XXL Nutrition

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Goede training, maar wel een érg hoog volume voor een beginner vind ik. Een aantal tips:

* Als je de volgende keren zwaarder gaat squaten zou ik de legpress vervangen voor een hamstring oefening (leg curl, goodmorning, ...)
http://exrx.net/Lists/ExList/ThighWt.html#anchor1942303

* Lunges kan je ook met een barbell doen, dan heb je geen last van onderarmen die je belemmeren zwaarder te gaan.
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html

* Ik neem aan dat je bij de incline db presses het gewicht van de db's samen genoteerd hebt? Gewoon voor alle oefeningen het gewicht van één van de twee dumbbells noteren. Dat doet iedereen namelijk en dat vergelijkt wat makkelijker ;)

* Dips vind ik toch meer een triceps oefening, maar je zou ze wel bij borst kunnen laten staan evt.
 
- Jammer, ik vind leg press net een toffe oefening (is in een hoek schuin naar boven opgesteld). Is het omdat leg press min of meer dezelfde spieren gebruikt als squats? Nuja, zal eens verandere.

- En de dips: je kan ze op zo'n bepaalde manier doen (helemaal diepgaan) dat je ook de borst heel goed voelt. Aangezien die oefening zo geprezen is als basis, ga ik ze laten staan :)

Zijn er oefeningen die ik kan laten vallen (omdat ik je gelijk geef dat ik héél veel setjes doe)?

Bedankt voor de comment :)
 
Je zou de volgende keer bevoorbeeld dit kunnen doen:

Squats:
10 x 10 kg.
8 x 15 kg.
5 x 25 kg.
5 x 5 x 35 kg.

Daarna nog wat kuiten en hamstring oefeningen. Voor de borst zou je ook 5 setjes kunnen bankdrukken (al dan niet incline) en daarna nog een setje of 3 flyes (wat hoger in herhalingen als de bank).
 
Dus slechts 2 oefeningen voor borst?

En voorarmen? Ik train ze vooral om m'n grip te verstevigen, aangezien ik niet lang gewicht kan vasthouden.. Zijn er oefeningen die ik moet schrappen daarvan?
 
Als je traint voor grip zul je aan reverse/wrist curls niet heel veel hebben. Voor een sterke supporting grip moet je aan oefeningen denken als:

* zo lang mogelijk een barbell / paar dumbbells vasthouden
* zo lang mogelijk aan een chinning bar gaan hangen
* Farmers walks
* etc.

Wat de borst betreft, gewoon beginnen met een bench variant en er dan nog een setje flyes achteraan volstaat meestal (je kan later altijd nog meer oefeningen gaan doen, of vaker).
 
Als je legpress leukt vindt, moet je het gewoon doen vind ik.. Maar ik zou altijd beginnen met squats en dan legpress en dan niet zoveel sets doen tot je helemaal leeg bent. Bv. je houden aan 3x8 Squats en dan 3x8 Legpress waarbij je elke week gewicht gaat toevoegen.

Verder is het natuurlijk veel te veel wat je gedaan hebt.. als je dan al Squat en benches (de curls tel ik niet, dat zijn geen echte oefeningen) doet, doe dan voor elk in totaal 5 sets VOL.. wedden dat je dan geen behoefte meer hebt aan flyes?

Gewichten altijd INKL. stang posten.. is wel zo makkelijk.

Btw, leuk Mickey Mouse dekbedje :D (Laatste foto die je geplaatst hebt)
 
eq_909 zei:
:roflol:
scherp, zeer scherp!

Lol, je had de rest moeten zien voor ik het geknipt had ;) Er is altijd een reden om te knippen hehehe
 
Aangezien mijn benen achteruitlopen op de rest ga ik ze 2x in de week doen (ipv voorarmen). Ik had ook vernomen dat ik teveel sets/oefeningen doe met biceps, dus heb deze ook wat verminderd. Lijkt dit schema in orde (voor morgen) ?

BICEPS

Barbell curls: 3x8
Concentration curls: 3x8

SCHOUDERS

Military press: 4x8
Behind neck press: 5x8
Upright rows: 4x8

BENEN

Squats: 5x5
Calf raises: 4x10


Zo heb ik niet alle spieren van de benen gebruikt, maar toch een mooie *extra* op de normale oefeningen die ik op een andere dag in de week doe.

Commentaar op de oefeningen, aantal sets,..?
 
Ziet er wel goed uit. Tips:

* begin met de benen, daarna schouders en sluit af met biceps.
* ik zou de behind the neck press achterwege laten (is namelijk vrijwel hetzelfde als millitary press)
 
Sowieso eerst: benen dan schouders daarna biceps

Als je je benen 2x in de week doet. Is het wellicht verstandig om ze 1x in de week met een hoger volume te trainen. En de andere training laag in de herhalingen gaat zitten en zo zwaar mogelijk.

bij je schouders zou ik behind neck press eruit doen en daarvoor in de plaats side raises toevoegen.

edit: ik moet sneller typen. spuit11
 
Kan ik eventueel neck press doen ipv military press als ze dan toch op elkaar lijken, of is military press dan toch wat beter? Vind neck press nl. veel comfortabeler en kan ik minder bij cheaten :)

Zal voor squats en calf raises elk 12 herhalingen doen op maandag, en op vrijdag dan 5 voor squats en 8 voor calf raises.

En Gunsy, ik typ aan 500 letters per minuut, dus mss moet je er aan gaan denken om je vingers te trainen dat ze niet achterlopen :D

Bedankt voor de hulp jongens!
 
Ik zou upright rows ook eruit gooien en powercleans doen, 3-4 sets van 5

Zou toch militairy doen ipv neckpress ivm vermeende blessuregevoeligheid van de BNP.

Zo.. we komen er wel uiteindelijk :D
 
Power cleans ipv upright rows? Power cleans zijn toch niet voor de schouders? (aldus: [Link niet meer beschikbaar] ).

Of heb je het over een extra oefening voor de benen? Dan heb ik maar 2 oefeningen voor schouders meer (lateral raises, military press), is dat niet weinig voor zo'n spiergroep?
 
Metal^militia zei:
Ik zou upright rows ook eruit gooien en powercleans doen, 3-4 sets van 5
Zou toch militairy doen ipv neckpress ivm vermeende blessuregevoeligheid van de BNP.
Zo.. we komen er wel uiteindelijk :D


Hmm ik zou geen powercleans nemen om de schouders te belasten die pakken imo meer de achterkant aan van je lichaam.
Maar ik zou ze inruilen voor high pulls.
 
Zo zijn er heel wat meningen over welke oefeningen.
Mijn visie:
Neckpress eruit, side raises erin, front raises erin.
 
wimmos zei:
Dan heb ik maar 2 oefeningen voor schouders meer (lateral raises, military press), is dat niet weinig voor zo'n spiergroep?

Zeer zeker niet.. Hou nou eens op in spiergroepen te denken..
 
Metal^militia zei:
Zeer zeker niet.. Hou nou eens op in spiergroepen te denken..


Deels waar maar deels ook niet. Wil je evnwichtig groeien vooruit gaan zul je ook per spiergroepen moeten denken. 30 sets op de benchpress en 8 sets rows zal je geen goed doen.
 
eduardjanssen zei:
Deels waar maar deels ook niet. Wil je evnwichtig groeien vooruit gaan zul je ook per spiergroepen moeten denken. 30 sets op de benchpress en 8 sets rows zal je geen goed doen.

:mier:
Maar ook dan denk je meer in bewegingen, immers je (vertical) rows en presses moeten dan met elkaar in verhouding zijn.

Buiten dat is af en toe eens een setje side raises zeker niet verkeerd hoor.
 
Back
Naar boven