MuscleMeat

Woning net aangekocht en relatie beeindigen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Self Made

Novice
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Yo ddb'ers, heb jullie raad nodig! M'n vriendin (zes jarige relatie) en ik hebben beslist om een woning aan te kopen, dit is allemaal zeer snel en impulsief gebeurd. Ik gebruikte in de weekends vaak drugs en was in een soort roes terecht gekomen, waarbij ik geen zuivere keuzes meer kon maken en alles aannam wat zij voorstelde. Doordeweeks was ik enkel nog bezig met recupereren. Die tijd is nu voor altijd voorbij, jammer dat ik het nu pas inzie. We hebben reeds een voorschot van 10% betaald, nl. 30.000€. Hiervan heb ik 21.000 betaald, en zij 9.000. Hoe dan ook geraken we niet meer onder deze aankoop uit, aangezien de verkoopsovereenkomst reeds getekend werd. Afgelopen weken ben ik tot inziens gekomen dat onze relatie niet meer is wat het ooit geweest is, en ook nooit meer zo zal worden door bepaalde dingen die gebeurd zijn. Ik krijg paniekaanvallen als ik nadenk over de toekomst en het ooit zover heb kunnen laten komen, aangezien vrienden al langer hadden gezegd dat onze relatie hopeloos is. Liefst vanal zou ik haar nu aan de deur willen zetten. We wonen momenteel in een huurwoning en ik zou liefst hier blijven wonen. Zouden we de woning per direct kunnen verkopen? Zijn er nog andere mogelijkheden? Wat denken jullie hierover?
 
Vraag het je makelaar ;) en kijk wat voor mogelijkheden en voorwaarden voor ontbinding er in die verkoopsovereenkomst staan, zullen ongetwijfeld kosten bij komen maar misschien is er nog iets mogelijk.
 
Waarom vraag je dat aan wildvreemden op een fitnessforum? Beter ga je het gesprek met je vriendin aan mr self made.....
 
omg een huis kopen terwijl relatie niet goed zit.
 
Gewoon je vriendin uitkopen het huis kopen en volwassen worden.
 
Je kan de verkoop annuleren maar je voorschot (30000Euro) ben je ZEKER kwijt. Als de eigenaars dan nog moeilijk gaan doen kunnen ze nog een schadevergoeding eisen.
 
Hij was helemaal waus van de drugs en het leek hem een chill plan.

Ik kocht vroegah wel eens hamburgers als ik helemaal waus van de drugs was, pakte ook nooit goed uit:-( kreeg geen hap door mn strot!
 
Ik zou jou ook de deur uitzetten, niks zo erg als drugsverslaafden (onbetrouwbaar).
 
kunnen die drugsverslaafde niet op partyflock blijven aub
 
Goeie nick, hihi.
 
Zal ik even met je vriendin praten?
 
Bankgarantie van €30.000,- ben je kwijt, maar wellicht het beste om toch te annuleren.
Dan ben je in ieder geval samen het geld kwijt, je kan die €6000,- ook terug eisen van je vriendin zodat je gezamenlijk even veel betaald hebt (al zijn dat wel kutstreken natuurlijk)

Ik denk dat als je misschien over een tijd het huis toch moet/gaat verkopen je er meer dan €30.000 bij inschiet.
Duur foutje wordt het in iedergeval!
 
Ik zou het dan proberen te verkopen, x aantal maanden op je tanden bijten en dan deel van je 21.000 terug zien + lening inbreng in je belastingen.
 
Prognose is dat de huizenprijzen weer meer waard gaan worden (trend is al bezig). Je kan dus ook hopen dat je op die manier je verlies nog enigszins kan inperken

Vergeet k.k. ook niet, dat is doorgaans ook zo'n 10%
Dan moet de markt wel heel hard aantrekken... Als die nu afziet van de koop heb je die kosten ook niet.
 
DBB: Lekkere plek om om advies te vragen hierover! :roflol:

di16.cvr.286408.d976a007-84211083.Ex-soapieJimGeduldnaverslavingweerterugoptv.jpg


book-large.png
 
Hij was helemaal waus van de drugs en het leek hem een chill plan.

Haha :) Drugs, geweldig toch?
Dingen doen die je als gezond denkende persoon niet zou doen enzo.
Laten we er nog 1tje spuiten, roken, snuiven,...! (niet persoonlijk op TS alleen, maar gewoon op al die mensen dat het nodig vinden om naar de 7de hemel te zweven...)
 
Back
Naar boven