AndroidHealthClinic

Woede over opmerkingen paus

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
CAIRO/ROME - Moslims in tal van landen hebben woedend gereageerd op uitlatingen van paus Benedictus XVI tijdens diens bezoek aan Duitsland deze week. In een rede in de universiteit van Regensburg citeerde de kerkleider de veertiende-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos, die meende dat de islam alleen slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Steeds meer moslims dringen erop aan dat de kerkleider zijn excuses aanbiedt.

Lees meer...
 
Paus kan beter zwijgen, christenen waren ook niet altijd heilige boontjes :rolleyes:
 
Al die kerkelijke en geestelijke leiders moeten allemaal zwijgen... Ben er helemaal klaar mee... door dat gelul komt het iedere keer weer tot een conflict...
 
hoe was het ookalweer..


er is nog nooit zoveel kwade toegedaan als uit naam van het goede?

religies zijn goed voor conflicten.. nergens anders voor.
 
Bom op alle kerkelijke en moslim instanten.
Zonder geloof verder leven. Veel minder ellende in de wereld.
 
ja een wereld vol bommen, veel beter :rolleyes:
 
Hoe kunnen we na 9/11 nog ontkennen dat de Islam slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Natuurlijk zijn er Islamitische stromingen die er anders over denken, maar er gebeuren tal van terroristische aanslagen in naam van de Islam.
 
1e kerk staat al te branden in de Gazastrook.

Toffe jongens!
 
:haha: goede picture, klopt wel, al het gedonder laatste tijd heeft als basis religie.
 
Hoe kunnen we na 9/11 nog ontkennen dat de Islam slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Natuurlijk zijn er Islamitische stromingen die er anders over denken, maar er gebeuren tal van terroristische aanslagen in naam van de Islam.
Nu moet ik wel zeggen dat als je voor de gein de Koran eens gaat lezen dat je dan wel heel raar kijkt wanneer men constant de oorlog verklaard aan alles wat hun geloof tegenspreekt, er zijn ook wel vreedzame boodschappen te vinden, maar als ik het geheel zo lees dan vind ik het niet vreemd dat extremisten dat boekje als vrijbrief gaan gebruiken voor een "heilige oorlog".
 
Nu moet ik wel zeggen dat als je voor de gein de Koran eens gaat lezen dat je dan wel heel raar kijkt wanneer men constant de oorlog verklaard aan alles wat hun geloof tegenspreekt, er zijn ook wel vreedzame boodschappen te vinden, maar als ik het geheel zo lees dan vind ik het niet vreemd dat extremisten dat boekje als vrijbrief gaan gebruiken voor een "heilige oorlog".

Da's waar, hoewel er ook stromingen zijn binnen de Islam die het anders interpreteren. Al met al blijft het een gevaarlijke religie.
 
95% van de moslims over heel de wereld zijn vredelievend..
tis slechts 5% die extremistisch is en die de vele aanslagen toejuichen..
de koran verwerpt trouwens elke vorm van geweld..
die 5% schorremorrie moeten ze keihard aanpakken..kop eraf!
 
Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus
Uitgegeven: 15 september 2006 14:41
Laatst gewijzigd: 15 september 2006 16:26

GAZA - Palestijnen hebben vrijdag, ogenschijnlijk uit reactie op kritische opmerkingen van paus Benedictus XVI, een aanslag gepleegd op een kerk in de Gazastrook. Het jeugdcentrum van de Grieks-Orthodoxe Kerk van Gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen.

Het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed. Moslimleiders in Gaza hebben Palestijnen opgeroepen om vrijdag te protesteren tegen de gewraakte uitlatingen van de rooms-katholieke kerkvorst.

Benedictus legde tijdens een rede in Regensburg, eerder deze week, een verband tussen islam en geweld. Het Vaticaan heeft een verklaring uitgebracht waarin het stelde dat het nooit de bedoeling van de paus is geweest om de islam te beledigen.

Ongelukkig

Voorzitter Ayhan Tonca van het Nederlandse Contactorgaan Moslims en Overheid spreekt vrijdag van "ongelukkige uitspraken" door de paus. Tonca memoreert dat het Vaticaan jarenlang aangegeven heeft de interreligieuze dialoog belangrijk te vinden. Ook in Nederland hebben de moslims en de katholieken en andere religies volgens hem vruchtbare gesprekken.

"Het is niet leuk als er zo over je profeet gesproken wordt", zei de voorzitter. Maar hij verwacht niet dat de uitspraken van de paus tot problemen tussen de moslims en de katholieken in Nederland leiden. "Ik heb begrepen dat het Vaticaan heeft gezegd dat de paus het niet zo bedoeld heeft. Als hij nou nog aangeeft wat hij wel bedoeld heeft, dan verwacht ik dat de kou snel uit de lucht is."

nu.nl/algemeen | Aanslag op kerk Gazastrook na opmerkingen paus


Met geweld laten zien dat de Islam de religie van de vrede is. :o


Buiten is het wel weer tekenend dat ze een Grieks-Orthodoxe kerk wilden opblazen. Ach ja, een kerk is een kerk toch?
 
Nu moet ik wel zeggen dat als je voor de gein de Koran eens gaat lezen dat je dan wel heel raar kijkt wanneer men constant de oorlog verklaard aan alles wat hun geloof tegenspreekt, er zijn ook wel vreedzame boodschappen te vinden, maar als ik het geheel zo lees dan vind ik het niet vreemd dat extremisten dat boekje als vrijbrief gaan gebruiken voor een "heilige oorlog".

Dan moet je wel heeeeeeeel goed zoeken.

[Link niet meer beschikbaar]
 
95% van de moslims over heel de wereld zijn vredelievend..
tis slechts 5% die extremistisch is en die de vele aanslagen toejuichen..
de koran verwerpt trouwens elke vorm van geweld..
die 5% schorremorrie moeten ze keihard aanpakken..kop eraf!


Moslim ?
 
Dan moet je wel heeeeeeeel goed zoeken.

[Link niet meer beschikbaar]


Misschien dat 1 van onze leden dit even in een vredelievende context kan plaatsen, aangezien de Koran vredelievende teksten predikt...
 
Back
Naar boven