XXL Nutrition

Wimmo's logs

Bezoekers in dit topic

Vergeet niet dat ik maar 60kg weeg, zo gaat dippen makkelijker!

Die T-bar oefeningen, is toch je armen strekken tot het verste en terugtrekken tot vanboven he? Misschien doe ik het te traag, maar de kracht in mn voorarmen ontbreekt ervoor, is mss omdat de handgrips heel dicht bij elkaar staan (een 20cm).. BOR's gaan zoveel makkelijker :D
 
Belangrijk bij de t-bars is dat je begint te trekken door je schouders naar achteren te trekken en je armen gestrekt, pas als je schouders helemaal naar achter zijn ga je met je armen verder trekken tot de gewichten tegen je borst komen.
Bij de teruggaande beweging je schouders weer loslaten.
 
Jep. En als aanvulling: Dit gecontrolleerd doen, en niet gebruik maken van snelheid zodat het lichter wordt. ( vanaf onderaf gooien )
tbar.jpg
 
Mooie training! :thumbs:
Alleen nog ff een ding, als je deadlift heel makkelijk ging.. waarom dan niet nog een (zwaarder) setje?
 
Ja is inderdaad leuk op zijn tijd. Maar ik ben wel van mening dat je bij rug soms moet smokkelen. Ik doe het ook niet altijd, maar soms wel. Merk dan ook wel vooruitgang in kracht.
 
Gunsy zei:
Jep. En als aanvulling: Dit gecontrolleerd doen, en niet gebruik maken van snelheid zodat het lichter wordt. ( vanaf onderaf gooien )
tbar.jpg

Dit apparaat is de chest suported row, je hebt een veel bredere greep als bij de echte T-bar.
Bij de T-bar sta je los en heb je gewoon de stang vast waar de gewichten ophangen, of je laat de stang in een V-greep rusten.
In elk geval moet het een close parallel grip zijn.
Wij hebben ook zo'n apparaat, alleen is de stang boven de handvaten veel langer, waardoor 10kg op het einde bij de handvaten een weerstand van ongeveer 22kg oplevert.
 
Allereerst bedankt voor de reacties :)

Powerblade & Gunsy: ik vrees dat ik de chest supported row heb. Voeten op een schuin plankje, buik op zo'n schuine plank, en dan close grip de handvaten vastnemen die na een aftakking aan de T-bar uitkomen. Dus dan is het chest supported row (klinkt toch zoals jij het beschrijft powerblade).

Leophyte: je zal al wel aan m'n logs gemerkt hebben dat ik liever voorzichtig ben! Ik weet niet 100% zeker of de techniek prima is, niemand heeft er iets (slechts of goeds) over gezegd, en normaal wordt het wel gedaan indien het slecht is, dus ik hoop dat techniek meevalt. Anyway, ik wou me niet overbelasten door plots met gewichten te beginnen slingeren, want mn vorige poging was nog veel minder! Hoe het ook zit: volgende keer ga ik minstens voor 5x80 :D I won't put you down!
 
Morgen maandag ga ik niet trainen.. Dit weekend naar Spa (Ardennen) op 2 wandeltochten van elk 10 km bergop, en was al stijf aan m'n benen vrijdag (had ff SL deadlift getest na deadlift). Aangezien ik ook naar unief moet fietsen en ik dat ook al vermoeiend vind, ga ik m'n benen morgen (maandag = beendag) dus maar laten rusten, heb toch een drukke dag :p
 
Powerblade zei:
Dit apparaat is de chest suported row, je hebt een veel bredere greep als bij de echte T-bar.
Bij de T-bar sta je los en heb je gewoon de stang vast waar de gewichten ophangen, of je laat de stang in een V-greep rusten.
In elk geval moet het een close parallel grip zijn.
Wij hebben ook zo'n apparaat, alleen is de stang boven de handvaten veel langer, waardoor 10kg op het einde bij de handvaten een weerstand van ongeveer 22kg oplevert.

Lekker dan, dan had ik dat mooi fout. Dacht dat iedereen die oefening bedoelde, ipv met een losse barbell. stupid me.
Vraagje, deze doen of echte t-bar rows? ( of afwisselen natuurijk )
echte t-bar rows lijken me dan zo veel op BOR's lijken.
 
Laatst bewerkt:
Deze (CS row) isoleren meer de bovenkant van de rug, je gebruikt geen been en onderrugspieren om het gewicht te stabiliseren, en je kunt hier niet mee cheaten (als je de borst op de steun houd tenminste)
T-bar belast door de narrow grip de rug anders dan de BOR, ik voel t-bar veel sterker in mijn midlle/lower traps en rhomboids dan de BOR.
Die voel ik meer in mijn lats.
Advies is dus gewoon afwisselen.
 
Vandaag lukraak spiergroepen gekozen, ik hoop vanaf volgende week terug op m'n normale splitschema te zitten..

BORSTKAS

Wou flat benchen maar bezet, ook incline bench was bezet..

Decline bench press:

8x20
8x30
8x40
8x45 PR

DB Flys:

8x8
8x14
8x14

Flat DB press:

8x16
8x16
8x18 PR

Note: heel diep naar beneden en even afwachten alvorens terug naar voren te gaan.

bench toen pas vrij..

Flat bench press:

4x8x40kg

Note: was te moe om er nog veel uit te halen.



BICEPS

EZ Curls:

8x20
8x27
8x27
3x32 PR

Note: Had toch wel verwacht dat ik 5 reps zou halen met 32kg, helaas..

Preacher curls (machine):

3x8x15

Note: Bij mij is dit een machine, waar je een recht buisje hebt met een vertakking. Handen ongeveer 15cm uit elkaar op verste punt, dit verklaart wss wel het lage gewicht dat ik gebruik.

Shrugs (smith):

8x40
8x60
8x60
8x65 PR


Dan nog een soort sit-ups gedaan op een machine, waar je jezelf a.h.w. ineenkrult, een soort leg extentions met je benen ook..

20x20kg
10x40kg
10x40kg

Gewoon gedaan omdat ik me nog niet zo tevreden voelde over m'n training.
 
Powerblade zei:
Belangrijk bij de t-bars is dat je begint te trekken door je schouders naar achteren te trekken en je armen gestrekt, pas als je schouders helemaal naar achter zijn ga je met je armen verder trekken tot de gewichten tegen je borst komen.
Bij de teruggaande beweging je schouders weer loslaten.


Vandaar dat jij T-bar rows vooral in je middle en lower-traps voelt!;)
Ga ik ook een keer proberen! :thumbs:
 
verschil tussen biceps en borst in gewicht is wel klein
 
Lolol! Een uur na de training had ik een practicum EHBO, en opeens moest ik van de assistent m'n tshirt uitdoen om te bekijken waar de mensen net moeten drukken.. Fier natuurlijk m'n t-shirt uit, en wat onopvallend opspannen :p En al die meisjes kijken haha, dat had wel iets! En dan moesten ze nog komen voelen omdat ze zouden weten waar hartmassage moet gegeven worden. I'm a happy man :D
 
Haha gaf zeker wel een goed gevoel ofnie;)
 
:thumbup: toch leuk hè.
En je wordt steeds groter..
 
wimmos zei:
Lolol! Een uur na de training had ik een practicum EHBO, en opeens moest ik van de assistent m'n tshirt uitdoen om te bekijken waar de mensen net moeten drukken.. Fier natuurlijk m'n t-shirt uit, en wat onopvallend opspannen :p En al die meisjes kijken haha, dat had wel iets! En dan moesten ze nog komen voelen omdat ze zouden weten waar hartmassage moet gegeven worden. I'm a happy man :D
Keep up the good work:D
 
wimmos zei:
Lolol! Een uur na de training had ik een practicum EHBO, en opeens moest ik van de assistent m'n tshirt uitdoen om te bekijken waar de mensen net moeten drukken.. Fier natuurlijk m'n t-shirt uit, en wat onopvallend opspannen :p En al die meisjes kijken haha, dat had wel iets! En dan moesten ze nog komen voelen omdat ze zouden weten waar hartmassage moet gegeven worden. I'm a happy man :D
Toch wel heen toevallig dat de familie Broens hier weer als eerst op reageert :D
Maar idd, leuk om mee te maken!
 
Back
Naar boven