XXL Nutrition

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
nice man :-) commentator was ook goe in form ;-)
 
Bench press training

Bench press (paused)
10x20kg
5x60kg
3x80kg
3x100kg
3x110kg (paused volume PR? geen idee, te lang geleden :p)

Dumbbell bench press
10x25kg (lol? Ik dacht licht te beginnen, en dat was het in feite ook, maar ik was zo onstabiel als maar kon! Dit wordt even wennen!)
10x25kg
10x25kg (begon naar het einde toe al beter te gaan. Vooral nog een kwestie van uitvissen hoe ik die dumbbells na de set terug op de grond krijg zonder ze te laten vallen. Die sluitingen draaien natuurlijk altijd op zo'n manier dat ik ze niet meer gewoon terug op mijn benen kan zetten. Volgende keer de kleinere draaisluitingen ipv de veersluitingen proberen, en anders mijn rubbermatjes aan de zijkanten leggen...)

Axle press
10x50kg
10x50kg
10x50kg (mega verzuring. Van 50kg?? Geen wonder dat mijn axle zondag zo slecht ging...)

Flyes
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Axle rows (geen zin om een 3de barbell boven te halen :) )
5x50kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg (nog amper houdbaar voor mijn grip dit. Overhandse grip uiteraard)

Towel grip BB curl
10x20kg
10x30kg
10x30kg (cheat)

Pfoe. Goeie training op zich, maar een beetje belachelijke gewichten :p Ik zal de komende weken nog goed mogen wennen aan verzuring, want daar had ik vandaag enorm veel last van!
 
Zoals wij het doen, je laat de dumbbells als ze boven zijn naar voren vallen natuurlijk met beleid, vervolgens heb je ze op je bovenbenen en lanceer je omhoog.
 
Mja probleem is die gigantisch grote veersluitingen die in de weg zitten (tussen de dumbbell en mijn benen) :p Bij het in positie brengen is dat geen probleem. Ik draai de sluitingen in de goeie richting en pak de db's dan op. Bij het terugkomen is dat lastiger, omdat die sleeves draaien als gek dus die sluitingen altijd wel verkeerd uitkomen.
 
Mja probleem is die gigantisch grote veersluitingen die in de weg zitten (tussen de dumbbell en mijn benen) :p Bij het in positie brengen is dat geen probleem. Ik draai de sluitingen in de goeie richting en pak de db's dan op. Bij het terugkomen is dat lastiger, omdat die sleeves draaien als gek dus die sluitingen altijd wel verkeerd uitkomen.

Dan zoek je een paar matjes op en laat je ze daar opvallen
 
Hahaha, ik ben vandaag zelfs gaan pompen met 14kg dumbbelltjes, ik had ook nood aan een lekkere verzuring :roflol:
 
DB met sleeves met lagers? crazy yo!
 
Jep. ****ing onstabiel op de db bench als je dat niet gewend bent :p
 
It's a plan!
 
Deadlift training

Deadlift (nog steeds no belt, wat voor nutteloos stuk stof is dat ook :))
5x120kg
5x120kg
3x160kg
1x180kg
5x190kg
5x190kg (die laatste was echt wel doorbijten!)

Deficit deadlift (4cm)
2x180kg (alright, plan was eigenlijk 175kg, maar had geen zin om onozel te doen. Dit was itt de 170kg van vorige week toch wel al lekker!)
2x180kg
2x180kg
2x180kg
2x180kg (blij dat het achter de rug was :p maar soit, de snelheid zat nog wel redelijk goed. Denk alleen niet dat 190kg ook nog zo goed lukt :) )

L-hang
3xBW (denk dat ik in de eerste beurt toch al richting de 30 sec ga. Zou het eens moeten timen)

Lekkere training. 2x5x190kg was weer zwaar. Volgende week 195kg gaat doorbijten worden :) De deficits ook lekker zwaar deze keer. Zit toch echt wel te dicht bij mijn normale deadlift nu. Tijd om eens andere assistance te zoeken want lijkt me niet erg nuttig zo. Ik denk er aan om volgende week voor de grap eens hierop te maxen (na mijn gewone deadlift werksetjes uiteraard) en vanaf de week erna deadlift tegen bands te doen. Mijn zwakke punt ligt de laatste tijd niet meer helemaal onderaan (was vooral techniekkwestie volgens mij) maar iets onder de knie.

Nu twee dagen rust, en dan zondag rond de middag deadlift wedstrijd :). De bench wedstrijd daarna doe ik ook mee. Niet omdat ik er zin in heb ofzo, maar puur omdat ik me daar anders uren zit te vervelen in afwachting tot ik mijn bekertje krijg.
Planning is:
Deadlift
- 210kg (moet easy lukken)
- 220kg (lukt ook nog wel)
- 230kg (denk dat het er wel inzit, we zullen wel zien)
Bench
- 105kg
- 115kg (of 110kg)
- ...?

In de deadlift heb ik wel vertrouwen. Mogelijk schroef ik de 2de en 3de beurt nog wat op als de eerste beurt te makkelijk gaat.
Bench doe ik pas sinds gisteren weer serieus, dus is een beetje lastig om het goed in te schatten. 3x110kg paused ging gisteren, maar de laatste rep was zwaar. 105kg en 115kg moeten wel lukken denk ik, daarna zie ik wel hoe het voelt. Zou leuk zijn om Wauter's nieuwe PR van 125kg paused te evenaren, maar ik durf echt niet zeggen dat dat er in zit :)
 
Tof dat ik je kan motiveren, 125 paused zou een mooie vooruitgang zijn :)
 
Klinkt allemaal nice, ben benieuwd!
 
Ik zeg 240 DL !
 
BK Deadlift (Nabba)

Gisteren 2kg aan vocht kunnen kwijtspelen. Op zich al een nieuw PR :) Ingewogen aan 86,0kg. Lekker licht.

Deadlift (no belt)
opwarming voelde licht. Opgewerkt tot 180kg, waar ik 1 rep mee plande, maar het voelde zo licht dat ik er 2 deed. Gaf vertrouwen.
1x210kg (goeie vlotte rep)
1x220kg (viel me vrij zwaar. Plan van 230kg poging stopgezet en voor 225kg gegaan, wat uiteindelijk ook een PR zou zijn)
1x225kg (moest volgens mijn gevoel geen kilo zwaarder zijn, alhoewel het er op film nog wel ok uitziet. Was vechten, maar toch PR :) )

Bench press
deze deed ik mee om de tijd te doden. Pas sinds woensdag weer serieus gebenched, dus gewoon zonder hoge verwachtingen, maar stiekem toch met de 125kg van Wauter in het achterhoofd :)
1x105kg (te gemakkelijk)
1x115kg (nog steeds vlot, verbaasde me enigszins. Wedstrijd PR tov 110kg. Ik wist dat 125kg nipt zou zijn, maar moest het nu wel proberen)
1x125kg (Pr! :) Was serieus duwen, erna ook serieuze kramp in mijn rug, maar ik heb hem gehaald en dit is een all time PR, en dat het paused is maakt het enkel beter :) )

2 PR's van elk een bescheiden 5kg, maar gezien ik deze wedstrijd absoluut niet voorbereid heb (woensdag nog zwaar gebenched en donderdag nog zwaar gedeadlift) ben ik hier zeker tevreden mee. Volgende maand voor de totaalwedstrijd neem ik uiteraard wel rust, dus dan moeten deze PR's weer verbroken kunnen worden!
Deze keer toch wel een pak zwaardere concurrentie dan gewoonlijk, waardoor ik zowel voor de bench als voor de deadlift op een 4de plaats eindigde. Plaatsing interesseerde me eigenlijk niet, maar 2 keer net geen beker krijgen is toch wel een beetje k*t :) Bij deadlift scheelde het minder dan een punt! Hopelijk kan ik dat op de totaalwedstrijd dus goedmaken :) Ook al zijn persoonlijke prestaties belangrijker natuurlijk, maar het is wel leuk om naar die top 3 te mikken.

Filmpje deadlift:
http://www.youtube.com/watch?v=rLQZ_Mm1WVQ
 
heeel mooi gedaan! Mooie lifts en ook nice PRs.
 
Ha leuk man, gefeliciteerd, altijd lachen bij Marfac Gym!
 
"bij de senioren" ... ?
nice DL
strong back is strong
 
stevig man :-)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven