MuscleMeat

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Vandaag een ongelofelijk pijnlijke training.. ben heel diep gegaan en ik voel me nu wel redelijk zwak :)

Squats: vorige keer 8x82.5 als pr

8x20
6x6x80 !!!

Front squats:

8x50
4x6x55 !!!

Chins = C en pull ups = P

8 C
8 P
8 C small
8 P small
7 C breed
7 P
7 C
7 C small

Note: Pullups zijn een stuk makkelijker dan chins lijkt me.

Deadlift:

3x3x80
3x3x90
2x3x100

Decline bench:

6x40
5x8x50 groot PR!


Comments: alles begint zeer goed vooruit te gaan nu. Op enkele weken ben ik enorm verbeterd in de grote 3. Ik kan dan ook dit zelfgemaakte schema aan iedereen aanraden :D . Vooral mensen die een V-vorm willen zouden hier wat aan hebben denkek, ik merk een enorm verschil met 1 maand geleden!

Langste training totnogtoe trouwens: 70 minuten schat ik. Op minder was ik van mn sus gegaan.
 
Lekkere training, vanavond mag ik weer :). Die gewichten beginnen goed te komen. Waarom doe je gene oh press?
 
18fitie zei:
Lekkere training, vanavond mag ik weer :). Die gewichten beginnen goed te komen. Waarom doe je gene oh press?

Is dat de oh squat? Die lijkt me nogal blessuregevoelig voor de schouder, nee? Welke spieren bewerkt ie anders dan de normale squat? Wat variatie zou eens leuk zijn :p
 
oh-press: push press, mp, ...

oh-squat vnv nog eens oef :D
 
18fitie zei:
oh-press: push press, mp, ...

oh-squat vnv nog eens oef :D

oh lol. Wel was mij aangeraden de grote oefeningen te doen om wat meer kracht én basismassa te winnen. Military press is ook nog een uitstekende compound maar steekt toch af tegen de andere oefeningen :). Ik denk dat ik schouders nog genoeg train met bench press. Military press daar nog es extra bijdoen bij al deze compounds zou bijna dodelijk zijn denkek. :p Het zou nog wat beter zijn voor de v-vorm maar mjah ik kan nu niet alles in één training proppen.

Vanaf ik weer ga splitten of UB/LB (iets meer dan een maandje) komt die zéker weer terug.
 
mn schouders zijn goed beginnen groeien met overhead presses. Ervoor trainde ze ik ook niet echt en dacht ze genoeg mee te pakken met rest.
 
Ik besef het nut van een oh press, anders had ik ze voorheen niet gedaan en zou ik ze binnekort niet doen :). Maar het schema is al veel te zwaar: dit zijn één voor een oefeningen die je doet als eerste oefening in je training (op chins na), en dan begrijp je wel dat na 3 van zo'n oefeningen je er al kapot van bent.

Ofwel laat ik één oefening vallen 1x per week, en doe ik in ruil mp of front press.. dan zou mn voorkeur uitgaan naar deadlift laten vallen. Indien ik dan begin met mp dan ga ik laatst benchen en omgekeerd.

Vind je zoiets beter?
 
Naar aanleiding van pijnlijke lies door foute squats ga ik een weekje niet trainen. Voel me vermoeid en ik mis even wat fut, en kwam net tot de conclusie dat ik nog nooit een rustweek heb genomen.. bij deze :). Vrijdag weer trainen.

Er komt ook een aanpassing aan het schema, niks officieel want wil dit eerst testen voor ik het elke week doe. Het schema zou zo worden:

Dag 1:

Speed Squats - chinnen - bench press - deadlift - BOR/Tbar

Dag 2:

speed bench press - squats - front squats - pullthrough - military press/DB press


Dit omdat ik zo niet (opnieuw) benen overbelast. Speed benchen ga ik doen om daarna een schouderoefening te kunnen doen (om Yoeri blij te maken).

Zo lijkt het jammer genoeg niet meer op "de grote 3" trainen, maar goed, we'll see.
 
suc6. maar je kan deze week toch ook deloaden. gewoon wat terug gaan in gewicht.grts
 
wimmos zei:
Naar aanleiding van pijnlijke lies door foute squats ga ik een weekje niet trainen. Voel me vermoeid en ik mis even wat fut, en kwam net tot de conclusie dat ik nog nooit een rustweek heb genomen.. bij deze :). Vrijdag weer trainen.

Er komt ook een aanpassing aan het schema, niks officieel want wil dit eerst testen voor ik het elke week doe. Het schema zou zo worden:

Dag 1:

Speed Squats - chinnen - bench press - deadlift - BOR/Tbar

Dag 2:

speed bench press - squats - front squats - pullthrough - military press/DB press


Dit omdat ik zo niet (opnieuw) benen overbelast. Speed benchen ga ik doen om daarna een schouderoefening te kunnen doen (om Yoeri blij te maken).

Zo lijkt het jammer genoeg niet meer op "de grote 3" trainen, maar goed, we'll see.
:D
 
Ok na 6 dagen rust kon ik me niet meer houden om een hele dag te zitten. Ondanks de polsblessure toch getraind.. rottraining :)

Squats:

5x6x82.5

Note: ik wou voor 6x6 gaan maar ik voelde bij de 6e set dat ik het niet ging houden en aangezien ik nu los squat zonder spotter wou ik het mij niet riskeren.
Dit is dus eigelijk een PR maar ik ben pas tevreden met de 6x6 dus is wachten.

Front squats:

4x6x55

Chins:

8
8 small grip
8 breed
8
7
7

Note: Bij de small grip voelde ik mn linkerpols alweer. Ik vermoed dat de blessure hiervan kan komen aangezien ik er vorige keer zo op los chinde :). Jammer want voelde heel goed aan de rug, maar ik schrap de small grips.

Bench press:

2x5x62.5
3x5x60

Note: .. Ik wou 5x5x62.5 maar helaas.. Pols speelt parten en het ging echt niet, die laatste reps waren altijd vreselijk en mn techniek was niet optimaal.

Deadlift:

8x60
3x8x80



Comments: Was echt kapot, duizelig en gedurende een aantal minuten moeten stilzitten om alweer niet van mn sus te gaan.. zal wel aan de examens liggen. Benen gingen nog goed maar de rest van de training vond ik maar belabberd.
 
toch nette training, nette front squat en chins
 
klote weer iemand in deze sectie die problemen heeft. suc6 dan maar
 
Hehe bedankt, kan er ook niet aan doen :p
 
lang geleden maar vanaf morgen weer regelmaat... Examens zijn gedaan en heb nu een heel weekje vrij om te vreten..nog enkele kg's voor het cutten!

Training komt dus morgen.
 
Uitstekend. Die laatste 3 examens op één dag gingen heel vlotjes. Er is een kans op één buis bij het grote buisvak hehe.. maar dat zien we nog wel!
 
he jongens niet boos zijn maar ik ga weer even splitschema doen ipv het andere, ben het wat beu om altijd hetzelfde te doen..Ik weet het, vandaag was beachboydag.. heb dan ook niet gezweet:D

Vandaag: borstkas/biceps

Incline DB press:

10x16
8x18
8x22
8x22
8x22
8x20
8x20

DB Flys:

8x12
8x14
8x14
8x16
8x16

Note: Was lang geleden, ik voel mn borstkas hier echt beter bij dan bij de andere oefeningen.. heerlijk!

Decline bench:

20x20
3x40
5x55
5x55
5x55
5x52.5
5x52.5

BICEPS -> hier begint het breezah level!

EZ barbell curl:

8x20
6x32.5
6x32.5
6x32.5

Note: had al 2 maand enkel biceps gedaan bij mn rows.. Ik zie dat hij toch al wat verbeterd is. Curls lopen nog altijd achter op de rest, maar biceps is mn zwakste spiergroep denkek.

Concentration curl:

8x10
8x12
8x12

Preacher curl:

8x10
8x15
8x20
Pompsetje


Comments: niet teveel kritiek over het hoge volume op biceps aub:p . Volgende keer weer wat lager volume, maar ik ga me er toch even op focussen want dan kan ik mijn rows met een degelijk gewicht doen.
 
goeie flyes en goed dat je weer gaat trainen :)
 
BEACHBOY;) :D

Verder vind ik dat het volume op je biceps wel meevalt. Je hebt een zeer groot volume op je borst genomen
 
Back
Naar boven