MuscleMeat

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Een tip die ik je kan geven is om de bar 2sec. te laten 'rusten' op je borstkast. Wel spanning erop houden. Je hebt nu meer het rekeffect dat je ook bij flyes hebt. Het kost meer moeite, maar het is de moeite waard. Dat je je schouders voelt hoeft niet aan je techniek te liggen.. kan ook zijn dat deze evt. nog vermoeit zijn door een eerdere training.

Ik zie dat je speedDL doet... Wat is je reden hiervoor?
Pak je ook nog andere oefeningen op speed?
 
"Ik zie dat je speedDL doet... Wat is je reden hiervoor?
Pak je ook nog andere oefeningen op speed?"

=> Jeroen had me eens verteld dat hij speed bench deed omdat hij zo 2x per week kon benchen zonder te overtrainen. Aangezien ik nu 2x per week voor een tijdje bench-squat-deadlift doe, leek het mij wel handig om eens iets te speed'en. Volgende keer wel wat lager in gewicht zodat ik vlugger kan omhoog komen want dat is blijkbaar ook een deel van "speed" :D .

Squat doe ik eigelijk meestal explosief maar wel met 5 reps dan. Volgende keer ga ik eens explosief proberen met 7x3.
 
wimmos zei:
"Ik zie dat je speedDL doet... Wat is je reden hiervoor?
Pak je ook nog andere oefeningen op speed?"

=> Jeroen had me eens verteld dat hij speed bench deed omdat hij zo 2x per week kon benchen zonder te overtrainen. Aangezien ik nu 2x per week voor een tijdje bench-squat-deadlift doe, leek het mij wel handig om eens iets te speed'en. Volgende keer wel wat lager in gewicht zodat ik vlugger kan omhoog komen want dat is blijkbaar ook een deel van "speed" :D .

Squat doe ik eigelijk meestal explosief maar wel met 5 reps dan. Volgende keer ga ik eens explosief proberen met 7x3.

Gebruik bij speedwerk wel 50/60% van je 1RM he.:D

Wat betreft je bench moet je de bar idd wat lager laten zakken zoals 18fitie al aangaf en zeker niet richting je keel.
 
Maar dan hou ik mijn armen toch wat schuin naar voor? Ik had altijd de indruk dat je dat verticaal moest doen. Vandaag ga ik incline DB press dus testen zal voor volgende week zijn.
 
Vandaag een sobere training want heb maandag 3 grote examens en gebruik dus alle tijd die ik kan om te studeren.

Speed squats: dit keer wél correct gewicht :p

3x60
3x60
3x60
3x60
3x60
3x60
3x60

Note: wat triest, ik voelde er niet veel van.. maar zal zo wel de bedoeling zijn zeker!

Chins:

8
8 smal
8 wijd
8
7
7 smal
7 smal
6
6

Note: smal voelt goed, zag zo in de spiegel dat die spieren veel meer opgespannen staan zo.

Incline DB press:

8x16
5x18
5x18
5x22
5x22
5x22
5x20
5x20
5x20

Pullthrough:

8x50
8x60
8x60
8x70
8x70
8x70
8x70
8x75
8x75 PR

Note: voelde er meer van dan vorige keer, stond verder van de cables en liet dit keer mijn rug meer werken dan mijn armen.

Alles samen een training van slechts 40-45 minuten.
 
Laatst bewerkt:
klote 3 zware examens, succes

toch een pr weten te pakken:thumbs:
 
Maar dan hou ik mijn armen toch wat schuin naar voor? Ik had altijd de indruk dat je dat verticaal moest doen. Vandaag ga ik incline DB press dus testen zal voor volgende week zijn.

Uitdrukken vanaf het punt waar je borstbeen ophoudt.

dit is gewoon 8 reps? goeie chins wat weeg je?
 
ded.cop zei:
Uitdrukken vanaf het punt waar je borstbeen ophoudt.

dit is gewoon 8 reps? goeie chins wat weeg je?

Ja sorry ik heb het veranderd qua notatie. Was idd verwarrend.

Ik weeg nu een 69kg denk ik, en doe al enkele maanden chins :). Ik zou met extra gewicht gaan werken maar body weights hebben ze niet (wel zoiets om rond jou te hangen met een ketting waar je dan een gewicht aanhangt) maar dat ding is veel te groot voor mij en zou afzakken.

Bij dips kan ik een halter tussen mijn benen houden, maar voor chins is de hoogte te groot, als zo n halter naar beneden valt, dan gaat de goedkope vloer naar de knoppen :).
 
Toch een prima training, gewichten beginnen echt ergens op te lijken!
Voor je chins, je zou een rugzak mee kunnen nemen en daar een dumbbell in kunnen mikken.
 
****ing harde chins kerel. iedereen in deze sectie beat mij op chinnen.. maandag zal ik het tegen deel bewijzen:D
 
Whoei!
Mooie volume kerel!

Nette chins en mooie pulltrough heb je ook :thumbs:
 
Bedankt :)!

Morgen heb ik examen van de helft van het eerste semester, drie examens op één dag.. Als ik maar niet tot failure moet gaan :D
 
Na PR's op mijn examens, nu hier enkele PR's :). Naar aanleiding van het gesprek met Jeroen gisteren eens extra mijn best gedaan, om mijn voorsprong nog even veilig te stellen!

Squats:

8x20
8x60
8x70
8x80 PR
8x82.5 PR W000000t

Front squats:

3x5x50

Note: wou ook een record breken maar ging echt niet goed meer, benen waren al kapot en had nochtans bjina geen sets gedaan ??? .

Deadlift:

8x60
3x80
3x100
3x105 PR
3x110 PR

Note: whaha! Zo'n kerel zat naar mij te staren en dacht eerst wss 'wat is die van plan', maar toen ik de 100 grens overstak was ie echt wel impressed :D Iets later vroeg ie of ik ff wou spotten bij zn bench (90kg).
Techniek van mn deadlift zit helemaal goed. Grip bij 110 kg was eerst pronated maar ging bijna uit mn handen vallen, dus volgende keer toch weer mixed voor zoiets.

T-bar (machine):

Wou in de hoek doen maar wij hebben helemaal geen hoek die vrij is! Moet een andere oplossing zoeken..

5x15
4x5x25 PR

Flat bench press:

5x5x60 PR

Note: woohoo! Dit keer meer naar de borst en ging idd beter, ik voelde veel meer triceps en borstkas werken. Bedankt voor alle comments hierover je ziet dat het helpt :D .
 
Zow, dat gaat lekker. Die squats gaan echt super joh, bench begint ook mooi mee te komen nu!
 
Gefeliciteerd kerel! Mooie records :thumbs:
 
Nice pr's wimmos. Hoe diep waren die squats. Mss kan je bij t-bar row de stang tegen het squatrek of een andere vage machine zetten.
 
Bedankt jongens:D . Wou dat er elke keer iemand op mij zat te kijken, zou wel wat uitmaken denkek!

Die squats waren iets dieper dan parallel. Kreeg wel een soort pijnscheut in de knie toen ik front squats deed en wat dieper ging, was vreemd. Hoop stiekem dat het ook is door de groei want zou graag nog wel wat groter worden dan 1.74:( .

Vanaf volgende training weer heel wat volume nemen, had vandaag gewoon eens zin om wat pr's te halen :).
 
Goeie training man!

Nog ff terug komen op de speedoefeningen. Ik was benieuwd wat de gedachte was achter speed speciaal op de DL. Jeroen heeft, of jij, hebt het niet helemaal begrepen. Speeds helpen je explosiviteit te ontwikkelen waardoor je makkelijker de omhooggaande beweging start bij de SQ en bij BP beter vanaf je borst kunt vertrekken. SpeedDL zijn ongebruikelijk en imo overbodig. Beperk je speedwerk tot SQ en BP!

Om meer uit de speedoefeningen te halen:
SQ: langzaam zakken, onderin ff rust, zo explosief mogelijk naar boven.
BP: langzaam zakken, stop op de borst, zo explosief mogelijk uitstoten.
Houd de rust tussen de speedsetjes kort.
Mag het dan nog allemaal te makkelijk gaan (onthoud gaat op snelheid/explosiviteit) kun je altijd nog gewicht verhogen.
 
Bedankt voor die comment daar heb ik wat aan! Als ik in logs lees zie ik eigelijk nog een pak mensen speed deadliften?! Zal het nog es proberen met de squat of bench :).
 
deadlifts gaan de goede kant op:D
 
Back
Naar boven