Fitness Seller

Woopy's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Legs

Box squat (hoogte: ~30cm)
10x20kg
5x60kg
5x100kg
5x120kg
5x120kg
1x140kg
0x150kg

Leg press
5x100kg (evenwicht trok op niks, dus nog eens)
5x100kg (beter)
5x120kg
5x140kg (filmpje) (laatste rep beetje wankel zoals je zal zien :D)
5x140kg
1x160kg
2x180kg (3F) (filmpje)

Lunges (reps zijn per been)
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Front squat
15x60kg
10x60kg

Push crunch
10x40kg
10x50kg
10x50kg

Goeie training. Al wat verder kunnen gaan in het high-rep gebeuren dan de vorige keer. 150kg box squat was close, maar niet gelukt. Nog een halve minuut blijven zitten met die 150kg in mijn nek voor ik nog eens probeerde, maar dan ging het zeker niet meer :p
Ook voor het eerst Xtend (BCAA + Glutamine) geprobeerd, en het lijkt me wel te bevallen. Had precies meer energie dan anders, maar ik kan natuurlijk ook gewoon een goeie dag gehad hebben. We zien wel bij de volgende trainingen.

Filmpjes

Box squat 5x120kg
http://www.youtube.com/watch?v=yEM6syuxDXQ

Leg press 5x140kg
http://www.youtube.com/watch?v=b-_1ZM93ZbU

Leg press 2x180kg
http://www.youtube.com/watch?v=y165agTOUA8

(tzijn weer hoog kwalitatieve filmpjes geworden)
 
Brute legpress bro'
 
de sneeuwpret :p

P1000932.groot.jpg
 
Zalige foto en nette training :)
 
Damn nette poten :thumbs:
 
Thanks allen :)

Pull

Rack pull (van net onder de knie)
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x130kg
5x130kg
2x150kg
2x170kg
1x190kg (zwaar maar het ging nog goed)
0x200kg
0x200kg (geen beweging in te krijgen)

Pendlay row
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Pull up
10x
7x
5x
5x
5x
5x
5x
5x
3x
(50 reps in 9 sets)

Power shrug
10x110kg
10x110kg
10x110kg

Incline prone curl
10x20kg

Damn, een hele hoop vel van mijn handen :p
Rack pulls gingen wel goed. Het lostrekken was het zwaarste. Eenmaal de bar los was, ging de bar eigenlijk met een snelheid omhoog alsof het 20kg was. Ik denk dat ik daar kan uit afleiden dat platform deadlifts voor mij nuttiger zullen zijn dan rack pulls. Of misschien deadlift tot de knieën nog eens proberen...
Pull ups net als vorige week in 9 sets gedaan. Op zich is dat een verbetering want vorige week gingen er geen rows aan vooraf :)
Volgende week probeer ik nog eens 180kg te deadliften! Al zal het hoogstwaarschijnlijk met 30mm materiaal moeten gebeuren (niet bij mij thuis), dus toch net iets moeilijker. Maar we zien wel :)
 
Push

Push press
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x55kg
5x60kg
3x70kg
1x75kg

Incline bench press
5x50kg
5x70kg
5x70kg

Triceps extension
10xsmall band
10xsmall band
10xsmall band

Close grip bench press
10x50kg
10x50kg
10x50kg

One arm shoulder press
10x22kg

Side raise
10x5kg plate
10x5kg plate
10x5kg plate

Front raise
5x5kg plate (in elk hand 1 schijf van 5kg)

Vreemde training.
Na de incline bench had ik eigenlijk geen zin meer. Ik had besloten om nog snel triceps extension en side raise te doen, 2 oefeningen die niet bepaald uitputtend zijn, en er dan mee te stoppen. Na de triceps extension had ik opeens toch nog zin om er nog even close grip bench tussen te gooien. Na de close grip bench, had ik plots nog zin in een setje one arm shoulder press. En daarna heb ik dan nog de side raise gedaan, en terwijl ik de schijfjes van 5kg ging wegleggen heb ik nog snel 5 reps front raise ermee gedaan ook :p (meer dan 5 reps zaten er wel niet in aangezien ik misschien 5 seconden rust gehad heb na die laatste set side raise :) ).
Dusja al bij al toch nog een deftige training!

Ik ben nu overigens ook sinds een kleine week bezig met Xtend en ZMA.
Xtend: Ik heb tot nu toe bij elke training gemerkt dat ik merkelijk meer energie had. Dit uit zich dan niet in hogere gewichten, maar vooral in het feit dat ik langer kan doorgaan zonder mij uitgeput te voelen. Bovendien is het erg lekker :D Deze houd ik er dus voorlopig zeker in.
ZMA: Ik heb gemerkt dat ik s'ochtends meestal enorme honger heb, wat ik hiervoor niet had, wat op zich natuurlijk wel handig is. Daarbuiten heb ik er voorlopig nog niks van gemerkt. Het hoofddoel waarom ik dit gekocht had (betere nachtrust en stiekem ook de vage dromen die je er van zou krijgen), heb ik tot nu nog niets van gemerkt, wat ik wel erg jammer vind.

En om de trouwe lezers te belonen, hier een mooie foto van een zeehond:

zeehond.jpg
 
Legs

Pause squat
10x20kg
5x60kg
3x80kg
5x100kg
5x110kg
5x120kg
1x140kg (niet paused)
1x160kg (enkel neerwaartse fase, zo gecontroleerd mogelijk laten zakken, wat best nog goed meeviel eigenlijk :) Naar mijn gevoel moet 155kg squat al mogelijk zijn)

Leg press
5x140kg
5x140kg

Front squat
20x60kg
10x60kg

Good morning
15x60kg
15x60kg

Push crunch
10x50kg
10x50kg
10x50kg

Pause squat was de eerste keer. Ik had het gevoel dat het pauseren onderaan het voor mij niet zoveel moeilijker maakte. Een beetje uiteraard wel, maar bijna verwaarloosbaar. Mijn "sticking point" ligt wellicht hoger.
Mijn ervaringen met die leg press tot nu toe: Het evenwicht bij deze oefening is zeer belangrijk. Je leert bij deze oefening echt om je benen 100% gelijktijdig te bewegen. Doe je dat niet, dan begint de bar gevaarlijk te schommelen. Bij andere oefeningen zoals squat heb je dat iets minder, omdat kleine onregelmatigheden automatisch worden opgevangen met de romp, en ook omdat je met je handen de bar steviger kan vasthouden. Doordat ik nu dus leer om perfect gelijktijdig beide benen te bewegen, merk ik dat mijn squats ook net dat beetje vlotter gaan. Het is logisch dat je meer kracht kan zetten als je perfect symetrisch beweegt tegenover als je met je romp nog wat moet bijsturen. Voor mij dus zeker een geslaagde toevoeging aan mijn schema, al is het imo niet een oefening om er altijd in te houden. Het is meer een oefening om af en toe eens in een schema te steken om die gelijktijdige beweging op peil te houden.
 
Pull (in "De Kaai" te Kortrijk, lang leve 30mm materiaal en mini barbells/schijven.. Het gewicht van de barbells heb ik geschat op 5kg)

Deadlift
..opwarming..
5x125kg
1x145kg
1x165kg (ging moeizaam)

Pendlay row
5x65kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg

Pull up
10xBW
5xBW
4xBW

Lat pull down (of hoe heet dat ding?)
5x70kg
5x75kg
5x75kg
5x75kg
4x75kg
4x75kg
3x75kg

Dumbbell row
10x24kg
10x24kg
10x24kg

Incline prone curl
10x25kg
10x20kg
10x20kg (uitvoering trok op niks)

Plate pinch
2 schijven van 5kg (vrij dikke), 3xzo lang mogelijk

Ik moest gisteren in Kortrijk zijn om mijn diploma te gaan afhalen, dus heb ik meteen eens gaan trainen in de fitnesszaak waar ik ooit nog een jaar getraind heb. Ik herinnerde me niet dat de schijven en barbells zo gigantisch klein waren!
Ik wou bij het deadliften proberen om 180kg te heffen, maar aangezien dit meer op een platform deadlift leek dan een normale, is dat dus niet gelukt. Zal voor volgende week zijn.
Bij de pull ups had ik ook problemen. Rond de staafjes om je aan op te trekken zat een rubber die half los zat. Terwijl je er aan hing, draaiden die dingen mee, waardoor je dus snel je grip verloor. Na 3 sets overgeschakeld naar lat pull down, lijkt er toch op he :)
DB row was nog vrij licht, alhoewel ik de laatste reps toch ook al goed moeite moest doen.
Bij de curls dacht ik om eens die EZ bar te gebruiken, misschien dat het makkelijker was/beter voelde aan mijn polsen. Blijkbaar toch niet zo'n goed idee want mijn uitvoering trok op niet veel :p

Al bij al dus met k*t materiaal getrained, maar het was wel leuk om nog eens in een gym te trainen ter afwisseling van altijd thuis.
Er waren ook best wel wat mensen die hun best deden om zo absurd mogelijke oefeningen te doen, maar geen enkele die nog maar in de buurt kwam van mijn leg press :D
 
Push

Push press
10x20kg
5x40kg
3x50kg
5x60kg
5x60kg
1x70kg
1x80kg
1x85kg (PR oeh yeah :D)

Incline bench
5x70kg
5x70kg
0x85kg (achja)

DB bench
10x30kg
10x30kg
6x30kg

Flyes
10x22kg (borst leeg)

One hand db press
10x22kg (schouders leeg)

Close grip bench
10x50kg

Triceps extension (elk hand apart)
10xmini band
10xmini
10xmini (triceps leeg)

Woohoo! Weer een nieuwjaarsdoel gehaald. Als volgende week mijn 180kg deadlift nu ook nog lukt, heb ik een perfect jaar achter de rug ^^

85kg push press
http://www.youtube.com/watch?v=FUil8KNvdZs
 
Gratzzz met je pushpress broertje!
 
Thanks Sanca
Het topic is hier een beetje aan het stilvallen precies :p
Vrijdag benentraining overgeslaan, aangezien ik steken in mijn knie had en ik wou het niet erger maken. Oorzaak gevonden (fietszadel dat al een tijdje te laag staat) en nu is het weer helemaal beter. Vanavond dus 180kg proberen deadliften, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel lukt.
Dit weekend komt er waarschijnlijk een zwaar verjaardagsfeestje, maar indien niet, kan ik nog eens event training doen, lang geleden. En daarna komen er 2 weken van rust en skiën :D
Na nieuwjaar kijk ik dan eens voor nieuwe doelen.
 
Succes met je DL!
 
Waardeloze training

Pull

Deadlift
10x20kg
5x60kg
3x100kg
5x120kg
1x140kg
1x160kg
0x180kg (~10cm van de grond)
0x180kg (kansloos)
0x180kg (kansloos)

Pff rommel, geen zin meer om verder te gaan..
Ik heb de indruk dat ik wel wat extra kracht in mijn heupen kan gebruiken. Wat kan ik daar best voor doen? Sumo deadlift, wide squats,...?
Voor mij is voor het eind van het jaar het belangrijkste dat die 180kg nog lukt. Vandaag had ik geen goeie dag, maar misschien kan ik het nog halen.. Donderdag of vrijdag ga ik deadlift tot knie doen (en als ik me echt sterk voel nog eens proberen), en maandag volgt dan nog een laatste poging. Als het dan nog niet lukt is dat jammer maar dan heb ik een doel niet gehaald :(
Overigens gaat de push training van morgen gewoon door, en bij de leg training van donderdag of vrijdag wordt de squat dan vervangen door deadlift. Normaal zou ik daarna beginnen aan mijn rust, maar ik wil maandag dus eerst nog eens proberen. Er is daarna nog tijd genoeg om te rusten.
 
Na de k*ttraining van gisteren, vandaag een goeie training :)

Push

Incline bench press
10+x20kg (beetje experimenteren met grip, niet geteld dus)
5x50kg
3x60kg
5x70kg
5x75kg (PR)
1x80kg
1x85kg (PR)

Military press (strict)
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg (volume PR en met overschot)

DB bench press
10x30kg
7x30kg
6x30kg

Flyes
10x22kg
10x22kg

One hand shoulder press
10x22kg

Close grip bench
10x50kg

Triceps extension
10xsmall band
10xsmall band
10xsmall band

Side raise
10x5kg plates
10x5kg plates
10x5kg plates

Goeie training dus, doet deugd na zo'n mislukking als gisteren :)
(Incline) bench press deed ik tot nu steeds met een vrij smalle greep, slechts een handbreedte meer dan mijn close grip. Ik heb er nu nog eens een handbreedte bijgedaan, en dat beviel me ook wel. In het vervolg ga ik de breedte wat meer afwisselen, kan alleen maar positief zijn.
Military press was een dik volume PR, leuk om te merken dat ik daar ook nog goeie vooruitgang op gemaakt heb :) De bar voelde echt enorm licht.
Verder niets bijzonders te vermelden over deze training.

De trainingen voor dit jaar zitten er bijna op :) De rust zal deugd doen.
Zoals eerder gezegd, zal ik waarschijnlijk maandag (als ik dat vrijdag al niet gedaan heb) nog een deadlift PR poging doen. Als het weer volgende week vrijdag wat meevalt, zal ik waarschijnlijk nog een korte event training doen. Daarna ga ik een week skiën, maar veel kans dat ik daar ook nog eens een "event" training met grote sneeuwballen doe :) Veel kans dus dat ik na die ski-week nog een weekje extra rust neem, maar dat beslis ik dan wel.
Ik ben me momenteel volop aan het inlezen in Westside barbell training, en het lijkt me wel interessant. Ik ben van plan om het nieuwe jaar in te zetten met een nieuw schema waar ik de principes van westside zal in verwerken.
 
Netjes hoor :thumbs:
Jammer van de DL.

Zie ik dat nu goed, doe jij je pp in je rack?
 
Netjes hoor :thumbs:
Jammer van de DL.

Zie ik dat nu goed, doe jij je pp in je rack?

Jep
Als ik de barbell van boven mijn hoofd op de vloer zou laten vallen met dat gewicht, denk ik dat ik bij de onderburen zit :p Het zijn hier zeer dunne vloeren.
Met geluidsoverlast voor 22u kunnen ze leven, als er stukken plafond naar beneden vallen, zal ik meer klachten krijgen :p
 
Daar passen insideout en ik nooit in :P

Idd jammer van die DL, komt er toch aan hoor!

Nette presses ;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven