AndroidHealthClinic

Woopy's log

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Die steen doe je beter niet op de schouder maar gewoon voor je

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wat is je redenering? Mij lijkt het meer moeite te kosten en vooral meer op mijn adem te pakken doordat dat gewicht tegen je borst drukt?
 
Wat is je redenering? Mij lijkt het meer moeite te kosten en vooral meer op mijn adem te pakken doordat dat gewicht tegen je borst drukt?

Yep, als je die schoudert kun je bij wijze van spreken een kilometer lopen en dat is niet de bedoeling, toch ?
 
Als ik een atlas stone in een laadrace op een wedstrijd moet doen, doe ik het liever op de makkelijkste manier :p Dus dan oefen ik het liever ook op die manier.
 
Waarom ik het op de manier waarop sanca het doet in training is vooral voor core en lower back te oefenen.

Voor loading race zou ik als het niet zo ver lopen is ook voor mij houden. Sneller in goeie positie, sneller lopen+dan gaat de steen niet van mijn schouder rollen in een run. Maar schouderen is wel beter voor een goeie ademhaling.
 
Maar ik ben klein, dus veel kans dat ik hem toch ongeveer op die hoogte moet hebben :p
 
Dat is idd een variabele waar ik niet bij stilstond! :D
 
Squat
5x60kg
5x100kg
4x140kg
3x170kg
1x190kg (zwaar :/ )
1x190kg (zwaarder)
1x190kg (spotter bijgevraagd. Ik had de indruk dat het niet diep genoeg was, hij zei dat het héél diep was. Zal er maar van uitgaan dat de waarheid ergens in het midden ligt en het nipt ok was)
3x170kg
5x140kg

Bench press
10x60kg
5x80kg
4x100kg
2x120kg

Viel dik tegen. Het is me nu wel duidelijk hoeveel invloed de strongman trainingen hebben op mijn doordeweekse trainingen.
Ik ga het wedstrijdje in maart nog doen, en daarna ga ik een heel pak minderen met strongman, zodat ik weer voluit kan gaan op het powerliften.
 
Deadlift
3x120kg
3x170kg
1x200kg (zwaar, hmm :/)
1x200kg (bovenaan rolde hij gewoon uit mijn linkerhand...)
1x200kg

Log press
5x60kg
3x80kg
3x90kg
2x100kg

Nadat de 2de beurt op 200kg uit mijn linkerhand rolde, heb ik even zitten denken hoe dat zo ineens kon. Toen herinnerde ik me dat ik gelezen had dat 1 van de effecten van een (beginnende) tenniselleboog kan zijn dat je grip-kracht verliest. Moest ik dus niet verder over denken...
Toch maar eens ontstekingsremmers gaan halen.
 
Toch maar bij de dokter geweest deze avond. Verdict: tenniselleboog EN golferselleboog. Alletwee in dezelfde elleboog. Jackpot :/
De prioriteiten op de powerliftwedstrijd binnen 2 weken dan toch maar verleggen. Beetje meer proberen squatten en dit weekend nog eens met knee wraps oefenen, zodat ik zo weinig mogelijk moet benchen en deadliften om aan dat minimum van 485kg te komen. Gelukkig ben ik er nog vroeg bij.
 
Gisterenavond eerste kine-sessie gehad.
Beetje kneden in mijn onderarm tot die half zo zacht geworden is als mijn rechterarm (de spieren stonden nogal gespannen, zei hij. No shit blijkbaar), zalfje insmeren met een koude ijzeren dildo, en vervolgens met een mini drilboor een beetje stampen op de plaatsen die het meeste pijn deden. Speciaal.

Vrijdag gaan we terug.

Deze avond nog naar de gym om wat te squatten en misschien ook wat squats te doen. Squats niet te vergeten.

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Squat
5x60kg
5x100kg
4x140kg
3x160kg
3x180kg
1x190kg
kniebanden aan (zelf aangedaan, dus niet al te stevig. Daarmee kan ik er al eens terug een beetje aan wennen, want is al gemakkelijk anderhalf jaar geleden)
1x190kg (beetje zoeken)
1x190kg (heel vlot, voila, het zit er al terug in :p )

Klaar.
Onderweg naar huis eens wat zitten denken. Toestellen als leg press, curl, extension, en zelfs peck deck en dat rugding dat het omgekeerde van een peck deck is, kunnen voorlopig nuttig zijn. Zondag ook eens kijken wat deadlift met straps doet.
 
Squat
5x60kg
4x100kg
3x140kg
2x160kg
1x180kg
wraps aan
1x200kg (onderaan kleine hapering maar verder vlot)
1x200kg (gekruiste wraps deze keer, ging veel vlotter. Zo gaan we dat volgende week dus doen. 200kg als openingsbeurt)

Deadlift
5x70kg
3x120kg
1x160kg
5x60kg bench
1x180kg
1x100kg bench
1x200kg

Leg press
20x160kg
20x160kg

Komt goed volgende week
 
Elleboog update:
Vandaag tijdens de dag weinig last gehad, en daarnet bij de kine was het blijkbaar al moeilijker om de pijnlijke plekjes te vinden. Bij de drilboor was het ook een beetje awkward, als ze met een lage frequentie beginnen die verhoogt tot ik stop zeg, maar het bleef goed doenbaar dus er kwam geen stop :p
Nu is het natuurlijk afwachten of het door de ontstekingsremmers komt, door het feit dat dit meisje volgens mij nog niet zo lang in de stiel zit, of doordat ik effectief snel aan het herstellen ben.
Verder nog een stretch oefening gekregen, maar ik denk dat mijn polsen te soepel zijn om er veel aan te hebben, want ik zit maar te draaien en te trekken aan mijn arm en ik voel amper een stretch :-/ Misschien niet zo verwonderlijk aangezien ik een front squat ook gewoon volledig in mijn hand kan houden bij een clean grip.
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg

Even aan Orhan gaan vragen wat zijn idee was over lichte oefeningen met meer herhalingen voor mijn elleboog. Ik verbaas me telkens weer hoeveel hij van dat soort dingen kent, dus vertrouw hem daar wel redelijk in. Zijn advies was close grip bench press, waar wel iets voor te zeggen is aangezien je daarbij gemakkelijker je ellebogen tucked en er dus minder stress op komt.

Close grip bench press
20x60kg
12x60kg
12x60kg
12x60kg

Toch niet helemaal overtuigd of dit goed is. Heb er nu geen last van ofzo, maar toch. De komende dagen kijken wat het doet.

Dan nog wat pullover toestel.

Zaterdag wedstrijd. Tot dan rust. Morgen en vrijdag kinesist.
 
Wedstrijdje

Squat (geen suit, wel knee wraps)
1x200kg ging goed
1x210kg vrij zwaar, maar ging ook wel
1x220kg ging ook goed. Had het gevoel dat ik minder diep gegaan was (maar wel nog diep genoeg), maar ze zeiden dat ik net dieper gegaan was maar breder stond. Bredere stand klopt wel. Zal dan wel dus :) Mss was 230kg ook nog gelukt.

En toen was het al min of meer gedaan voor mij. Bench en deadlift nog even 1 beurt doen om aan mijn minimum voor het kampioenschap te komen, maar zo licht mogelijk om de ellebogen niet teveel te belasten.

Bench press
100kg zelf uitgepakt, (uiteraard) vlot gedrukt. Opwarming was 2x80kg :p

Deadlift
180kg ook vlot

Totaal van 500kg dus. Dat is meer dan 485kg, dus ik zit goed. De bench voelde een beetje belachelijk, maar soit. Verstand er bij houden :)
 
Recuptraining

Squat
5x60kg
5x100kg
10x125kg
8x125kg
6x125kg

Press
10x46kg
10x46kg
10x46kg

Deadlift (straps, grip nog minstens een aantal weken zoveel mogelijk proberen te ontzien)
3x120kg
5x160kg
 
Squat was erg sterk! Beterschap met de rest
 
Thanks.
Ik beloof dat ik er geen gewoonte van zal maken om bij elke wedstrijd aan jou te komen vragen of iets al dan niet toegestaan is :D
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg
5x140kg

Cable crossover
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Side raise toestel
10x50kg
8x70kg
6x90kg (speciaal toestel... enige positieve eraan is dat mijn ellebogen volledig onbelast blijven :p )

Pull up
3x
3x (straps aangedaan, grip ontzien)
3x (voelde toch niet echt goed aan de ellebogen... stoppen)

OP EEN FIETS ZITTEN!!!
10 minuten niet te intensief gedaan. Is lang geleden.

Toch wel voorzichtig blijven...
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven