Fitness Seller

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Ik geef het al op lol.. Ik heb toch even geprobeerd:

DB Shoulder press:

8x10
2x8x12
2x8x14

Front Raises:

3x8x10 (plate)

Side raises:

3x8x7

EZ barbell curls:

4x10x27 PR lol


Maandag hopelijk terug een bus die rijdt..
 
Nog iets over die BOR dat ik wou zeggen.. Heb dinsdag en woensdag vreselijke spierpijn gehad aan mijn buik en was eerste keer dat ik dit had. Kan bijna enkel van de BOR komen, betekent dit dat ik nu een goede techniek had? Of betekent dat net dat mijn buikspieren al het werk op zich namen? (en het dus een slechte techniek zou zijn).
 
Ik denk dat je core behoorlijk zwak is. Om de houding voor de BOR vast te houden moet je je buikspieren aanspannen, dat was blijkbaar nogal pittig voor ze.
Maar geen probleem, gewoon trainen, dan komt het goed :D

Moet zeggen dat ik het wel vreemd vind.. heb het zelf nooit gehad, terwijl ik buik ook niet echt heel fanatiek train ofzo..
 
Het zou ook van het chinnen kunnen komen. Deed je er meer dan normaal?
 
Nee chinnen heb ik al éénmaal op nog groter volume gedaan, en toen had ik er geen last van. Dit keer wou ik eigelijk meer behalen maar dat weten mijn buikspieren niet :D ..

Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn core zwak is, zijn er nog enkele oefeningen waar je merkt dat ze heel belangrijk zijn? Deadlift gaat 100kg al dus lijkt mij dat je core meer nodig hebt daarvoor dan voor een BOR van 40?

Zou ik meer buikspieren gaan trainen of gewoon meer BOR/DL/.. zodat het vanzelf overgaat?
 
k*t.. Alweer geen geplande training. Vrijdag niet door sneeuwstorm, zaterdag en zondag feesten, en wou ik vandaag dan gaan, speciaal een uurtje pauze in m'n blok genomen en dan kom ik toe en zie ik dat het gesloten is :eek: Een gym moet ALTIJD open zijn, tis niet eens een feestdag vandaag.

GVD is nu al van vorige week dat ik nog degelijk getraind heb.

Morgen moet hier gewoon een training komen :mad: :mad: :mad:
 
idd kerel, zie maar dat ik morgen hier een training zie (liefste met een pr en al ;)) Is wel rot zo
 
wimmos zei:
Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn core zwak is, zijn er nog enkele oefeningen waar je merkt dat ze heel belangrijk zijn? Deadlift gaat 100kg al dus lijkt mij dat je core meer nodig hebt daarvoor dan voor een BOR van 40?

Zou ik meer buikspieren gaan trainen of gewoon meer BOR/DL/.. zodat het vanzelf overgaat?

Een probleem lost zichzelf nooit op. Dus ofwel werk je aan je core, ofwel blijft het probleem ;)
 
Ja je hebt gelijk..Ik zal er wat aan doen dan :)

EINDELIJK getraind :) Totaal nieuw schema met heel wat volume.

Squats:

8x20
8x60
8x60
8x70
8x70
8x70

Front Squats:

8x45
8x45
8x52
8x52 PR

Note: werd heel draaierig, deed ze nogal vlug achtereen en ik denk dat ik teveel lucht in en uitblies waardoor ik bijna flauwviel :)
Dus dan maar even rustige oefeningen en zware op het einde..

T-bar:

8x15
5x20
5x20
5x25
5x25
5x25 PR

Note: ik denk dat ik weet wat er scheelt met t-bar.. Ik neem handvaten die schuin staan, dichter bij mij. Dat scheelt heel wat qua grip met de rechtstaande handvaten heb ik gemerkt.. Aangezien ik vind dat schuine meer voor de rug doen, ga ik echter deze blijven gebruiken.

Pullthrough: 1ste keer, gewichtjes testen..:

8x30
8x40
8x50
8x50
8x60
8x60
8x70 PR
8x70

Voel niet superveel, vind deadlift toch veel meer rulen? En cables gaan maar tot 75kg :(

Incline DB press:

8x16
5x18
5x18
5x20
5x20
5x20
5x20
5x20


Comment: ziehier het psychologische effect waarmee ik jullie overdonder.. Ipv alles te noteren als bv. 3x5x20 doe ik ze op een rijtje en dan lijkt het volume groter (a la 18fitie :p ).. Nuja, mijzelf bedriegen is ook leuk!
 
Totale trainingsduur was minder dan een uur trouwens.:eek:
 
wimmos zei:
Comment: ziehier het psychologische effect waarmee ik jullie overdonder.. Ipv alles te noteren als bv. 3x5x20 doe ik ze op een rijtje en dan lijkt het volume groter (a la 18fitie :p ).. Nuja, mijzelf bedriegen is ook leuk!
:D Zo lijkt het idd een groter volume:D

Gefeli met je pr's, wel lekker volume
 
Je moet pullthrough dan ook als assistance gebruiken, is dus niet zoals deadlift.
 
Ik denk trouwens dat je pullthroughs op een katrollensysteem is, dus de helft van het gewicht, anders is het wel heel erg zwaar voor de eerste x ;)
Toch een nette training :thumbs:
 
Met een draad vooraan en achteraan, geen idee of het dan katrollensysteem is :)?

Probleem is dat het maar tot 75kg gaat, wat moet ik erna dan doen he :(
 
wimmos zei:
Met een draad vooraan en achteraan, geen idee of het dan katrollensysteem is :)?

Probleem is dat het maar tot 75kg gaat, wat moet ik erna dan doen he :(
Is 't denk ik wel, maar goed. Je zou er een dumbbell bovenop kunnen gooien. Of misschien pullthoughs vanaf de low cable pulley? Gewoon improviseren.
 
nog altijd stijf van al het squatten van dinsdag :).. Ga straks weer trainen, als ik ga squatten (wat zou ik anders doen eigelijk) zal het niet te hevig zijn denkek.
 
Train je FB? Hoe ziet je nieuwe schema eruit?
 
Zoiets.. Nee niet full body, de grote zware oefeningen enkel, om wat basismassa te winnen en omdat ik over weinig tijd beschik met de blok :).

SCHEMA

DAG 1: zwaar: benen + bovenrug

Squats:

20x20
8x40
3x5x65
2x5x75
2x5x70

Chins:

3x8
2x7
2x6

Decline bench:

10x20
3x30-3x35 (wennen aan gewicht)
2x8x40
3x8x45

Deadlift:

10x60
3x8x70
2x8x75
 
Echt een toffe training gehad. Zo van die gespierde, krapuleuze mannen in de gym helpen je echt om jezelf wat te bewijzen :p.

DAG 1

Front Squats:

20x20
5x40
5x50
5x50
5x50
5x55
5x55
5x55

Zal het morgen nog meer voelen dan vandaag :)

Chins:

8x
8x smal (handen vlak naast elkaar) => voel je heel goed in rug, wel kleinere ROM
8x heel breed => meer blessuregevoelig lijkt me
7x
7x
7x
6x smal
6x breed
8x omdat ik me verveelde :)

Totaal: 65 nét geen PR denkek.

Decline bench:

10x20
8x40
8x40
8x40
8x45
8x45
8x45
8x47.5
8x47.5
8x47.5 PR

Deadlift:

10x20
10x60
8x75
vanaf hier op techniek gelet: schuren tegen benen, altijd terug op de grond leggen
8x75
8x75
8x75
8x75

Note: Heel explosief en vlug.

Comment:

Heel wat setjes gedaan, meer nog dan op de planning stond, omdat ik me niet wou laten doen en omdat ik soms moest wachten tot iets vrij was en dan maar setje meer deed :). Het kan mijn inbeelding zijn maar ik voel me al sterker dan voor ik dit nieuw schema voelde: al een PR op decline bench (met 3 sets dan nog wel!), front squats waren niet te zwaar, chins ten top, en deadlift techniek in orde! Benieuwd hoe ik er binnen een maand uitzie:D


[Edit] Alles samen een training van 45 minuten denk ik. Ik hou niet van wachten tijdens sets, en zo verspil ik studeertijd :)
 
Back
Naar boven