XXL Nutrition

Nieuws Wolf terug in Nederland

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.605
Wolf gesignaleerd in Gelderland
143608.jpg


De wolf is vrijwel zeker terug in Nederland. Het roofdier is vorige week gezien in de buurt van Duiven, bij Arnhem. Verschillende mensen hebben hem gefotografeerd. Het dier werd in 1897 voor het laatst in Nederland gezien.

De foto's zijn bekeken door Duitse wolvendeskundigen, die er vrijwel zeker van zijn dat het om een wolf gaat. Het was al bekend dat in Duitsland, vrij dicht bij de Nederlandse grens, enkele roedels wolven leven.

De hele grensstreek is volgens deskundigen geschikt als leefgebied. De wolf zal er voornamelijk jagen op reeën en wilde zwijnen.


http://nos.nl/artikel/269404-wolf-gesignaleerd-in-gelderland.html

Ik juich dit zeer toe. Echt wild in Nederland! Nu nog de beer en de lynx terug!
 
Dacht eerst aan Denis...
 
Ik dacht dat je John de Wolf bedoelde. Ik mag toch hopen dat er een hoog hek om het leefgebied van deze wolf gebouwd is waar je niet zomaar naar binnen kan zonder verwittiging. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in je been bijt of erger nog je kind op eet.
 
Natuurlijk erg mooi dat bedreigde diersoorten zich weten te redden. Maar de problemen en het gedoe komt vanzelf zodra die wolven eenmaal doorhebben dat een schaap of kalf in de wei toch net wat gemakkelijker te krijgen is dan een wild zwijn.

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 17:31 ----------

Ik dacht dat je John de Wolf bedoelde. Ik mag toch hopen dat er een hoog hek om het leefgebied van deze wolf gebouwd is waar je niet zomaar naar binnen kan zonder verwittiging. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in je been bijt of erger nog je kind op eet.

Natuurlijk niet :roflol:. Wolven zijn veel te bang voor mensen.
 
Hoop het niet.

Wolven hebben goed in Duitsland.
Hier in Nederland zijn ze binnen de kortste keren verjaagd of doodgereden.

Nederland is geen land voor bedreigde diersoorten.
Is dit land niet waard.
 
Ik dacht dat je John de Wolf bedoelde. Ik mag toch hopen dat er een hoog hek om het leefgebied van deze wolf gebouwd is waar je niet zomaar naar binnen kan zonder verwittiging. Ik moet er niet aan denken dat zo'n beest in je been bijt of erger nog je kind op eet.

Wolven zijn geen menseneters, het is geen Drs P-liedje :

http://www.youtube.com/watch?v=rAaL1pO3qAw

Zolang ze genoeg prooien hebben zullen ze mensen zeker niet gaan opzoeken.
 
Natuurlijk niet :roflol:. Wolven zijn veel te bang voor mensen.

Wolven zijn niet bang, wolven zijn schuw.
Ben jij zwak en een alfa of beta wolf heeft honger, blijft hij je in de gaten houden tot het juiste moment. Zijn al meerdere incidenten geweest. Maar dan hebben we het over de Timber en niet de Europese..


Het is eveneens nog niet zeker of het wel om een wolf gaat.

Op klaarlichte dag probeerde het dier een weg over te steken, maar vanwege de drukte en alle commotie die ontstond lukte dat niet. Het dier bleek bang voor mensen, hield afstand, maar wilde wel door.
Een automobiliste wist foto’s van het dier te maken met haar telefoon, foto’s die duidelijke kenmerken van een Europese wilde wolf tonen. Helaas zijn de foto’s niet zo goed dat meteen met 100% zekerheid is te zeggen dat het een wolf is en niet een hond die sterk op een wolf lijkt. Ook buitenlandse experts kunnen op basis van deze foto’s nog geen zekerheid geven. We weten echter dat meerdere mensen foto’s gemaakt hebben. Omdat we graag zeker willen weten of het een wolf was, willen we mensen die foto’s gemaakt hebben oproepen om die naar info@wolveninnederland.nl te sturen. Ook vragen we mensen uit Duiven en omgeving te reageren die in deze foto’s hun eigen hond of die van de buurman herkennen. Dat laatste is immers nog niet uitgesloten.

Bron: wolven in Nederland

Al met al hoop ik nog steeds niet dat ze naar Nederland trekken..
Zijn te mooi om doodgereden of opgejaagd te worden
 
Laatst bewerkt:
Vossen zijn er vrij veel ja.
 
Vossen zie ik regelmatig
 
Nice. Wolven zijn mooie beesten.
 
Vossen zijn zeer gevaarlijk. Er zijn al meerdere mensen overleden door een aanval van een vos.

dan ben je toch ook zwaar gay als je ingedaan wordt door een vos:gay:
 
ingedaan? Is dat vlaams ofzo?
 
Al met al hoop ik nog steeds niet dat ze naar Nederland trekken..
Zijn te mooi om doodgereden of opgejaagd te worden

Er zijn heus nog wel plekken waar een aantal roedels kunnen leven. Denk aan Drenthe, Oostvaardersplassen en de Veluwe. Daar is nog een overvloed aan ruimte. Dan is ook meteen de overlast van zwijnen en reeën grotendeels voorbij (aanrijdingen en gazonnen omwroeten)
 
Er zijn heus nog wel plekken waar een aantal roedels kunnen leven. Denk aan Drenthe, Oostvaardersplassen en de Veluwe. Daar is nog een overvloed aan ruimte. Dan is ook meteen de overlast van zwijnen en reeën grotendeels voorbij (aanrijdingen en gazonnen omwroeten)
Staatsbosbeheer kwam in 2008 ook al met die plannen.. Heb je enig idee hoeveel terrein 1 roedel nodig hebt?? wat gaan ze doen met de jongen die de roedel verlaten of weggestuurd worden?

Ook in Duitsland worden geregeld wolven doodgereden. Daar zitten de wolven in een iets groter gebied..

Ik ben iig van mening dat Nederland met zijn overbevolking geen bedreigde diersoorten moet uitzetten.

Wat denk je wat het gemiddeld huishouden doet,zegt en verwacht als ze een wolf in het wild bij hun in de buurt zien? 9,9 van de 10 mensen hebben geen verstand van wolven en wil ze weg hebben dan.

Maar komen ze binnen wandelen... kan je er weinig aan doen.. ;)
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven