MuscleMeat

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Moet normaal wel voordelen hebben voor mensen bij wie het moeilijkste deel van de lift onderaan ligt (zoals bij mij). Op die manier starten je heupen hoger doordat je simuleert dat je langere armen hebt, en kan je dus enkele van de moeilijkste cm's "overslaan". Voor mensen bij die de lockout het moeilijkste is zal het volgens mij niet veel helpen, of het zelfs moeilijker maken.

Misschien dat ik er dan ook ooit eens inkijk. Goeie info al iig, wist ik niet.

1 rep hook doe altijd wel voos, maar niet vozer dan 5 reps zonder na te denken. Btw als mixed beter voelt dan hook just go for it.
 
Mijn techniek is beter als ik overhands kan nemen dan als ik mixed moet nemen, daarom dat ik beter wil worden in hook grip. Maar het valt me vies tegen :p Ik hoorde gisteren bij die 140kg ook iets kraken in mijn duim :p
 
Vandaag Bstrong meeting bij mij thuis. De hele dag barbecue en trainen. Was een geslaagde dag met veel memorabele momenten, zoals de Jehova's die op bezoek kwamen (niet binnengelaten), Hardrocker die de log liet vallen en mijn halve homegym sloopte, de Chiromeisjes die kwamen aanbellen voor kaarten te verkopen en die nogal raar keken omdat er 8 man in de veranda lag te trainen, Wauter die bijna in de fik stond, de traktorband die dienst deed als tafel, en natuurlijk vele PR's door iedereen. Er zijn heel veel filmpjes genomen (ik kon nog ongeveer 20 seconden filmen voor de camera vol stond), waar ik vanavond een mooie compilatie zal van maken :)

Anyway mijn training vandaag:

Press
10x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x90kg (2F, wel vlotter dan de vorige keer)

Log press
1x85kg strict
1x100kg strict PR!

Squatbak
paar keer lege constructie +20kg barbell
paar keer 100kg
paar keer 140kg
niet zwaarder gegaan

Squat
1x160kg vanaf de onderste pinnen gehaald om Wauter zijn fail terug te leggen. Dit was een PR komende van 135kg als ik mij niet vergis!

Barbecue pauze

Viking press
paar keer lege constructie
paar keer 20kg
paar keer 40kg
2x60kg
0x80kg
1x80kg (zwaar! volgens Youri in de buurt van het gewicht op de finale van België)

Bench press (reverse bands, choked roze bands)
5x100kg (easy)
0x140kg (paar cm gezakt en voelde al dat het niet ging goedkomen)
2x130kg (zwaar maar ok)

Bak deadlift
paar keer lege constructie
paar keer lege constructie + 220kg traktorband
1x constructie + traktorband + 1 persoon
1x constructie + traktorband + 2 personen
0x constructie + traktorband + 3 personen
1x constructie + traktorband + 3 personen, de zwaardere personen achteraan

Dikke Berta een paar keer opgetild

Deadlift (Konstantinovs style, ging al beter nu, en de lifts voelden ook vlotter)
paar keer 100kg
1x140kg
1x180kg
1x200kg (zwaar! de andere oefeningen zaten er duidelijk al goed in :) )
0x230kg (zonder schoenen, met straps, en holle rug, maar kwam net niet van de grond)
1x170kg
3x140kg (overhands)

Als ik me niet vergis zijn we toen maar eens gestopt en hebben we nog eens gebarbecued :)

Goeie training :) Filmpjes straks ;)
 
Laatst bewerkt:
Dik getraind zo te lezen. En een squat bak gefixt van je deadlift constructie ?!
 
Metingen vandaag:

Gewicht: 87,8kg
Buik: 94,5cm
Arm: 39cm
Been: 73cm

Al wat gewicht en buikomtrek er af maar geen arm en beenomtrek er af. Gaat voorlopig beter dan verwacht. :)

Filmpje van gisteren staat hier: [Link niet meer beschikbaar]
Youtube verwijderde het geluid en maakte de kwaliteit k*t, dus voila :)
 
Staat in mijn sig ;)
1m65 (of 64, weet het niet exact)
 
hahaha, echt superleuk man ! Zo te zien hebben jullie daar nu ook een leuk groepje om mee te trainen.. en toch met beperkte ruimte wat improviseren maakt t alleen maar mooier :thumb:
 
Good train! En aan het filmpje te zien good times @Woopyland!!!
 
Heb me net nog ingeschreven voor de sterkste man van Liedekerke op Zondag 3 oktober. Was het niet van plan eigenlijk. Ik ga me er niet meer deftig kunnen op voorbereiden en ik ga tegen dan toch al een paar kilo kwijtzijn, maar moet goedkomen. Ivm mijn powerlift wedstrijd komt dat ook wel goed, er zit nog genoeg tijd tussen. Ik ben sowieso niet van plan er ook maar 1 training voor te laten :) Het is 5,7km van mijn deur en ik ben vrij, dus k'vind het belachelijk om niet mee te doen :)

Onderdelen zijn:

1.Loglift max startgewicht 60kg
2.Farmers walk 100kg, 40m
3.Truckpull over 40m met harnas
4.Zware voorwerpen race, 100kg over 20m
5.Hercules Hold, 100kg
6. “surprise”

De wedstrijd is ook enkel voor -105kg atleten trouwens.
Loglift is een goed onderdeel van mij. Daar moet ik voor de winst kunnen gaan, wat al een mooi begin van de wedstrijd zou zijn. Farmers walk is minder, daar heb ik nog wat goed te maken van Vlaanderen, waar 40m al mijn doel was. Voor de rest zien we wel :)
 
niemand kan zich deftig voor bereiden he,is binnen 3weken al:p
 
Ja ik zag het ook net :D
Paar oefeningen in mijn gymtrainingen proberen verwerken en we zien wel :)
 
dikke training man! wanna see the compilation vid!
 
Woopy, kan ik hieruit opmaken dat je niet naar de WSM in Zuid-Afrika gaat?

Veel succes met je voorbereiding op de SM van Liederkerke dan!

Ben benieuwd hoe zwaar die truck is en of die Hercules Hold inhoudt dat je een paar wasmachines vasthoudt ... ;)
 
Nee, wordt ten eerste heel kostelijk en bovendien zou ik daar alleen zitten :) Als Jimmy had meegedaan, had ik er kunnen over denken, maar dat is niet zo. Misschien volgend jaar terug :)
Die truck wordt dodelijk denk ik, 40m.. :p hopelijk niet te zwaar dan.
 
Squat training

Squat
10x20kg (kon nu al voelen dat de training van zondag er nog goed inzat :p)
5x60kg
5x100kg
3x140kg
1x160kg
1x180kg (met nieuwe wraps, zwaar!)
1x180kg (idem, bar verrolde hier ook een beetje waardoor mijn balans even weg was)

Hip thrust
3x10x90kg

Abs
3x10

Pff, in vergelijking met mijn goedkope oude wraps, zijn dit echt moorddingen! ****ing pijnlijk!! Zal nog wat trainingen vragen voor ik daar aan gewend ben. En dan had ik ze nog niet eens superstrak aangedaan (vraagt ook behoorlijk wat grip blijkbaar). Doordat ze stijver zijn dan ik gewend ben, kon ik ook moeilijker mijn positie onder de bar aannemen, wat de lift ook moeilijker maakte, en bij de 2de set zelfs zorgde dat de bar niet stevig op mijn rug lag. Diepte ging op zich wel. Maar ik leek niet alles uit mijn benen te kunnen halen door de spanning en de pijn. Even wachten met squatvariaties doen tot ik daar aan gewend ben dus. Ik ben er vet mee als ik wel de kracht heb maar ze niet kan gebruiken :) Ik was eigenlijk van plan om vandaag de 200kg nog eens te proberen en had er vrij veel vertrouwen in, maar het zal voor een andere keer zijn.
Hip thrust nu met schouders op een autowiel en een kussen onder de bar, ging al beter. Goeie ROM ook nu.
 
Bench press training

Bench press (doubled paarse elastiekjes, elke rep paused)
10x20kg + bands
5x40kg ..
3x60kg
0+1x80kg (eerste rep net voor de lockout gefaild, terug naar borst, en een tweede rep gedaan die wel lukte)
3x70kg
3x70kg

Log lift (enkel eerste rep clean)
3x85kg
2x100kg
2x100kg (vlotjes :) )

Close grip bench
10x60kg
10x60kg
10x60kg

Flyes
10x12kg
10x16kg
10x16kg (mooi, sprong van 4kg per hand en was eigenlijk nog niet eens zo zwaar)

DB Row
5x25kg
5x35kg
5x45kg
5x55kg (allemaal mooi strict. Sluitingen zaten wel serieus in de weg. Volgende keer mijn schroefsluitingen er op steken ipv die grote veersluitingen)

Goeie training :)
Zou leuk zijn als ik in Liedekerke met een 100kg log press kan openen. Dan heb ik nog 2 beurten om mijn 110kg PR te evenaren en mogelijk nog een kans om een PR te zetten :)
 
Deadlift training

Deadlift (Konstantinovs style)
5x60kg
3x100kg
2x140kg (hook grip volume PR, ging goed)
1x180kg (hook grip geprobeerd maar helaas. Mixed grip en snel naar boven, al voelde het zwaar)
0x200kg (wtf :-/ op film gezien dat bij deze set de techniek weg was, alhoewel die bij de andere sets wel goed zat)
1x200kg (maar heel traag en zwaar en zelfs met hitch)
0x200kg (voelde nu heel duidelijk dat het mijn quads waren die geen kracht meer hadden. Vreemd)
1x160kg (hook grip PR, maar pijnlijk :p)

Farmer hold
3 keer met 2x105kg. Liften ging nog vlot. Voor mijn doen vrij lang kunnen vasthouden, al stelde dat niet veel voor.

Leg extension (quads beetje straffen voor hun zwakheid)
3x10 groene band per been, nog vrij pittig :)

en tussendoor nog wat ab pulldowns tegen blauwe band.

Raar gedoe met mijn deadlift.. Denk dat ik voorlopig maar eens stop met persé een no-straps PR te proberen zetten en wat reps maken met 180kg en 190kg. Dan kan ik ondertussen ook nog wat wennen aan de techniek, al begint die vrij goed te gaan. Ik zal dat PR wel zetten als ik me eens sterk voel.
Denk dat ik afgelopen week ook wat te weinig geslapen heb. Voel me op dit moment niet vermoeid, maar het zal er wel inzitten. Proberen iets aan te doen.

Zondag truck pull training met de mobilhome van de grootouders :)
 
hoelang is vrij lang?:p
ik ga zondag eens proberen lopen met 100kg farmers:cool:
ik ga niet meer maxen tegen aan nieuwjaar,ik hoop dan reps te kunnen doen,met mn 1 pr.(als dat realistich is weet ik niet???)
haha,truckpull met de mobilhome:)
mss kun je al die b-strong leden die eens bij jou kwamen trainen er allemaal instoppen?dat het een beetje de moeite is he:p
 
Geen idee. Is lastig timen als je alleen bent :) 20-30 seconden? Ik voel wel dat het mijn grip niet is die opgeeft maar gewoon die dingen die teveel in mijn vlees beginnen snijden. Mijn farmers hebben nogal dunne handvaten..

Tja die mobilhome zal idd licht zijn, maar het is me vooral te doen om de verzuring op die 40m. De kracht zal ik wel hebben, maar ik kan het niet lang genoeg volhouden :) Spijtige is dat het zonder touw zal zijn, dus de verzuring in mijn grip zal ik met farmers ed moeten doen..
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven