Fitness Seller

Wodka spa rood

Bezoekers in dit topic

Zeldaza

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2018
Berichten
147
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
75kg
Hallo,

Ik heb eerder een topic geplaatst over hoeveel biertjes nou uiteindelijk schadelijk zijn.
Nu wil ik toch graag uit blijven gaan. Maar gewoon overgaan tot wodka spa rood.

Ik kreeg veel reacties dat bier veel kcal bevatte. Het gaat mij eigenlijk erom hoeveel ml alcohol uiteindelijk
schadelijk kan zijn voor de gains. En waar je het dan uithaalt maakt niet uit.. Ik drink net zo lief wodka spa rood dan bier..

En reacties van neem dan een joint, ik val eerder in slaap van een joint dan dat ik er echt van geniet. Van alcohol voel me juist echt goed. Ik beperk het tot een per twee weken ofzo hoor, dus het is zeker niet met regelmaat!

Ik hoor het graag
 
Alcohol remt spierherstel --> totaal herstelproces duurt langer.
Was ooit een onderzoek naar 2 groepen sporters waarbij de een 80 gram vodka kreeg na training (equivalent van 8 glazen bier/ wijn).
En de andere groep sporters kreeg non-alcoholische dranken.

Bij de volgende training kon de groep die geen alcohol geconsumeerd had 12, 28 en 19% minder gewicht liften.
Bij de groep met alcohol consumptie was de daling in kracht 34, 40 en 34%.

Neem jij echter genoeg tijd voor herstel dan zal dit verschil dus lager uitvallen / verdwijnen.

Alcohol remt anabole werking van de spier
Dit heeft te maken met het proces fosforylering (hechtingsproces van fosforgroepen aan moleculen in spiercellen waardoor ze energie krijgen, actiever worden en groeien).
De proteïnesynthese is ook afhankelijk van dit proces. De werking van de moleculen die dit proces stimuleren worden geremd door alcohol.
Er zijn geen testen gedaan hoeveel verschil dit oplevert door middel van alcohol consumptie, maar het is i.i.g. lager dan als je nuchter bent.

Alcohol verlaagt het testosteron
Test is natuurlijk nodig voor spieropbouw. Bij 40 gram vodka (equivalent van 4 glazen bier/ wijn) kan dit leiden tot een daling van 7% in het testosteronniveau.
Als jij een avond helemaal los gaat zal dit dus wel een stuk hoger uitvallen. (Hoe lang de verlaagde waardes aanwezig blijven durf ik even niet te zeggen, geloof dat het 36 uur was uit mijn hoofd).

Alcohol verhoogt het cortisol-niveau (cortisol werkt katabool --> eiwitten uit spiercellen worden afgebroken ten gunste van energie).

Al met al, het is minder praktisch om alcohol te consumeren tijdens het herstelproces na (goede)krachttrainingen.

Een echte hoeveelheid benoemen die als niet schadelijk kan worden beschouwd voor de gains is dus lastig te zeggen.
Je verpest er voornamelijk het herstelproces mee en eens in de 2 weken wat vodka drankjes drinken zal niet leiden tot spieratrofie (spierafbraak).
Dus indien je dat fijn vindt om te doen, doe het op zijn tijd en maak je niet teveel zorgen. Houd het leuk voor jezelf.
En als je een rustdag(en) hantneert, probeer deze op dezelfde dag in te plannen als de dag dat je uit wil gaan.
 
Het heeft dus vooral met herstel te maken zoals ik dat lees.
Ik volg momenteel een 4 day split schema.

Maandag upperbody
dinsdag lower body
woensdag rest
donderdag upperbody
vrijdag lower body
zaterdag ('s avonds) 7-8 porties wodka spa rood
zondag free

Kan ik het op deze manier zoveel mogelijk de schade beperken?
Uiteraard voeding is on point, en voordeel van wodka spa rood tov bier is dat ik er geen kater van krijg de volgende dag. Dus zondags
heb ik ook geen brak dag en heb ik ook geen moeite met m'n voedingsschema (dit was met bier wel eens anders).
 
Het heeft dus vooral met herstel te maken zoals ik dat lees.
Ik volg momenteel een 4 day split schema.

Maandag upperbody
dinsdag lower body
woensdag rest
donderdag upperbody
vrijdag lower body
zaterdag ('s avonds) 7-8 porties wodka spa rood
zondag free

Kan ik het op deze manier zoveel mogelijk de schade beperken?
Uiteraard voeding is on point, en voordeel van wodka spa rood tov bier is dat ik er geen kater van krijg de volgende dag. Dus zondags
heb ik ook geen brak dag en heb ik ook geen moeite met m'n voedingsschema (dit was met bier wel eens anders).

Als jij zaterdag niet traint is dit een van de betere indelingen die je kan volgen zodra je zaterdagavond uitgaat idd.
En ja, zoals werd aangegeven heeft het voornamelijk impact op het herstel. Dus niet teveel zorgen maken verder over afbraak.
 
Super man, thanks =) Lets make the gainzz
 
Jezus wat een bullshit, hoe moeilijk is het om gewoon niet te drinken.
Alcohol=gainzkiller.Period.
 
Jezus wat een bullshit, hoe moeilijk is het om gewoon niet te drinken.
Alcohol=gainzkiller.Period.
Waarom ka nje niet gewoon in iemand verplaatsen die af en toe ook wel eens bulken van het zelfvertrouwen?
Niet iedereen is zo zelfverzekerd als jou
 
4uxn5j.png
 
Dus dit forum is eigenlijk één grote troll of is alcohol echt dodelijk voor ons, man man.. Beetje verplaatsen in anderen schijnt echt moeilijk te zijn hier
 
Dus dit forum is eigenlijk één grote troll of is alcohol echt dodelijk voor ons, man man.. Beetje verplaatsen in anderen schijnt echt moeilijk te zijn hier
Je zit op een bodybuilding/krachtsport forum dus zulke reacties had je eigenlijk al kunnen voorspellen.
Ik drink trouwens ook graag af en toe iets maar niet in (te) grote hoeveelheden.
 
Alcohol is hier sowieso wel een beetje een taboe. Opzich ook wel normaal gezien je op een bodybuilding forum posts en alcohol en dedicated bodybuilding gewoon simpelweg niet samen gaan. Volledig terecht ook. Maar er zijn ook mensen die hier posten en bodybuilding op een ietwat meer 'recreatief' niveau hanteren, geen wedstrijd ambities hebben, en ook niet eens hun maximale potentie hoeven/willen te bereiken. Deze mensen zoeken simpelweg gewoonn een goede balans tussen fit/gezond met je lichaam bezig zijn, wat progressie maken, en social life (waar voor deze mensen dan vaak ook een dosis alcohol bij zit). Dat dat niet hetzelfde is dat de meeste dedicated bodybuilders doen, is toch helemaal prima. Het enige dat ik jammer vind, is dat dat type mens hier door 9 vd 10 posters meteen veroordeeld wordt. Laat iedereen lekker in z'n waarde en z'n eigen ding doen. Testosteron slaat hier af en toe wel door hoor.

OT:

't is vrij simpel:

Af en toe een biertje of 2/3 kan natuurlijk geen kwaad, 't zijn geen optimale kcals dus in je voedingsschema zal je er mss een beetje rekening mee kunnen houden. Naar mate je de hoeveelheid alcohol per week ophoogt gaat 't je progressie natuurlijk wel stagneren, en als je echt gewoon 1-2x per week zuipt waardoor je 't hele weekend slecht eet en niet kunt trainen, dan zal je ook wel wat massa mee verliezen waar je gedurende de normale week voor hebt getraind. Afhankelijk van hoe belangrijk je 't een of 't ander vindt, moet je dan af en toe bepaalde dingen laten of keuzes maken. Maar van 'n paar biertjes of wodka's in 't weekend ga je echt niet ineens al je progressie kwijt raken.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft al honderd keer hetzelfde antwoord gekregen maar hij blijft vissen naar een antwoord in de aard van ' Alcohol heeft geen invloed drink gewoon je wodka watertje of je bier en doe maar op ' .
Moet hij ook niet kwaad worden als mensen geïrriteerd worden dat hij steeds hetzelfde blijft vragen.
 
Maar 7-8 porties vodka-spa rood per zaterdag? Streef naar grootsheid, brouw godverdomme vaten vol en zuip een vat per week!!1 Gist + suiker + fles + ballon = een euro voor liters drank!!11!
IMG_20180916_124808.jpg


En nee, die wodka-spa rood gaan het niet anders maken dan bier:emo:. Als je zo'n instelling hebt kom je er toch niet, dus in jouw geval maakt het niet uit.
 
Maar 7-8 porties vodka-spa rood per zaterdag? Streef naar grootsheid, brouw godverdomme vaten vol en zuip een vat per week!!1 Gist + suiker + fles + ballon = een euro voor liters drank!!11!
IMG_20180916_124808.jpg


En nee, die wodka-spa rood gaan het niet anders maken dan bier:emo:. Als je zo'n instelling hebt kom je er toch niet, dus in jouw geval maakt het niet uit.
stoer
 
Back
Naar boven