AndroidHealthClinic

Woopy returns (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor 1RM pogingen train ik anders. ik ga in PL fase stapsgewijs van 5x5,8x3 ......naar 1x1
 
Deadlift
3 x 70kg
3 x 120kg
3 x 160kg
3 x 180kg (Voelt nog goed. Vanaf nu minder reps, en eens magnesium nemen)
1 x 200kg
1 x 220kg (Zat op film goeie snelheid in, maar voelde zwaar. Druk op mijn kop)
1 x 230kg (Zwaar. Ok dan. Geen PR poging dan maar. Is een bijna gegarandeerde fail. Sucks)
0 x 235kg (Even opgepept en voor een minimum PR gegaan. Net niet tot aan de knieën)


Beetje teleurstellend. Deadlift blijft een moeilijke om voorbij mijn grens te geraken. Al jaaaaren. Had gehoopt dat de nieuwe aanpak ging helpen. Meer volume dan ik gewend ben. Maanden opgebouwd. Beetje bijgekomen ondertussen ook. En dan weer geen resultaat. Geen idee wat ik moet doen.
Nou goed niet te streng zijn voor jezelf, je hebt zo’n beetje iedere training een PR en al je andere lifts gaan mooi vooruit toch. Gewoon dat deadlift schema nog een keer herhalen.
 
Moest het deze ene keer zijn, geen probleem. Maar ik heb in 2011, 11 jaar geleden dus, voor het eerst 230kg gelift. Dan klopt er toch iets niet als ik daar intussen niet eens 5kg over kan gaan.
 
Moest het deze ene keer zijn, geen probleem. Maar ik heb in 2011, 11 jaar geleden dus, voor het eerst 230kg gelift. Dan klopt er toch iets niet als ik daar intussen niet eens 5kg over kan gaan.
Je hebt je natuurlijke maximum behaald :D
 
Doe eens wat SSB squats / SSB good mornings, misschien wat hack squats ( op tenen ) voor quad activatie.
 
Moest het deze ene keer zijn, geen probleem. Maar ik heb in 2011, 11 jaar geleden dus, voor het eerst 230kg gelift. Dan klopt er toch iets niet als ik daar intussen niet eens 5kg over kan gaan.
qua grip of gewicht te zwaar ?
 
Grip is geen probleem. Kan altijd beter natuurlijk maar voor dit gewicht geen probleem.
Heb ondertussen al een hoop zitten opzoeken en met mensen gesproken. Ik heb wel een plan. We zien wel 😄
 
Log press
3 x 76kg (Hmm, moet ik hier normaal niet duizelig van worden? 🤔)
3 x 88.5kg
3 x 98.5kg (Vlot. Voelt exact zoals het zou moeten)
4 x 108.5kg (Hmm, zwaarder dan verwacht)
4 x 108.5kg (Qua kracht beter, maar had de handles niet helemaal centraal vast waardoor ik bij elke rep het gevoel had dat die log achter me ging vallen...)
4 x 108.5kg (Easy eerste rep, redelijk zware laatste. Nog 1 setje)
4 x 108.5kg (Technisch goeie set. Armen voelden leeg)

Bench press
6 x 70kg
6 x 112.5kg
6 x 112.5kg
6 x 112.5kg
6 x 112.5kg (Vlotjes)


Good train
 
Opwarming
Alles terug beetje vrij maken en op zijn plaats zetten in de homegym, want die hebben ze vandaag half overhoop gehaald om een kortere weg met de kruiwagens te hebben.
Ik snap het, maar is toch niet fijn om zo thuis te komen. Zal de komende dagen wsl nog gebeuren.
Focus op het eindresultaat... Het zal het waard geweest zijn.
Vandaag lichte training gelukkig.

Axle squat
5 x 87.5kg
5 x 107.5kg
5 x 127.5kg


Klaar. Geen zin in de rest. Klaarzetten was al een halve training. Deze sets meteen na elkaar gedaan op 5 minuten tijd ofzo. Licht natuurlijk, maar is wel fijn om soms zo'n training te hebben.

Nu binnen nog wat met meubels sleuren. Dat wordt mijn assistance vandaag.
 
Vandaag minimale opkuis voor de training. De opgebroken beton is afgevoerd, en het begint nu pas echt duidelijk te worden hoe groot mijn zaal gaat zijn. Mijn eerste training daar wordt super 😁 zal nog een viertal weken geduld moeten hebben

Press
10 x 20kg
5 x 60kg
5 x 75kg
5 x 85kg (Niet licht)
5 x 85kg
6 x 85kg (Zesde beetje uit het juiste barpad geduwd. Zevende rep net niet. Was evenaring volume PR geweest)

Front hold
31kg - 6s (Met een schepper van een graafmachine. Fucking zwaar 😂)

Weight for height
20kg - ??? (x3. Zonder bar om over te gooien. Die zit te ver weggeborgen)
20kg - ??? (x3. Schouderkracht en explosiviteit is er wel uit nu)


Fun train
 
IMG_20220929_163814.jpg

Screenshot_20220929-174510.jpg
 
Axle block pull (suited)
3 x 120kg (No suit, no straps)
3 x 170kg (Half suit en riem. Deze keer geen problemen met grip. Wel niet makkelijk om met een half suit te manoeuvreren in een compacte homegym waar alle materiaal op elkaar gestampt zit 😄)
3 x 220kg (Knee sleeves er eens bij aangedaan. Niet eenvoudig als je een pakje aanhebt 😂. Goeie reps. Grip kreeg het wat moeilijk)
2 x 260kg (Eerst geprobeerd met half suit, maar was een no go. Suit volledig aangedaan. Best zwaar al)
3 x 280kg (Heavy! Elke rep voelde als een max effort, maar tegelijkertijd had ik ook het gevoel dat ik nog 1 of 2 reps kon doen. Eerste keer dat ik meer dan 1 rep doe in het full suit) PR


Nog even getwijfeld om nog eens 300kg te proberen, maar het lijkt me beter om deze sessie af te sluiten met het positieve gevoel dat het wel kan lukken, ipv met een mogelijke fail. 3x280kg was het plan vandaag, dus dat is mooi gelukt.
Binnen twee weken een poging op 300kg. De week daarna een opener voor de wedstrijd zoeken (ik denk nu aan 280kg). De week daarna is het wedstrijd.

Suit begint goed te voelen. Dezelfde hulp als in het begin, maar niet meer het gevoel dat mijn hoofd gaat ontploffen. Ik krijg het ook best vlot aan zonder hulp of zonder aan een barbell te hangen ofzo.

Good train.
 
Ik krijg zin om mijn pakje ook nog eens aan te doen, ik zal het nu wel vlot zelf aankrijgen 😬
 
Log press
3 x 76kg
3 x 93.5kg (Om een of andere reden voelt de log de laatste tijd vaak zwaar in mijn handen. Dus niet als in een zware press of mijn armen die leeg voelen, maar echt de handen zelf waar de druk groter op lijkt te zijn. Geen idee wat ik er moet van denken 🤷‍♂️)
3 x 103.5kg
3 x 113.5kg (Slechte set. Eerste rep beetje teveel achteruit. De twee daarna extra zwaar.)
3 x 113.5kg (Veeeeel betere set. Drie goeie vlotte reps. Ik merk wel dat er een beetje schrik van het gewicht begint in te sluipen)
3 x 113.5kg (Ook een goeie set. Een vierde rep was volume PR geweest, en zat er zeker in, maar het is nu het moment niet daarvoor)

Bench press
6 x 70kg
4 x 110kg
4 x 122.5kg (Vlotte set, maar kan er toch niet goed bij hoe ik een tijd geleden 4x4x140kg voor elkaar gekregen heb 😅)
4 x 122.5kg
4 x 122.5kg
10 x 122.5kg (Ik was mijn benchsetjes er een beetje aan het doorjagen terwijl ik tijdens de sets met andere dingen bezig was, dus dacht, even focus er op, en dan kan ik dat volume PR (10 reps) vlot halen. Is toch niet zoveel meer dan de 6 reps die ik aan het doen ben. Achteraf pas bedacht dat ik sets van 4 reps aan het doen was, maar kijk, wiskunde doen we niet 😂) PR

Achteraf dus ook nog gezien dat ik volgens de 1RM calculator hiermee ook mijn beste set ooit gedaan heb. Ik had nog 1 of 2 reps kunnen doen. Wtf? 😂


Good train. Op de eerste set log na, allemaal vlot. Vorig jaar volgde ik dezelfde opbouw, en was 3x3x111kg een prestatie die ik amper kon geloven. Deze keer een vlotte 3x3x113,5kg met overschot. Volgende week 3x3x118,5kg, wat in theorie ook zou moeten lukken. Goeie vooruitgang dus!

Assistance valt tegenwoordig wat weg. Is enerzijds niet slecht met de aankomende wedstrijd, maar is vooral omdat het gewoon niet praktisch is met de verbouwingen 😅 als alles goed gaat, kan ik na de wedstrijd volledig in de nieuwe zaal trainen!

img_1_1664888679069.jpg
 
Bodyweight
94.5kg (Toch eindelijk in de goeie richting. Zit ik mezelf toch niet al een paar weken voor niets vol te stampen 😅)

Axle squat
5 x 70kg
5 x 110kg
5 x 135kg
5 x 155kg
5 x 175kg (Nog wel ok. Denk misschien 2 reps over. Good!) PR

Front Squat

2 x 110kg
2 x 130kg (Begint stilaan beetje donker te worden in het kleine ruimtetje met afgesloten verlichting 😄)
2 x 140kg (Vlot nog)
3 x 150kg (Ging vlot, dus repje extra gedaan om mijn 3RM met 5kg te verbeteren 😁) PR
2 x 160kg (Hopla 😄 3 reps of een poging op 170kg waren mogelijk ook wel gelukt. Front squat gaat super!) PR


Geen stiff leg deadlifts meer. Onderrug even rust gunnen. Good train!

IMG_20221005_171650.jpg
 
Back
Naar boven