MuscleMeat

Winter workout

Bezoekers in dit topic

doe je nu rug/schouders door elkaar?
en 1 triceps oef?
 
Jup. Ik heb heel erg zitten rommelen om tot een haalbaar schema te komen, en dit kwam eruit. Moet zeggen dat ik ook wel echt mijn rust nodig heb tussen de oefeningen door.
En ja, maar 1 triceps, omdat het anders wel heel veel word. En ik heb altijd behoorlijk spierpijn in mijn triceps, dus dan vind ik 1 ook wel genoeg :P
 
Het begint vervelend te worden dat mijn schouder tegenwerkt. Pas als je er last van hebt merk je pas bij hoeveel oefeningen je schouderspieren de boel stabiel moeten houden. Met sommige oefeningen wil ik gewoon zwaarder gaan, maar dat trekt mijn schouder niet (en wordt ook afgeraden door fysio).
Ik wilde eigenlijk binnenkort eens een andere manier van trainen proberen: minder reps met meer gewicht. Maar dat gaat 'm niet worden dus...

Dumbbell curl
15 x 8kg
12 x 9kg
10 x 10kg

Incline bench smith
15 x 30kg
12 x 35kg
10 x 37,5kg

Cable curl
15 x 7,5kg
12 x 10kg
10 x 12,5kg

Cable standing fly
3 x 15 x 10kg (nog steeds focus op goede techniek, en nu ik het goed doe is 10kg ook best zwaar eigenlijk)

Dumbbell wrist curl
3 x 15 x 8kg

Reverse dumbbell wrist curl
3 x 15 x 4kg

Barbell curl
15 x 14kg
12 x 16kg
10 x 16kg (vanwege last van schouder gewicht niet omhoog gedaan).

En nog een paar keer stangetje met touwtje en 2,5kg eraan 'oprollen'.

En toen voelde ik mijn onderarmen wel!

Chest press apparaat
15 x 20kg
12 x 25kg
10 x 30kg

Fly machine
15 x 20kg
8 x 25kg > gestopt vanwege last van schouder
 
Paar dagen geleden voor het eerst een keer bench press gedaan. Ik doe het eigenlijk nooit omdat ik altijd alleen train. Nu was ik met een vriend, dus kon ik het mooi even gaan testen.

Ik was bezig met schouder, rug, triceps training, maar bij die vriend zat benchen wel in zijn programma, dus ook maar 1 keertje meegedaan.
Ik heb het op 1 x 8 x 30kg gehouden. Qua techniek viel het best mee, maar 30kg vond ik best zwaar, dat viel me wel een beetje tegen van mezelf :P
Vaker doen dus!
 
Als je het vaker doet dan komt het vanzelf. Ik vind het altijd wel een lekkere oefening om te doen!
 
Waarom niet gewoon beginnen met een lege stang? Dan heb je ook geen spotter nodig.
Zou het gewoon rustig opbouwen, 20kg is een prima startgewicht.
 
Paar dagen geleden voor het eerst een keer bench press gedaan. Ik doe het eigenlijk nooit omdat ik altijd alleen train. Nu was ik met een vriend, dus kon ik het mooi even gaan testen.

Ik was bezig met schouder, rug, triceps training, maar bij die vriend zat benchen wel in zijn programma, dus ook maar 1 keertje meegedaan.
Ik heb het op 1 x 8 x 30kg gehouden. Qua techniek viel het best mee, maar 30kg vond ik best zwaar, dat viel me wel een beetje tegen van mezelf :P
Vaker doen dus!

Ik train ook alleen en doe ook bench press. Geen probleem. Ik kom een heel eind zelf en als het nodig is, dan vraag ik er wel één van de jongens bij, of bieden ze zelf even aan om te spotten. Ik vind het een fijne oefening!
 
Waarom niet gewoon beginnen met een lege stang? Dan heb je ook geen spotter nodig.
Zou het gewoon rustig opbouwen, 20kg is een prima startgewicht.

zo ben ik inderdaad ook begonnen, zonder spotter.
 
Waarom niet gewoon beginnen met een lege stang? Dan heb je ook geen spotter nodig.
Zou het gewoon rustig opbouwen, 20kg is een prima startgewicht.

Omdat 20kg wel ERG makkelijk ging :)

En ik merkte dat ik bij een zwaarder gewicht meer controle over m'n armen had. Bij een lege stang zwabberde ik alle kanten op met m'n armen :)

Maar inderdaad: wat een lekkere oefening! De dag erna voelde ik 'm wel in mijn borst :D
 
Dat wat je zegt over zwabberen met je armen herken ik vooral als ik te licht met dumbbells train. Leuk dat je het een lekkere oefening vind, vaker doen dus!
 
Afgelopen week weer wat vaker met een vriend meegegaan en wat andere oefeningen gedaan... vandaag hebben we mijn vaste schema afgewerkt: ik merk dat beetje variatie echt wel goed doet.

Vandaag:
Dumbbell curls van 10kg naar 11kg gegaan vandaag.
Incline bench in Smith van 8 x 37,5kg (1,5 week geleden) met pijn en moeite naar vandaag 10 x 42,5kg.
Barbell curl supermakkelijk 15 x 16kg...

Ik was behoorlijk verbaasd over mijn powers van vandaag :)
 
Ennnn de winter is weer voorbij! Het is behoorlijk snel gegaan.

Prioriteit gaat nu weer verschuiven van de sportschool naar buiten op de fiets. Deze week al niet veel getraind omdat ik mezelf in de prak heb gereden met m'n mountainbike, dus pijnlijke polsen en amper kunnen lopen met een verzwikte enkel. Hoort erbij, maar dat betekent dat sportschool op een behoorlijk lager pitje gaat (ook blessuretechnisch).

Ik moet even kijken hoe het in praktijk gaat lopen, maar 5 keer per week sportschool zal ik niet meer halen (hoewel ik natuurlijk wel mijn best ga doen om het te halen, maar rust is minstens zo belangrijk). Allicht de overstap gaan maken naar full body schema, hoewel dat zou betekenen dat ik niet 2 dagen achter elkaar zou kunnen trainen... moeilijk moeilijk.

Ik merk wel dat ik snel uit shape ben als ik een weekje niet zo fanatiek ben in de sportschool. Krachttraining is toch beter om strak in het vel te blijven dan mountainbiken.... ik moet eens goed gaan nadenken over een mooie compromis.
 
Back
Naar boven