MuscleMeat

Woopy returns (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.455
Waardering
2.978
Lengte
1m65
Massa
82kg
Mijn laatste log hier is jaaaaaaren geleden. Ik heb mijn eigen plaatsje waar ik log, met grafiekjes en al, maar daar zijn heel weinig actieve leden, dus om toch wat meer feedback te kunnen krijgen (als in "wow, sterke training!" en "ongelooflijk wat jij allemaal doet!"), ga ik mijn logs hier kopiëren.

Er is in mijn afwezigheid van DBB veel gebeurd. Tijdje puur powerlifting gedaan, waarvan een half jaar met suits. Stilaan terug strongman opgepikt en gecombineerd met powerlifting. Ook nog een dik jaar gewichtheffen er bij genomen en daarmee gestopt na een recordje bij de masters 1 te zetten en tot de conclusie te komen dat het toch te moeilijk te combineren was met sterk worden. Nu terug powerliften en strongman. Tijdens corona toen alle wedstrijden maar bleven verzet en afgelast worden besloten om niet meer naar wedstrijden toe te werken, maar gewoon mijn ding te blijven doen en als er een wedstrijd op mijn pad komt waarvoor ik niet teveel dingen moet omgooien, enkel die mee te doen. De laatste tijd ook meer en meer beseft dat ik niet alle aspecten van strongman in mijn training moet verwerken als ik daar geen zin in heb. Ik hou niet van de conditionele dingen, dus die ga ik ook beperken in de training. Jammer dat die dan niet goed zullen gaan op wedstrijden, maar het is voor mij belangrijker dat ik plezier aan mijn trainingen heb. Meer focus op statische kracht en bv yoke voor max 10m.

Dat is dus zo'n beetje waar ik nu mee bezig ben. Erg onlangs ook nog verhuisd (en eigenlijk nog bezig). Ik heb nu een mooie trainingsplaats en een mooie verzameling materiaal. Ook handig voor het bijberoep als personal trainer waar ik sinds een dik jaar mee bezig ben.

Daarmee zijn jullie zo'n beetje op de hoogte denk ik 😅. Eerste trainingslog volgt zo meteen!
 
Yoke walk
80kg - 10m (Voor de training de yoke eindelijk eens gewogen. Ik heb me er van in het begin vragen bij gesteld, omdat ik die zogezegde 90kg yoke altijd zo makkelijk zonder warmup kon pressen. Mijn weegschaal gaat tot 180kg, dus met yoke en al gaan op staan en gezien dat die iets minder dan 80kg weegt. Is logischer. Ik reken hem vanaf nu op 80kg)
120kg - 10m
160kg - 10m (Even de afstand gemeten. Zal eerder 11m zijn, maar we rekenen op 10m. Vanaf halfweg zit er een redelijke helling in, en dat suckt wel wat. Bergop lijkt makkelijker dan bergaf. Bergaf moet je je snelheid intomen, en da's niet alles)
210kg - 10m
250kg - 10m (Tegen de poort gebotst maar wel kunnen verder stappen. Volgende keer de traktorband toch maar wegrollen zodat ik wat meer marge heb 😬)
310kg - 10m (Bergaf. Half dood 😅)
350kg - 1m (Kon het me toch niet laten 😄 kreeg mijn voeten amper van de grond)

Fijn dat ik na de verhuis met een betere yoke kan trainen en niet op kiezelsteentjes moet stappen. Jammer dat de helling er nu in zit en ik niet teveel mag afwijken van het pad als ik mijn garage niet wil slopen 😅
Misschien dat ik eens een lijntje verf met het ideale pad trek. Gaat makkelijker zijn om te volgen, want tijdens een zware yoke opzij kijken op te zien of ik niets raak, zit er niet in

Deadlift
4 x 110kg
4 x 150kg
4 x 185kg
4 x 185kg (Vlotte reps. Skin is failing)
4 x 185kg
4 x 185kg
2 x 210kg (Heavy)
8 x 185kg (Die laatste was weer een beetje doodgaan)


Zware training
 
Welkom terug!!!
Succes!
 
Uiteraard in.
 
Ik volg zeker, flinke deadlifts.
 
Warmste moment van de dag. This will be interesting

Log press
3 x 76kg
3 x 76kg
3 x 96kg
3 x 106kg
3 x 116kg
3 x 116kg (Half stricte presses door gebrek aan explosiviteit. Ik heb een theorie die dat gebrek kan verklaren 🤔)

Bench press
6 x 70kg
6 x 110kg
6 x 120kg
6 x 120kg
6 x 120kg
6 x 120kg (Niet veel energie meer voor extra reps)


Belangrijkste gedaan. Blij dat dat gelukt is tenminste. Evenaring van mijn zwaarste logsets to date bij dit weer kan ik niet over klagen!
 
Squat
5 x 70kg
5 x 110kg
5 x 147.5kg
3 x 167.5kg
1 x 187.5kg
1 x 202.5kg (Voelt zwaar genoeg voor vandaag. Had gehoopt vandaag naar een PR te kunnen gaan, maar dat zat er nu niet in)

Front Squat
8 x 100kg (Voelde niet fijn. Geen verdere sets meer)


Genoeg voor vandaag. Energie is op. Vannacht ook niet geweldig geslapen.
 
Sterk 😉
 
Press
10 x 20kg
5 x 60kg
3 x 80kg (Beetje zwaar al? 🤨)
2 x 92.5kg (Dit gaat stevig worden)
1 x 102.5kg (Fail op de 2de. Zou niet zo zwaar mogen voelen. Gevolg van gisteren nog te verhuizen?)
1 x 102.5kg (Geen tweede meer geprobeerd. Deze volgende keer gewoon opnieuw proberen als ik een betere dag heb)

Log ladder
81kg - 92kg - 101kg
91kg - 102kg - 111kg (balans was bij de tweede log al wat zoek. Derde ook wat uit balans na de clean. Press gefaald)
91kg - 102kg - 111kg (betere balans maar ook nu de laatste log gefaald. Press kracht is er niet vandaag. Had gehoopt hier nog een stapje verder te kunnen gaan)


Log ladder was leuk. Alle drie mijn logs eens samen gebruiken, werd eens tijd 😄.
Buiten dat geen geweldige training. Gisteren was nog een vermoeiende verhuisdag, en deze voormiddag ook al op de baan geweest om 3 atlas stones te gaan halen. Volgende keer mss beter 🤷‍♂️
 
Screenshot_20220722-153249.jpg
 
Press
10 x 20kg
5 x 60kg
3 x 80kg (Beetje zwaar al? 🤨)
2 x 92.5kg (Dit gaat stevig worden)
1 x 102.5kg (Fail op de 2de. Zou niet zo zwaar mogen voelen. Gevolg van gisteren nog te verhuizen?)
1 x 102.5kg (Geen tweede meer geprobeerd. Deze volgende keer gewoon opnieuw proberen als ik een betere dag heb)

Log ladder
81kg - 92kg - 101kg
91kg - 102kg - 111kg (balans was bij de tweede log al wat zoek. Derde ook wat uit balans na de clean. Press gefaald)
91kg - 102kg - 111kg (betere balans maar ook nu de laatste log gefaald. Press kracht is er niet vandaag. Had gehoopt hier nog een stapje verder te kunnen gaan)


Log ladder was leuk. Alle drie mijn logs eens samen gebruiken, werd eens tijd 😄.
Buiten dat geen geweldige training. Gisteren was nog een vermoeiende verhuisdag, en deze voormiddag ook al op de baan geweest om 3 atlas stones te gaan halen. Volgende keer mss beter 🤷‍♂️
Je zou maar 3 logs hebben:o
 
Is dat niet standaard in een beetje homegym? 🤔
2 logs (bazooka) schouderen en dan squatten zou bad ass zijn.
Ik heb er jammer genoeg maar eentje.
 
Die eerste ok, maar hoe moet ik die tweede op mijn schouder krijgen? 😂
 
Axle block pull (suited)
3 x 120kg (no suit)
3 x 170kg (Half suit)
3 x 210kg (Nog easy)
3 x 240kg (Bij tweede rep schoot mijn ene strap los) PR
2 x 260kg (Full suit. Damn wat een druk op mijn kop 😂) PR
1 x 280kg (Straps weer los. Heb figure 8 straps nodig. Denk dat ik dan wel snel aan de 300kg ga komen) PR

Tire flip

3 x 300kg (Geen idee van het gewicht)
3 x 300kg
3 x 300kg (Conditioneel, ook al zijn het maar drie reps 😅)
3 x 300kg

Weight for height
20kg - 3m (x3. Techniek nog beetje terugzoeken)
20kg - 3m (x3. Beter al)
20kg - 3m (x3. Energie begint er uit te gaan. Mijn extra buis om aan 4m te komen ga ik niet meteen nodig hebben 😅)


Echt fijne training. Beetje traktorband spelen en gewichtjes gooien in de tuin onder de zon
 
Goede rekkers.
 
Back
Naar boven