AndroidHealthClinic

Windows Phone

Bezoekers in dit topic

Daster

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
11.190
Waardering
852
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Naast iOS en Android is er sinds niet al te lange tijd een nieuwe speler op de markt, Windows Phone! Ze zijn een samenwerkingsverband aangegaan met Nokia en de nieuwste toestellen van Nokia lopen nu allemaal hier op (Nokia Lumia lijn)

Mijn iPhone is een paar weken terug gejat en om de laatste maanden van mn abonnement door te komen besloot ik de gok te wagen en er eentje aan te schaffen. Ik heb gekozen voor het instapmodel; de Nokia Lumia 610.

Mn eerste indruk is heel goed, ben aangenaam verrast! Wat eigenlijk als eerste opvalt is dat het iets heel eigens is en niet zoals Android een goedkope kopie van iOS. Verder zit er gratis navigatiesoftware en office op. De manier van navigeren door de menuutjes etc moet je even aan wennen, maar het werkt heel prettig als je eraan gewend bent.
Facebook is heel goed in de telefoon geïntegreerd. Je normale contactenlijst van je telefoon smelt er als ware mee samen. Als hij ziet dat iemand die je contactenlijst opgeslagen is dezelfde naam heeft als iemand uit je facebookcontacten worden die samengevoegd.
(Mn iPhone contacten naar deze telefoon synchroniseren was wel een gedoe trouwens, maar heb het gedaan door eerst van iPhone > gmail te kopieren dmv .csv file en dan van gmail > windows phone). Er wordt uiteraard wel om je Windows Live ID gevraagd wat ik allang niet meer gebruik, maar ik heb gewoon een nieuwe id aangemaakt met mn gmail adres.

De Appstore is nog klein, maar de belangrijkste apps die ik altijd gebruikte waren gewoon beschikbaar. De telefoon is het instapmodel dus trage processor en minder geheugen, dat merk je wel bij 3rd party apps. De standaard aanwezige apps op de telefoon werken daarentegen vloeiend.

Als mn abonnement afloopt denk ik wel weer gewoon voor een nieuwe iPhone te gaan, maar ik vond dit wel ff een shout out waard aangezien ik eigenlijk een beetje een lage dunk had van Windows de laatste jaren. Maar ik vind dat ze nu wel een goede zet hebben gemaakt. Ben benieuwd of ze een serieuze speler zullen worden en kunnen concurreren op de telefoonmarkt!
 
Was eerder toch een grote flop W phone? Benieuwd wat het met Nokia zal worden. In de nieuwe iOS 6 zal Facebook ook geïntegreerd zijn zag ik.
 
nieuw, had op mijn oude htc touch cruise ook al windows eropstaan, windows 6.... wat een crap was dat zeg

maar de nieuwe windows phones zouden stukken beter zijn met de nieuwe windowsversie
 
Windows Mobile is iets anders dan Windows Phone he!

Ik heb voor het werk ook wel is zo'n pda'tje van htc met windows mobile gehad, dat was echt verrot inderdaad... Maar dit is echt iets totaal anders
 
Back
Naar boven