MuscleMeat

Wimmo's logs (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Adema zei:
20 sets armen en 6 sets lowerbody :roflol: :roflol:

Powerblade zei:
En no offence, je wilt BBen, maar aan je gewichten te zien moet je nog flink groeien, WAAROM HEB JE DAN ZO'N BEACHBOYSCHEMA?

Ga eerst eens veel grote compound doen, deadlift, squat, alle soorten benchpresses en overheadpresses, zware rows, en niet te vergeten chinnen en dippen.
Daar heb je veel meer aan dan 15 isolatieoefeningen voor biceps en triceps in de week.

Right on guys...

Sorry Wimmo, maar Powerblade, Adema, etc hebben overschot van gelijk. Je schema staat bol van de zinloze kinderoefeningen en allerlei pumpshit terwijl je nauwelijks werk verzet op die oefeningen die wél impact op je kunnen hebben. Als je wil vooruitgaan dan zul je flink moeten beginnen werken op de zware basisoefeningen ; als je daar intensief genoeg op traint om vorderingen te kunnen maken dan zul je trouwens niet veel energie meer overhebben voor heel veel isolatiewerk. Je mag tricep kickbacken en concentration curlen zoveel je wil, zolang je je squats, deadlifts, presses etc etc niet centraal stelt in je training ga je vrees ik weinig groeien.

Voor meer informatie : zie mijn signature ;)
 
Geen probleem, ik ben hier om te leren :D. Zal een paar isolation oefeningen vervangen door compounds, maar ik kan ze nog niet allemaal uitvoeren: nog een weekje en vanaf dan ga ik nr de gym :cool: .

Bedankt voor de raad allemaal, en meer raad is altijd welkom!
 
Voor de eerste keer in een gym gaan trainen. Moest mij wel wat aanpassen en ik zocht enkele machines die er jammer genoeg niet waren..
De meeste oefeningen waren nieuw voor mijn benen (het is dan ook een nieuw schema..), dus ben ik laag begonnen.

Hier is mn workout voor benen/schouders:

5 minute warmup

Squats 2 x 8 - dumbbells van elk 18kg :D Ik wou laag beginnen, ik heb slechte knieën

Lunges 2 x 8 - dumbbells van elk 16kg

Calf raises 3 x 12 - 30kg

Military press 1 x 8, 1 x 6 - 20kg zonder gewicht staaf - nogal pijnlijk voor mn rug

Behind Neck Press 2 x 8 - 40kg

Dips 1x8 1x6 1x4 - met mijn gewicht van +/- 60kg

Lateral raises 2x8 - dumbbells van 8kg elk

Arm extensions 1 x 8, 1 x 6 ----- vond machine niet

Chin up: gwn omdat ik die andere oefening niet kon doen die maar gedaan: 1x8 1x6 met mijn gewicht van +/- 60kg

Voor m'n zwakke polsen: Barbell Reverse wrist curl en Barbell wrist curl met onnoemenswaardige gewichten.

Tenslotte 5 minuten uitbollen :)
 
Heb niet graag die kouwe stang in mn nek drukken :).. maakt het uit of je dumbbells of barbell doet?
 
gast ben je nou een vent of niet, koude stang :twitch:
 
wimmos zei:
Heb niet graag die kouwe stang in mn nek drukken :).. maakt het uit of je dumbbells of barbell doet?
barbell is beter, niet alleen voor je evenwicht, ook ivm hoeveelheid gewichten ( bij ons hebben ze geen dumbbells van 80 kilo of meer, laat staan dat ik die vanaf de grond tot schouderhoogte moet zien te krijgen !!:D :eek: )

:cool:
 
Vandaag: borstkas/biceps

In volgorde:

Incline Bench press 1 x 8, 1 x 6 35kg
Incline Lying dumbbell presses 1x 8, 1 x 6, 1 x 4 2 x 14 kg
Dumbbell flys 3 x 8 2 x 8 kg
Dips 1 x 8, 1 x 6, 1 x 4

Barbell curls 1 x 8, 1 x 6, 1 x 4 25kg
Chin-ups: 20 totaal (in 5 sets)
Concentration curls 1 x 8, 1 x 6, 1 x 4 10kg
Reverse curl 2 x 8 2x8kg
Pose curl 1 x 8, 1 x 6, 1 x 4 (kabel) 45kg

Qua borstkas leken alleen de dumbbell presses en dips te werken, bench is precies niet best om te beginnen, want vroeger (voor blessure) kon ik makkelijk 60kg in 3x10, maar wel geen incline.. Voel jammer genoeg geen echte pump in mn borstkas, morgen zien of ik er stijf ben, vind ik dan een goed teken :)

Ben tot het uiterste gegaan bij biceps, vooral de chin-ups gebeurden met vreselijke pijn en moeite.. Reverse curl volgende keer naar 10kg per halter, voel dat mn pols al wat meer aankan. M'n armen gaan zeker kapot zijn morgen :D
 
Idd ga squaten met een barebell, wat maakt het uit ofdat die koud is? :)

Verder meer compound oeffeningen doen en isolatie eruit halen dat komt later wel.
Ga deadliften, squaten, bankdrukken, dippen, chinnen, miltary pressen.

Chinnen zie ik bij jouw ook bij biceps, doe ze bij rug.

verder zag ik ookin je schema Tricep Dumbbell Kick Backs, laat deze eruit vindt het meer een vrouwen oeffening no-offence. Voor tricep zou ik bv smal banken, dippen, en triceps press-downs doen.

bij benen kan je ook nog stiff legged deadlifts doen voor je hamstrings of leg-curls.
Deadlift zou je evt kunnen afwisselen met de rug dag, bv de ene week deadliften op rug dag de anderre week niet deadliften op rug dag maar op benen dag stiff legged deadliften.

Ook zou je nog kunnen leg-pressen ook een goede compund oeffening voor je benen.

Ik vindt dat je ook wel heel erg veel setjes voor je biceps doet, weet niet ofdat je ze allemaal tot failure doet, maar zou maar 2/3 oeffeningen doen voor je armen max.

Bv:
biceps
Barebell curl
Hammer curl

Triceps:
Dips
Tricep press-downs
Smal banken

Verder voor je abs, doe wat met tegengewicht
bv cable crunshes en leg raises met gewicht en side bend`s.

Ga gewoon voor de basis, en bouw daar verder op. eerst massa pakken, de isolatie komt later wel :)

Iig veel succes!
 
Als je gaat squatten met een barbell, moet je hem niet in je nek leggen, maar iets lager op de achterkant van je traps en schouders.
Als jij 160kg op je nek hebt liggen ge je daar zeker last van krijgen.
Als je de stang niet zo laag krijgt of dit pijn in je schouders doet, moet je je schouders eerst wat gaan stretchen, pak een bezemsteel met je handen aan de uiteinden vast en probeer hem achter je schouders omlaag te trekken, druk je ellebogen iets naar achteren.
Doe dit alles met beleid, een schouder is zo verdoet.
 
Als het koud is krijgt hij misschien stijve tepeltjes en dat kan natuurlijk niet in een sportschool!
 
Cardio vandaag: 24 minuten lopen aan 8 km/h met hill van 1-6%.. Maximum tijd hierop is slechts 24 minuten en hierna was ik het beu :)

daarna 26 minuten elliptical trainer met gemiddeld 175 bpm voor hartslag.. Is idd veel te veel maar kreeg hem niet lager dan 165 en daarvoor moest ik al heeel traag gaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag triceps/rug. Mijn schema wat veranderd omdat de baas van First Class Gym (Gent) zei dat ik meer sets moest doen voor bvb benchen, tot 6 sets.. met opwarmen bij wel.

TRICEPS

Small handgrip bench press: 4 x 8 met 30kg héél traag naarboven en beneden doen.

French press: 4 x 8 20kg halters

lying triceps extension: 4x8 20kg

Triceps pressdown: 4x8 40kg

RUG

Deadlift: 5x10 35kg

Roeiachtige machine, vergelijkbaar met bent-over rows: 4x8 40kg mijn voorarmen begonnen echt wel uit te zetten dan.. zal wat aan mijn grip moeten doen want tis toch de rug die ik train ;-)

Wide handgrip chin-ups: 30 ging veel beter dan vorige keer en voelde dit keer mijn rug werken en niet mijn armen.

sitting front press: 4x8 35kg


Vanaf volgende keer ga ik dus per set gewicht opbouwen en niet meer een constant gewicht gebruiken (op raad van..). Ook dacht ik dat je véél sets (per oefening) tot failure moest doen, maar blijkt dus maar één setje per oefening te zijn ofzo..
 
Je kan 30! keer chinnen en maar 35kg deadliften, of lees ik dat verkeert?
 
Mijn voorarmen waren heel moe na die triceps extension en french press, wist niet dat dat zo belastend was. Voor deadlifts heb je meer voorarmen nodig dan voor wide chin-ups he, zeker als je maar 60kg weegt:D
 
Ja maar dan nog. Ik weeg nu ongeveer 78KG, en ik kan niet 1 keer breed chinnen. Wel kan ik met 70kg deadliften ( nog steeds gigantisch girlie weight, maargoed ;) )

Of ik ben gewoon vreemd :P
 
hmm inderdaad vreemd ja! Durf moeilijk opeens met 70 kg te deadliften volgende keer, wil geen problemen met mijn rug, zal eens 55kg proberen, moet mij dan ook wel lukken.. Wel vreemd dat je niet kan chinnen? Mss moet je je rug meer laten werken?
 
30 kilo deadlit... als je een gewone gezonde jongeman bent moet dat een opwarm gewicht zijn.

Probeer gewoon eens met wat minder herhalingen te doen, zo kan je veel beter je techniek goed houden. Dus de volgende keer doe je iets als: 5 setjes van 5 herhalingen met 40 kilo. Dan voeg je elke week 5 kilo hier aan toe, maar blijf je setjes van 5x5 doen. Zit je binnen no time op een degelijke deadlift.

succes :thumbs:
 
Ik zal niet veel zeggen maar dit moet ik even zeggen.

Stop met je te gedragen als een miet and start lifting!

;) kom op er zit veel meer in, begin ook te vreten he voor als je dat nog niet doet.
 
De grote jongens hebben gesproken.
Het moge duidelijk zijn; achteraf ben jij toch de gene die raar is met je gewichten :D hehe

Succes met DL'en, denk wel aan de techniek he
 
Back
Naar boven