MuscleMeat

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Zeg het dan wat vriendelijker :p .

Die baas van dat fitnessspel zei wel 5x10 te doen, dus weet niet wat te geloven.
 
wimmos zei:
Die baas van dat fitnessspel zei wel 5x10 te doen, dus weet niet wat te geloven.

Beloof je dat je die heaumeau in het vervolg compleet negeert, ja??
 
Om de techniek van een compound oefening als deadlifts te leren, kan je veel beter laag in herhalingen gaat zitten (denk aan 1-5).
 
10 reps per setje is te veel om techniek degelijk te leren.
Zo raak je vermoeid en dan is het lastig om er nog een goede techniek op na te houden.
Dus wat anderen al zeiden (en mijn trainer ook), doe 5 reps per setje, en pak gewicht rustig iets hoger (na opwarmen).
Iets van 50-55kg moet je zeker kunnen pakken.
 
Ja precies, volgende keer gewoon meteen 2 schijven van 15 aan elke kant. Dat kan mijn vrouwtje ook nog deadliften, en fysiek heel erg sterk is ze niet kan ik je verklappen.
 
4x5 dan voor DL?

En voor bench press zei hih: 4x8 en 2x6 => 6 sets voor bench is toch ook teveel, niet? (als ik erbij nog 3 andere oefeningen voor triceps of borst doe?).
 
Deadlift is prima zo.
benchen: 4*8 is + 2*6 is misschien wat veel. Doe anders 1setje minder.
 
Vandaag: borstkas/benen/voorarmen

Van gewichten ben ik niet heel zeker want ik schrijf dat niet op op het moment zelf :rolleyes:
Borstkas:

incline bench press: 1 x 8 x 10kg 1 x 8 x 15kg 1 x 8 x 20kg 1 x 8 x 20kg 1 x 6 x 25kg en die stok weegt ook wel wat =) Geen enkele keer tot failure gegaan.

lying dumbbell presses (gewicht dumbbells samen): 1 x 8 x 16kg 1 x 8 x 20kg 1 x 8 x 28kg 1 x 8 x 26kg 1 x 6 x 26kg

Dips (voorovergebogen): 1 x 8 dan 3 x 6

dumbbell flys (gewicht samen): 1 x 8 x 12kg 2 x 8 x 20kg 1 x 8 x 16

Tot hiertoe alles goed.. Benen was echter een ramp:

Squats: 2 x 8 ging maar had zoveel last van die rotstang in mij nek dat ik er maar mee gestopt ben, moet echt eerst beter de techniek bekijken..

2 x 8 x 20kg => voelde bijna niks in benen maar door nekpijn..Nu eerst techniek bekijken

Leg press: 1 x 8 x 10kg opwarmen en uittesten, want was eerste keer..
1 x 8 x 20kg 1 x 8 x 30kg 1 x 8 x 40kg volgende keer direct beginnen bij 30kg want was eigelijk maar magertjes..

Lunges (dumbbells samen): 1 x 8 x 16kg, 1 x 8 x 24kg 1 x 8 x 28kg 1 x 8 x 24kg

Was heel lastig ook voor voorarmen..

Calf raises: 1 x 8 x 16kg 1 x 8 x 24kg 1 x 8 x 28kg 1 x 8 x 36kg
Ging best goed, alleen omhoog krijgen was een groot probleem :)

Voorarmen:

Wrist curls (gewicht dumbbells samen): 4 x 20 x 16kg
Reverse Curl: 1 x 8 x 15kg 1 x 8 x 25kg 1 x 8 x 35kg 1 x 8 x 40kg
Reverse wrist curl (gewicht samen): 4 x 20 x 4kg
Hammer Curls (gewicht samen): 1 x 8 x 12kg 1 x 8 x 16kg 1 x 8 x 20kg 1 x 8 x 24kg

Zal zeker stijf zijn in voorarmen en borstkas, en hamstrings, de rest vrees ik voor..
 
Zet hem op wimmos!
 
Omgeving Gent...

Waarom pm je niet de locust of je eens een paar keer met hem mee mag trainen... ik denk dat dat het beste voor je training is wat je kunt doen.
 
Ga vanaf nu elke maand ook nieuwe pics maken van mezelf, om bij te houden hoe het vordert :) Ben nu op betere weg, maar in totaal meer dan 2 maand out, dus nog niet waar ik vroeger was, maar aangezien ik het nu zoveel beter aanpak zal het niet lang meer duren :). Kritiek altijd welkom, al is dit geen "submit je foto's" category.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Probeer gewicht bij te komen (wie niet..), en ik vind van mezelf dat ik duidelijk meer aan mijn borstkas moet werken, en onderrug wellicht. Schouders en armen vind ik "redelijk" in vgl met de rest.. Ohja, en mijn rug lijkt zo krom, maar dat is omdat ik slecht geposeerd heb denkek (hoopek ;)).
 
Idd, meer eten moet je :)
Enne, je begint nu pas met echt trainen ( net zoals ik ) dus dat komt wel goed joh! Gewoon niet zeuren en zwaar trainen en goed eten:D :thumbup:
 
Elke maand een foto is wel kort op elkaar:)
 
Inderdaad. Als jij 2x per jaar foto's laat zien, zie ik je genoeg.
 
Rotdag vandaag.. Gisteren uitgeweest en verkouden.. Van goeie prestaties kwam niet veel in huis.

Vandaag: BICEPS/SCHOUDERS/VOORARMEN

BICEPS

Barbell Curls: 1 x 8: enkel staaf 1 x 8: 10kg 1 x 8: 15kg 1 x 8: 20kg 1 x 6: 25kg was zo'n squat-staaf, vraag mij af hoeveel die weegt :)

Concentration curls: 1 x8: 6kg 1 x 8: 8kg 1 x 8: 10kg 1 x 6: 12kg

Pose curls: 1 x 8: 15kg 1 x 8: 25kg 1 x 8: 35kg 1 x 6: 40kg

Vooral van concentration curls had ik beter verwacht, niet echt een verbetering met vorige keer..

SCHOUDERS

Military press: 1 x 8: enkel gewicht squat-staaf 1 x 8: 10kg 1 x 8: 15kg 1 x 6: 15kg => Trok op niet veel, neem volgende keer weer normale staven voor zo'n dingen.

Dumbbell press zittend: 1 x 8: 10kg (elk) 1 x 8: 14kg (elk) 1 x 8 16kg (elk) 1 x 6: 14kg (elk)

Dips: 4 x 8: BW (60kg) De enige oefening die echt goed ging.. Vanaf volgende keer eens gewicht bijdoen!

Upright rows: 1 x 8: 15kg 1 x 8: 15kg 1 x 8: 20kg 1 x 8: 25kg
=> Was met een rechte normale staaf, vroeger gebruikte ik echter EZ-staaf, en toen haalde ik ongeveer 45kg.. Vraag me af of het nog aan mijn blessure ligt..

Schouders was dus nog meer belabberd dan biceps..

VOORARMEN

reverse curl: 1 x 8: 20kg 1 x 8: 30kg 1 x 8: 40kg 1 x 8: 45kg (PR!) 1 x 6: 50kg (PR!)

Had 55kg gekund, maar dan was ik wss gaan cheaten en mezelf erop gaan duwen ipv voorarmen..

Wrist curl: 1 x 20: 4kg 1 x 20: 5kg 1 x 20: 6kg 1 x 20: 7kg (PR!)

Hammer curls: 1 x 8: 6kg (elk) 1 x 8: 10kg (elk) 1 x 8: 14kg (elk) 1 x 6 16kg (elk =>PR!)

reverse wrist curl: 1 x 20: 1kg 1 x 20: 2kg 1 x 20: 3kg 1 x 20:4 kg (PR!)

Farmers walk: heb ik er bij gedaan omdat mijn grip bij bvb lunges of deadlifts zeer slecht is, meestal hebben mn voorarmen meer last dan benen of rug :(
1 x 30 sec: 20kg (elk) 1 x 30 sec: 24kg (elk) => FAILED, slechts 20
1 x 30 sec: 22kg (elk) => FAILED, slechts 20 sec.
1 x 30 sec: 20kg


Me dunkt dat vooral oefeningen die ik meermaals per week doe (dips, voorarmen) vlotten, de rest echter..Nuja, overmorgen ben ik genezen en wie weet uitgeslapen :)
 
eh kerel... tis niet zo overzichtelijk zo...
 
idd. je kan beter oefeningen neerzetten en daaronder sets, herhalingen, en kg's
voorbeeld:

benchpress
3*8*160 ;)
2*4*120

je prestaties vind ik ook nog wel meevallen? over een paar dagen ben je weer fit, en dan knallen! Oja squat-staaf is gewoon barbell ;)
 
Idd, heb het bekeken op andere logs en daarbij vergeleken is het mijne echt een kladboel :).. Zo'n squat-staaf weegt toch wel een paar kilo's meer, toch in mijn gym. Die andere staven zijn dunner en vooral minder lang! Enfin, op die paar kilo's niet gaan vitten:D
 
Meestal weegt een barbell als een EZ-bar een kilo of 7. Een iets langere dunne barbell weegt een kilo of 10 en een officiele olympische barbell 20 kilo incl. afsluitstukken.
 
eq_909 zei:
Meestal weegt een barbell als een EZ-bar een kilo of 7. Een iets langere dunne barbell weegt een kilo of 10 en een officiele olympische barbell 20 kilo incl. afsluitstukken.
Correctie, een officiele olympische barbell weegt 20kg EXL. collars ;)
 
Back
Naar boven