XXL Nutrition

wondermiddel tegen nekpijn? iemand?

Bezoekers in dit topic

woltmide

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
37
Waardering
0
Hee there,

Vanochtend zou ik even lekker de schouders trainen...Ik ben net begonnen met de militarypress alleen dan achter de nek.
Laatste serie 70 kg, lukte de vorige keren een stuk of 4/5 keer. Nu begin ik eraan en het schiet plotseling enorm in mijn nek!....ik voelde het al helemaal fout gaan, dus gelijk maar gekapt met de training....op naar huis. En nu zit ik dus achter mijn pc-tje.....ik kan alleen maar rechtvooruit kijken, links en rechts gaat moeilijk als ik mijn hoofd echt moet draaien.

Iemand misschien hier een remedie tegen? of hetzelfde een keer meegemaakt en wat heb jij er toen aan gedaan?

alvast bedankt voor jullie reactie,

mvg,
woltmide
 
ja heb ik pas geleden ook gehad en echt last van gehad......zeker twee weken lang heb ik het gevoeld en ook toevallig bij die military press....

denk trouwens niet dat hier echt veel aan te doen valt behalve goed ontspannen laten je nek en eventueel snachts voor het slapen efff in smeren met tijger balsem ofzo dat het wat kan herstellen

beter om het vortaan te voorkomen dan te genezen ik doe nu altijd eff goed de nek los maken voor het trainen ik denk dat heeeel veel uit maakt
 
ik heb wel gelezen dat die oefening; behind neck press, net als behind neck pull en de upright row slecht is voor gewricht in je schouder omdat je een niet egt natuurlijke beweging maakt.....
dit was slecht voor de rotator cuff, ik hoorde T erover, hij weet wel meer over te vertellen
 
Tsja, direct ijs erop ! maar ja dat is nu wat te laat voor je.
Is helaas niet véél meer aan te doen nu, gewoon rust houden.
Je kan de pijn wat proberen te verzachten met een smeerseltje als bv. tantum.

maar voorlopig niet trainen dus :(

beterschap
 
wat een dag rust al niet kan doen....

Het is nu zo'n 24 uur later en heb reeds aardig wat smeerseltjes gebruikt (oa. tantum) En pa (dokter v beroep gelukkig) had nog een of andere goede spierverslapper liggen. Het gaat nu gelukkig een stuk beter....voel het nog wel maar lang zo erg niet als gisteren. Met een beetje mazzel denk ik dat het met zo'n 2 dagen wel over moet zijn.

Zal nu in elk geval een stuk rustiger aan met de behind neckpress en wellicht dat ik hem er helemaal uitgooi.

In elk geval bedankt voor de adviezen!

grt,
Woltmide
 
Dude, als je dit niet nog een keer wilt hebben zou ik ten eerste maar als eerste je neckpress, neck pulldown en uprightrows eruit knallen (als je die al alle deed). Ze verkloten inderdaad de rotator cuff, omdat er door de onnatuurlijke houden te veel op komt te staan. Dit is al lang bekend. Daarom begrijp ik ook niet dat mensen deze oefeningen nog steeds doen.
Mak verder ook geen draaiende bewegingen met shrugs, hiervoor geldt idemdito.
 
Ik denk dat je gelijk hebt Robin....had er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan....totdat me nu zoiets gebeurde eigenlijk! Heb nu dus ook maar besloten om niet meer aan dit soort oefeningen te beginnen....blijven voldoende andere over.
 
Heb het ook weleens gehad, maar ik maak me dr nooit druk om, na een paar dagen issut weer weg. Herstellen word je sterker van denk ik altijd maar, maarja ik heb ook altijd 2 dagen rust na mijn schouderdag dus dan kan ik ze wat flinker trainen :banana:
 
Back
Naar boven