AndroidHealthClinic

Wimmo's logs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gunsy - Mja vind het ook gek. 5 reps is gwn niet mn ding voor DL. Die 1x135kg was bij Samu, waar ze een betere (en smallere) bar hebben, mn grip was er dan ook stukken beter op. Heeft er vast ook wel mee te maken :).

Ik begin ook bewust lager (in het 5x5 gebeuren) dan al direct alles te geven, want dat werkt demotiverend imo.. Nu kan ik gerust nog een week of 4 wat opbouwen zonder vast te zitten.


18fitie: core-oefeningen? Buikspieren? Normaal doe ik die bij LB #2 :)

Thx!
 
Gunsy zei:
Degelijke training.
5*5*95 pr, en een 1RM van 135? 40kg verschil is echt immens veel. Bijzonder dat je 1RM zo hoog is.

Ik heb wel eens 5*5*120 gedeadlift:D Wat zou dan in theorie mijn 1RM zijn?

Mooie training ,goede squats.

Ik dacht even dat je nauwelijks nog trainde zodat ik enige kans zou maken om je in te halen in de race naar de 400:p
Maar als het zo doorgaat zal dat niet mee gaan vallen.
 
5*5*120 is heel netjes :)
Geen idee, ik heb er geen formule voor ofzo. Als ik 5*5*85 squat, zou ik redelijk makkelijk 1*100 moeten doen, misschien 105. Dat is 15-20kg. Maar aangezien jij 120 deadlift, is dat procentueel gezien wat anders. 150 1RM oid?
 
Vandaag 30 minuten joggen.. ging redelijk vlot maar enkel moet nu echt rusten.


Squats vielen mee maar heb al beter gekund, weet ook niet goed waarom het nu wat minder vlot :).. En Miss Deadlift, no way dat ik me ga laten doen :D ..
 
laatste 2 trainingen zien er goed uit. na db press is het logisch dat de bench iets minder is, ik zou me niet teveel vastleggen op een vaste volgorde van oefeningen dan wordt je training ook zo star.

Prima lb training ook en ik vind deads ook een oef die ik vaak maximaal 5reps pak. Vind het lastig om bij die oef mijn concentratie lang vast te houden.
 
Thx G-men, je hebt vast gelijk qua indeling training. Maar ik maak mn schema's (met bijhorende gewichten) graag op voorhand, om me iets meer te verplichten een zwaar gewicht te nemen op de training zelf. Verzin jij alles ter plekke?
 
vaak wel. Ik weet wat ik de trainingen ervoor heb gedaan en dat is mede bepalend, daarbij staan losse gewichten en basisoefeningen voorop.

Dus ik kom binnen en realiseer me dat ik schouders en borst nog een 2e x wil belasten deze week. Als ik dan de training ervoor bench en MP gedaan heb dan heb ik deze training keuze uit bv incline, dips, floorpress, upright rows.
De volgorde vind ik ook niet zo vreselijk belangrijk, de meeste tijd vind je bench, deads en squat wel als eerste oef maar ze komen ook vaak als 2e of 3e oef in de training voor. Continue nieuwe prikkels voor het lichaam!
 
vandaag UB #2

Incline Bench press: haat deze oefening :)
20x20
8x40
2x8x50
8x52.5
6x52.5

Lat pulldown met zo n brede staaf met ronde handvaten aan het einde:
10x25
3x10x45

Note: kon meer aan maar ik voel UB#1 nog altijd nawerken..

Chest supported row:
2x8x40 PR

DB Rows:
3x8x32

Sitting DB Press:
8x14
8x18 PR
2x8x16

DB Side raises:
2x10x9 PR

Concentration curl:
2x8x12
2x8x14 PR

Triceps rope:
2x10x30
10x25
20x20 pompen


Comments: intensiteit wat verlaagd want anders ga ik mn lichaam teveel overbelasten.. was gisterenavond nog stijf van UB#1 op dinsdag dusja.
Training van 65 minuten
 
nice training wimmos, incline haat ik ook :o, hoe hoog is die? 45°. Veel pr's
 
Die bench staat vast.. ik schat hem eerder op 50-55° want staat nogal hoog nu ik er bij nadenk.
 
@wimmos had ik ook in me oude gym. staat die vast op 50 graden. als ik jouw was zou ik dan incline met dumbbells doen en zelf instellen. 50 graden is imo niet lekker.. 30 graden is beter
 
ok zal es proberen!
 
Nog altijd lichte pijn aan enkel (linker) en knieën als ik loop of soms als ik me buk.. Ik ga de squats & front squats maandag overslaan en vervangen door cardio (elliptical trainer ipv lopen want dan doet het ook wat pijn :rolleyes: ). Ik hoop dat ik daarmee mn lichaam de tijd geef om wat fout is te herstellen.. en wie weet kan ik vanaf vrijdag weer flink aan de slag met squats.
 
Vandaag: LB #2 met aanpassing om knie & enkel wat te sparen

Squats: 4x8 --> weggelaten

Parallel front squats:5x50
5x60
4x5x67.5 PR

Calf raises:
10x90
3x10x155

Note: veel reps blijft zoveel beter aanvoelen dan 10 :)

RDL:

10x60
3x10x75 PR

HyperExtensions:
3x12 + 20kg PR

Note: zat zo'n babe op mij te kijken.. blond, zongebakken en sexy gespierd. Ik heb dan maar wat meer mn best gedaan :D

Onderarmen:
wrist curl: 3x20x9kg PR ss leg raises: 3x8 + 10kg
reverse wrist curl: 3x20x6kg PR ss DB oblique side bends: 3x20x14


Dan nog 20 minuten snel fietsen. Gaf me aan dat ik maar 100 Cal heb verbrand, en zweette nochtans als een beest. Vroeg echter niet eens naar mijn gewicht dus echt nauwkeurig zal het wel niet zijn. :p

Comments: ging goed! Ik vind ook dat mn pols verstevigt waardoor ik minder last krijg bij benchen, rows, etc... ga ik nog even blijven doen dus :).
 
kuitjes is heerlijk om high reps te maken(10-15).. uber lekker gevoel en naar mijn idee een beter massa bouwer dan lage reps bij de kuitjes
 
punani zei:
kuitjes is heerlijk om high reps te maken(10-15).. uber lekker gevoel en naar mijn idee een beter massa bouwer dan lage reps bij de kuitjes

Vind ik ook, maar als ik ze 2x per week doe moet ik toch variëren qua reps :). Zal eens 12 reps ene dag en 20 andere proberen.
 
Je RDL lijkt vrij laag? ??? Maar wel genoeg PR's. :thumbs:
En je moet trainen, niet naar de babes kijken! :fire:
 
everything that works to get your lazy ass into second gear is good.

farmerwalks ipv wristcurls? (heb nut van die oefening nooit gesnapt)
 
BuilderB - Farmer walks gaan mn polsen niet versterken, enkel mn grip. Ook zijn farmer walks niet geschikt voor massa op de voorarm..

Ik hecht belang aan mn polsen omdat ik een tiental maand geleden de ligamenten ervan gescheurd heb.. na al die maanden voel ik er nog steeds de nadelen van bij bvb. chinnen.. dat moet eruit, daarom nu wrist curls, en het helpt :D

Samu - RDL is 10x, DL doe ik 3-5x .. is een heus verschil :p . PR ligt echter laag omdat ik deze oefening zelden gedaan heb, ben van plan om elke week +2.5 / 5 kg te gaan.

Thx voor de comments!
 
Back
Naar boven