XXL Nutrition

Windows start niet meer op!

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Beste mensen, het volgende:

Ik zat dus thuis iets te streamen naar mn ps3, toen ik even op mn pc ging, mn pc liep vast waardoor ik dus een paar keer ctrl+alt+delete drukte, dit werkte allemaal niet dus drukte ik em uit.

Na het bios scherm etc. gaf mijn pc aan: bestand dit en dat beschadigd, kan windows niet opstarten, repair met windows cd.

Dit probeerde ik dus maar werkte niet, dus ik denk ik gooi er wel een format overheen dan ben ik er vanaf. Het formatteren lukte nauwelijks, sowieso was de partitie beschadigd en moest ik em verwijderen en er weer opnieuw opzetten, daarna werkte een snelle format sowieso niet, en een normale duurde eeuwen (2% in 3 kwartier).

Toen dacht ik laat ik mijn andere HDD aansluiten, dit werkte al helemaal niet want de pc bleef zich maar steeds opnieuw opstarten terwijl mn first boot device duidelijk als cd-rom was ingesteld. (volgens iemand die ik ken pakt ie de HDD niet omdat het andere drivers zijn blabla).

Nu had ik dus de originele HDD er weer ingedaan, first boot device nog steeds als cd-rom, en nu zegt ie na het bios scherm "door een fout kan het besturingssysteem niet laden" en ik kan dan ook gewoon niks meer behalve de pc opnieuw starten!

Wtf is er aan de hand, het kan zijn dat die HDD kapot is, als dat zo is, hoe zorg ik ervoor dat die andere het doet? Of moet ik gewoon een nieuwe kopen?!?!

Karma voor degene die me uit de brand helpt.
 
Heb je een andere pc waarin je die eerste hdd in kan plaatsen? Zo kan je testen of je hdd iig wel goed is.

Wat doet je pc zonder hdd? Kan je dan normaal de bios in?

Draaien alle fans nog? (niet teveel stof) als fans niet meer draaien van bijv de voeding dan kan dat zeker voor problemen zorgen.
 
Wat is je verwachtingspatroon? Als je een HD hebt herpartitioneerd en geformatteerd is hij leeg. Dan krijg je als er geen bootable cd in de drive zit de melding geen besturingssysteem gevonden of iets dergelijks. Je kan dan op een toets drukken om opnieuw op te starten, maar dat veranderd niks aan de situatie. Idem bij de andere schijf neem ik aan, mits deze leeg is. Je dient een bootable installatie cd van windows in de cd-rom drive te hebben om windows op 1 van de 2 schijven te installeren.

Los daarvan de vraag hoe controleer je een schijf. Neem hiervoor het programma HD tune, er is een free versie van. Dit dient wel op een pc met een draaiende windows te komen, en de te controleren schijf dient als 2e aangesloten te worden. Deze kan je dan controleren.
 
Heb je een andere pc waarin je die eerste hdd in kan plaatsen? Zo kan je testen of je hdd iig wel goed is.

Wat doet je pc zonder hdd? Kan je dan normaal de bios in?

Draaien alle fans nog? (niet teveel stof) als fans niet meer draaien van bijv de voeding dan kan dat zeker voor problemen zorgen.

Fans doen het gewoon, het probleem ontstond nadat ik de pc uitdrukte terwijl die vast liep, dit kwam omdat ik wss iets aan 't streamen was en tegelijkertijd ff op internet ging, en ik heb niet de snelste pc.

Bios kan ik gewoon in, heb het niet geprobeerd zonder uberhaupt een HDD aangesloten te hebben, maar ik zal eens kijken.

Wat is je verwachtingspatroon? Als je een HD hebt herpartitioneerd en geformatteerd is hij leeg. Dan krijg je als er geen bootable cd in de drive zit de melding geen besturingssysteem gevonden of iets dergelijks. Je kan dan op een toets drukken om opnieuw op te starten, maar dat veranderd niks aan de situatie. Idem bij de andere schijf neem ik aan, mits deze leeg is. Je dient een bootable installatie cd van windows in de cd-rom drive te hebben om windows op 1 van de 2 schijven te installeren.

Los daarvan de vraag hoe controleer je een schijf. Neem hiervoor het programma HD tune, er is een free versie van. Dit dient wel op een pc met een draaiende windows te komen, en de te controleren schijf dient als 2e aangesloten te worden. Deze kan je dan controleren.

Er zit dus juist een bootable windows cd in de cd-rom, first boot device staat ook ingesteld als cd-rom.

Vreemde is dat ik net na het probleem wel gewoon in het scherm van windows opnieuw installen en formatteren kwam, maar nadat ik ff die HDD's verwisseld had en de originele weer terug, hij ineens niks meer deed, naast 't opstarten zelf na. Het eerste scherm dat ie geheugen checked en dat je op del kan drukken voor bios, maar daarna geeft ie nu gewoon een foutmelding aan van "kan besturingssysteem niet vinden" of iets in die richting, en kan ik verder ook niks meer.
 
Zat ook aan kappotte fan te denken, maar dan zou hij waarschijnlijk niet tot de foutmelding gekomen zijn, maar al eerder problemen geven.

Je zegt dat je geformateerd hebt, lukt het daarna uberhaubt niet om een installatie te starten of heb je nog wel een poging kunnen doen?

En laatste 'open deur" meestal moet je een (bepaalde) toest indrukken wil hij booten vanaf een cd. beetje voor de hand liggend, maar neem aan dat dat niet het probleem is?

Edit <was aan het typen terwijl je je reply postte>

Meer eerste gedacht is nu, dan de schijf niet goed aangesloten is...
Double check ff
 
Staat de bios volgorde nog steeds cd als eerst, ook na loskoppelen schijven? Een bootable windows cd moet gewoon booten mits de bios correct ingesteld. Staat misschien removalbe devices nog hoger en zit er een usb stick in?

Installeer je windows xp of een nieuwere versie. Die 2e HD, mits je XP installeerd zou niet herkend kunnen worden door de setup. Je kan of in de bios IDE aanzetten voor de hd, of wel AHCI of RAID, maar dan bij de manufacturer van de disk zoeken naar de ahci drivers. Deze dien je onder de XP setup te kiezen dmv. F6 voor extra drivers, vanaf een floppy.
 
Vind je je HDD wel nog terug in de BIOS? Staat die er niet meer, is die gewoon stuk
Of mss zelfs je HDD controler
 
Hdd is gewoon zichtbaar, en compleet formatten ben ik niet aan toe gekomen omdat een normale format telang duurde en bij een snelle zei die dat de partitie beschadigd was, kan wel ff dubbelchecken of ie goed is aangesloten maar hij detecteerd em gewoon dus dat is vreemd, ding hoort sowieso gewoon vanaf cd room te booten want dat deed ie hiervoor ook
 
virus kan je BMR ook aardig ****en

na je post, kan je dan F8'en om in de geavanceerde start up te raken?
 
virus kan je BMR ook aardig ****en

na je post, kan je dan F8'en om in de geavanceerde start up te raken?

Je bedoelt bios? Ja dat kan allemaal
 
Nee nee, je post is eigenlijk dat reclame ding van het merk van je moederbord.
Dus bv MSI of ASUS ofzo.

Als je tijdens de start up regelmatig op F8 drukt kan je in principe in de geavanceerde
start up. En eens proberen om in veilige modus op te starten
 
Oooh naja dat veilige modus scherm pakt ie wel op die andere hdd, als ik voor veilige modus kies start ie erna gewoon weer opnieuw op, met deze heb ik t nog niet geprobeerd
 
Staat normaal ook iets tussen met: last know good configuration (weet de nl uitdrukking even niet)

Als je in veilige modus raakt, zit er iets fcked up in je start up. Of eventueel een driver.
 
Ja dat is met die 2de hdd omdat ie niet goed was afgesloten toen, die eerste hdd geeft aan fout in besturingssysteem, wellicht omdat ik mn format niet had afgemaakt en windows er nog grotendeels op staath
 
een hdd niet aansluiten en een format afbreken is vragen om problemen.

Ik zou adviseren. sluit die 2e hdd goed aan. Herstart met boot cd en format vanuit die installatie om vervolgens de installatie van windows uit te voeren.
 
een hdd niet aansluiten en een format afbreken is vragen om problemen.

Ik zou adviseren. sluit die 2e hdd goed aan. Herstart met boot cd en format vanuit die installatie om vervolgens de installatie van windows uit te voeren.

Hij boot niet vanaf de cd, dat is het probleem juist
 
Weet je zeker dat in de bios aanstaat dat de CD als eerste boot device aangemerkt staat?

If so, heb je een andere cd (die kan booten) om te proberen.
 
Ok peeps, booten is gelukt, ben nu een normale format aan t uivoeren, tering wat duurt dat lang, 3% in een half uur ofzo

Beter doet ie het daarna dan ook gewoon, snelle format ging iig niet ivm beschadigde partitie
 
Sneller was geweest als je gewoon de partitie had gedelete
Dan kan je normaal wel een quick format doen ;)
 
Sneller was geweest als je gewoon de partitie had gedelete
Dan kan je normaal wel een quick format doen ;)

Je bedoelt dat je em daarna weer opnieuw aan maakt? Heb ik al geprobeerd, helpt niet.
 
Back
Naar boven