XXL Nutrition

Wimmo's logs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goeie training vandaag, variatie in spiergroepen is tof (morgen 3x zo stijf lol).
Vanaf nu alles inclusief met stangen.

BENEN

Squats: stang 10kg zeker?
12x10
12x30
12x34
12x38
12x38 PR!

Deed hoog volume omdat Gunsy me zei dat ik best verschillende variaties van oefeningen doe als ik ze 2x per week train.

Calf raises:
12x70
12x90
12x100
12x100 PR

Volgende keer 120 proberen, moet wel lukken bij 8 herhalingen.

SCHOUDERS

Military press: staaf 10 kg?

8x20
8x30
8x33 PR
8x33 --> failed bij 5e

Lateral raises (= side raises):

8x5kg elk
8x6kg elk
8x6kg elk
8x6kg elk

Upright rows: EZ stang 7kg

8x27
8x33
8x37
8x37 PR

BICEPS

Concentration curls:
8x6kg elk
8x8kg elk
8x10kg elk
8x12kg elk PR

Barbell curls: incl. EZ staaf 7 kg

8x27
8x27
8x27
8x27

Ging heel moeizaam voor de laatste herhalingen van barbell curls, was al moe van de concentration curls en ging niet zo makkelijk meer, had nochtans gedacht te beginnen bij 20 kg en op te bouwen :p
 
Zo ziet je training er beter uit.
Dat een bepaalde staaf zoveel weegt kun je weglaten, gewoon het totaal vermelden.
En bij dumbbell oefeningen zet je bij de naam van de oefening DB, en vermeld je niet "elk" bij de gewichten, dan is het duidelijk dat dat het gewicht van een DB is, zo doet iedereen het hier op het forum.
 
Ziet er goed uit.
Goeie barbell curls ook wel.

Oja, wat betreft die calf raises. Volgens verschillende onderzoeken reageren de kuiten het best op wat meer herhalingen ( zeg 15 ) Voor de afwisseling is minder herhalingen misschien wel goed. Maar ik zou voor het grootste gedeelte niet onder de 10hh gaan zitten.
 
Gunsy zei:
Oja, wat betreft die calf raises. Volgens verschillende onderzoeken reageren de kuiten het best op wat meer herhalingen ( zeg 15 ) Voor de afwisseling is minder herhalingen misschien wel goed. Maar ik zou voor het grootste gedeelte niet onder de 10hh gaan zitten.
Verschilt ook weer voor iedereen. Ik train haast nooit met meer dan 10 reps.
En m'n kuiten groeien goed mee:). Gewoon ondervinden wat het beste werkt!
 
(Soulfly) zei:
Verschilt ook weer voor iedereen. Ik train haast nooit met meer dan 10 reps.
En m'n kuiten groeien goed mee:). Gewoon ondervinden wat het beste werkt!

Ze groeien vast nog harder met meer reps.





just kiddin' :P
 
Gunsy zei:
Ze groeien vast nog harder met meer reps.
just kiddin' :P

Zou goed uitkomen als het 15 reps moet zijn, want het toestel gaat maar tot 160 kg, en anders ben ik binnen een paar maand al aan het max :rolleyes:
 
Voor woensdag zou ik dit schema gebruiken, lijkt dit in orde? BTW, van zodra ook het hierop volgende schema is goedgekeurd ga ik dit niet meer altijd op voorhand posten, don't worry ;).


RUG

Deadlift:
5x8

Bent-over rows: (machine)
4x8

Wide grip chins: Met BW=60kg
4x8

[Sitting front press weglaten want bij chins oefen ik die spieren al?)


TRICEPS

Small bench press:
4x8

Triceps pushdown:
3x8

French press:
3x8

Dips:
2x8 2x6 BW +5kg

[Triceps lying extention weglaten want lijkt nogal op french press eigelijk]


Nogal veel oef voor triceps in vgl met rug op eerste zicht.. Zijn er nog goeie oefeningen voor de rug of zal ik nog wat meer deadlifts doen?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al wel aardig uit. Zou er minstens 1 tricep oefening uitgooien ( pushdown, je doet namelijk al dips )

Deadliften zou ik niet in een 5*8 schema'tje doen. Gewoon zwaar gaan met wat minder herhalingen.
 
Gunsy zei:
Ziet er al wel aardig uit. Zou er minstens 1 tricep oefening uitgooien ( pushdown, je doet namelijk al dips )

Deadliften zou ik niet in een 5*8 schema'tje doen. Gewoon zwaar gaan met wat minder herhalingen.

Rot, je wil altijd de oefeningen eruit die ik graag doe :rolleyes: Zou nog liefst die close bench laten vallen want doe die echt niet graag en is moeilijk zonder spotter.. is die even (on)effectief als pushdown?

Deadliften: het is hem niet om powerliften te doen bij mij maar echt om de spieren ervan, is het dan nuttig om ook laag te gaan in herhalingen (zoals jij doet)? Of blijf ik beter bij de 5-8 slingeren.
 
Voor de wijdte van je rug is deadliften niet de beste oefening. Het is een echte kracht oefening om je core te versterken, daarom laag in de herhalingen.

pushdown en dips zijn dus eigenlijk hetzelfde. Anders wissel je zo af en toe dips met pushdowns af. Small benchpress en dips zijn goeie massa oefeningen.
 
[Sitting front press weglaten want bij chins oefen ik die spieren al?)

???

Sinds wanneer push je met je lats dan?

Front press of military press, hoe je hem ook noemt ontwikkelt in hoofdzaak je voorste schouderkoppen en triceps.
Chins zijn juist de omgekeerde beweging, waarbij de antagonisten (een paar spiergroepen die de tegenovergestelde beweging bewerkstelligen, bv biceps; buigen van arm, triceps; strekken van arm) van de spieren welke je met MP gebruikt in actie komen.
Dat zijn de lats, en ondersteunende spieren zijn biceps.
Je lats zijn ook een heel stuk groter en dus sterker dan je voorste schouderkoppen.
 
Whoops, ik bedoelde sitting front pull. Of bestaat die naam niet? Je trekt het gewicht naar je toe al zittend en terug omhoog.
 
Lat Pulldown bedoel je.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Idd, maar dan met close grip en rug recht.. De uitbater had gezegd dat dat een goeie rug-oef was, maar zal ze maar laten vallen als ik al chins doe?
 
prima rug oefening. Maar chinnen is misschien nog wat beter. Je kan em wel 1x in de zoveel weken ipv chinnen doen. afwisseling is goed :thumbup:
Close grip zou ik trouwns niet doen. Met een wijde greep ( niet te wijd, zeg net na de knik in de bar ) ontwikkel je ook een wijde rug.

edit: Goed dat je je rug recht houd. dan pak je zoveel mogelijk je rug. Als je verder naar achteren gaat hangen, pak je ook je buikspieren meer mee.
 
Goed!

Redelijk goede training gehad, triceps zal wel stijf zijn morgen :)

Vandaag: rug/triceps/voorarmen

DEADLIFT

opwarmen: 10x20kg
8x30 kg
8x40 kg
5x50 kg
5x60 kg
5x65 kg PR

T-bar: had deze oef nog nooit gedaan dus wist niet welk gewicht :)

8x10
8x25
6x20
6x25

Note: vooral vermoeiend voor onderarmen.

Wide grip chins: ging niet goed

8xBW
6xBW
6xBW
5xBW

TRICEPS:

Small grip bench press:

Had zo'n pomp in mn voorarmen dat het pijn deed om tot op de borst te gaan want zo drukte ik mijn biceps in lol.

8x25
8x35
8x40
6x40 PR

French press: EZ

8x17
8x27
8x32 PR

Dips: ging schitterend!

8x BW
3x8x BW+5kg => PR

Note: als ik heel diep ging deed mijn borst pijn, leek of die ging scheuren. Is dit normaal?

VOORARMEN

Hammer curls: DB

8x8
8x14
8x14
8x14

Note: had mn steunverband (voor pols) vergeten dus wou niet te hoog gaan, wil niet nog eens een polsblessure :(

Reverse wrist curl: DB

20x2 kg
20x3 kg
20x5 kg

Farmers walk: DB

1x 30sec x 20 kg
2x 30 sec x 22 kg
 
Laatst bewerkt:
Gaat goed! Alleen geloof ik je hammer curls niet echt, 8x28 kilo ??? Wij vermelden hier altijd het gewicht per dumbbell, dus niet van de twee samen wat jij denk ik gedaan hebt.
 
Ik denk wel dat hij dat gedaan heeft kijk maar naar zijn farmerwalks :roflol:. Je hammercurls duren ook wel even en die kun je veel zwaarder vasthouden dat je farmerwalks?
 
je gaat goed vooruit!
Inderdaad ff per dumbbell opschrijven.
 
Whoops, heb idd per ongeluk de hammer curls wel opgeteld. Had ze zo opgeschreven vlak na de training, was nogal moe :D

Heb het veranderd!
 
Back
Naar boven