Fitness Seller

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vandaag weer training bij Jimmy. Nog steeds wat last van mijn schenen en ook last van lichte duizeligheid (bloeddruk denk ik), dus ik verwachtte er niet teveel van. Viel echter goed mee.

Tire flip
4x300kg (kan ook 5 keer geweest zijn, dan gestopt want werd te duizelig)
2x380kg (weer duizelig, ging verder wel goed)

Yoke
4 keer 15m met lege yoke (130kg) gelopen, waarvan 1 keer om te gaan halen en 1 keer om terug te zetten. Ik voelde al meteen dat zwaarder gaan geen goed idee zou zijn. Zelfs dit voelde al vrij pijnlijk. Niet verder gegaan dus.

Log
6x40kg
1x80kg
1x90kg
1x95kg (met lichte hulp denk ik)
3x90kg (volume PR)

Atlas stones
stuk of 10 keer de 90kg stone tot op mijn borst of schouder gebracht in verschillende pogingen om hem op 1m70 en 1m60 te krijgen. Geen enkele keer gelukt. Paar keer wel close op de 1m60. Toch tevreden, want vorig jaar op de voorrondes deed ik er een minuut over om hem 1 keer op mijn knieën te krijgen en failde ik vervolgens op 1m40. Nu 10 keer tot boven gebracht, dus toch goeie vooruitgang.

En dan nog afgesloten met chinees :p
 
a goe thuis geraakt?:p
ik vond het ook dat je dat niet slecht deed,zeker niet met die stone:eek:
dienen houten log weegt 45kg volgens jimmy(niet dat het veel uitmaakt:p)
vond het wel jammer dat we geen farmers deden:(
 
Laatst bewerkt:
Ik vond dat niet jammer, want die zou ik toch niet meegedaan hebben om dezelfde reden als de yoke :p
Trouwens nog vergeten vermelden dat mijn log press met veel te weinig legdrive was, ook door die schenen, waardoor ik des te tevreden ben over mijn volume PR :)
 
Ik vond dat niet jammer, want die zou ik toch niet meegedaan hebben om dezelfde reden als de yoke :p
Trouwens nog vergeten vermelden dat mijn log press met veel te weinig legdrive was, ook door die schenen, waardoor ik des te tevreden ben over mijn volume PR :)
idd nette pr
legdrive is ook mn probleem,gans mn benen eigenlijk:rolleyes:
volgende keer toch die band van 250kg die we gebruiken op de ncc eens testen.
kvoel mn rug wel:p
 
Vandaag weer training bij Jimmy. Nog steeds wat last van mijn schenen en ook last van lichte duizeligheid (bloeddruk denk ik), dus ik verwachtte er niet teveel van. Viel echter goed mee.

Tire flip
4x300kg (kan ook 5 keer geweest zijn, dan gestopt want werd te duizelig)
2x380kg (weer duizelig, ging verder wel goed)

Yoke
4 keer 15m met lege yoke (130kg) gelopen, waarvan 1 keer om te gaan halen en 1 keer om terug te zetten. Ik voelde al meteen dat zwaarder gaan geen goed idee zou zijn. Zelfs dit voelde al vrij pijnlijk. Niet verder gegaan dus.

Log
6x40kg
1x80kg
1x90kg
1x95kg (met lichte hulp denk ik)
3x90kg (volume PR)

Atlas stones
stuk of 10 keer de 90kg stone tot op mijn borst of schouder gebracht in verschillende pogingen om hem op 1m70 en 1m60 te krijgen. Geen enkele keer gelukt. Paar keer wel close op de 1m60. Toch tevreden, want vorig jaar op de voorrondes deed ik er een minuut over om hem 1 keer op mijn knieën te krijgen en failde ik vervolgens op 1m40. Nu 10 keer tot boven gebracht, dus toch goeie vooruitgang.

En dan nog afgesloten met chinees :p

ik heb mij niet 110 procent gegeven voelde mij ook niet super
volgende week beter he :)
ja spijtig van de stones he je moest een beetje groter zijn
 
wat heb jij gedaan op die stones yannick?ik heb er niet op gelet:dunno:
 
I know :p Als ik die stones kan leren pressen, al is het maar half uitlocken, dan lukt dat wel. Jimmy zei ook van eens te proberen om platteauschoenen te dragen bij de stones. Schijnt doet Fouad dat ook :p Lijkt me nogal gevaarlijk voor mijn enkels, we zien wel.

Volgende week kom ik niet, de week daarna weer wel.

Je log ging toch goed om voor het eerst met een ifsa log te werken :) Bij de stones had je inderdaad precies niet veel goesting meer :p
 
Stones op hoogte = ****ed up :grumble: :D

Toch nog goed getraind maat, log gaat steeds beter en beter :)
 
Als ik 1.60m en 1.70m zie staan dan denk ik altijd... dat valt wel mee.
Heb net nog eens meten en zit qua lengte tussen de 1.93m en 1.94m. (squats are dwarving me :(). Schouder hoogte is 1.64m. Damn dat is meteen 30cm lager. :eek:

Ik weet niet meer hou lang jij precies bent maar vermoed rond de 1.75m. Zitten jou schouders op 1.35m dan? Dan is 1.60m toch wel zware shit.
 
Als ik 1.60m en 1.70m zie staan dan denk ik altijd... dat valt wel mee.
Heb net nog eens meten en zit qua lengte tussen de 1.93m en 1.94m. (squats are dwarving me :(). Schouder hoogte is 1.64m. Damn dat is meteen 30cm lager. :eek:

Ik weet niet meer hou lang jij precies bent maar vermoed rond de 1.75m. Zitten jou schouders op 1.35m dan? Dan is 1.60m toch wel zware shit.
woopy is 1m65-1m70 ongeveer,hij moet die stone van 90kg hoger leggen dan zn lengte,zijn er weinig die het kunnen denk ik
 
Dat is echt heftig. Voor mij zou dan een stone op 1.90/2.00m vergelijkbaar zijn. Pfff.
 
Ik ben officieel 1m64 :p Velen leggen die stone op de 1m70 erop door hem eerst te schouderen, maar dat heeft bij mij geen zin aangezien ik zo totaal niet hoog genoeg kom en in die positie kan je hem ook bijna onmogelijk pressen. Ik moet hem voor mij nemen en mijn handen eronder zetten (tot daar was het geen probleem), en dan met wat leg drive hem half uitdrukken. Dat deel was gisteren het probleem, hij kwam niet eens los van mijn borst :p
 
Ik ben officieel 1m64 :p Velen leggen die stone op de 1m70 erop door hem eerst te schouderen, maar dat heeft bij mij geen zin aangezien ik zo totaal niet hoog genoeg kom en in die positie kan je hem ook bijna onmogelijk pressen. Ik moet hem voor mij nemen en mijn handen eronder zetten (tot daar was het geen probleem), en dan met wat leg drive hem half uitdrukken. Dat deel was gisteren het probleem, hij kwam niet eens los van mijn borst :p
toch sterke prestaties hoor.
hoe zit het met de pics?zijn ze beetje gelukt?ben benieuwd:)
 
Ik ben officieel 1m64 :p Velen leggen die stone op de 1m70 erop door hem eerst te schouderen, maar dat heeft bij mij geen zin aangezien ik zo totaal niet hoog genoeg kom en in die positie kan je hem ook bijna onmogelijk pressen. Ik moet hem voor mij nemen en mijn handen eronder zetten (tot daar was het geen probleem), en dan met wat leg drive hem half uitdrukken. Dat deel was gisteren het probleem, hij kwam niet eens los van mijn borst :p

De zeldzame keren dat ik een stone op 1.70m heb geladen moest ik hem schouderen en dan omhoog springen en met mn kop erop duwen :roflol:

Ooit zullen we die krengen gewoon pressen Woopy!
 
Op de voorrondes is het met 80kg op die 1m70 als ik me niet vergis. Of was dat op de newcomers cup.
Anyway dat zie ik nog wel zitten. Ik heb ook nog wel wat tijd om te oefenen :) Dan die 90kg op 1m60 krijgen, en vanaf daar wordt het meer op kracht en minder op hoogte.
 
Op de voorrondes is het met 80kg op die 1m70 als ik me niet vergis. Of was dat op de newcomers cup.
Anyway dat zie ik nog wel zitten. Ik heb ook nog wel wat tijd om te oefenen :) Dan die 90kg op 1m60 krijgen, en vanaf daar wordt het meer op kracht en minder op hoogte.
newcommerscup is 120cm,dus dat is al geen probleem voor u om er een paar op te smijten:p

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:06 ----------

De zeldzame keren dat ik een stone op 1.70m heb geladen moest ik hem schouderen en dan omhoog springen en met mn kop erop duwen :roflol:

Ooit zullen we die krengen gewoon pressen Woopy!
ik ben al blij als ik ze vd grond krijg:mad:
 
wat heb jij gedaan op die stones yannick?ik heb er niet op gelet:dunno:

ikzelf heb alleen de 90kg even vast gehad maar heb hem maar 1 keer geprobeerd en hij was niet gelukt op de 1.70m
ik ben niet goed in stones op hoogte
 
Een van de komende dagen ga ik mijn fat bar en log eens overhalen naar de home gym, dan kan ik die ook op regelmatige basis gaan gebruiken :D De strongman trainingen zullen voorlopig toch zoveel mogelijk bij Jimmy gebeuren, een beetje jammer om dat mooie materiaal ondertussen stof te laten verzamelen :)

Push press wordt dan waarschijnlijk volledig vervangen door log press, mss push press wel nog als assistance houden.
De fat bar moet ik nog eens bekijken waar ik die ga gebruiken. Ik ben sowieso van plan terug met zercher squats te beginnen, daar lijkt een fat bar me dan al prettig voor.
 
Bench press training

Bench press
5x20kg + doubled kleinste bands
5x40kg + idem
3x60kg + idem (voelde zwaarder dan normaal, vreemd, besloten om zonder bands verder te werken)
3x80kg (gemakkelijker dan die 60kg, wat mijn vermoeden van een band-spanning van 20-40kg versterkt, rechts voelde zwak)
1x100kg (wtf, rechts ging veel moeilijker dan links, ik ging automatisch gedraaid op mijn bank liggen om te corrigeren)
1x100kg (idem :-/)
1x100kg (probleem gevonden, zie uitleg straks)
1x100kg
1x100kg (vlotjes)

Pendlay row
5x60kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg
5x90kg (volume PR)

Wat was dat nu met die bench?
Ik merkte dus bij de eerste sets dat rechts moeilijk ging. Ik vroeg me al af wat ik op de event training met rechts gedaan had dat ik links niet gedaan had, maar kon niets verzinnen. Ik besloot om het evenwicht proberen te herstellen met high reps met 60kg. Toen ik de schijven van 20kg er af haalde (er hingen er dus 2 aan elke kant om die 100kg te vormen), merkte ik dat de schijf die ik er rechts afhaalde merkelijk zwaarder aanvoelde dan die van links. Proef op de som genomen: ik heb de schijven van kant verwisseld en er terug aangehangen, en jawel, dat ging al pakken beter!
Tussen mijn setjes door ben ik dan mijn weegschaal gaan halen en heb ik die schijven zitten wegen (slecht idee want daardoor was mijn concentratie weg en werd het een korte training). Ik heb 4 schijven van 20kg van helisports, en 4 van fitness-seller.
De gewichten van die van helisports waren: 17.5kg, 18.4kg, 20,6kg, 21.0kg.
De gewichten van die van FS waren: 19.7kg, 19.8kg, 20.3kg, 20.3kg.
Ik had natuurlijk de pech dat ik bij mijn bench enkel mijn helisports schijven gebruikte, en toevallig rechts de 2 zwaarste en links de 2 lichtste. Dat is een verschil van bijna 6kg tussen links en rechts! Als ik deze situatie met mijn FS schijven zou hebben, is dat een verschil van 1.1kg, dat zou ik op 100kg waarschijnlijk amper voelen. Een beetje afwijking op niet-professionele schijven vind ik normaal, maar 2.5kg minder dan aangegeven vind ik er een beetje over. Dit verklaart ook waarom mijn squat de laatste keer scheef leek te lopen en waarom hij moeilijker dan normaal ging.
Ik heb nu stickertjes met het echte gewicht op de schijven gehangen, en ze herschikt zodat ik het verschil in de toekomst tot het minimum kan beperken. Waarschijnlijk heb ik altijd het "geluk" gehad dat de schijven goed geschikt stonden zodat ik dit nooit eerder gemerkt heb.
Morgen ga ik mijn log en fat bar gaan halen, en ik ga dan van de gelegenheid gebruik maken om ook 2 schijven van 20kg van daar mee te brengen. Dat zijn er ook van FS. Dan laat ik die van 20.6kg en 21.0kg hier wel liggen en steek ik die ergens vanachter in de stapel.

Na alle problemen die ik al met Helisports gehad heb, is dit toch wel de druppel...
 
Mijn plates wegen allemaal zwaarder!

Wel hennig veel verschil bij die 17.5kg plate, zou niet mogen
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven