XXL Nutrition

[WinXP] Ik kan geen cd's of dvd's meer lezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Ik kan geen CD's of DVD's meer lezen onder Windows XP. Drives worden wel herkend in Verkenner, maar als ik dan de CD/DVD open om de inhoud te bekijken, dan is deze leeg (bij zowel kopieen als originelen). Het label word ook niet weergegeven.


Verdere info:

CDROM: LG CDRW CED-8080B
DVDROM: NEC DVDRW ND-2500A

-Onder DOS werken de drives perfect.
-Beide worden herkend in aparatenbeheer (zonder bijzonderheden/fouten).
-CD's of DVD's branden gaat uitstekend.
-Onder Nero worden de drives herkent als goed functionerent (label word goed afgelezen, alsmede de inhoud van de CD/DVD).
-Onder de commandline zijn de drives niet benaderbaar ("parameter is onjuist").
-Systeemherstel uitgevoerd, zonder resultaat.
-Virus/Malware vrij (voor zover mogelijk )


Duidelijk dat XP weer eens moeilijk doet. Is hier misschien een patch voor? Of een andere oplossing?
 
best k*t voor je...
 
heb je er toevallig daemon tools of een ander soort gelijk programma opstaan? Anders moet je het even proberen in veilige modus, als het daar wel werkt, zit in de gewone modus een programma in de weg.
 
marc181982 zei:
heb je er toevallig daemon tools of een ander soort gelijk programma opstaan? Anders moet je het even proberen in veilige modus, als het daar wel werkt, zit in de gewone modus een programma in de weg.

hmm.. ff checken!
 
doe eens een cd/dvd in de drive en doe het volgende:

• ga naar deze computer, en rechtsklik op het icoontje van je cd/dvd speler
• Kies voor eigenschappen
• Klik op het tab blad volumes
• Klik op populate

Probeer de cd nu eens uit te lezen. Dit heeft mij ook eens geholpen toen ik dit probleem had.

(terwijl ik dit typte scoorden die klote duitsers 2-2 gvd :grumble: )
 
Wat soms ook werkt is even naar apparaat beheer en de cd-rom en dvd-rom verwijderen en de pc opnieuw opstarten
 
marc181982 zei:
Wat soms ook werkt is even naar apparaat beheer en de cd-rom en dvd-rom verwijderen en de pc opnieuw opstarten

heb ik ook al gedaan :(

en Jopske; jou oplossing werkt ook niet :( Hij ziet wel wat er totaal aan data opstaat.
 
ff doorlezen :)
 
meeste wat daar staat is blaat ;) en niet van toepassing op zijn probleem.

Er staat wel 1 stukje in wat kan helpen

1. Click Start, click Control Panel, and then click Performance and Maintenance.
2. Double-click Administrative Tools, and then click Computer Management.
3. Click System Tools, and then click Device Manager.
4. Expand IDE ATA/ATAPI Controllers.
5. Click the controller that you you want to configure DMA/PIO settings for.
6. Click the Advanced Settings tab.
7. In the Transfer Mode box, click either PIO Only or DMA if available.
 
deze site bevat info / support voor je NEC drive:

[Link niet meer beschikbaar] :D


en deze voor upate en firmware:
[Link niet meer beschikbaar] ;)

suc6 ermee!!
 
Staat er iets in je eventviewer kerel?
 
Heb je onlangs je PC verplaatst, laten vallen of iets anders abnormaals mee gedaan ? ;)

Wat je zou kunnen proberen is de datakabel er goed indrukken. Het komt niet zomaar voor dat die kabels los hangen, maar als je toch al die andere mogelijkheden hebt geprobeerd ...

Succes.
 
Gewoon kast openschroeven en even alle kabels nalopen. Heb je de drives al in een andere pc gechecked?
 
Nogmaals; onder dos werken ze gewoon en ik kan ook gewoon branden. Nero vind ook de labelnaam en de hoeveelheid data die op een cd staat. Ze staan netjes in aparaatbeheer zonder fouten. Het is echt een Windows probleem.
 
Back
Naar boven