MuscleMeat

Woede over opmerkingen paus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nu moet ik wel zeggen dat als je voor de gein de Koran eens gaat lezen dat je dan wel heel raar kijkt wanneer men constant de oorlog verklaard aan alles wat hun geloof tegenspreekt, er zijn ook wel vreedzame boodschappen te vinden, maar als ik het geheel zo lees dan vind ik het niet vreemd dat extremisten dat boekje als vrijbrief gaan gebruiken voor een "heilige oorlog".

vermoord die god in de bijbel niet alle eerstgeborenen, om daarna iedereen af te maken behalve ne ouwe in z'n boot, omdaarna sodom & D. plat te bombarderen, om daarna iedereen die ne gouden kalf aanbidt kopje kleiner te maken, om daarna de kruistochten te organiseren, en zo verder ?


ja bigT jij bent gepwned
 
nogmaals die boeken zijn geschreven toen er nog dinosaurussen rondliepen, hebben totaal geen waarde deze tijd
 
vermoord die god in de bijbel niet alle eerstgeborenen, om daarna iedereen af te maken behalve ne ouwe in z'n boot, omdaarna sodom & D. plat te bombarderen, om daarna iedereen die ne gouden kalf aanbidt kopje kleiner te maken, om daarna de kruistochten te organiseren, en zo verder ?


ja bigT jij bent gepwned
Geen idee, ben niet echt gelovig.
 
vermoord die god in de bijbel niet alle eerstgeborenen,
alleen van de Egyptenaren
om daarna iedereen af te maken behalve ne ouwe in z'n boot,
???
omdaarna sodom & D. plat te bombarderen,
:roflol: ik wist niet dat D. homeseksueelwas.
We hebben er toch mooi de dode zee aan te danken :thumbup:
om daarna iedereen die ne gouden kalf aanbidt kopje kleiner te maken,
valt wel mee, het bleef bij 40 jaar door de woestijn zwerven
om daarna de kruistochten te organiseren, en zo verder ?
vreemde eend in de bijt, aangezien dit niet in de bijbel staat en het daarvanuit ook niet te rechtvaardigen valt


Kortom, terug naar de zondagsschool jij roxxe :finger:
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Waar maakt iedereen zich weer druk om. We leven in een wereld van dwazen.
 
En o.a. daarom hou ik dus niet van de Katholieke kerk, begrijp me niet verkeerd (net als in elk geloof) zitten er echte gelovigen, maar als je zoiets verklaard (wss zonder iets van de Koran te kennen???) dan besef je toch niks van geloof??
 
Paus reageert op commotie rond uitspraken

Uitgegeven: 16 september 2006 13:36
Laatst gewijzigd: 16 september 2006 20:59

ROME - Paus Benedictus XVI vindt het 'spijtig' dat moslims zijn toespraak in het Duitse Regensburg hebben opgevat als een aanval op de islam. De paus eerbiedigt moslimgelovigen en hij hoopt dat zij de werkelijke betekenis van zijn uitspraken zullen begrijpen. Dat heeft staatssecretaris kardinaal Tarcisio Bertone van het Vaticaan zaterdag meegedeeld in een verklaring.

"De Heilige Vader betreurt het heel erg dat enige passages uit zijn toespraak voor moslimgelovigen kwetsend kunnen zijn geweest en dat die geïnterpreteerd zijn op een manier die op geen enkele manier overeenkwam met zijn bedoelingen", aldus Bertone. De paus is volgens hem ontegenzeglijk voor dialoog tussen religies en culturen.


Na de felle protesten in de islamitische wereld verwachten Vaticaanse kringen dat de paus zelf de komende dagen in het openbaar iets gaat zeggen over zijn gewraakte uitspraak waarin hij een verband legde tussen islam en geweld. Wanneer dat zal zijn, is niet duidelijk.

Het kan zijn dat Benedictus XVI het Angelusgebed in zijn zomerresidentie Castelgandolfo aangrijpt om een toelichting op het gebeurde te geven. Maar Vaticaanse functionarissen sluiten ook niet uit dat het pas woensdag zal gebeuren tijdens de algemene audiëntie.

Woordvoerder Federico Lombardi van het Vaticaan zei zaterdag dat het niet waarschijnlijk is dat de paus zijn woorden zal terugnemen, maar wel dat hij zal toelichten waarom hij zijn uitspraken heeft gedaan. Het spijt de paus wel dat zijn toespraak is geïnterpreteerd als een aanval op de islam.

Bewaking

Lombardi zei dat het Vaticaan de situatie 'van nabij en zeer serieus' zal volgen. Sinds de terugkeer van de paus uit Duitsland is de bewaking van het Vaticaan volgens de krant Corriere della Sera meer alert op terroristische dreiging.

De Romeinse krant La Repubblica schreef zaterdag dat de paus 'zich nooit zal verontschuldigen', maar dat hij wel een soort 'vredesoffensief' zal beginnen ten opzichte van de islam.

Vaticaan-kenner Bruno Bartolini van de krant Corriere della Sera zei dat de Heilige Stoel duidelijk is overvallen door de reacties op de 'theologische les' van de paus.

'Niet voldoende'

Mohammed Habib, plaatsvervangend leider van de zeer invloedrijke Moslim Broederschap in Egypte, vindt de verklaring van de paus niet voldoende. "Wij willen een persoonlijk excuus van de paus. Wij vinden dat hij een ernstige fout heeft gemaakt tegenover ons. Die fout kan alleen hersteld worden door een persoonlijke verontschuldiging."

Ambassadeur

Marokko heeft zaterdag zijn ambassadeur bij het Vaticaan teruggeroepen voor consultatie wegens de opmerkingen van paus Benedictus XVI.

Premier Tayyip Erdogan van Turkije riep de paus in een televisietoespraak op zijn verontschuldigingen aan te bieden en zijn woorden terug te nemen. "Ik vind dat de paus zijn verfoeilijke en onfortuinlijke opmerkingen moet terugnemen en zijn verontschuldigen moet aanbieden aan de islamitische wereld en de moslims. "Ik hoop dat hij de fout snel herziet, zodat het de dialoog tussen beschavingen en religies niet overschaduwt", aldus Erdogan.

De paus brengt in november een bezoek aan Turkije, dat officieel seculier is, maar waarvan de bevolking in meerderheid moslim is. Op de vraag of de affaire het voorgenomen bezoek van de paus beïnvloedt, zei Erdogan: "Ik weet het niet."

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad riep theologen en moslimdeskundigen op de gewraakte passage van de paus te analyseren. Volgens hem is de islam "een vreedzame, mooie en volmaakte religie".

Aanslagen

Een Iraakse gewapende groepering, Jaish al-Mujahedeen (Moedjahedien-leger) heeft in een verklaring op internet gedreigd aanslagen te plegen op Rome en het Vaticaan wegens de uitspraken van de paus. In de verklaring, waarvan de authenticiteit niet is vast te stellen, zegt de beweging: "Wij zweren dat wij hun kruis in het hart van Rome zullen verwoesten en dat hun Vaticaan zal worden getroffen en betreurd door de paus."

Een conservatieve leider van de Somalische moslims heeft alle moslimgelovigen zaterdag opgeroepen de paus op te sporen en te doden. Sjeik Abubakar Hassan Malin vindt dat de kerkvorst gestraft moet worden omdat zijn rede net zo weerzinwekkend is als de roman De Duivelsverzen van Salman Rushdie.

Op de Westelijke Jordaanoever gooiden onbekenden uit woede brandbommen naar twee kerken. Er vielen geen gewonden
bron: nu.nl/algemeen | Paus reageert op commotie rond uitspraken

Helemaal slim, met terreur gaan dreigen na de uitspraken van de paus. Daarmee bevestig je alleen maar dat hij gelijk heeft :rolleyes:
 
ik vind die extremisten en al die meelopers echt belachelijke mensen ze zitten ook het geloof van joden en al uit te kafferen en dan wordt er eens iets door iemand anders gezegd en dan gaan ze gelijk helemaal flippen.
 
Vertel mij nou eens welk nieuws de pausen hebben gebracht!


Paus Benedictus XVI, vertel mij nou eens welk nieuws de pausen hebben gebracht, buiten de inquisities, kruistochten, vervolgingen van andersdenkenden, gedwongen bekeringen, heksenjachten, brandstapels en het in de kiem smoren van elke vorm van rede en wetenschap. Het Christendom het geloof van de rede? Was dat dezelfde rede die ervoor zorgde dat wetenschappers als Galileo gedwongen werden afstand te nemen van hun wetenschappelijke bevindingen, zoals diens heliocentrische theorie, en in kerkelijke processen werden veroordeeld tot levenslang huisarrest en de doodstraf.

De Islam het geloof van het zwaard? Zijn dit jouw simpele bevindingen? De geur van het bloed van de onschuldige mensen die op bevel van jouw voorgangers zijn gedood hangt nog steeds in de wandelgangen van het Vaticaan en draag jij tot op de dag van vandaag met jou mee. Het waren jouw ambtsvoorgangers die de onwetende christenen voorhielden dat het afslachten van onschuldige vrouwen en kinderen gelijk stond aan een heilige oorlog geleid door God zelf, immers: ‘Deus lo Vult’ (God wil het zo.) Toen de Franken in 1098 Ma’arat innamen, deden zij zich te buiten aan een drie dagen durende slachtpartij waarin 100.000 onschuldige mensen de dood werden ingejaagd. Hierover schreef kroniekschrijver Robert de Monnik het volgende:

“Onze mannen liepen over de wegen, pleinen en over de daken, en genoten van de afslachting zoals een leeuwin die haar jongen van haar liet wegnemen. Zij hakten in stukken en doodden kinderen, de jongeren en de ouderen, belast door het gewicht van de jaren. Zij deden dit in groepen… Onze mannen grepen iedereen die in hun handen viel. Zij sneden buiken open en namen gouden munten. Oh walgelijke hebzucht naar goud! Beken van bloed stroomden over de wegen van de stad; en overal lagen lijken. Oh verblinde volken en voorbeschikt om te sterven; niemand van die massa accepteerde het christelijke geloof. Uiteindelijk bracht Bohemund iedereen naar buiten die hij eerst uitgenodigd had zich op te sluiten in de toren van die plaats. Hij beval dat alle oude vrouwen gedood moesten worden, en ook de oude mannen, wiens leeftijd hun nutteloos maakte.”

Dit allemaal gesteund door de volgende Bijbelse teksten:
“…Tot de anderen zeide Hij te mijnen aanhoren: Trekt achter hem aan door de stad en slaat neer. Ontziet niet en hebt geen deernis. Grijsaards, jongelingen en jonge meisjes, kleine kinderen en vrouwen, moet gij doden en verdelgen…” (Ezechiël 9:5-6)

“…Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard…” (Matteüs 10:34)

Paus Benedictus XVI was je dit allemaal gemakshalve vergeten toen je de noodzaak zag daar tijdens de oecumenische dienst onze Profeet op de hak te nemen? Staat dit niet in schril contrast met de handelswijze van de Profeet die tijdens de inname van Mekka een dusdanige mate van edelmoedigheid tentoonstelde die ongeëvenaard is in de annalen van oorlog. Ook de meest verbeten onder zijn vijanden werd clementie geboden, zoals de moordenaars van zijn geliefde oom en metgezellen.

Paus Benedictus XVI bracht recentelijk een bezoek aan Duitsland en vond het noodzakelijk om een toespraak te houden waarin hij de volgende woorden ten gehore bracht:

"Vertel mij nou eens welk nieuws Mohammed heeft gebracht en dan zul je alleen maar slechte dingen en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn voorschriften om het geloof dat hij predikte met het zwaard te verbreiden."

Paus Benedictus XVI, terughoudendheid betreffende dit onderwerp had je meer gesierd. Zou dit gezegd zijn door een volgeling van de kerk, dan zouden we nog kunnen zeggen dat het hier om een persoon gaat die onwetend is, maar iemand zoals jij moet toch weten dat Mohammed gekomen is als een genade voor de werelden. Wiens komst reeds aangekondigd is in de Bijbel die jij beweert te dienen. Waarom verdraai je dan de feiten? Ook het tijdstip waarop je deze uitspraken doet werpt de nodige vragen op. Je bent er toch niet op uit de discussie tussen moslims en christenen, anno 21e eeuw, op de spits te drijven? Of was dit niets anders dan een noodkreet om de leegloop van de Kerk een halt toe te roepen en de wereldwijde opleving van de Islamitische gewaarwording te stuiten?

Paus Benedictus XVI, een welgemeend excuus zou u niet misstaan.

aldus een onbekende schrijver op het world wide web
 
Vertel mij nou eens welk nieuws de pausen hebben gebracht!


Paus Benedictus XVI, vertel mij nou eens welk nieuws de pausen hebben gebracht, buiten de inquisities, kruistochten, vervolgingen van andersdenkenden, gedwongen bekeringen, heksenjachten, brandstapels en het in de kiem smoren van elke vorm van rede en wetenschap. Het Christendom het geloof van de rede? Was dat dezelfde rede die ervoor zorgde dat wetenschappers als Galileo gedwongen werden afstand te nemen van hun wetenschappelijke bevindingen, zoals diens heliocentrische theorie, en in kerkelijke processen werden veroordeeld tot levenslang huisarrest en de doodstraf.

De Islam het geloof van het zwaard? Zijn dit jouw simpele bevindingen? De geur van het bloed van de onschuldige mensen die op bevel van jouw voorgangers zijn gedood hangt nog steeds in de wandelgangen van het Vaticaan en draag jij tot op de dag van vandaag met jou mee. Het waren jouw ambtsvoorgangers die de onwetende christenen voorhielden dat het afslachten van onschuldige vrouwen en kinderen gelijk stond aan een heilige oorlog geleid door God zelf, immers: ‘Deus lo Vult’ (God wil het zo.) Toen de Franken in 1098 Ma’arat innamen, deden zij zich te buiten aan een drie dagen durende slachtpartij waarin 100.000 onschuldige mensen de dood werden ingejaagd. Hierover schreef kroniekschrijver Robert de Monnik het volgende:

“Onze mannen liepen over de wegen, pleinen en over de daken, en genoten van de afslachting zoals een leeuwin die haar jongen van haar liet wegnemen. Zij hakten in stukken en doodden kinderen, de jongeren en de ouderen, belast door het gewicht van de jaren. Zij deden dit in groepen… Onze mannen grepen iedereen die in hun handen viel. Zij sneden buiken open en namen gouden munten. Oh walgelijke hebzucht naar goud! Beken van bloed stroomden over de wegen van de stad; en overal lagen lijken. Oh verblinde volken en voorbeschikt om te sterven; niemand van die massa accepteerde het christelijke geloof. Uiteindelijk bracht Bohemund iedereen naar buiten die hij eerst uitgenodigd had zich op te sluiten in de toren van die plaats. Hij beval dat alle oude vrouwen gedood moesten worden, en ook de oude mannen, wiens leeftijd hun nutteloos maakte.”

Dit allemaal gesteund door de volgende Bijbelse teksten:
“…Tot de anderen zeide Hij te mijnen aanhoren: Trekt achter hem aan door de stad en slaat neer. Ontziet niet en hebt geen deernis. Grijsaards, jongelingen en jonge meisjes, kleine kinderen en vrouwen, moet gij doden en verdelgen…” (Ezechiël 9:5-6)

“…Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard…” (Matteüs 10:34)

Paus Benedictus XVI was je dit allemaal gemakshalve vergeten toen je de noodzaak zag daar tijdens de oecumenische dienst onze Profeet op de hak te nemen? Staat dit niet in schril contrast met de handelswijze van de Profeet die tijdens de inname van Mekka een dusdanige mate van edelmoedigheid tentoonstelde die ongeëvenaard is in de annalen van oorlog. Ook de meest verbeten onder zijn vijanden werd clementie geboden, zoals de moordenaars van zijn geliefde oom en metgezellen.

Paus Benedictus XVI bracht recentelijk een bezoek aan Duitsland en vond het noodzakelijk om een toespraak te houden waarin hij de volgende woorden ten gehore bracht:

"Vertel mij nou eens welk nieuws Mohammed heeft gebracht en dan zul je alleen maar slechte dingen en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn voorschriften om het geloof dat hij predikte met het zwaard te verbreiden."

Paus Benedictus XVI, terughoudendheid betreffende dit onderwerp had je meer gesierd. Zou dit gezegd zijn door een volgeling van de kerk, dan zouden we nog kunnen zeggen dat het hier om een persoon gaat die onwetend is, maar iemand zoals jij moet toch weten dat Mohammed gekomen is als een genade voor de werelden. Wiens komst reeds aangekondigd is in de Bijbel die jij beweert te dienen. Waarom verdraai je dan de feiten? Ook het tijdstip waarop je deze uitspraken doet werpt de nodige vragen op. Je bent er toch niet op uit de discussie tussen moslims en christenen, anno 21e eeuw, op de spits te drijven? Of was dit niets anders dan een noodkreet om de leegloop van de Kerk een halt toe te roepen en de wereldwijde opleving van de Islamitische gewaarwording te stuiten?

Paus Benedictus XVI, een welgemeend excuus zou u niet misstaan.

aldus een onbekende schrijver op het world wide web


Mooi stuk, maar wat je ermee aantoont is dat de Islam niet de enige godsdienst van het zwaard is. ;)
 
Paus Benedictus XVI, terughoudendheid betreffende dit onderwerp had je meer gesierd. Zou dit gezegd zijn door een volgeling van de kerk, dan zouden we nog kunnen zeggen dat het hier om een persoon gaat die onwetend is, maar iemand zoals jij moet toch weten dat Mohammed gekomen is als een genade voor de werelden. Wiens komst reeds aangekondigd is in de Bijbel die jij beweert te dienen.

Yeah right :rolleyes:
"...het ware beter geweest dat deze persoon niet geboren ware..." om maar even in dezelfde sT te blijven. Dat zou ons toch een hoop HEDENDAAGSE ellende bespaard hebben. Christenen en Rooms Katholieken vormen geen bedreiging voor de westerse maatschappij vandaag de dag, in elk geval niet in die mate waarin de Islam dat wel vormt.
 
Paus neemt afstand van beledigende uitspraken

Uitgegeven: 17 september 2006 12:25
Laatst gewijzigd: 17 september 2006 13:05
CASTEL GANDOLFO - Paus Benedictus XVI heeft zondag afstand genomen van de uitspraken die in de moslimwereld als uiterst beledigend zijn opgevat en heeft zijn "diepe spijt" uitgesproken.

De kerkvorst zei voordat hij zondag het Angelus uitsprak in zijn zomerresidentie Castel Gandolfo, dat hij "geschokt" was "door de reactie op bepaalde delen van mijn toespraak in Regensburg, die worden gezien als belediging voor moslimgelovigen".

Middeleeuwse tekst

De omstreden delen van de toespraak "kwamen uit een middeleeuwse tekst en uitten op geen enkele manier mijn persoonlijke gevoelens. Ik hoop dat deze uitleg voldoende is om de gemoederen te kalmeren en de werkelijke bedoeling van mijn toespraak te begrijpen. Ik heb groot respect voor het islamitische geloof.".

De paus benadrukte dat de bedoeling van de gehele toespraak "een uitnodiging tot een open en eerlijke dialoog is, vanuit wederzijds respect".

Italië heeft zondag het dreigingniveau voor terrorisme in het land verhoogd, nadat islamitische groeperingen hadden gedreigd met aanslagen op de paus, meldde het Italiaanse persbureau ANSA.

nu.nl/algemeen | Paus neemt afstand van beledigende uitspraken


Hmmm, dit is de eerste keer dat een paus zijn woorden min of meer terugneemt.
 
Hoppa het eerste slachtoffer is al gevallen.

Non doodgeschoten
Een Italiaanse non is zondag doodgeschoten in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Volgens woordvoerders van de moslims in het land kan de moord verband houden met de ophef in de islamitische wereld over de uitspraken van de paus.

''De kans is groot dat de mensen die haar hebben gedood, boos waren over de commentaren die de katholieke paus tegen de islam heeft geuit'', aldus een woordvoerder.
 
Hoppa het eerste slachtoffer is al gevallen.

Non doodgeschoten
Een Italiaanse non is zondag doodgeschoten in de Somalische hoofdstad Mogadishu. Volgens woordvoerders van de moslims in het land kan de moord verband houden met de ophef in de islamitische wereld over de uitspraken van de paus.

''De kans is groot dat de mensen die haar hebben gedood, boos waren over de commentaren die de katholieke paus tegen de islam heeft geuit'', aldus een woordvoerder.

Way to GO, ****in' pope:mad::fire:...u incoherent motha****a...
 
^ ???

Ik vraag me af óf en zo ja, waneer religies ooit ophouden te bestaan. Zou zo veel ellende schelen.
 
Hoe kunnen we na 9/11 nog ontkennen dat de Islam slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Natuurlijk zijn er Islamitische stromingen die er anders over denken, maar er gebeuren tal van terroristische aanslagen in naam van de Islam.


de mensen die dat doen denken dat ze iets goeds doen, maar helaas voor ze is dat niet zo. Als je zoiets in de naam van de islam doet ben je gewoon geen moslim. zoals vele terroristen.
 
Back
Naar boven