XXL Nutrition

Woopy (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Woopy

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
10.455
Waardering
2.978
Lengte
1m65
Massa
82kg
Bij deze (mogelijk) mijn comeback op DBB. Ik ben nog steeds geen fan van de nieuwe look & feel en ben ook wat mijn gevoel met DBB kwijt, dus de kans is er dat ik dit na een paar dagen/weken/maanden al weer opgeef, maar we zien wel.

Voor de mensen die me niet (meer) kennen, even een samenvatting van mijn trainingsgeschiedenis:
Ik ben ruim 10 jaar geleden begonnen met trainen na de vorderingen van een goeie vriend te zien die begonnen was met fitnessen. Ik was een ventje van amper 50kg (bij 1m65) en wou daar iets aan doen. Het plan was om naar een lichaamsgewicht van 60kg te gaan. Het eerste jaar trainde ik in een typische fitnesszaak waar je onmogelijk goed kan trainen en deed ik niets met voeding. Na dat jaar woog ik nog steeds 50kg en was ik amper sterker geworden. Toen ben ik toch maar wat info beginnen opzoeken. Met betere schema's en betere voeding ben ik toen beginnen groeien. Het doel van 60kg werd al snel een doel van 70kg.
Enkele jaren na mijn start kreeg ik te horen van een lichte strongmanwedstrijd georganiseerd door een rugbyclub. De gewichten waren strongman-onwaardig, en daardoor haalbaar voor mij. Voor de fun, zonder specifieke strongmantraining, meegedaan. Ergens achteraan geëindigd, maar ik vond het wel geweldig en wou meer. Ik ben toen specifieker op kracht gaan trainen en begon ook met zelfgemaakte strongman onderdelen te maken/verzamelen en te trainen in de tuin van mijn pa. Af en toe kwamen er jongens meetrainen die toen al even zwak als ikzelf waren, en dat was leuk. In 2009 deed ik een hele hoop strongman wedstrijden mee, waar ik telkens als kleinste en lichtste deelnemer stond en achteraan eindigde. De jaren die er op volgden bleef ik wedstrijden doen, en ik werd steeds wat sterker en zwaarder. Mede doordat de strongmanwereld in België niet zo geweldig groot is, werd ik een vaste waarde in de wedstrijden en stond ik enkele jaren op de finale van de sterkste man van België. 2011 en 2012 waren veruit mijn beste jaren. Mijn specialiteit was overhead, en dan met name de log. Mijn lichaamsgewicht haalde op het hoogtepunt ongeveer 93kg, nog steeds bij 1m65. Ik organiseerde ook op bijna wekelijkse basis strongman trainingen bij mij thuis.
In tussentijd was ik buiten het strongman seizoen om ook begonnen met af en toe een powerlifting wedstrijd mee te nemen. Mijn bench was enorm uit verhouding tegenover mijn squat en deadlift, maar desondanks dat eindigde ik steeds vrij hoog op deze wedstrijden. Op mijn eerste wedstrijd was ik 3de van de 8 deelnemers in mijn klasse, en ik verzamelde zo een hoop mooie bekers. Leuke kastdecoratie.
Mijn interesse voor het powerliften groeide sterk, en eind 2012 stopte ik met thuis trainen en ging ik trainen in de gym van wereldkampioen Orhan Bilican, die me toen enorm geholpen heeft. Hij leerde me met suits trainen en bood een pak kennis en ervaring. Hij stelde zijn gym ook open voor de strongmantrainingen die ik tot dan toe bij mij thuis had georganiseerd, en ik verhuisde al mijn materiaal naar daar. We hebben het koertje achter zijn gym volledig gesloopt met de strongman trainingen, maar hij bouwde het gewoon opnieuw op en maakte het beter en steviger. Ik deed verschillende powerlifting wedstrijden mee onder zijn begeleiding, en 2013 was mijn topjaar hierin. Mijn beste suited prestaties van dat jaar waren 242,5kg - 175kg - 242,5kg in de -83kg categorie. Strongman schoof ondertussen enorm naar de achtergrond. Deels omdat mijn toekomst in het powerliften er stukken beter uit zag en de twee sporten combineren me te zwaar viel, deels doordat de organisatie van de sterkste man van België me ineens niet meer in hun wedstrijd leek te willen, waardoor het voor mij ook allemaal niet meer hoefde.
2013 was ook het jaar waarin ik ontdekte dat reizen best wel leuk is. Dat is intussen nogal een belangrijke hobby van mij geworden, wat soms wat lastig te combineren is met trainen. Na 2013 ben ik dan ook wat beginnen sukkelen met mijn training. Ofwel werd ik ziek, ofwel ging ik weer voor 2-3 weken op reis, of ik liep een blessure op, of ik was even mijn motivatie kwijt. Steeds opnieuw moest ik terug beginnen opbouwen om mijn oude niveau te evenaren of net heel kort even te verbeteren. Begin dit jaar heb ik per ongeluk een vriendin opgelopen. Mijn voeding is er wat gezonder door geworden, en dat in combinatie met nog steeds af en toe op reis gaan, heeft me op een paar maand tijd van ~87kg naar -80kg gebracht. Terug krachtverlies dus. Mijn training gaat echter wel terug beter en de combinatie met de reizen begin ik ook uitgevogeld te krijgen, dus ik ben nu volop terug aan het komen. De -83kg klasse mag blijven (al wil ik liever niet meer onder de 80kg zakken), maar mijn kracht moet terug komen.
Mijn beste RAW getallen zijn 210kg - 150kg - 230kg, bij een niet veel zwaarder lichaamsgewicht dan ik nu heb, maar dat haal ik nu niet meer.
Binnen 2 weken doe ik mee aan het RAW BK, en daar denk ik minstens 190kg - 140kg - 210kg te doen. Mijn voorbereiding is tot nu toe al super gelopen, dus ik hoop daar over te kunnen gaan.

Trainingsresultaten van de afgelopen week:
Squat: 3x180kg
Bench: 5x3x130kg
Deadlift: 3x200kg
geen van die waren all-out, dus dat belooft.

Nu nog een zware laatste week, dan een week rust met nog een lichte training op woensdag, en dan zaterdag 22 oktober wedstrijd. De trainingen van de afgelopen weken zijn goed zwaar geweest, dus na de wedstrijd volgt een weekje welverdiende rust. Lichaamsgewicht is de laatste weken een tweetal kg gestegen. Nu ongeveer 82kg.
Daarna denk ik tot nieuwjaar even wat anders te trainen voor ik weer ga opbouwen naar nieuwe PR's. Ik twijfel tussen even wat op massa te trainen of wat meer gewichthefachtige dingen in mijn training te gooien.
 
Welkom terug !! :heart:

woopy.jpg
 
Onze woppel terug? Ik had het nog een paar weken geleden over je met dave, ik zoek nog steeds die video waar je over dat krat valt.
 
Onze woppel terug? Ik had het nog een paar weken geleden over je met dave, ik zoek nog steeds die video waar je over dat krat valt.

Dat ene filmpje met die oefeningen letterlijk uitgevoerd ... :roflol:
 
Impressive !
 
:roflol: Schitterend
 
Filmpje met de krat staat niet meer online maar heb ik wel nog ergens op de pc staan :D
 
Filmpje met de krat staat niet meer online maar heb ik wel nog ergens op de pc staan :D

Ik moet spontaan terug denken aan Bert z'n dubbele teentjes fail :D
 
"Ik was totaal niet in de buurt dus ik dacht, ik spring even binnen" :roflol: :heart:
 
Squat (SBD knee sleeves)
5x70kg
3x100kg
2x130kg
2x150kg
2x170kg
2x190kg (diepte laten checken, kerel die meekeek leek heel overtuigd dat het goed zat, en zo voelde het ook. 2de rep al wat zwaarder maar goed te doen. Denk dat ik hier mee zou durven openen, terwijl ik eerst dacht hier op te eindigen)
2x170kg
2x150kg
2x130kg

Bench press
10x70kg
5x100kg
3x120kg
5x3x132,5kg (zwaar, maar ook niet all out)

Voorbereiding blijft uitstekend gaan.
 
Denk dat ik hier mee zou durven openen, terwijl ik eerst dacht hier op te eindigen

Enig idee wie van SMTK in jouw klasse meedoet ?
 
Ik dacht gehoord te hebben enkel Yannick, maar ik heb echt geen flauw idee wat hij kan :p
 
Deadlift
5x70kg
5x120kg
5x150kg
5x170kg
3x190kg
1x210kg was een goeie rep en zeker niet all out, maar zou er toch niet mee durven openen. Openen met 200kg en dan bepalen of ik in de tweede beurt 210 of 215kg doe

Strikt log press
5x60kg
4x70kg
3x3x80kg voelde vrij licht

Hanging leg raise (elke rep stilhangen en explosief naar boven)
3x10
 
Lol woopy, ik was sarcastisch. Ik doe mee met de -120kg. Ik moet een been en een arm amputeren om -83kg te zijn. :D
 
Lol woopy, ik was sarcastisch. Ik doe mee met de -120kg. Ik moet een been en een arm amputeren om -83kg te zijn. :D
Niet echt verder bij nagedacht toen :)
 
He welcome back Woopy!
 
Bench press
10x70kg
5x100kg
5x120kg
3x130kg paused
1x140kg paused. Zakken voelde zwaar, naar boven was easy. Twijfel om er mee te openen, maar wsl wordt het 137,5kg om mentaal sterker te zijn

Front squat
5x70kg
3x100kg
3x120kg

Pull up
8x
8x
 
Wat een bench man pfff
 
Back
Naar boven