MuscleMeat

Wimmo's logs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag: BENEN/SCHOUDERS

Squats:
5x5x95 PR (+2.5)

Note: woohoo! Ben blij dat ik stop met opbouwen nu want was heel zwaar en weet niet of ik de volgende nog zou halen. Op naar 3x3!

Full Front squats:
5x50
3x5x55 PR

Standing calf raises:
12x90
3x12x130
2x10x150

Leg curl:
4x8x30 PR


SCHOUDERS

Standing Front press:
4x5x40 (+2.5) PR
5x20

Note: Geen 5x5 record meer dus. Had nooit rekening gehouden dat procentueel een toename van 2.5kg groter is voor MP dan voor squats :rolleyes: Dus was logisch dat dit niet kon blijven duren.

Sitting DB Press:
8x16
2x8x18

Upright rows:
3x8x55

1 arm side raises:
2x8x11 PR

Bent over side raises:
2x8x7 PR

Comments: Zware dag.. normale mensen splitsen dit op 2 dagen :p . Training op 70 minuten afgewerkt want moest ergens naartoe. Vanaf volgende keren wss schouders eerst ipv benen, want schouders lopen achter en benen net voor.. handig dus. Ga ook wat meer aandacht besteden aan de breedte van mn schouders (dus side raises en brede upright rows), want het is vooral dát wat achterloopt.
 
Goeie training, squats zijn echt enorm hard gegaan. En enorm volume dit voor 70min.

Heb je de mogelijkheid tot het maken van een filmpje van het squatten en deadliften? Ben benieuwd hoe je het uitvoert. Niet dat ik er geen vertrouwen in heb dat je het niet goed uitvoert hoor.
 
Godver je doet meer op full frontsquats dan mij. :duh: Nice workout. :thumbs:
 
goede vooruitgang!
wees voorzichtig, zorg voor voldoende ondersteunende training voor je enkels en knieen!
 
Gunsy - thx :D . Squats idd een grote verbetering, ik reageer blijkbaar zeer goed op 5x5. Filmpjes beloof ik al zolang hé, maar kan moeilijk iemand meevragen om filmpjes te komen nemen in de gym, ze zouden raar opkijken..Mss in de "meet" met Samu dat ik wél durf!

Samu - ik was altijd al beter :D . Maar ik denk dat jij dieper kan gaan (dat je leniger bent) als je dat beter kan doen voelen.

BuilderB - enige tips/links voor ondersteunende training? Tot nu toe nooit iets speciaals voor gedaan, ook nooit last gehad (en heb nochtans zwakke knieeën).
 
plus minus 35 sets in 70 minuten:eek:
Heeel netjes bro!

En dan ook nog zoveel pr's
Vind je upright rows ook netjes, vraag me af of je ze met oly barbell doet of met cable of EZ?
 
Thx g-men :). Upright rows zijn eigelijk cable upright rows, was ik vergeten bijzetten. Dan is het niet meer indrukwekkend :p
 
Dankjewel jongens :D. Ik doe mn best!

Morgen geen zware deadlifts, had er nochtans zin in maar rug gaat het niet toelaten. Heb wat last rechtsonder aan mn rug en wil niks forceren.. worden dus pullthroughs deze week ipv deadlift.
 
Vandaag in de gym... 2 kerels naast mij aan het praten, het ene nog meer onzinnig dan het ander. Ik heb me geamuseerd en geërgerd aan hun praat, want het was verschrikkelijk zielig. De ene was bezig met incline DB curls toen ik begon met trainen, 55 minuten later was hij nog bezig, na een setje of 14 :rolleyes:

Hier zijn nog enkele leuke dingen die ze zeiden:

"ja ik heb gehoord dat je eiwitten moet eten voor spieren.. dus ik eet k ik elke ochtend een boterham met choco hé, voor de eiwitten."

"ik ben vegetarier maar dat doet er niet zoveel toe, want de meeste eiwitten worden niet uit vlees gewonnen hé, maar uit melk enzo."

"je moet eieren zonder dooier eten, niet dat ik dat veel eet want dat is slecht voor cholesterol"

Dit zei de kerel met de 14 sets curls: "ja vroeger ging ik ni vooruit, zo met flutgewichtjes veel herhalingen doen.. maar de laatste 6 maand gaat het echt al veel beter nu ik met verstand train."

"ik zou graag 90kg kunnen benchen binnen een jaar of 5... ale da lijkt wel veel maar op 5 jaar moet dat misschien wel lukken.." de andere: "ja mss wel als je goed doorzet."

"Op mijn werk zijn er nog anderen begonnen met trainen een jaar geleden, en ongelofelijk verbreed op een jaar tijd.. maja die pakken dan allemaal dingen, vuiligheid enzo..zo op het randje van legaal.. anders kan je ni veel bijkomen op een jaar he"

"ja als je voor massa traint moet je trainen in 6-8-8-6 zegt de eigenaar..dus ik doe da want de eigenaar heeft veel massa he, die zal da wel weten."

"hebt ge dat al lang, da schema?" "Nee, ben nog maar bezig sinds september met da schema..." "ahnee das dan idd niet zo lang".

Enjoy :D :D :D
 
Vandaag: Rug/Triceps/Borstkas #2/Grip

RUG

Pullthrough:
2x8x65
2x8x70

Sitting Cable rows:
4x8x55 PR

DB Bor:
3x5x35 PR

Chinnen:
3x8
2x7
2x5

Lijkt alsof het alsmaar slechter gaat.. misschien heeft het te maken met dat ik mij nu meer laat hangen voor ik me opnieuw optrek <-> vroeger.

TRICEPS/BORST

Rope Pulldown:
2x5x45
2x5x55

Flat DB press:
3x5x22 met lange stop

DB Flys:
3x12x14

Dips:
1x24 PR
1x10


GRIP

Farmer's walk
1x 30s x35kg PR
1x 20s x35kg
1x 15s x35kg


Comments: training van 55 minuten..Grip moet verbeteren want belet me van betere rows te doen. Vanaf nu doe ik nog eventjes de ene keer borst als extra, de andere keer schouders, zodat er niks meer achterloopt. Ik beschouw de training van vandaag ook een beetje als wennen aan UB/LB schema dat ik ga volgen.
 
Blijven hangen bij chinnen heeft idd een serieuze invloed! UB/LB hé, goed zo! :thumbs:
 
571 is een geweldige post, jij lag zeker op de grond te rollen van het lachen tijdens hun gesprek. Nadeel is dat je je minder kan concentreren.

Je training is erg goed. Bij chins is mijn ervaring dat veel mensen hem ook technisch gewoon beter gaan uitvoeren als ze het langer doen en daarom gaat het qua reps misschien weer niet zo snel vooruit (bv je hangt nu helemaal uit )

Ik vind de rope pulldown nou net een oefening waar ik het persoonlijk fijner vind om iets hoger reps aan te houden (dan lukt het nog het touw uit elkaar te trekken)

1x24 is een hele nette dip! nu gaan oefenen met extra kgs
 
Samu - thx!

G-men: Thx voor karma en comment. Pulldown deed ik vorige keer 8 reps maar toen ik gisteren opschreef wat ik vandaag ging doen, vond ik het niet slim om zowel voor dips als rope pulldown hoog in reps te gaan, daarom koos ik voor de variatie dit keer.

Dips deed ik tot onlangs met +16kg (niks vergeleken met jouw 60kg natuurlijk :rolleyes: ) maar wou wederom even variëren en idd terug switchen volgende week want weighted dips voelden beter aan :).

Het rare aan mn chins is dat ik voorheen beter mn traps voelde erna. Dit doet vermoeden dat bij "uithangen" je niet meer traps gebruikt maar meer..biceps, onderarmen,..?
 
Bij farmer walks is het trouwens niet belangrijk hoeveel seconden maar hoe groot de afstand. Snelheid is belangrijk bij dat soort shit.
 
Ik doe het echter ter versteviging van grip, niet om sterkste man te doen, dan maakt snelheid van stappen toch niet uit :)
 
Deloadweekje. Gedaan zoals EQ het zei: 2 dagen trainen ipv 3 en volume vermindert. Waar 3 reps zijn doe ik er normaal 5, en waar 5 reps staan doe ik er normaal 8. Sommige oefeningen zijn weggelaten omdat ik anders een te groot volume had, en sommige sets zijn weggevallen ook.


BORST

Incline DB Press:
3x5x20

Flat bench press:
5x3x62.5

Decline Bench press:
3x3x58


SCHOUDERS

Standing front press:
4x3x40

Cable upright rows:
3x5x55

1 arm side raises:
2x5x10


BICEPS

One arm cable curl:
3x5x25

Note: linkerpols begon te kraken, voelde echt niet goed dus op lager gewicht getraind voor die.

Preacher curl:
3x5x25


KUITEN (anders teveel volume vrijdag want is benen-rug-triceps)
8x90
3x8x130

Note: 8 ipv 12... veel reps voel ik toch beter :).


Comments: saaie training, zat vlug af te werken uit verveling, want ik train niet graag als ik niks mag forceren of geen PR mag vestigen :).

Nog een leuke quote van die breezah van vrijdag die ik vandaag weer tegenkwam: "nee ik ga niet douchen.. ik heb niet gezweet jong dusja!". Ik ben blij dat hij het tenminste toegeeft.
 
nice deload training, maar volgens mij mag je gerust 3x trainen
 
18fitie zei:
nice deload training, maar volgens mij mag je gerust 3x trainen

Mag gerust ja, maar voor een eerste keer kan je het beste het weekvolume ongeveer halveren en kijken hoe je daar op reageert.
 
Back
Naar boven