MuscleMeat

witte rijst?

tito raymond

Contest Winner 2005
Elite Member
Waardering
0
Ik lees in de muscle&fitness dat witte rijst juist goed is voor de bulk. Dit is dan de favoriete massaopbouwer voor Ronnie Coleman volgens dit blad.
Het is alleen slecht als je gaat cutten.

Dit staat in de m&f nummer 2 van de maand Jan/Feb 2003 bij het onderwerp "het slechte dozijn"

Wat denken jullie hiervan?

Rijst is een goede bron van complexe koolhyraten. Dit is idd heel belangrijk bij het bulken. Maar bij het cutten is het een fabeltje dat koolhydraten zo slecht zijn.

En dat ze dat zeggen over Ronnie Coleman... Het is en blijft zo'n strontblaadje van Joe Weider, die zou zelf beweren dat ze moeder aan de amino pillen zit om die hele onzin-industrie te steunen.

Maar on topic, rijst is net zoals brood, aardappelen, pasta etc. een goede bron van complexe carbs.

• Topic Starter Topic Starter
Dus het hoeft niet perse zilvervliesrijst of iets dergelijks te zijn

yo

ik ben ook aan het bulken.

en ik zou het graag bij me dieet willen stoppen. maar ik krijg het gewoon niet door me strot

Heb ik ook als probleem, daarom deze vraag. Volkoren Spaghetti smaakt wel redelijk, maar die zilvervliesrijst, ranzig!!!

jah

tito raymond zei:
Heb ik ook als probleem, daarom deze vraag. Volkoren Spaghetti smaakt wel redelijk, maar die zilvervliesrijst, ranzig!!!

ik eet het niet.

07.15

30 gram whey

7:45

100 gram brinta
500 ml melk
2 vitamine pillen
banaan

10.00:

2 boterhammen met 2 gekookte eieren
4 boterhammen met 150 gr blik tonijn
n-large shake -3 scoops
300 ml melk ]
appel

12:00:

3 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met 2 gekookte eieren
250 gram magere kwark
5 gram creatine

14:00:

400 ml milk
30 gram whey
150 g groente tonijn
appel

16:00 ( trainen )

17:15

100 gram brinta
30 gram whey
300 ml milk

18:15

groente
kip filet
250 gram magere kwark

19:45

5 gram creatine
magere kwark
brinta

21:30

3 boterhammen met pindakaas
n-large shake 2 scoops
300 ml milk

dit dieet ga ik gebruiken

Witte rijst is niet echt bepaald een bron van complexe koolhydraten... het is behoorlijk high GI...

Zelfde geldt eigenlijk voor zilvervliesrijst... enkel door een iets hoger vezelgehalte is de GI wat lager... maar het is nog steeds niet zo laag als bv. havermout...

Rijst is echt een perfecte bron van koolhydraten na je training... in je vaste maaltijd.

Overigens vindt ik zilvervliesrijst wel erg lekker... ik koop altijd die van bio-organics...

Van dat merk koop ik ook volkoren macaroni en spaghetti... Prima voedingswaarden: per 100 gram zo'n 63 gram koolhydraten, waarvan 9 gram vezels!

Heb ik al verteld dat ik volkoren (biologische) macaroni/spaghetti VEEL lekkerder vind dan normale/witte? Is echt zo... :D

biceps_blitz zei:
Rijst is een goede bron van complexe koolhyraten. Dit is idd heel belangrijk bij het bulken. Maar bij het cutten is het een fabeltje dat koolhydraten zo slecht zijn.

.
je hebt koolhydraten en koolhydraten he.

wite rijst heeft idd hoge GI vergeleken met andere rijstsoorten. voor massa kan je dat wel gebruiken alhowel ik dan nog voorstander ben van lage(re) GI.

in cutten us witte rijst dan zeker geen aanrader. en bij cutten geld wederom mn 1e zin:)

waarom moet de gi bij gewone maaltijden zo laag mogelijk zijn?

Witte rijst (en wat dat aangaat ook wit brood ed) is beter vioor de bulk omdat je er meer van op kan.

Doordat het minder vezels bevat passeert het sneller de maag, zodat je weer sneller trek krijg en meer eet

Idd en wie denkt dat pro's eten om gezond te worden?!? In de eerste plaats is het groeivoeder. Trouwens witte rijst is nog altijd redelijk gezond in vergelijking met andere (vette) voeding hoor.

beterz, dat is fijn om te horen. Dan ga ik gewoon lekker aan het witte brood, witte rijst en gewone spaghetti. betekent dat ook dat je gewoon ook wat meer suikers kan nemen zoals frisdrank endergelijke?

laat het witte brood maar zitten.

Waarom zij 3xl dan dat witbrood net zo goed is voor de bulk als witte rijst?
Er zitten zeker te weinig vitamine en mineralen in?

Dan moet je zien dat je extra vezels/mineralen/vitaminen inje supplementen opneemt. IK zou trouwens niet overdrijven met de snelle koolhydraten. Zeker niet teveel frisdrank.

tito raymond zei:
beterz, dat is fijn om te horen. Dan ga ik gewoon lekker aan het witte brood, witte rijst en gewone spaghetti. betekent dat ook dat je gewoon ook wat meer suikers kan nemen zoals frisdrank endergelijke?

vind je wit brood dan zo lekker?

frisdrank heeft zowiezo geen enkele toegevoegde waarde is mijn mening

als ik witbrood eet, wat is dan een goede bron voor veel vezels? vitamines en mineralen krijg ik van andere bronnen al genoeg binnen..

tito raymond zei:

Als je diabetis wilt ontwikkelen dan ben je op deze manier op de goede weg;)

overdrijven is ook een vak. Ik bedoel ik dronk vroeger altijd frisdrank en at altijd witbrood end. dus je zal echt geen diabetis ontwikkelen. trouwen je weet niet hoeveel mensen wel nie gewoon fris drinken end.

Terug
Naar boven