AndroidHealthClinic

Wimmo's logs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FB improvisatie



Push press: 1ste keer
10x20
5x30
5x37.5
2x3x45
2x3x47.5

Lijkt in de opgaande fase meer mijn benen te vermoeien dan mijn schouder? Is dat normaal?


Push Press vanaf schouders of eerst trekken en voorslagen ?

Normaal doe ik hem vanaf schouderhoogte maar press zo weinig mogelijk mee met de benen , soms wel moeite met het evenwicht vinden bij het stoten dat wel . Voel het ook niet enorm in men schouders maar het is toch een lekkere compound oefening ;) .
 
waarom zou je bij push press zo weinig mogelijk je benen willen gebruikken:roflol:?
 
AlexT, voeg ik er best nog een schouderoefening bij dan (aangezien schouders achterlopen) in deze FB? Meer benen = minder schouders toch he?

Little me - eerste rep trekken, vanaf dan via schouders. Heb trouwens altijd het gevoel dat die bar uit mn handen gaat vallen als ik hem terug laat zakken :o

Compound is de oefening vast en zeker, hoe meer cheaten hoe beter :)
 
wimmos: gewichtheffers doen niet voor niets military press als aanvulling in hun schema. Jerken/pushpressen heeft meer met benen te maken dan met schouders.
 
wimmos: gewichtheffers doen niet voor niets military press als aanvulling in hun schema. Jerken/pushpressen heeft meer met benen te maken dan met schouders.

Thx daarvoor, dan heb ik toch de juiste "techniek" gebruikt.


Net een schemaatje gemaakt voor oktober -> december, terug een split omdat ik daar goed op ging. Is iets meer BB gericht dan wat jullie gewend zijn van me, maar is vnl omdat ik dit keer mn achterliggende spiergroepen wil benadrukken.

----
Altijd aantal WERKSETS

Maandag: Schouders - Rug

Clean and push: 3x3
Deadlift: 4x3
Seated db press: 4x10
pull up: 2x10
DB rows: 3x5
Seated rows: 3x12
side raises 2x12
Shrugs: 3x6

Aantal WERKsets: 24

woensdag: borst-biceps


Flat bench press: 4x5
Incline DB press: 4x12
Decline bench press: 3x8
DB Flys: 4x10

Incline hammer curl: 3x6
Preacher curl: 2x12
DB curl: 2x8

EDIT: Dragon flags: 3x7

Aantal werksets: 25

vrijdag: Benen – Triceps - (schouders)


Push press: 3x3
Squats: 4x3
Front squats: 2x12
DB Lunges: 3x6
GHR: 3x3
Calf raises: 4x15
Dips: 3x5
Rope pulldown: 3x12

Aantal werksets: 25


Klemtoon op: schouders & borstkas.
 
Laatst bewerkt:
Je wilt voor je borst 15 werksets doen op 1 training, dat lijkt me echt te veel als elk setje echt zwaar is.

Ik zie geen buik in je schema.

Verder gewoon een old-skool split. Hopelijk ga je er goed op. Mass_Builder zou trots op je zijn :D
 
Je wilt voor je borst 15 werksets doen op 1 training, dat lijkt me echt te veel als elk setje echt zwaar is.

Ik zie geen buik in je schema.

Verder gewoon een old-skool split. Hopelijk ga je er goed op. Mass_Builder zou trots op je zijn :D

- Oeps ja, had idd geen buik staan.
- mss is 15 idd wat teveel ja, maar ik wil decline bench niet wegdoen, en de flat bench zou ik graag eruithalen maar dat is natuurlijk geen optie.

Wat dacht je van:

Flat bench press: 3x5
Incline dumbbell press: 3x12
Decline bench press: 3x8
dumbbell Flys: 3x10

= 12 sets.
 
Ik zou 1 oefening bij de borst schrappen. Wel altijd incline pakken, en decline schrappen. Alleen die er af en toe in doen voor de afwisseling.
 
12 werksets lijkt me ook wel te doen, hangt natuurlijk per persoon af he. Ga je ook ooit nog eens pl style traine wimmos:p?
 
12 werksets lijkt me ook wel te doen, hangt natuurlijk per persoon af he. Ga je ook ooit nog eens pl style traine wimmos:p?

Ik heb het nogal voor een hoog volume dus zal wel ok zijn.

PL style trainen? Mn UB/LB had er wat van weg. In mijn gedachten doe ik aan PL want ik vind compound heel belangrijk en gebruik op die manier de krachtoefeningen die mn massa zullen doen toenemen =).

... Al moet ik zeggen dat een split idd niet echt PL sT is nee :D Maar 12 sets flat bench press, squat en deadlift zag ik niet goed zitten voor een split.
 
PL style trainen? Mn UB/LB had er wat van weg. In mijn gedachten doe ik aan PL want ik vind compound heel belangrijk en gebruik op die manier de krachtoefeningen die mn massa zullen doen toenemen =).

... Al moet ik zeggen dat een split idd niet echt PL sT is nee :D Maar 12 sets flat bench press, squat en deadlift zag ik niet goed zitten voor een split.

No offense, maar je doet pas aan PL als je PL wedstrijden doet. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik onderwaterschaatsen doe als ik bepaalde onderdelen van deze sport in mijn trainingen gebruik!?
 
No offense, maar je doet pas aan PL als je PL wedstrijden doet. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik onderwaterschaatsen doe als ik bepaalde onderdelen van deze sport in mijn trainingen gebruik!?

Je hebt gelijk. Ik gebruik PL elementen voor mijn BB training en win ook wat kracht zo. Beter zo?
 
Ach, het maakt ook allemaal niet zo veel uit hoor. Zo lang je maar groter, sterker of slimmer wordt is alles goed ;)
 
Ach, het maakt ook allemaal niet zo veel uit hoor. Zo lang je maar groter, sterker of slimmer wordt is alles goed ;)

als je bedenkt dat we op een bb forum zitten, met een pl-gedeelte, waar vnl bb'ers hun log bijhouden.. dan steekt het idd niet zo nauw denk ik :D
 
FB Improvisatie duos

Flat DB press:
20x8
10x14
10x20
10x24 PR
2x10x22

Ging maar heel nipt allemaal.

Front squats: tussen parallel en full:

15x20
10x40
8x60
2x8x65
8x60

Hyperextensions:
10x10
10x + 15kg
3x8x + 40kg dik PR

Seated shoulder press:

Triset -> alles vlak na elkaar: 8x16 --> 10x10 --> 10x6

Onnozel als je op het einde met die 6 zo moet prutsen :D. Volgende keer maak ik er een Quatro-set van denk ik.

DB rows:
8x26
3x5x40

Preacher curl machine:
2x5x35 PR
10x25

Comments: training van 55 minuten. Vanaf de hypers alweer moeite met mn hartslag en ademhaling, is echt vermoeiend omdat je zo omgekeerd leunt denk ik. De rows gingen dan ook niet vlot meer, moest meer dan 2 minuten wachten tussen beide arm-oefeningen in.

En de triset was omdat ik maandag met de Push press niet zozeer schouders had belast, en de vorige schoudertraining dateerde van 2 weken geleden. Dus don't worry about overtraining :)
 
was vergeten vermelden:

de laatste weken doe ik mijn herhalingen bruusk en snel, a la Coleman dus. Dat was naar aanleiding van een thread waarin 3XL beweerde dat bruuske bewegingen beter zijn, hogere muscle load.

Vandaag probeerde ik bij de front squats eens spanning te houden in de quads, ook a la Coleman dus! Echter mn ademhaling strubbelt tegen en ik bemerkte dat ik zeer vlug het aantal reps deed (dus zonder helemaal terug recht te komen) omdat ik mijn adem ietwat inhield en dus niet voluit kon gaan. Nog iemand daar last van? Lijkt een soort reflex.
 
Gay as the day is long.
 
Back
Naar boven