AndroidHealthClinic

Wimmo's logs (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Santino88 zei:
Ze zorgen wel voor een hogere bench! En dat is toch het probleem :)

Maar ook de borst zelf is een probleem :D . Met mn triceps is alleszins niks mis, ik kan 3x10 met 14kg extra (bw van 73) aan het einde van een training, dus ik weet het ook niet goed... de schouders zou eventueel kunnen want qua gewicht lopen die ook niet zo goed..

Mn RM van 82.5kg op de bench vind ik nog altijd netjes, die staat dan weer goed in verhouding met de rest, dus mss is het een db probleem :D
 
wimmos zei:
Maar ook de borst zelf is een probleem :D . Met mn triceps is alleszins niks mis, ik kan 3x10 met 14kg extra (bw van 73) aan het einde van een training, dus ik weet het ook niet goed... de schouders zou eventueel kunnen want qua gewicht lopen die ook niet zo goed..

Mn RM van 82.5kg op de bench vind ik nog altijd netjes, die staat dan weer goed in verhouding met de rest, dus mss is het een dumbbell probleem :D

Dacht dat je hoger zat op je bench joh, word tijd dat deze naar de 100 kg neigt.

Zelf zijn bij mij mijn triceps niet zoveel ontwikkeld, mijn schouders daarentegen wel,
nu deed ik zelf altijd maar 3 oefeningen voor de borst namelijk, Flat Benchpress,
Incline Dumbbell Press en Incline Cable Flyes en dit 2 keer in de week.

Het zou bij jou aan je schouders kunnen liggen zoals je zelf al zegt,
waar ligt je dooiepunt bij het benchen eigenlijk??
 
Het zou bij jou aan je schouders kunnen liggen zoals je zelf al zegt, waar ligt je dooiepunt
bij het benchen eigenlijk??

Rond 2/5 van de beweging ongeveer. Dat is geen borst meer denk ik he?
 
Het zou nog net onder de borst kunnen vallen, maar de tricep is het in iedergeval niet, ik zal even terug lezen in je log naar de prestaties met
schouder oefeningen.
 
Bedoel jij trouwens met seated dumbbell press, de dumbbell shoulder press?

DBShoulderPress.gif


Neem aan van wel, deze zit toch ook wel op een laag niveau, misschien dat je hier
nog wat aan kan werken.

Je upright rows zijn goed, genoeg kijkend dan naar mijn eigen ervaringen en
kracht stats met schouders.
 
jap die bedoel ik. Probleem is dat ik niet zowel borst als schouders hard kan aanpakken, zeker niet in een FB :o . Ik doe altijd de oefeningen die ik "moet" doen en wissel braafjes af met reps, hoe ik dan aan zwakke punten en sterke punten kom snap ik niet goed, maar dat is mss wel erfelijk of een ander excuus :D .

Maar als het probleem bij mn schouders zou liggen, hoe komt het dan dat mn borst zelf er niet zo degelijk uitziet? Zal foto maken vanavond (en benen meten ;)).
 
kwam net in me op: misschien is mn borst slecht, omdat die best meer gewicht zou aankunnen, maar de schouders niet, en dus de schouders de borst tegenhouden om te groeien? Want mn flyes - geen schouderhulp - zijn in verhouding hoger dan mn bench. Let niet op deze flyes van gewicht want ik wou me optimaal op de techniek toeleggen gisteren :).

Dus dat zou nog een mooie verklaring zijn, niet?
 
Dat zou zeker een goede verklaring zijn, denk wel dat het probleem bij je schouders ligt.
Als ik kijk naar mezelf, het maximale wat ik ooit heb gepakt met de shoulder press
is 38 kg dumbbells per arm, dit was wel voor mijn schouderblessure.
Toen was me borst ook niet zo groot woog zelf maar 68 kg maar benchte al 130 kg.

Nu zit dat gewicht zo'n beetje op 30 kg per arm, maar het lukt me nu niet om met benchen
vooruit te komen, en dat zou waarschijnlijk ook kunnen liggen aan het feit dat ik die oefening
niet meer doe, vanwege mijn UB/LB-schema.

Je zal het moeten gaan proberen, welke oefeningen doe je nog meer voor je schouders?


Misschien Santino88 nog een idee?
 
"Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Masallah opnieuw punten kan geven."

Je krijgt nog wel wat binnekort :).

Bij UB/LB: MP en side raises de ene keer, seated DB press en upright rows de andere. Omdat ik nu FB doe moet ik me beperken qua schouderoefeningen: ene keer clean and press, de 2e keer seated DB press.

Hier nog een stukje wat het vermoeden zou kunnen bevestigen:

toen ik in het begin trainde ging mn bench elke week redelijk wat vooruit met een split. Door de blok ben ik dan overgestapt naar 2x per week squat - deadlift - bench press - chins en daarna begon het gewicht op de bench precies te stagneren.. Maw, mn schouder is toen mogelijks 2 maand gaan achterlopen en daar zou ik nu nog mee zitten.
 
Ik haal met de bench een hoog niveau wanneer ik train met een split ja, nu ik dus met UB/LB
ben begonnen wil het niet echt opschieten.

Ik zou zeggen houd die shoulder press er zeker in, misschien qua reprange nog enigzins aanpassen.
Zorg dat je een spotter hebt, en dat je elke week kan verhogen wanneer je dan rond de
26 kg komt te zitten, dan wed ik dat het niet lang duurt voordat je bench naar de 100 kg neigt.
 
Masallah zei:
Ik haal met de bench een hoog niveau wanneer ik train met een split ja, nu ik dus met UB/LB
ben begonnen wil het niet echt opschieten.

Ik zou zeggen houd die shoulder press er zeker in, misschien qua reprange nog enigzins aanpassen.
Zorg dat je een spotter hebt, en dat je elke week kan verhogen wanneer je dan rond de
26 kg komt te zitten, dan wed ik dat het niet lang duurt voordat je bench naar de 100 kg neigt.

Waarom blijf je je bench dan niet gewoon 1x per week doen? Ene ub training nadruk op je bp en varianten.. andere training alleen dips en veel overhead werk. Dan doe je hem eigenlijk maar 1 x. Als je ziet dat het zo niet lekker gaat is het dom om hem dan alsnog 2x per week te pakken.
 
mss sheiko beginners program beginnen als je je bench omhoog wil hebben? Is bij mij heel hard gegaan toen ik 3x per week ging benchen (ivm blessure geen squat en deads).
 
j354j4 zei:
Waarom blijf je je bench dan niet gewoon 1x per week doen? Ene ub training nadruk op je bp en varianten.. andere training alleen dips en veel overhead werk. Dan doe je hem eigenlijk maar 1 x. Als je ziet dat het zo niet lekker gaat is het dom om hem dan alsnog 2x per week te pakken.

Je hebt gelijk, zat al te overwegen om wat aan te gaan passen, weet alleen nog niet
hoe ik het ga indelen. Zal er eens over na gaan denken!
 
Interessante log succes met je schouder.
 
AlexT zei:
mss sheiko beginners program beginnen als je je bench omhoog wil hebben? Is bij mij heel hard gegaan toen ik 3x per week ging benchen (ivm blessure geen squat en deads).

Misschien eerder zoiets voor een schouderoefening doen dan? Aangezien het nu dus blijkt dat de schouder achterloopt, niet de borst.

Jacoba thx, je volgt me overal tegenwoordig :D
 
wimmos zei:
Misschien eerder zoiets voor een schouderoefening doen dan? Aangezien het nu dus blijkt dat de schouder achterloopt, niet de borst.

Jacoba thx, je volgt me overal tegenwoordig :D


Ja idd ik kan je alleen niet adviseren natuurlijk maar dat
begrijp je wel .wou toch wat laten horen dus vandaar.;)
 
Santino88 zei:
Doe rack lockouts vanaf dat punt.

goed idee. Hoe pak ik dat best aan, welk % van mijn RM en hoeveel reps? Met een spotter erbij allicht?

Jacoba thx :D is schattig.

En ter update: ben ziek :( kotsen en van dat, is een virus hier in het huis...wie weet dus niet trainen vrijdag, moet krachten sparen om te studeren.. Nuja we zien wel, ondertussen wacht ik geduldig tot ik sebiet nog eens moet kotsen :rolleyes: hardcore?!
 
wimmos zei:
Misschien eerder zoiets voor een schouderoefening doen dan? Aangezien het nu dus blijkt dat de schouder achterloopt, niet de borst.

Jacoba thx, je volgt me overal tegenwoordig :D

ja je kan best wel wat benche vervangen voor schouder oefeningen, maar als je je bench sterker wil hebben moet je over het algemeen gewoon benchen.
 
safety stangen droppen?

Ter update: heel de nacht nog moeten kotsen, vandaag al de hele tijd in bed :( Dit is ****ed up want ik heb al mn tijd nodig om te slagen voor mn 2e zit. Trainen morgen zit er zeker niet in, dat zou onverantwoord, onnuttig, en ziekteverlengend zijn, dixit 1e bachelor geneeskunde :o .
Denk dat het buikgriep is. Dus blijf uit mn buurt joh.
 
Ligt jouw bench in het squatrek? Bij mij zijn dit aparte benches. Mss kan ik ze wel instellen op lagere lengtes ja, zal eens zien.
 
Back
Naar boven