Fitness Seller

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Cheate is in hoofdzaak niet de bedoeling idd maar waarom zou een beginner perse met een laag gewicht als bv die 30 beginnen? Kuiten moet je mijnsinziens met zwaar gewicht belasten wil je ze kunnen stimuleren tot groei. daarnaast is een goede uitvoering idd belangrijk maar ook afwisseling in uitvoering hoeft neit perse slecht te zijn.
__________________

het is een voorbeeld kerel!! wanneer zeker weet dat de uitvoering goed is en nog geen brandende kuiten hebt kiun je altijd nog verzwaren.
Ik zeg niet dat er een bepaald gewicht is voor een beginner dat is onzin wat voor de 1 zwaar is is voor de ander licht je moet het in de contex zien van deze tekst, ook zeg ik niet dat dze meneer ze verkeerd uitvoert maar wel dat dat heel goed mogelijk is. Is zie veel mensen super veel gewicht pakken bij deze oefening en als ik ze vraag of ze een brandend gevoel voelen dan is het antwoord meestal nee ja in de voeten!!! en je ziet het ook aan de bewegingen ze kunnen niet eens meer stil blijven staan bij de piekcontractie dat zegt dan al genoeg. maar be my gast iedreen moet het zelf weten ik wou er wel even opwijzen want meestal staan diezelfde jongens er raar van te kijken dat ze dunne kuitjes hebben! Zwaar trainen wil niet altijd zeggen ook met zware gewichten trainen.
 
Als je even wat pointers geeft hoe het qua techniek moet, voer ik ze morgen uit op m'n training.. After all, wat weet ik hier nu van :rolleyes: .
 
Aangezien ik ziek ben geweest en een wekje gerust, kon ik mijn schema wat veranderen van wat ik op welke dag doe. Ga triceps (en rug) nu op vrijdag doen en borst & benen op maandag, zodat triceps niet overtraind wordt.


BENEN

Squats:
8x35
8x45
8x55
8x55
5x55

Duizelig en last aan mijn schouder door de stang.

Leg press:

8x130
8x170
8x170
8x185 PR

Standing Calf raises:

12x70
12x90
12x105
12x110

Heel traag omhoog en omlaag, om het te voelen branden (wat lukte). Volgende keer toch iets hoger in gewicht nemen, is toch mogelijk.

DB Lunges:

8x8
8x14
8x14

Vind dit een rotoefening, ga volgende keer goodmornings doen, ben ik van deze af :)

BORST

De bench was bezet..

Incline DB:

8x12
8x16
6x18
8x18 PR

DB Flys:

8x8
8x14
8x16
8x16

Decline bench press:

Was eerste keer, wat onwennig. Voelde het vooral aan mijn oksels, is dat de bedoeling? :rolleyes:

8x25
8x30
8x35


Note: ik voel me nog altijd geen 100% in orde. Ik zweette heel erg en zag de hele tijd duizelig na de been-oefeningen. Ik vermoed dat het mijn voeding is, 2 dagen praktisch niks eten door ziekte weegt nog altijd door.. de komende dagen goedmaken :)
 
Als ik kijk naar je DB flyes denk ik dat je DB presses nog zwaarder moeten kunnen, als je tenminste je flyes correct uitvoert, en er niet een halve press van maakt. (ellebogen moeten bij flyes de hele ROM in dezelfde hoek blijven, tussen de 30-45 graden)
 
Ik vind ook die flyes erg zwaar ja!
De dumbbell press en de benchpress past wel aardig bij elkaar. Ben ook wel benieuwd hoe je die flyes uitvoert. Je zou ook voor de verandering eens cable flyes kunnen doen, ben benieuwd hoeveel kg je dan pakt.
 
Vond het ook vreemd van die flys..

Wat ik wel gemerkt heb bij het pressen dit keer, is dat ik veel beter en meer kan omhoog krijgen als ik direct na het naar beneden gaan terug omhoogga.. Ik zie dan ook iedereen in de gym dat doen, maar ik vraag me af of het beter is, lijkt mij een beetje cheaten.
 
10 minuten ervoor red bull gedronken, want voelde me niet zo gemotiveerd en wat traag :) Wel stylo vergeten, dus gewichten weet ik niet meer 100% zeker..


SCHOUDERS


Military press (smith):

8x20
8x30
8x30
5x30

EZ Upright rows:

8x27
8x37
8x37
5x43 PR

Side raises DB:

8x5
8x6
8x8
8x8

BICEPS

Voor de verandering DB curls gedaan:

8x10
8x12
8x12
8x12

Toen kapot..

Preacher curls ipv concentration curls:

8x15
8x15
8x10

Note: Fiew, dat voelde ik veel meer dan concentration curls.. Ga dit doen vanaf nu.


Hammer curls:

8x8
8x12
8x12
8x12

Vorige keer raakte ik aan 16kg maar armen waren al vermoeid.

Shrugs (smith): aangezien iedereen het doet :D

8x15
8x35
8x45
8x45

Tof.. Volgende keer wat extra gewicht!


Training was tof en toch m'n best gedaan, voel me niet meer ziek :)
 
Goeie training.
Pak idd wat meer gewicht op shrugs.
Als ik zie dat je 43kg upright rowt, moet je met shrugs in de smith zeker 70 a 80kg kunnen pakken.
Als je handen het niet houden ga je grip dan trainen.
 
Je prioriteit ligt niet bij calfraises

Ik hoop niet dat dit een reaktie op mijn post was want ik had dit antwoord zeker niet van jou verwa8 metal militia. Misschien is kuiten voor een powerlifter geen eerste prioriteit maar ook de kuiten dragen bij aan een betere squat hoor en niet iedreen gaat alleen maar voor het gewicht. Om nog even terug te komen op de uitvoering. Je plaatst de bal van de voet op de voetensteun of balk en je gaat van zover als je beneden kan komen omhoog alsof je over iemand heen wil kijken, als je in die bovenste positie bent stoot je nog even extra het laaste stukje door zodat je echt absoluut niet verder omhoog kan. Nu voel je je kuit. Ook zonder gewicht zou je 'in staat' kunnen moeten zijn om gewoon eens op je tenen te gaan staan en proberen om de kuiten aan te spannen als je dit goed kan (voel je lichaam) dus goeie spier controle hebt weet je ook hoe je ze met gewicht goed kan uitvoeren.

trouwens ik vind het geen gezicht een enorm bovenlichaam en smalle kuitjes:D
 
verder nette training vandaag
 
Ik had het tegen Wimmos.. hij was aan het zagen over calfraises.

Ik heb ergens een onderzoek waaruit blijkt je kuiten iets van 4% van je squat uitmaken oid.
Mijn kuiten groeien trouwens gewoon mee met de rest, de calfraises die ik ooit gedaan heb zijn op 1 hand te tellen en m'n kuiten zijn gewoon 43cm ofzo
 
Ja ik ben ook gestopt met kuitentraining, misschien eens een keer voor de lol. Met fullsquat worden ze ook aangesproken.
 
Thanks ded. cop voor de beschrijving!

En metal militia, ik zaag niet, ik stel vragen. Ik wil de oefeningen technisch zo goed mogelijk onder de knie hebben. Of het lukt is een andere zaak :p .
 
ded.cop zei:
Ook zonder gewicht zou je 'in staat' kunnen moeten zijn om gewoon eens op je tenen te gaan staan en proberen om de kuiten aan te spannen als je dit goed kan (voel je lichaam) dus goeie spier controle hebt weet je ook hoe je ze met gewicht goed kan uitvoeren.trouwens ik vind het geen gezicht een enorm bovenlichaam en smalle kuitjes:D

Probeer dit maar een thuis op de trap naar boven. Doe op alle treden juist uitgevoerde calfraises 15hh BW. Wedden dat ze zeer gaan doen! Heb je geen 100kg op je schouders voor nodig, maar je voelt wel degelijk waar je kuiten zitten.
 
Ik had het tegen Wimmos.. hij was aan het zagen over calfraises.

okay dan heb ik niets gezegd mooie omvang kuiten voor je stats trouwensdie van mij zullen ook zoiets hebben ga ze wel weer trainen dikke kuiten zijn mooi!
 
prima training

Vandaag: rug/triceps.. Had ervoor al een uur zwaar bepakt moeten fietsen, dus was al goed opgewarmd :)

RUG

Deadlift:

10x30
8x50
5x60
5x70
5x70 PR

ging heel makkelijk. Volgende keer 80kg.

T-bar:

8x20
8x25
8x25
6x25

Vooral zoveel last aan mn voorarmen alweer..

Bent-over rows:

8x30
5x50
8x50 PR

Wide grip chins:

8xBW
6xBW
6xBW
5xBW
5xBW

Het vlot maar niet goed, niet veel beter dan vroeger :(


TRICEPS

Small bench press:

8x20
8x40
8x50
8x50 PR
6x45

Ging makkelijk.

Dips:

4x8x BW+5kg PR

EZ Skull Crushers:

8x27
8x27
8x27
8x27

Wou eigelijk 32kg doen, maar had me vergist, kwam ik jammer genoeg bij de laatste set pas achter, jammer want ik deed het net zo goed vond ik :D
 
nou, denk dat dit een prima training is. Je deadlift gaat ook goed vooruit hoor. Nu worden ze pas echt zwaar hè.
 
Gaat goed, vooral je dips vallen op.
Maar je t-bar rows moeten zwaarder kunnen, deze liggen normaal gelijk met of boven je BOR.
 
Back
Naar boven