XXL Nutrition

Rugby Topic

Bezoekers in dit topic

Leuk filmpje met uitleg van de regels. Duurt wel redelijk lang, maar zeker een aanrader als je de hoofdregels niet kent.
 
Ik heb een paar wedstrijden gevolgd, Rugby blijft een interessante sport :)
 
Leuk filmpje met uitleg van de regels. Duurt wel redelijk lang, maar zeker een aanrader als je de hoofdregels niet kent.

Nice. Roept 2 vragen bij me op:

Als in het spel de bal naar voren gegooid wordt of wordt laten vallen, dan komt er een scrum. Ik neem aan dat de scrum half van de partij die daarvoor balbezit had de bal inbrengt tijdens de scrum?

En waarom zien we zo weinig dropgoals?

Oja, iemand nog een goede (gratis) livestream voor de wedstrijden die niet op tv worden uitgezonden?
 
Nice. Roept 2 vragen bij me op:

Als in het spel de bal naar voren gegooid wordt of wordt laten vallen, dan komt er een scrum. Ik neem aan dat de scrum half van de partij die daarvoor balbezit had de bal inbrengt tijdens de scrum?

En waarom zien we zo weinig dropgoals?

Wanneer een partij de bal naar voren gooit of een knock-on (de bal laten vallen) maakt, krijgt deze partij de scrum tegen omdat het een overtreding begaat. Hierdoor mag de tegenpartij, de scrumhalf, de bal in de scrum inbrengen. Doordat de scrumhalf de bal mag inbrengen heeft deze partij lichtelijk voordeel door timing met het inbrengen van de bal.

Dropgoals zijn erg moeilijk om te maken door de enorme druk van de tegenpartij. Daarnaast is de optie om voor een dropgoal te gaan alleen aanwezig in het 22 meter gebied van de tegenstander. Aangezien je op dat moment al zo dicht bij de tryline van de tegenstander bent, kan je beter voor de 5 punten gaan.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen: wanneer je in de laatste seconden van de wedstrijd zit en je staat met 2 punten achter kan je met een dropgoal (3 punten) de winst naar je toetrekken.
Of als je zoals engeland gelijk staat tegen australie en nog maar een minuut op de klok hebt staan van de extra tijd, in de finale van 2003. De legendarische kick van Jonny Wilkinson waarmee ze het toernooi wisten te winnen.
 
KingBubba, waar komt die coole Haka vandaan dan?
 
Oja, iemand nog een goede (gratis) livestream voor de wedstrijden die niet op tv worden uitgezonden?

Via reddit kan je in de match threads goede streams vinden, vaak via vlc of ace player. Als voordeel heb je dan ook nog eens Engels commentaar, blijft toch zoveel mooier dan het Nederlandse commentaar. :D

KingBubba, waar komt die coole Haka vandaan dan?

Doe eens googlen. ;)
 
Voor de nieuwsgierigen: [Link niet meer beschikbaar]
Scotland - Japan nu een halfuur onderweg.
 
Schotland 45 - 10 Japan. Fuck yeah :D

Heb het kunnen volgen via ITV.com door met Chrome extensie 'Browsec' locatie op UK te zetten.

Was RSA nou zo slecht tegen Japan of is Schotland zo goed? Niet vergeten dat Schotland nog fris was natuurlijk..
 
Was RSA nou zo slecht tegen Japan of is Schotland zo goed? .

Voorbeschouwing RZA-Japan van een insider:

South Africa did not prepare this World Cup in the best of ways. Indeed, the Springboks made a calamitous Rugby Championship in which they lost their three games including a 37-25 home defeat against Argentina in the final game. Thereafter, they beat the Pumas in Test-match with the score of 12-26 but were not reassuring. South Africa is the favorite of the Group B. After this game, they have two decisive games against Samoa and Scotland and could ease off in the second period if the score is granted.
South Africa has had many physical glitches in recent months. Many regulars have not played for several months and some will start the game against Japan. This is particularly the case of Jannie du Plessis, Willem Alberts, Lood of Jage, Pat Lambie, Francois Louw and Victor Matfield. The captain Jean de Villiers, 108 selections, was uncertain for this game but start at the center while the prop Coenie Oosthuizen, who has not played since November 2014, will take place on the bench. The purpose of this meeting is clearly to give playing time to players who played little in recent months, although many are regulars. The monstrous back row, Duane Vermeulen, was not selected for this meeting. He is also back from injury ..
 
Schotland 45 - 10 Japan. Fuck yeah :D

Heb het kunnen volgen via ITV.com door met Chrome extensie 'Browsec' locatie op UK te zetten.

Was RSA nou zo slecht tegen Japan of is Schotland zo goed? Niet vergeten dat Schotland nog fris was natuurlijk..

Thanks voor de tip! Heb ook de app "FilmOn live tv" gedownload, kan nu echt overal rugby kijken. :D

Ik denk dat RSA wel goed speelde, maar Japan bleef goed aansluiten en speelde de 2e helft beter én wilde het meer.
Tegen schotland waren de jappers nog vermoeid en speelden ze ongeduldiger dan tegen RSA. Schotland speelde in de 2e helft ook echt wel goed trouwens!

Voorbeschouwing RZA-Japan van een insider:

South Africa did not prepare this World Cup in the best of ways. Indeed, the Springboks made a calamitous Rugby Championship in which they lost their three games including a 37-25 home defeat against Argentina in the final game. Thereafter, they beat the Pumas in Test-match with the score of 12-26 but were not reassuring. South Africa is the favorite of the Group B. After this game, they have two decisive games against Samoa and Scotland and could ease off in the second period if the score is granted.
South Africa has had many physical glitches in recent months. Many regulars have not played for several months and some will start the game against Japan. This is particularly the case of Jannie du Plessis, Willem Alberts, Lood of Jage, Pat Lambie, Francois Louw and Victor Matfield. The captain Jean de Villiers, 108 selections, was uncertain for this game but start at the center while the prop Coenie Oosthuizen, who has not played since November 2014, will take place on the bench. The purpose of this meeting is clearly to give playing time to players who played little in recent months, although many are regulars. The monstrous back row, Duane Vermeulen, was not selected for this meeting. He is also back from injury ..

Met de ervaring en kwaliteit die de springboks hebben moet dit niet zoveel uitmaken, niet tegen japan. Japan wou het de 2e helft gewoon meer en RSA wist niet meer hoe ze hun moesten stoppen.
 
Wat een geweldige scrum was dit trouwens!!

 
Thanks 4 sharing men. :D Ik hoop dat Tim Visser binnenkort snel aan de bak gaat
 
Thanks 4 sharing men. :D Ik hoop dat Tim Visser binnenkort snel aan de bak gaat
Ken die beste kerel niet, maar alleen al vanwege die gruwelijk irritante dwaas Boske die het de hele tijd over zijn bilmaat heeft hoop ik dat ie 0 minuten maakt. Heeft die Boske geen familie of vrienden die even tegen hem kunnen zeggen dat ie zichzelf en de sport alleen maar volledig belachelijk maakt? Niet om aan te zien..
 
Mocht ik ooit vader worden en mijn kind vraagt wat 'plaatsvervangende schaamte' precies inhoudt, dan laat ik hem/haar een fragment zien van Boske die in de studio zijn mening (die niemand interesseert) over rugby geeft en is het binnen 5 seconden duidelijk.
 
Ken die beste kerel niet, maar alleen al vanwege die gruwelijk irritante dwaas Boske die het de hele tijd over zijn bilmaat heeft hoop ik dat ie 0 minuten maakt. Heeft die Boske geen familie of vrienden die even tegen hem kunnen zeggen dat ie zichzelf en de sport alleen maar volledig belachelijk maakt? Niet om aan te zien..

Mocht ik ooit vader worden en mijn kind vraagt wat 'plaatsvervangende schaamte' precies inhoudt, dan laat ik hem/haar een fragment zien van Boske die in de studio zijn mening (die niemand interesseert) over rugby geeft en is het binnen 5 seconden duidelijk.

:roflol: Als rugbyer kan ik jouw mening ook alleen maar delen. Die kerel doet meer kwaad dan hij goed doet voor de sport.
Zelfs al zou iedereen dit tegen hem zeggen, hij zou het toch niet in de gaten hebben door dat enorme ego van hem.

Hoop van harte dat ik hem nog eens onderin de ruck tegenkom.
 
Ik heb zo genoten van Japan tegen Zuid-Afrika.

Echt een mooie sport :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven