AndroidHealthClinic

Wimmo's logs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De gewichten beginnen er op te lijken, je gaat goed zo.
Met dips moet je zo diep zakken als comfortabel is, als het pijn doet is het niet goed.
En bovenaan niet volledig uitstrekken, maar de armen licht gebogen houden, zodat er spanning op de triceps blijft.
 
bedankt guys! Met wat hulp vlot het!:D
 
Powerblade zei:
De gewichten beginnen er op te lijken, je gaat goed zo.
Met dips moet je zo diep zakken als comfortabel is, als het pijn doet is het niet goed.
En bovenaan niet volledig uitstrekken, maar de armen licht gebogen houden, zodat er spanning op de triceps blijft.


Jij chint halve rom, bencht niet tot lockout etc???
Spanning erop houden is imo bs, als je het zwaarder wilt maken moet je gewoone en paar kg extra op de bar gooien(of aan je middel hangen in dit geval).
 
Ik heb het niet over je rom halveren, maar als je je uitduwt je ellebogen net niet op slot gooien, op dat moment wordt je gewicht niet meer door de spieren gedragen, maar rust je volledig op je elleboog gewricht.
Op dat moment kun je dus de spanning grotendeels van je triceps afhalen zonder dat je naar beneden zakt.
Persoonlijk vind ik de oefening dus zwaarder aanvoelen als ik mijn ellebogen niet op slot gooi (overstrek) na elke rep.
Dit is dus wat ik bedoelde met licht gebogen (hoek tussen 3 en 5 graden)
Vergelijk met bench, als ik lock kan ik die 140kg makkelijk een minuut boven me houden, als ik net onder lock zou blijven is het heel wat zwaarder om dat gewicht daar te houden.
 
Tis maar net wat je doel is he:)
 
Vandaag goede training qua benen, maar wederom voel ik mijn borst niet optimaal, zeker niet bij het benchen.

BENEN

Squats: ging goed! Eerste 2 deden niet zoveel dus échte sets begonnen pas vanaf 44 kg..

8x20
8x30
8x44
8x44
8x50 PR

Leg press:

8x70
8x100
8x140 PR

Note: voorheen gebruikte ik incline leg press, maar vind deze veel comfortabeler (en veiliger). Dermee dat gewicht nu zoveel hoger is :)

Calf raises:

15x75
15x85
15x95
15x105 PR!!

Lunges DB:

8x16
8x28
8x32

Note: was al moe van de andere oefeningen dus heb niet zoveel kracht erachter kunnen steken.. + de muziek en lichten vielen uit in de gym voor het hele uur, dus motivatie wat minder :o


BORST

Incline bench: niet goed qua borst, eerder triceps denkek..

8x25
8x35
6x40
6x40

Incline DB:

8x14
8x16
8x16

Dips: BW=60kg
8x BW
8x BW+5
8x BW + 7.5
8x BW + 7.5 PR

Note: ook wel trots op, maar die oefening doet ook veel triceps zeker ???

DB flys:

8x8
8x14
8x16 PR
8x14

Note: met de DB van 16kg was mijn techniek minder op de borst gericht, dus terug 14 genomen.

Heb film op internet gezien over borstkas trainen (link van gunsy denkek) en pas deze technieken nochtans toe, en toch voel ik het niet goed..
 
Laatst bewerkt:
wimmos zei:
Heb film op internet gezien over borstkas trainen (link van gunsy denkek) en pas deze technieken nochtans toe, en toch voel ik het niet goed..

Ik denk dat ik wel weet welke film je bedoelt en mijn raad: wis dat filmpje van je harddisk.
 
wimmos zei:
Dips: BW=60kg
8x BW
8x BW+5
8x BW + 7.5
8x BW + 7.5
Note: ook wel trots op, maar die oefening doet ook veel triceps zeker ???
Goeie dips idd:thumbs:. Hoe meer je voorover hangt des te meer gebruik je je borst erbij. Maar ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om m'n triceps te trainen.
 
Zware dag, had les van 8.30 tot 6 met practica, totaal 2 uur pauze.. Had dus niet zoveel fut meer om nog veel te doen :( ..Al bij al viel het echter goed mee!

BENEN

Squats:
12x10
12x30
12x40
12x44 PR

Standing calf raises:

12x70
12x100
12x120
12x130 PR!

Zweette als een zot na die setjes :)

SCHOUDERS

Military press: ging slecht

8x20
8x30
5x35

Dan geen fut meer

Upright rows: met rechte stang ipv EZ is het veel moeilijker blijkt opnieuw

8x30
8x35
8x35

Side raises DB:

8x5
8x6
8x6
8x8 PR

BICEPS

Concentration curls DB:

8x6
8x8
8x12
8x12 PR

Barbell curls:

8x27
8x27
8x27
 
In elk geval veel gedaan in deze training.
Dat upright row met rechte stang moeilijker voelt is omdat je je polsen verder moet buigen bovenaan, eigenlijk is met EZ bar beter voor je polsen.
 
Prima training toch. Alleen de squat moet flink omhoog, maarja, schiet bij mij ook nog niet zo op. helemaal niet na zo'n lange dag ;)
Verder kan je denk ik beter eerst barbell curls doen en daarna pas concentration curls. Barbell curls zijn verder best goed!
 
gefeliciteerd met je prs.

PHP:
12x70
12x100
12x120
12x130 PR!

Vaak zie ik beginnelingen deze oefening(standing calf raise) doen met enorme en absurde gewichten!
Waarom simpel je kan enorm cheaten met deze oefening ik deed het ook!!
Ik zelf ben enorm sterk in de kuiten train ze zelfs amper, wel weet ik dat ik geen goeie herh meer maak met zulke gewichten. Mijn vraag aan iedereen die net begint met trainen en dan zulke belachelijke gewichten pakt helemaal uit verhouding met de rest is deze: Voel jij behalve je voeten en anderen spieren je kuiten echt branden?? ben je instaat om de kuiten op deze manier te trainen en daar spierpijn aan over te houden? Als het antwoord daarop nee is adviseer ik je eerst eens een licht gewicht te pakken laten we zeggen 30 kilo en deze heelstrikt uit te voeren en op het laatste stukje van de uitvoering de kuiten flink aan te spannen en even vast te houden.
 
Rot.. 2 dagen in bed gelegen met keelontsteking, 39 graden koorts en praktisch niks gegeten. Daar gaat de massa die ik op één maand heb opgebouwd.. Nu gaat het al wat beter maar eten nog altijd moeillijk (slikken doet heel veel pijn, nog een chance dat ik geen vrouw ben :p ). Dat ik ziek was verklaart dan wss ook dat ik me kapot voelde na die lange dag.. Ga niet trainen tot maandag, want zal nog ff duren eer ik hersteld ben.:(

En ded. cop: Ik zie soms inderdaad mensen bezig die bvb. 15 reps calf raises doen op 5 seconden.. Heb dat ook es geprobeerd maar voelde niet zoveel aan mijn kuiten, dus terug veranderd. Ik voel mijn kuiten altijd branden en de dag erop zijn ze wel wat stijf hoor :).

En wat je zegt van "zulke belachelijke gewichten uit verhouding met de rest" vind ik in dit geval geen goed argument, want een leg press kan je ook rond de 150kg halen als beginner, mét de juiste techniek, is ook nogal een gewicht.
 
ded.cop zei:
gefeliciteerd met je prs.

PHP:
12x70
12x100
12x120
12x130 PR!

Vaak zie ik beginnelingen deze oefening(standing calf raise) doen met enorme en absurde gewichten!
Waarom simpel je kan enorm cheaten met deze oefening ik deed het ook!!

Als het antwoord daarop nee is adviseer ik je eerst eens een licht gewicht te pakken laten we zeggen 30 kilo en deze heelstrikt uit te voeren en op het laatste stukje van de uitvoering de kuiten flink aan te spannen en even vast te houden.

Cheate is in hoofdzaak niet de bedoeling idd maar waarom zou een beginner perse met een laag gewicht als bv die 30 beginnen? Kuiten moet je mijnsinziens met zwaar gewicht belasten wil je ze kunnen stimuleren tot groei. daarnaast is een goede uitvoering idd belangrijk maar ook afwisseling in uitvoering hoeft neit perse slecht te zijn.
 
wimmos zei:
Rot.. 2 dagen in bed gelegen met keelontsteking, 39 graden koorts en praktisch niks gegeten. Daar gaat de massa die ik op één maand heb opgebouwd.. Nu gaat het al wat beter maar eten nog altijd moeillijk (slikken doet heel veel pijn, nog een chance dat ik geen vrouw ben :p ). Dat ik ziek was verklaart dan wss ook dat ik me kapot voelde na die lange dag.. Ga niet trainen tot maandag, want zal nog ff duren eer ik hersteld ben.:(
En ded. cop: Ik zie soms inderdaad mensen bezig die bvb. 15 reps calf raises doen op 5 seconden.. Heb dat ook es geprobeerd maar voelde niet zoveel aan mijn kuiten, dus terug veranderd. Ik voel mijn kuiten altijd branden en de dag erop zijn ze wel wat stijf hoor :).
En wat je zegt van "zulke belachelijke gewichten uit verhouding met de rest" vind ik in dit geval geen goed argument, want een leg press kan je ook rond de 150kg halen als beginner, mét de juiste techniek, is ook nogal een gewicht.

En meneer, gaat het al weer een beetje?
Die massa ben je niet echt kwijt. Met een paar dagen flink dooreten heb je het er ook zo weer aan.
 
Hé kerel train jij nu in Gent en waar ergens? :)
 
Lol "meneer" :)

Gunsy: voel mij al terug wat krachtiger maar nog wat vermoeid, dus ga nog wachten tot maandag om te trainen..Ik wist niet dat ik trainen zo zou missen, heb er al zo naar verlangd dat het maandag wordt :) Bedankt voor de interesse, en euuh je houdt je zeker ook in om daarna weer op hetzelfde tempo met mij te trainen hé aan je log te zien!

Samu: ik train in First Class Gym (zwijnaardse steenweg) in Gent, op 200 meter van het UZ, wat ideaal is want ik kan dan trainen na mijn les.
 
wimmos zei:
Samu: ik train in First Class Gym (zwijnaardse steenweg) in Gent, op 200 meter van het UZ, wat ideaal is want ik kan dan trainen na mijn les.
Ow ok, vroeg het me even af omdat je daar es een topic over gemaakt had ofzo. Zit zelf ook meestal aan het UZ, maar fiets kwartiertje tot in Merelbeke. :)
 
wimmos zei:
Lol "meneer" :)
Gunsy: voel mij al terug wat krachtiger maar nog wat vermoeid, dus ga nog wachten tot maandag om te trainen..Ik wist niet dat ik trainen zo zou missen, heb er al zo naar verlangd dat het maandag wordt :) Bedankt voor de interesse, en euuh je houdt je zeker ook in om daarna weer op hetzelfde tempo met mij te trainen hé aan je log te zien!
Samu: ik train in First Class Gym (zwijnaardse steenweg) in Gent, op 200 meter van het UZ, wat ideaal is want ik kan dan trainen na mijn les.

Maandag een nieuwe week, dan moet het weer goed gaan.
 
Ik zal nooit kunnen zeggen wat iemand aan gewicht kan totdat ik de uitvoering zie. En een legpress van 150 zegt me ook niks lijkt me zelfs niet eens veel:D Een beetje stijfheid is niet wat ik bedoel. je ziet maar wat je ermee doet. Als het voor jou zo werkt prima wou je er even op wijzen dat gewich niet altijd alles is. zeg niet dat je ze verkeerd uitvoerd leek me wel waarschijnlijk. Gewicht zegt niks als de uitvoering niet behoorlijk is. Bijna iedreen kan 100 kilo op een cailfrais omhoog krijgen.
 
Back
Naar boven