Fitness Seller

Witte vlekjes op nagels

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Weet er iemand wat witte vlekjes op je nagels inhoud?? Ik heb namelijk al een jaar witte vlekken op mn nagels, op mn handen.. Mn vrienden zeggen dat het een tekort aan iets is, maar anderen zeggen dat het voortkomt uit een teveel.. Heeft er iemand hier ook es last van gehad? Of weet er iemand iets meer over te vertellen?

Greetz...
 
hebbik ook... dat is psorias ofzo weet t niet meer zo goed :$
 
ik heb t altijd al gehad, meen ik te herinneren, mij was verteld dat t kalk was ofzo.
 
Kalk, psoriasis, beschadigde cellen?? De meningen lopen wel wat uiteen heren.. Heb ook es opzoekwerk verricht. Men meent dan weer dat het voortkomt uit een tekort aan zink.. Zal es wat zink nemen, en kijken of er verandering in komt..
 
zink of calcium of kalk gebrek!
 
Het is idd door een tekort aan bepaalde mineralen en dan meer bepaald zink.

Komt heel vaak voor bij mensen die ongezond of gewoon te weinig (gezond) eten.
 
HAd idd ergens gehoord dat je gebrek had aan bepaalde mineralen/vitaminen.
 
Ik eet toch echt wel gezond! En toch heb ik het ook hoe kan dat dan??
 
Ik heb witte plekjes op mijn nagels. Wijst dit op een kalktekort?

Doorgaans niet. In de meeste gevallen zijn dit opgehoopte cellen die worden veroorzaakt doordat u uw nagels heeft gestoten. Na verloop van tijd zullen deze plekjes verdwijnen.
 
Die witte vlekjes kunnen tal van oorzaak hebben waaronder;

Kalk (clacium) te kort
Magnesium te kort
Zink te kort
Teveel aan Zink
Teveel aan Magnesium
Teveel aan Kalk
Genetische Aanleg
Stress

En dit zijn nog de belangrijkste factoren. Je kunt proberen met deze factoren te spelen, maar meestal gaat het na verloop van jaren vanzelf over. Het is verder volledig onschuldig, hoewel toegegeven het er wat ontsierend uitziet.
 
Witte vlekjes op de nagels ontstaan vaak gewoon door stoten, in een enkel geval kan het ook veroorzaakt worden door een zinktekort. Afschilferen en snel breken van de nagels komt vaak doordat deze teveel in contact zijn geweest met agressieve zeepsoorten en chemicaliën. Ingegroeide nagels komen vaak voor bij het verkeerd knippen van de nagels. Kalknagels worden veroorzaakt door een schimmel. Dit wordt vaak opgelopen door op blote voeten te lopen in openbare gelegenheden als zwembaden en sportzalen, maar kan ook veroorzaakt worden door een verwonding.

behandeling
- Witte vlekjes: Oppassen met stoten, verder laten uitgroeien, evt. 2 x 1 Zink 75 mg van Naturally.
 
Wat ik wel eens heb gehoord als oplossing tegen stoot gevoeligheid is het weekelijks aanstippen van de nagels met formaldehyde en dit dan laten op drogen. Je krijgt hier keiharde nagels van (vraag maar aan gitaar spelers en waterploers)
 
Ja dat is die soort doorzichtige nagel-lak toch?
 
Niet precies ; fomaline/formaldehyde is waar lenin in wordt bewaard ...... en die gaat al bijna een eeuw mee

Formaline trekt ook volledig in en laat geen laag achter
 
dacht dat het door zuurstofgebrek kwam, iets te maken met terugduwen nagelriem.... of zit ik echt verkeerd...?
 
Originally posted by Bracke
Kalk, psoriasis, beschadigde cellen?? De meningen lopen wel wat uiteen heren.. Heb ook es opzoekwerk verricht. Men meent dan weer dat het voortkomt uit een tekort aan zink.. Zal es wat zink nemen, en kijken of er verandering in komt..

Juist :thumb:

Groet Smalluser :thumb:
 
die witte vlekjes heb ik maar een heel klein beetje maar ik had wel vorig jaar....was best wazig, toen ik net een paar dagen in spanje zat had ik eens spierwitte nagels (die uitgroei dan) viel ook iedereen meteen op kon ik wel bij gelakt hebben
 
Vis... Dat helpt er iid ook tegen.!!
 
Back
Naar boven