AndroidHealthClinic

Woke, Klimaat, Cultuur, Westerse Hegemonie - de waanzin voorbij (psychological warfare)

• Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 4K
  • Weergaven 90K
  • Volgers 44

Bezoekers in dit topic

• Ik zie vooral het probleem van social media en ons online leven. Slechte scores op scholen, een meisje dat haar leugen (mishandeld door de directeur) deelt op social media waarna een reeks bedreigingen volgen. Ook de blanke bleekscheet is best goed in dreigementen uiten wanneer er wat gedeeld wordt op social media, over een persoon dat nog niet eens schuldig is bevonden. Dat hebben we ook al vaker langs zien komen.

Bij de biblebeltschool waar ik werk is er ook een gigantische trend omlaag in schoolprestaties. Al voordat er überhaupt niet christelijke docenten werden aangenomen en er recent voor het eerst een regenboog vlag hing. :) En ook hier worden docenten weggepest door onze blanke verrijking in de klas. Mensen zijn gewoon in het algemeen kut aan het worden. De meeste islamitische leerlingen kan ik beter corrigeren dan de niet-islamitische leerlingen met kritische ouders. Ff bedreigen met een slipper of zeggen dat ik naar huis ga bellen en het probleem is opgelost.
    Ik hoor van leraren vooral dat de schoolprestaties omlaag gaan bij/door vermeerdering van het aantal allochtone kinderen. Valt ook op wanneer het dan wel prima gaat in nabijgelegen scholen met andere demografische verdeling.

Ik merk in de praktijk dat er teveel aandacht is om allochtonen te laten slagen, en minder goede NL leerlingen de dupe worden.
    Vroeger hadden wij één leerkracht, zonder klasse assistenten etc. en niet 2-3 deeltijd leerkrachten in het basisonderwijs. wij hadden ook 28+ leerlingen per klas, en geen gezeik

Ik hoor van leraren vooral dat de schoolprestaties omlaag gaan bij/door vermeerdering van het aantal allochtone kinderen. Valt ook op wanneer het dan wel prima gaat in nabijgelegen scholen met andere demografische verdeling.
    Bij ons is het redelijk dominant blank, ik ben ook de enige docent van de 280 personeelsleden met een Islamitisch achtergrond (niet gelovig verder, maar goed). Maar ook hier is het echt te droevig voor woorden hoe slecht ze zijn geworden in rekenen en begrijpend lezen.

Ons slagingspercentage is wel goed, maar de kwaliteit is bagger. Toetsen zijn tegenwoordig ook echt wel makkelijker dan voorheen. We hebben binnen ons vak al een hoop toetsen op de schop gezet om gemiddeld rond een 6 te komen. Minder lange teksten, minder moeilijke woorden, minder vergezochte inzichtsvragen.

En dan zitten we in een regio met voornamelijk goed verdienende blanke ouders. Behalve veel geld voor uitjes en excursies merk ik verder weinig verschil met mijn vorige school 2 jaar terug. Die was in een gebied met veel allochtoonse mensen en een groot deel die onder de armoedegrens leeft. Daar had ik ook collega's met een ruime diversiteit aan achtergronden en hoofddoeken. Hier zal je op kruizen na geen ander religieuze uiting vinden onder het personeel.

Mensen zijn gewoon in het algemeen kut aan het worden.
    Ik ben bang dat je heel erg gelijk hebt en dit de algemene trend is.

In Frankrijk hebben ze wel die onthoofding van Patty gehad, ze zijn daar al wat verder heen dan wij.

Laatst bewerkt:
    Ik merk in de praktijk dat er teveel aandacht is om allochtonen te laten slagen, en minder goede NL leerlingen de dupe worden.
    Vroeger hadden wij één leerkracht, zonder klasse assistenten etc. en niet 2-3 deeltijd leerkrachten in het basisonderwijs. wij hadden ook 28+ leerlingen per klas, en geen gezeik
    Maar het speciale onderwijs is grootdeels afgeschaft (de LOM-scholen), al die rugzakkinderen zitten nu in het reguliere onderwijs.

Ik zag een community note dat 31 maart al vele jaren transzichtbaarheidsdag is, dus niet nu expres op pasen is verzonnen, en hoe pasen wisselt zou betekenen dat 5 weken in deze periode geen andere feestdagen op zondag zouden kunnen hebben om overlap te voorkomen.

Niet om het goed te praten, maar het is niet zo expres als dat je misschien zou denken.

Er zijn ook niet zo veel dagen meer over buiten pride month, lgbt month, mental health awareness month, etc om meer van zulks niet op traditionele feestdagen te doen vallen.

Ik zag een community note dat 31 maart al vele jaren transzichtbaarheidsdag is, dus niet nu expres op pasen is verzonnen, en hoe pasen wisselt zou betekenen dat 5 weken in deze periode geen andere feestdagen op zondag zouden kunnen hebben om overlap te voorkomen.

Niet om het goed te praten, maar het is niet zo expres als dat je misschien zou denken.

Er zijn ook niet zo veel dagen meer over buiten pride month, lgbt month, mental health awareness month, etc om meer van zulks niet op traditionele feestdagen te doen vallen.
    Nu had Biden het wel op een jaar kunnen doen dat het niet gelijkvalt met Pasen.

Nu had Biden het wel op een jaar kunnen doen dat het niet gelijkvalt met Pasen.
    Heeft ie het niet elk jaar gedaan?

1711883418869.png

:lol:
    In 2021, U.S. President Joe Biden proclaimed March 31 as a Transgender Day of Visibility, stating in part, "I call upon all Americans to join in the fight for full equality for all transgender people."

Gelukkig is de volgende keer dat het pasen kruist pas weer in 2089.

Laatst bewerkt:

Transzichtbaarheid..

Bedoel je transparantie?

Ik zie 6 voorbeelden, dat is een klein prommilage van het totaal. :roflol:

Waar we ons wel niet druk om maken. Mijn ervaring leert dat een ieder die je met liefde behandelt, zij dat ook terug zullen uiten. Als we nou gezamenlijk de 70s one love hippy mentaliteit weer hip maken (incl drugs). Zal vast ook meer goed doen dan haatzaaien en religieuze uitingen volgens de wet verbieden, waardoor mensen belemmerd worden in de hele kern van hun bestaan. De gedragswetenschap is het er ook mee eens dat belonen en positieve benaderingen effectiever zijn dan straffen.

Zou de directeur in la France bijvoorbeeld ook bedreigd zijn geworden als religieuze uitingen legaal waren en zij een gesprek met de dames aanging over het geloof, zonder vooroordelen? Ik heb als agnost en bioloog met een zeer, zeer sterke mening over vaccinaties geen escalerende gesprekken of fitti's met m'n vmbo makkers. Terwijl zij selectief per docent de boel afbreken of prima mensen zijn, of meningen uiten die tegen al mijn principes in gaan. Iets met mensen en meningen in hun waarden laten en positieve benaderingen denk ik dan.

Ook een leuke theorie zou kunnen zijn dat mensen die afwijken van de norm dusdanig gepest worden, waardoor zij met het makkelijke aanbod aan vuurwapens sneller iets doms zouden kunnen uitvoeren. Dus zou je dan moeten kijken naar mensen die niet binnen de 'norm' passen, of de 'norm' die het leven van anderen zuur maakt? :dunno: Een verhaal heeft altijd meerdere kanten.

Laatst bewerkt:
    Ik zie 6 voorbeelden, dat is een klein prommilage van het totaal. :roflol:
    Maar hoe groot tov het totaal aantal trans, non-binaries en andere sprookjesfiguren?
    Waar we ons wel niet druk om maken. Mijn ervaring leert dat een ieder die je met liefde behandelt, zij dat ook terug zullen uiten. Als we nou gezamenlijk de 70s one love hippy mentaliteit weer hip maken (incl drugs). Zal vast ook meer goed doen dan haatzaaien en religieuze uitingen volgens de wet verbieden, waardoor mensen belemmerd worden in de hele kern van hun bestaan. De gedragswetenschap is het er ook mee eens dat belonen en positieve benaderingen effectiever zijn dan straffen.
    Een bepaalde vorm van secularisme of een neutrale overheid is een groot goed, dat doen ze in Frankrijk net iets anders dan in Nederland.
    Zou de directeur in la France bijvoorbeeld ook bedreigd zijn geworden als religieuze uitingen legaal waren en zij een gesprek met de dames aanging over het geloof, zonder vooroordelen?
    Onderzoek van Koopmans toomt aan dst de correlatie tussen het dragen van hoofddoekjes en fundamentalisme enorm is. Dat zijn mensen die democratie niet als doel, maar slechts als middel zien.
    Ik heb als agnost en bioloog met een zeer, zeer sterke mening over vaccinaties geen escalerende gesprekken of fitti's met m'n vmbo makkers. Terwijl zij selectief per docent de boel afbreken of prima mensen zijn, of meningen uiten die tegen al mijn principes in gaan. Iets met mensen en meningen in hun waarden laten en positieve benaderingen denk ik dan.
    Als iedereen zo'n instelling zou hebben zou dat wellicht lukken, dat vereist een bepaalde vorm van wederkerigheid en die is bij mensen die van hun waarheid zijn overuigd soms wat lastig. Dat geldt zowel voor moslims, christenen, libertairen en progressieven.

Dit probleem wordt ook belicht bij Taleb: "the most intolerant wins"

Laatst bewerkt:
    Maar hoe groot tov het totaal aantal trans, non-binaries en andere sprookjesfiguren?
    Had net te laat nog een kleine toevoeging gemaakt:
    Ook een leuke theorie zou kunnen zijn dat mensen die afwijken van de norm dusdanig gepest worden, waardoor zij met het makkelijke aanbod aan vuurwapens sneller iets doms zouden kunnen uitvoeren. Dus zou je dan moeten kijken naar mensen die niet binnen de 'norm' passen, of de 'norm' die het leven van anderen zuur maakt? :dunno: Een verhaal heeft altijd meerdere kanten.
    Een bepaalde vorm van secularisme of een neutrale overheid is een groot goed, dat doen ze in Frankrijk net iets anders dan in Nederland.
    Maar waarom zou je dat op school moeten verbieden? Misschien in een neutraal personeel, maar een kind mag zichzelf toch wel uiten zoals die wil.
    Als iedereen zo'n instelling zou hebben zou dat wellicht lukken, maar zie het beroemde artikel van Taleb: "the most intolerant wins"
    Het blijft mij ook altijd pijn aan m'n hart doen om de wereld zo verschrikkelijk dom te zien. Zoveel intolerantie, ook bij mij op werk onder de kinderen. Zoveel pijn aan beide kanten, voor iets doms als een door onszelf bedachte 'norm' van normaal zijn.

Heb zelf al heftige reacties los geroepen door als docent wat profocerend te zijn en het gesprek aan te gaan over wat wij normaal vinden. Kerstballen in m'n oude oorbelgaatjes, of een dag lopen met een roze extension in m'n haar. Een kader leerling wilde graag een extention in m'n haar doen (die hadden een avond vol beroepsgerichte activiteiten). Je wil niet weten hoe wild de school werd toen ik een dag later met een extention rondliep. Zoveel emoties kwamen los bij leerlingen, voor zoiets doms als een kleine roze pluk in m'n haren. Wel goede gesprekken over kunnen voeren, al blijft mijn gevoel zeggen dat de meeste leerlingen er weinig van meenamen en net zo intolerant blijven.

Ging het om een verbod op religieuze uitingen of misschien om hoofddeksels? (bijvoorbeeld vanwege petjes dragers)

Had net te laat nog een kleine toevoeging gemaakt:
    Of komt het geweld mede uit het mentaal in de knoop zitten?
    Maar waarom zou je dat op school moeten verbieden? Misschien in een neutraal personeel, maar een kind mag zichzelf toch wel uiten zoals die wil.
    Een ervaringsdeskundige gast bij "WNL op Zondag" (zelf nog noet helemaal gezien) had een wat andere interpretatie van de "vrije wil" tot het dragen van een hoofddoek.
    Het blijft mij ook altijd pijn aan m'n hart doen om de wereld zo verschrikkelijk dom te zien. Zoveel intolerantie, ook bij mij op werk onder de kinderen. Zoveel pijn aan beide kanten, voor iets doms als een door onszelf bedachte 'norm' van normaal zijn.

Heb zelf al heftige reacties los geroepen door als docent wat profocerend te zijn en het gesprek aan te gaan over wat wij normaal vinden. Kerstballen in m'n oude oorbelgaatjes, of een dag lopen met een roze extension in m'n haar. Een kader leerling wilde graag een extention in m'n haar doen (die hadden een avond vol beroepsgerichte activiteiten). Je wil niet weten hoe wild de school werd toen ik een dag later met een extention rondliep. Zoveel emoties kwamen los bij leerlingen, voor zoiets doms als een kleine roze pluk in m'n haren.
    Lol, herkenbaar. Hoe sommige mensen reageren op een man die nagellak draagt en ik als wat meer conservatief ingesteld persoon er eigenlijk m'n schouders over ophaal en afvraag of ze weleens op een festival of in de samenleving om zich heen gekeken hebben. Diezelfde personen reageren ook vaak vrij ongemakkelijk als gelovigen iets over hun geloof vertellen. Ze vinden zichzelf wel heel open, "tolerant" en "normaal".
    Wel goede gesprekken over kunnen voeren, al blijft mijn gevoel zeggen dat de meeste leerlingen er weinig van meenamen en net zo intolerant blijven.
    Voor pubers is binnen de norm vallen vaak extreem belangrijk, dat doe je goed. Blijf dat vooral doen!

Ging het om een verbod op religieuze uitingen of misschien om hoofddeksels? (bijvoorbeeld vanwege petjes dragers)
    In Frankrijk zijn religieuze uitingen op scholen en bij de overheid verboden.

Frankrijk, Nederland en de VS (Congress shall make no law...) kennen allen een scheiding van kerk en staat, maar deze wordt totaal anders ingevuld.

Een ervaringsdeskundige gast bij "WNL op Zondag" (zelf nog noet helemaal gezien) had een wat andere interpretatie van de "vrije wil" tot het dragen van een hoofddoek.
    Daar ben ik het zeker mee eens bij een best significant deel van die mensen. Maar is dat niet iets waar ze zelf achter moeten komen, niet geforceerd door de overheid? Dat geeft vooral de gedachte van dat de overheid slecht en onderdrukkend is. Zorgt vervolgens voor meer polarisatie, gevolgd met nog meer geweld. Lijkt mij dan.

Zolang het niet de keuze van de persoon zelf is, ziet deze het niet als een goede daad. Soms gun ik mijn leerlingen ook wel eens, bv een toets verzetten. Ook al geef ik aan en weet ik dat de toets na een vakantie veel slechter gemaakt gaat worden. Mijn professionele mening boeit een groot deel van die kinderen niet, zij zien het niet als een goede daad als ik de toets voor de vakantie blijf houden. (Fun fact: ik gaf ze uiteindelijk individueel de keuze voor of na de vakantie, gem een 7.4 voor de vakantie en 5.6 na de vakantie gescoord. :) )

Back
    Naar boven