJN MEER NA ELKE SESSIE :D YES !

*** UPDATE 04-08-08
Daar is weer een update :). Ik heb zonet te horen gekregen dat men broer mee wil naar de sportschool (dus eve een maatje mee te sporten). Vanaf woensdag ga ik elke week 3x naar de sportschool. Qua vrije tijd zit het wel goed en qua motivatie word ik steeds meer gedreven.
Vandaag ben ik weer te hardlopen geweest. We wonen op de ruimte, dus ik heb geen last van veel verkeer of andere irriterende/afleidende dingen. Ik heb een mooi stukje gevonden wat precies 100m is. Ik ga rennend heen, en lopend terug. Dit doe ik ongeveer 30 minuten + nog 5minuutjes naar huis toe joggen. Aan het begin (3 weken terug) kon ik amper iets vol houden, maar ik merk nu dat het veel makkelijker gaat, en ik kan best 45 min lopen. Dit doe ik niet, want ik wil me niet overwerken ivm 3x in de week naar sportschool.
Men voeding is nog steeds niet helemaal perfect. Ik neem al wel brood met kip file mee naar men werk en eet elke dag 1 of 2 stuks fruit. Zoals ik al eerder aangaf drink ik geen fris (soms een biertje in het weekend) en eet ik geen vette dingen meer zoals toetjes, chips of andere lekkere dingen. En ik moet zeggen, het leek aan het begin moeilijk... maar ik heb er geen problemen meer mee.

Vorige week ben ik 4x wezen hardlopen. Elke keer na het avond eten, en 1x 's morgens vroeg. Wat mij nou het meest bevalt ?... ik heb echt geen idee, vind alle 2 wel lekker. 's morgens wordt je er vit van, en 's avonds heb ik nog genoeg energie om 30min te lopen.

Nou, dat was het dan weer. Morgen ben weer 30 minuutjes lopen, om vervolgens woensdag naar de sportschool !. De weken daarna ga ik op maandag, woensdag en vrijdag denk ik. En de dagen daar tussen gewoon lekker stukje hardlopen.

*** UPDATE 06-08-08
Heuj... vandaag weer voor het eerst sinds wat zal ik zeggen, een jaar? naar de sportschool geweest. Een goede vriend van men broer heeft z'n eigen professionele sportschool, en hij kan me helpen met alle problemen en vragen.
Ik ga vrijdag men inschrijf formulier inleveren, en vanaf dan ga ik er vol voor. Het is elke keer halfuurtje rijden, maar dat heb ik er dubbel en dwars voor over :D!!!.
Ben maandag en dinsdag wezen hardlopen, en ik moet zeggen... ook dat gaat steeds beter. Het resultaat is er nog niet meteen, maar ik denk dat het nog moet komen. Ook het 's morgens en 's avonds 10x opdrukken met een kleine helling gaat erg goed. Ik kan opzich veel verder gaan, maar wil niets overbelasten en ben 's morgens niet echt in de stemming haha.
Morgen ga ik men eigen blog site bouwen. Toevallig ben ik professioneel web programmeur dus dat komt wel goed van pas haha. Voor mensen zoals vrienden enz. is dat wel leuk om te zien hoe het gaat enz.

Dat was het voor deze keer. Link van men blog komt hier ook wel te staan. THX voor de support ook naar Huntelaar !

*** UPDATE 02-09-08
Na een maand hard gewerkt te hebben vond ik het tijd om maar weer eens een update blogje te schrijven. Ik heb zeer cker niet stil gezeten en ben hard door gegaan met trainen.
Op advies van een mede forum poster heb ik me wederom ingeschreven bij een sportschool. Een dik jaar terug ging ik zo'n 2x in de week naar de sportschool bij ons in het dorp... maar omdat daar totaal geen begeleiding was en mijn motivatie 0,0 was ben ik gestopt en heb ik een jaar stil gezeten.

Ik ben nu ongeveer 3 weken bezig in de sportschool, en ik moet zeggen dat mijn arm en borst spieren echt beginnen te werken. Op advies van een begeleider daar, ben ik allerlei oefeningen gaan doen die ik steeds herhaal. Ik zal op een gegeven moment toch over moeten stappen op een echt schema, maar voorlopig bevalt dit ook super.
Aan het begin had ik een abonnement van 2x in de week... die ik sinds vorige week omgezet heb naar onbeperkt sporten. Deze week is de eerste week dat ik 3x ga, en wat mij betreft wil ik nog veel vaker. Maar omdat het elke keer bijna 20min rijden is, vind ik 3x eerst wel voldoende.

Ik had een weegschaal gekocht voordat ik begon met mijn complete restyle van men leven. Dit was een zeer goedkoop dingetje, wat ik nu ook wel kan merken. In de sportschool weeg ik 's avonds 102kg terwijl ik 's morgens thuis rond de 105kg zit. Dus die weegschaal gaat hoogst waarschijnlijk de afval container in haha.
Ik val nu ongeveer per week een halve kilo af, en het motiveert me meer dan ooit... waar ik natuurlijk erg blij om ben.

Ik ga zo meteen even een post aanmaken in het training gedeelte van dit forum. Ik wil kijken wat het beste voor mij is en waar door ik het snelst spiermassa krijg, maar tegelijkertijd ook blijf afvallen.

*** UPDATE 16-11-08
Het is alweer een paar maandjes terug sinds mijn laatste update. Als ik eerste wil ik even vermelden waarom ik alles in 1 topic houd. Zo heb ik voor mezelf een mooi overzicht en kan ik het later altijd nog even na lezen.

Zoals beloofd ben ik nog steeds hard aan het trainen. Ik ga nog steeds elke week 3x naar de sportschool en doe veel aan opdrukken. Ik val per week ongeveer 1 á 2 kilo af, en het gaat als een trein. Zonder een echt voeding schema ben ik toch hard aan het afvallen. En elke keer wanneer ik op die weegschaal sta, ben ik weer iets kwijt. Ik ben van ongeveer 105 naar 94.7 (deze week) gegaan. Ook gaan mijn arm spieren zich een beetje uitbouwen. Ik zie redelijk wat resultaat, en weet natuurlijk dat het niet allemaal in een paar maanden klaar is.
Qua gewicht probeer ik tot de 85 kilo te gaan. Ik denk dat ik dan zeer tevreden moet zijn. Als er dan nog iets vanaf moet, is dat geen enkel probleem. Ik heb zeer veel discipline nu, en heb een groter door zetting vermogen dan ooit te voren.
Ook is dr wel een klein min puntje. Ik heb het gevoel dat ik mijn lichaam niet genoeg rust geef. Daar moet ik nog verandering in brengen, want ik begin het niet alleen aan men lichaam zelf te merken, maar ook men ogen zijn zwaar vermoeid.

Ook wil ik nog even vermelden dat ik 3x in de week vanaf school naar huis LOOP. Dus van school naar station, en van station naar huis (totaal zo'n 4 á 5km per dag). Ik weet niet of daar ook nog een speciale techniek voor is. Misschien een beetje stevig aanwandelen goed?.

Ik ga binnen kort ook weer beginnen met hardlopen. Dan ziet mijn schema er als volgt uit:
Dinsdag:
- School
- Sportschool

Woensdag
- School
- Hardlopen

Donderdag:
- School
- Sportschool

Zondag:
- Sportschool
- Veel rust

Alle tips zijn nog steeds welkom!!!

Met vriendelijke groeten,

Wimbo19
 
Laatst bewerkt:
Ik heb als toetje altijd een dikke bak met kwark, dat is gewoon goed, owja: fijt = feit. Succes! :thumbs:
 
Juist(Y), het begin is er.
Nu doorzetten, succes;)
 
Update geplaatst !
 
En maar weer een update gepost :). Wat meer reacties hehe :P
 
Gaat goed man!

Het is btw handiger dat je die update gewoon als losse ractie post, anders wordt het op een gegeven moment heel lastig...
 
Update gepost !... graag wat leuke of interessante reacties !
 
haha leuk maar waarom helemaal vanboven iedererkeer veranderen?
 
Back
Naar boven