MuscleMeat

Woopy's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Als ik binnenkort verhuis, is er veel kans dat ik ook zo ga trainen :)

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik zat te denken aan een UB training met oa log, LB training met squat/deadlift, een "stap-training" met farmers, yoke, car pull,.. en dan nog eens kijken wat ik met de overige oefeningen zoals stones en tire flip doe.
Maar goed, moet ik allemaal nog es goed bekijken hoe ik het precies wil aanpakken :)
 
als je een aparte dag voor events hebt moet je ook voluit gaan op die events imo...
periodiseren van events... ofwel ga je ervoor ofwel blijf je powerliften, maar dit is mijn mening dan...
 
Nou dat ben ik dus niet met je eens.
Via deze site kun je zien dat ervaren strongmen ook bij event trainingen periodiseren.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/strongman-basisinformatie-227166/

Zelf merkte ik het in de praktijk dat het niet optimaal werkt en ik lees steeds vaker dat anderen hier ook tegenaan lopen, van zeker 6 man gehoord dat ze hetzelfde probleem hadden.
 
ik ben het met je eens dat je afstanden (en dus de gewichten ook een beetje) van de 'loop'onderdelen moet aanpassen om meer conditie en dergelijke te bouwen, maar ik vind dat je elk event voluit moet doen... als je je al moet inhouden op een event training is het al erg geworden
 
als je 1 eventdag hebt (wat voor de meesten het geval is) kan je proberen allout te gaan op elke event. Of je het lang gaat volhouden en of het optimaal is om de rest van de week nog fatsoenlijk te trainen is iets anders.

Ik heb ondervonden dat het best is om 1 zwaar event soort van max effort te trainen en de rest iets lichter en meer op volume en techniek. Bv. ene week zwaar farmers, stones op conditie en snelheid en yoke op afstand, andere week farmers op afstand en gaan voor een zware stone load, ....

Dat je niet tot een allout effort gaat elke oefening wil niet zeggen dat je niet goed getraind hebt.
 
pft no attitude :p
 
als je 1 eventdag hebt (wat voor de meesten het geval is) kan je proberen allout te gaan op elke event. Of je het lang gaat volhouden en of het optimaal is om de rest van de week nog fatsoenlijk te trainen is iets anders.

Ik heb ondervonden dat het best is om 1 zwaar event soort van max effort te trainen en de rest iets lichter en meer op volume en techniek. Bv. ene week zwaar farmers, stones op conditie en snelheid en yoke op afstand, andere week farmers op afstand en gaan voor een zware stone load, ....

Dat je niet tot een allout effort gaat elke oefening wil niet zeggen dat je niet goed getraind hebt.
Mooi verwoord, hier doel ik dus op.
 
als je het zo verwoord is het inderdaad al iets duidelijker :)

ik moet mijn weg nog vinden in events training, het zal wel duidelijker worden in het on season :p
 
Mooie uitleg Tito :) Ga ik rekening mee houden.
 
@ Gerre. Ik weet hoe het is als je pas events traint. Je wilt op alles vollebak gaan want die events moeten beter worden. Maar helaas ben je dan een wrak voor de rest van de week waardoor je gymtraining serieus eronder lijdt.

Zo was het voor mij toch :)
 
ik ben het met je eens dat je afstanden (en dus de gewichten ook een beetje) van de 'loop'onderdelen moet aanpassen om meer conditie en dergelijke te bouwen, maar ik vind dat je elk event voluit moet doen... als je je al moet inhouden op een event training is het al erg geworden
ik vind het ook,en als je daarna 2dagen rust voor je terug in de gym gaat,moet je er toch door zijn?
 
Push press training

Push press
20x20kg
5x60kg
3x70kg
1x80kg
3x85kg
3x85kg
3x85kg (volume PR)

Korte training. De push press ging vlotjes. Klein beetje nadrukken telkens, maar ik kwam nooit in de problemen. Echter bij de laatste rep van de 2de set, duwde ik een klein beetje uit balans (de bar lag wsl niet helemaal gecentreerd op mijn schouders na de 2de rep). Was geen probleem om uit te duwen, maar daarmee schoot er wel iets in een spiertje in mijn nek. Ik wou nog snel de derde set maken om mijn oefening af te maken, maar daarna ben ik ermee gestopt, om het niet erger te maken. Ik had nog meer dan genoeg energie en kracht over voor de volgende oefeningen, maarja :) Ik denk dat de 3x3 volgende week met 90kg ook nog wel zal lukken, weliswaar met meer moeite.
Normaal overmorgen squat, ik denk niet dat ik er dan nog last van zal hebben. Het is niets ernstig vermoed ik. Ik zit er nu wat tegen met een koude fles melk die dicht bij mijn vriesvak lag (bij gebrek aan een ijscompres :p), en het gaat met de minuut beter :)
 
Misschien beter een koude fles chocomelk ertegenhouden? Bevorderd het herstel imo iets beter dan gewone melk
 
Nek voel ik enkel nog als ik rare bewegingen maak, en dan nog is het zelfs geen pijn meer te noemen. Mooi dus :)

Squat training

Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg (ik had de indruk dat het vandaag moeilijk ging. Onderrug en knieën voelden zwak. Vanaf hier elastische riem en knee sleeves)
1x140kg
5x150kg
5x150kg (gefilmd)
5x150kg (dik vet volume PR! Ik had nooit met dit gewicht gerept. Ging allemaal ook best wel vlot, het was zelfs bijna te licht :D)

Lockout (yoke hoogte)
5x180kg (stond nog iets te hoog)
5x180kg
5x260kg (ging wel, mag een volgende keer mss wel nog 1 standje lager)

Good morning
10x100kg
10x110kg
10x110kg (sinds ik mijn good mornings low bar doe, gaan ze ineens pakken beter)

Knee raise tegen bands
10x blauwe band (te zwaar, halve reps)
10x lichtste band
10x lichtste band (gefilmd)
10x lichtste band

Goeie training! Ik had gedacht dat 3x5 met 150kg al heel moeilijk ging zijn, maar ik had nog veel overschot! Volgende week 155kg, hopelijk gaat dat even vlot :)
Voor de rest een beetje geprutst, maar toch goeie training :p

Filmpjes willen niet uploaden, doe ik morgen dan wel.
 
potverdomme,ik ben jaloers op die squats:eek:
****ing blessure...:mad:
hopelijk kan ik dat ooit ook 5x150,met die klotebenen van me:(
sterke training,mn rug doet al pijn als ik aan die good mornings denk:p
 
netjes!

ik neem aan dat het kneesleeves rond je knieën zijn aangezien je nog kan stappen :p?
 
Squat
10x20kg
5x60kg
3x100kg
2x120kg (ik had de indruk dat het vandaag moeilijk ging. Onderrug en knieën voelden zwak. Vanaf hier elastische riem en knee sleeves)

Achteraf gezien vraag ik me af waarom ik dacht dat het moeilijk ging gaan, maar goed :p
Knee wraps probeer ik nog es als mijn PR poging van 180kg tegen nieuwjaar zonder wraps mislukt :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven