MuscleMeat

Woendag Squat, Vrijdag Deadlift?

Bezoekers in dit topic

Iraj

Cool Novice
Lid geworden
28 jan 2018
Berichten
243
Waardering
45
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik vraag me af, als ik op woensdag een zware benen training heb met Squats. En ik op vrijdag me Deadlifts doe, is dat prima te doen qua herstel? Zondag heb ik ook weer een benen training staan. En stel ik wil eventueel Sumo-Deadlifts toevoegen, welke dag kan dat dan het beste?

MVG
 
Hallo,

Ik vraag me af, als ik op woensdag een zware benen training heb met Squats. En ik op vrijdag me Deadlifts doe, is dat prima te doen qua herstel? Zondag heb ik ook weer een benen training staan. En stel ik wil eventueel Sumo-Deadlifts toevoegen, welke dag kan dat dan het beste?

MVG
Ja, is prima te doen als je een beetje normaal traint. En dat is nogal moeilijk in te schatten in dit geval, want als je met dit soort vragen komt geeft dat eigenlijk aan dat je niet echt een idee hebt wat je werkcapaciteit is en programeer je de lifts zelf zonder erg veel van programmeren te weten. Eigenlijk kan je hier dus geen goed antwoord op verwachten.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ja, is prima te doen als je een beetje normaal traint. En dat is nogal moeilijk in te schatten in dit geval, want als je met dit soort vragen komt geeft dat eigenlijk aan dat je niet echt een idee hebt wat je werkcapaciteit is en programeer je de lifts zelf zonder erg veel van programmeren te weten. Eigenlijk kan je hier dus geen goed antwoord op verwachten.
Bedankt voor u reactie Starx, Wat bedoeld u precies hiermee, wat je werkcapaciteit is en programeer je de lifts zelf zonder erg veel van programmeren te weten?
 
Bedankt voor u reactie Starx, Wat bedoeld u precies hiermee, wat je werkcapaciteit is en programeer je de lifts zelf zonder erg veel van programmeren te weten?
Qua werkcapaciteit kan je veel meer aan dan je denkt, als je het maar opbouwt en de intensiteit (gewicht) en het volume reguleert. Daarnaast is het ook nog eens de bedoeling dat je sterker wordt op je lifts en massa bouwt. Om dit op een slimme manier te doen is er wel meer nodig dan alleen maar de vraag "Kan ik op woensdag squaten en op vrijdag deadliften?".

Wat zijn je stats eigenlijk op squat en deadlift? En hoe train je die nu?
 
Qua werkcapaciteit kan je veel meer aan dan je denkt, als je het maar opbouwt en de intensiteit (gewicht) en het volume reguleert. Daarnaast is het ook nog eens de bedoeling dat je sterker wordt op je lifts en massa bouwt. Om dit op een slimme manier te doen is er wel meer nodig dan alleen maar de vraag "Kan ik op woensdag squaten en op vrijdag deadliften?".

Wat zijn je stats eigenlijk op squat en deadlift? En hoe train je die nu?
Stats:

Benchpress: 135kg
Squat:140kg (2 maanden geleden met benen trainen begonnen)
deadlift 170kg (2 maanden geleden mee begonnen)

Hoe ik nu me squat en deadlift train, Woendag en zondag 4 setjes squats, met 120kg op dit moment 5/6 hh, en bijvoorbeeld de week erop 125kg 5/6hh etc... Deadlift doe ik 5 setjes 140kg 5/8hh Daarnaast doe ik ook nog andere been oefeningen op me woendag en zondag
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je zo sterk zijn in de basis compounds, maar nog steeds dit soort “newbie” vragen stellen?
 
Hoe kan je zo sterk zijn in de basis compounds, maar nog steeds dit soort “newbie” vragen stellen?
Wat voor de één sterk is, is voor de ander slap. En deze vraag komt omdat ik pas begonne ben met deadliften en benen trainen. Dus wil graag wat meer weten over juiste verdeling, en wat wel en niet kan, bij deze oefeningen.
 
Ik vind het behoorlijke lifts voor 2 maanden trainen. Je zou misschien eens een powerlift programma kunnen doen, dan leer je vrij goed wat je lichaam wel en niet aankan en hoe je misschien zelf beter kunt programmeren.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ik vind het behoorlijke lifts voor 2 maanden trainen. Je zou misschien eens een powerlift programma kunnen doen, dan leer je vrij goed wat je lichaam wel en niet aankan en hoe je misschien zelf beter kunt programmeren.
Bedankt, Najah het is niet dat ik pas 2 maanden train, alleen benen en deadlift ben ik pas 2 maanden geleden mee begonnen. En welk powerlift programma raad u aan?
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Omdat ie gewoon uit ze nek lult
Voor sommige mensen zijn deze stats mischien onwerkelijk, (in dit geval voor jou) En dan is het makkelijk om te zegge hij lult uit ze nek. Gelukkig weet ik beter, ik beschouw het maar als een compliment! (Zelf vind ik mijn stats niet indrukwekkend, en is het ook niet de bedoeling om ermee te koop te lopen)
 
sommige mensen hoeven geen 8maanden te deadliften om 170kg te pakken
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Kan prima! ik deadlift regelmatig de dag na dat ik squat.

Niet optimaal maar kan zeker.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
sommige mensen hoeven geen 8maanden te deadliften om 170kg te pakken

Nee dat klopt helemaal. Dit is namelijk een type die ik binnen zo kan omschrijven: Alleen upperbody trainen, bro split, spuit erin en wel consistent bezig zijn. Maar voor de rest geen bal verstand hebben van wat die allemaal doet.

OT: Kan prima, maar lees je gewoon eens even wat in.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Nee dat klopt helemaal. Dit is namelijk een type die ik binnen zo kan omschrijven: Alleen upperbody trainen, bro split, spuit erin en wel consistent bezig zijn. Maar voor de rest geen bal verstand hebben van wat die allemaal doet.

OT: Kan prima, maar lees je gewoon eens even wat in.
Haha, dit is wel een klein beetje overdreven 170kg is relatief laag gewicht. Probeer me ook goed in te lezen, alleen kon hier weinig over vinden. Dus vandaar dat ik het even aan de experts op dit forum vraag.

MVG
 
Nee dat klopt helemaal. Dit is namelijk een type die ik binnen zo kan omschrijven: Alleen upperbody trainen, bro split, spuit erin en wel consistent bezig zijn. Maar voor de rest geen bal verstand hebben van wat die allemaal doet.

OT: Kan prima, maar lees je gewoon eens even wat in.

wat een aansteller ben jij zeg

kuren voor 170kg hahaha
 
wat een aansteller ben jij zeg

kuren voor 170kg hahaha

Haha, dit is wel een klein beetje overdreven 170kg is relatief laag gewicht. Probeer me ook goed in te lezen, alleen kon hier weinig over vinden. Dus vandaar dat ik het even aan de experts op dit forum vraag.

MVG

Beetje op de teentjes getrapt? Wanneer iemand geen verstand heeft van wat die doet en nooit benen heeft getraind. Ik zeg niet dat 170 KG veel is. Ik zeg dat het veel is voor iemand die zulke vragen stelt, 2 jaar lang alleen upperbody getraind heeft en vervolgens zonder verstand in x aantal maandjes naar de 170 KG gaat. Ik leid uit het hele topic wel af dat de trainingen ook met weinig gedachtegang zijn aangepakt. Dusja, een typische gymbro die test spuit. Verder oordeel ik hier ook helemaal niet over. Ben totaal niet tegen het gebruik van middelen.

Ga hier verder ook niet op in.
 
Back
Naar boven