Fitness Seller

WK wielrennen .

Bezoekers in dit topic

Kenjie

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
1.663
Waardering
0
Cancellara is de beste tijdrijder van de planeet.

Uitslag tijdrit mannen:

1. Fabian Cancellara (Zwi) 50,8 km in 1u00'11"
2. David Zabriskie (VS) op 1'29"
3. Alexander Vinokoerov (Kaz) 1'49"
4. Brian Vandborg (Noo) 1'53"
5. Sebastian Lang (Dui) 2'08"
6. Vasili Kirienka (WRu) 2'13"
7. LEIF HOSTE 2'31"
8. Michael Rogers (Aus) z.t.
9. Andrej Grivko (Oek) 2'45"
10. Vladimir Goesev (Rus) 2'53"
11. Andrej Kasjetsjkin (Kaz) 2'54"
12. R.Belohvosciks (let) 2'57"
13. STIJN DEVOLDER z.t.
14. Jose Iban Gutierrez (Spa) 3'07"
15. David Millar (GBr) 3'21"


Man maakte die Cancellara even brandhout van alles en iedereen .
 
2006 is zo een fantastisch seizoen voor mij"
do 21/09/06 - Fabian Cancellara heeft nog eens bewezen de beste tijdrijder van de wereld te zijn. In Salzburg was de Zwitser de snelste over 50 kilometer. Cancellara klopte David Zabriskie en Alexander Vinokoerov. Stijn Devolder ontgoochelde, Leif Hoste (7e) was niet super, maar hield toch nog titelverdediger Michael Rogers achter zich.


Brian Vandborg was lange tijd de snelste in Oostenrijk. De Noor hoopte vurig op een medaille, maar beet in het zand. Drie kleppers (Cancellara, Zabriskie en Vinokoerov) hielden Vandborg net van het podium.



(foto Belga)
Al in de eerste tien kilometer maakte Cancellara het verschil, op het eerste klimmetje. Daarna hield hij zijn tempo hoog en wist hij zijn voorsprong zelfs nog een beetje uit te breiden.

Cancellara: "Dit is zo een fantastisch jaar voor mij. Het seizoen beëindigen met zo een overwinning is ronduit schitterend."

De nummer twee, David Zabriskie, kwam niet eens aan de enkels van Cancellara. Hij moest zo een anderhalve minuut toegeven. Alexander Vinokoerov heeft nog steeds de benen van de Vuelta en was dolblij met brons.

De ambitieuze Belgen maakten het niet helemaal waar: Leif Hoste (foto) werd toch nog zevende, Stijn Devolder eindigde pas dertiende.


Vinokoerov (3e): "Na al de tijdritten die ik dit jaar had gereden, was ik met veel vertrouwen aan de start gekomen. Maar het was onbegonnen werk om te winnen, Cancellara was gewoon te sterk. Dat mijn ketting eraf viel heeft me de zege niet gekost. Zonder pech had ik hoogstens de zilveren plak behaald."
David Zabriskie (2e): "Ik had niet verwacht dat ik vandaag tegen Superman moest rijden."


Michael Rogers was de beste in de vorige drie edities, maar nu kwam de Australiër er niet aan te pas. Hij eindigde pas achtste, net achter Hoste.





Steekkaart Fabian Cancellara
GEBOREN: 18 maart 1981 in Bern
LICHAAM: 80 kilogram voor 1,86 meter

PLOEGEN:
2001-2002 Mapei - Quick-Step
2003-2004 Fassa Bortolo,
2005-.... Team CSC

PALMARES:
2001: 2 zeges
2002: 9 zeges (o.a. GP Eddy Merckx (met Bodrogi) en 5 individuele tijdritten)
2003: 3 zeges (prologen Rondes van Romandië en Zwitserland, tijdrit Ronde van België)
2004: 5 zeges (o.a. proloog Ronde van Frankrijk)
2005: 4 zeges (o.a. rit Parijs-Nice)
2006: oa. rit in de Tirreno, Parijs-Roubaix, tijdrit in Catalonië, WK tijdrit




Devolder: "Ik was niet slecht, maar ook niet goed"

Stijn Devolder had op een plaats in de topvijf gemikt, maar die zelf uitgesproken verwachting lostte hij niet in.



(foto PhotoNews)
"Het is niet slecht en niet goed", zei Devolder (foto). "Ik had hetzelfde gevoel als in de laatste tijdrit van de Vuelta."

"Ik kon geen tandje bijsteken om echt mee te doen. Ik ben niet echt kapot, want hield constant hetzelfde tempo aan."

"Ik kende mijn tussentijden niet, omdat mijn oortje niet goed werkte. Daardoor moest ik op gevoel rijden. Ik heb twee dagen om te recupereren voor de wegrit, dat is genoeg. Zondag heb ik ook nog wat tijd om in het ritme te geraken."


Hoste: "Eigenlijk ben ik niet tevreden met die 7e plaats"
"Ik wil op het podium staan", had Leif Hoste woensdag verteld voor de tijdrit. Uiteindelijk werd hij zevende. "Ja, ik ben een beetje ontgoocheld", zei hij.

"Het was erg lastig, van begin tot einde. Ik ben niet afgegaan, maar het was niet goed genoeg. Eigenlijk ben ik niet tevreden met die 7e plaats, maar ja..."

Ex-bondscoach José De Cauwer vatte het zo samen: "Een goeie prestatie van Hoste. Maar als hij echt super was, zou hij bij de eerste vier of vijf eindigen. Stijn Devolder moet beter kunnen, maar is niet fris genoeg na de Vuelta."
 
Knap dat Fabian weer het juiste potje wist te vinden. Na P-R gewoon zo goed als onzichtbaar en nu op eens er weer staan. Wielrennen heeft al een slecht imago, maar die wonderbaarlijke oplevingen maakt het er niet beter op.

De Nederlanders waren trouwens ook top, geloof dat Posthuma net gesignaleerd is bij het 2de meetpunt.
 
Knap dat Fabian weer het juiste potje wist te vinden. Na P-R gewoon zo goed als onzichtbaar en nu op eens er weer staan. Wielrennen heeft al een slecht imago, maar die wonderbaarlijke oplevingen maakt het er niet beter op.

De Nederlanders waren trouwens ook top, geloof dat Posthuma net gesignaleerd is bij het 2de meetpunt.

:roflol:
 
Knap dat Fabian weer het juiste potje wist te vinden. Na P-R gewoon zo goed als onzichtbaar en nu op eens er weer staan. Wielrennen heeft al een slecht imago, maar die wonderbaarlijke oplevingen maakt het er niet beter op.

De Nederlanders waren trouwens ook top, geloof dat Posthuma net gesignaleerd is bij het 2de meetpunt.


IK begrijp idd wel wat je zegt over fabian na P-R , maar zou daar ook maar iemand vragen over stellen ?

Jah en over NL kan ik me niet uitspreken .
 
heerlijk een wielren toppic, zondag? bettini? of toch die 2 kazakken die er vandoor gaan, doet schleck mee? boogie top 10, boonen zie ik het niet doen teveel bergop, weseman?
 
Paolo Bettini heeft eindelijk wereldtitel beet.

Paolo Bettini is in Salzburg wereldkampioen geworden. In de finale ontliep hij samen met Erik Zabel, Alejandro Valverde en Samuel Sanchez een massasprint. De Italiaan bleek de snelste.

Uitslag:

1. Paolo Bettini (Ita) 265,2 km in 6u15'36"
2. Erik Zabel (Dui) zelfde tijd
3. Alejandro Valverde (Spa)
4. Samuel Sanchez (Spa) op 2"
5. Robbie McEwen (Aus) allen zelfde tijd
6. Stuart O'Grady (Aus)
7. Uros Murn (Svn)
8. Alexander Botsjarov (Rus)
9. Tom BOONEN
10. Vladimir Goesev (Rus)
 
Was duidelijk de beste van heel het peleton, want het was de enige van de vier die eerder al in de aanval was getrokken.
 
Sterke winnaar, beetje spijtig dat we die trui moeten weggeven wel.
 
Terechte winnaar. Al vind ik het een beetje spijtig voor Zabel. :p
 
Heb ook medelijden ermee, in het begin had ik het niet zo voor Zabel, maar die kerel verdient veel respect. Speelt in iedere belangrijke wedstrijd wel een rol (wereldkampioenschap, Rondes, Milaan-Sanremo en deed zelfs eens mee diep in de finale van de Ronde van Vlaanderen echt een topprof!
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven