Fitness Seller

Wimmo's logs (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Zal eens proberen, moet er toch zeker één rep in perfecte techniek kunnen uithalen.

Citaat:Wimmos


Techniek is wel belangrijker dan zo ver mogelijk van het bankje af.
Let er ook op wanneer je afgerold ben tot aan je schouders met
benen recht in de lucht als je weer langzaam terug rolt moet je benen recht houden dus niet intrekken..
Zo houd je je spanning op je buik en heb je er meer aan.

Hoe langzamer je terugrolt hoe beter het is.
 
Hoe langzamer je terugrolt hoe beter het is.

Bedoel je hiermee dat je langzaam omhoog moet komen?

Indien ja, fout. Je moet bij iedere oefening het gewicht zo snel mogelijk proberen te pressen/pullen.
 
Bedoel je hiermee dat je langzaam omhoog moet komen?

Indien ja, fout. Je moet bij iedere oefening het gewicht zo snel mogelijk proberen te pressen/pullen.

Nee langzaam naar beneden terug naar startpositie
 
Nee langzaam naar beneden terug naar startpositie

maar startpositie is eigelijk verticaal toch, dus met je benen omhoog?

Hoe moet het nou, langzaam naar beneden van verticaal naar horizontaal en snel naar boven, of omgekeerd?
 
Startpositie is eigenlijk gewoon horizontaal.. dat is bij een leg curl ook. Je moet zo snel mogelijk je lichaam optillen, rustig laten zakken.

( let op, zo snel mogelijk. Dat wil niet zeggen dat het ook snel gaat. Dit geld voor iedere oefening. )
 
maar startpositie is eigelijk verticaal toch, dus met je benen omhoog?

Hoe moet het nou, langzaam naar beneden van verticaal naar horizontaal en snel naar boven, of omgekeerd?

Ik begin horizontaal en dan rol ik omhoog (benen rechthouden als je omhoogrolt) afrollen tot aan je schouders langzaam terug.
Zo doe ik hem.

Weet je het is ook zo lastig want je ziet een filmpje en dat ga je nadoen.
In de gym kennen ze die oefeningen schijnbaar niet dus zullen ze je ook niet
corrigeren.

En dat filmpje van die dragonflag heb ik een keer gezien maar nu kan ik hem
niet meer vinden op internet.

Ik herken deze oefening wel door mijn pilates achtergrond.
In pilates doe je geen dragonflags natuurlijk maar wel oefeningen op de grond die daarop lijken en vanuit die hoek bekijk ik deze oefening dan ook.
Pilates leert wel dat je altijd langzaam en beheerst terug rolt naar je beginpositie.
 
( let op, zo snel mogelijk. Dat wil niet zeggen dat het ook snel gaat. Dit geld voor iedere oefening. )

Explosief zeg maar ja.

Wimmos misschien de volgende keer inderdaad de latpulley erbij gebruiken voor tegengewicht. Misschien nog eens opnieuw een filmpje posten dan?
 
UB

Flat DB press:
10x12
10x16
2x10x22
9x24
10x22

Chinnen:
2x10
6x

Seated Shoulder Press:
12x12
12x14
3x10x16

schouder echt rust nodig nu, was echt net geen failure en gewichten niet eens zoveel...is al 3e keer op rij nu.

One arm cable rows: 1ste keer

10x20
10x30
2x10x35
10x30

Leuk!

Front squats:
10x60
2x80

Wow, was nét geen failure op de front squats met zo'n belabberd gewicht. Beentjes dus ook rust nodig, had nog maar zwaar gesquat eergisteren en elke dag deze week al +1uur gefietst. Tijd voor een deload!

Morgen een hele dag zeulen met valiezen dus geen deadlifts.

BB shrugs:
10x60
2x10x80

Dips: rep out
28x PRRRRRRRRR
10x

One arm cable curl:
10x20
12x15
15x10
18x5
3x25

40-50s tussen elke set. Pompen dus.


Comments: training van 55 minuten. Lichaam is duidelijk uitgeput en zal een hele week rusten in het zonnig Turkije! Er is een gym, en ik ga vooral veel zwemmen, eten en rustig trainen.. een soft deload dus. Afhankelijk van hoe de gym eruit ziet zal ik 1x UB en 1x LB doen, oftewel 2x FB.
 
Waar in Turkije ging je ook alweer heen?
 
Alanya the Place to be 4 your Dörum. Ik ken friggin Bodrüm niet eens/..
 
ik ben helemaal TERUG in Belgica :)

Heb wat bijgelezen over Bill Starr in het vliegtuig, en ga dit wss proberen ipv een split. Echter mijn onderrug zeurt al een hele week van de pijn en het lijkt me onverstandig om met pijn 3x per week te squatten, dus tot de pijn voorbij is wordt het even splitten!

Later meer uitleg!
 
Hey wimmos weer terug, hoe was't in Bodrüm?
 
Hey wimmos weer terug, hoe was't in Bodrüm?

Vakantie was echt héél leuk! Constant 35 graden, héél veel eten, alles inclusief, veel animatie te doen a la beachvolley, voetbal, waterpolo... ik heb eigelijk maar één week echte vakantie gehad van juli->sept maar was dan ook op en top relaxed en zelfs na zo korte tijd wil ik er weer gaan invliegen!

Hoorde ook een paar dagen geleden dat ik volledig geslaagd ben voor eerste bachelor geneeskunde! :D
 
Ok, deze week nog een weekje een SPLIT, als dat goed gaat zonder pijn aan de rug, dan begin ik volgende week met bill starr!

Benen - triceps - (schouders)

Push press:
10x20
5x30
3x40
3x3x48.5 PR ging redelijk makkelijk ondanks ik zo weinig mogelijk core gebruikte (rug sparen).

Squats:

10x60
5x80
3x3x100

Niks speciaals, niks overdoen want alweer rug sparen.

Front squats:
2x5x60

DB Lunges:
8x14
8x16

GHR:
2x3 zo'n grote ROM als ik kon

Standing Calf raises:
15x90
15x110
15x120
10x120

Rope pulldown:

3x12x25 easy

Dips:
2x5 + 18kg
5 + 18kg + 5 dips BW


Comments: training van 1 uur 15. Geen echt goede training, maar al bij al blij dat ik geen enkele pijnscheut in de rug voelde, iets wat ik op reis niet kon zeggen (bij elke trap naar beneden kreeg ik steken :().
 
Je rug evenwijdig aan je bovenbenen bij ghr's deze keer:D?
 
Hoe ging de GHR nu?

laatste rep moest ik ietwat met de vingers drukken want anders maybe failure.

Je rug evenwijdig aan je bovenbenen bij ghr's deze keer:D?

Geen idee, zou het nog een keer moeten filmen om er mezelf van bewust te zijn. Ik vermoed van niet eigelijk. :D


Vandaag 1 uur 15 minuten cardio, verdeeld over de hele dag: 15 min - 15 min - 15 min - 15 min - 15 min ongeveer.
 
Hoe heb je dat gedaan.... touwtje springen, traplopen oid?
 
Back
Naar boven