AndroidHealthClinic

Woopy's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Elleboog update:

Vandaag een stagiaire die mijn elleboog onder handen nam. Beetje grappig. Als ze met haar duimen in mijn arm zat te duwen op plaatsen waar het geen pijn doet, voelde ik amper dat ze aan het duwen was. Op de pijnlijke plaatsen gelukkig wel, anders was het nogal zinloos geweest :p
Daarna voor de eerste keer eens wat oefeningen moeten doen. Eerst kwam ze met een doos rubberen balletjes met verschillende kleuren. Als de kleuren logisch gekozen zijn, is die donkerblauwe bal die ik eerst kreeg de op 1 na stevigste. Moest ik 10 keer in knijpen. Ok, knijp knijp. Stagiaire zag dat het nogal weinig deed, en gaf me dan het zwarte balletje. Ik veronderstel het stevigste. Ook 10 keer in knijpen. "Amai, gij hebt precies wel nog veel macht in uw linkerarm, gij zijt toch rechtshandig he?". Tja, ik ben wel wat meer gewend dan in een balletje knijpen natuurlijk :p Daarna reverse wrist curl in een soort van onderarm-harnas. Was ook niet erg moeilijk, maar vaag voelde ik er wel iets van :)

De golferselleboog lijkt overigens grotendeels verdwenen te zijn. Ze kon de pijnlijke plek niet meteen vinden, en als ik dan zelf wat op zoek ging, vond ik het ook niet meteen. Goeie vooruitgang dus. Nu de tenniselleboog nog :)
 
Het is best moeilijk om ook tennis te schrappen nadat je al noodgedwongen bent gestopt met golfen maar als je vooruit wilt blijven gaan op PL en SM zul je toch een keuze moeten maken

Sterkte met de beslissing
 
Atlas stones schouderen (geen hars)
80kg
80kg
90kg
90kg
110kg fail
90kg
90kg fail
80kg en dan gestopt, want voelde dat ik mijn grip wat teveel aan het belasten was

Log press
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Yoke
100kg 20m
200kg 20m
250kg 2x20m
200kg 20m

En nog 10 minuten op het fietsje.
 
Press
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg
5x50kg

Side raise toestel
10x50kg
10x70kg
8x90kg
6x110kg (hilarisch toestel. 110kg side raisen, right :p )

Peck deck
10x25kg
10x35kg
10x45kg (gaaaaay)

Seated row
15x20kg
15x20kg

10 minuten fietsje

Best deprimerend, zo'n training. Ergste van al is dat ik er zelfs wat last van heb. Niet in mijn elleboog, maar ergens in mijn onderarm. Denk dat het niet echt erg is, maar toch...
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg
5x160kg
5x160kg (bar lag de laatste 2 sets nogal slecht/scheef op mijn rug, maar verder ging het wel goed)

Bench press
10x10x60kg (goed nieuws: totaal geen last in mijn ellebogen!)

10 minuten fietsen
 
Log lift
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg vlotte presses (uiteraard). Lichte irritatie aan elleboog die intussen wel weer voorbij lijkt te zijn.

Yoke
100kg 2x20m
200kg 20m
270kg 20m goeie run, zou wat sneller mogen

10 minuten fietsen
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x165kg
5x165kg
benen voelen de laatste tijd nogal zwaar. Bedoeling was nog een derde set, maar ik zou me teveel kapot gemaakt hebben.

Bench press
8x10x70kg
de laatste 2 sets begon ik wat te voelen in mijn elleboog. Niets om me zorgen om te maken, maar ik had ook geen zin om er wel iets serieus van te maken door persé 10x10 te willen doen.

10 minuten fietsje.

Intussen ook een afspraak gemaakt voor een sportmassage volgende week woensdag. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven.
 
Laatst bewerkt:
Elleboogsleeve vergeten mee te nemen naar de training. Beetje voorzichtig blijven dus, maar anderzijds een goeie test voor de wedstrijd volgend weekend.

Laadrace, afstand 10m, hoogte 1m40
Biervat 60kg + stone 80kg
Biervat 60kg + stone 80kg + stone 90kg
ging ok, maar hierbij gelaten voor de elleboog

Log
5x60kg
5x80kg
5x100kg
ging goed met kracht op overschot. Ook geen last van elleboog (maar geen extra sets gedaan om het zo te houden). Geeft vertrouwen.

Yoke
2x20m 100kg
2x20m 200kg
2x20m 240kg (1 drop door te snel te willen zijn)

Conan's hold
160kg
160kg
160kg
elke keer zo lang mogelijk maar niet getimed

Dinsdag nog squat training. Woensdag sportmassage. Dan rust tot zaterdag.
 
Bench press
8x60kg
6x8x80kg

Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
ik had zondag na de log een beetje last in mijn linkerknie. Kwam hier terug. Niets riskeren dus. Dan maar wat extra rust voor de wedstrijd.

Seated row
20x25kg
20x40kg

Rustige training.
 
De sportmassage is niet doorgegaan aangezien de masseuse zelf met een blessure of ontsteking ofzo zit. Handig :p
Achja, na de wedstrijd dan maar eens.
 
Hoe ging het in Duitsland ?
 
Zaterdag dus wedstrijd gehad. Daarna doorgereden naar Berlijn en daar een dagje gebleven, dus nu pas verslag :)

De wedstrijd ging niet zo geweldig, maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk gezien de slechte voorbereiding door mijn elleboogproblemen.

Log lift
tijdens de opwarming merkte ik al dat de log me niet zo goed lag. Misschien is het gewoon omdat ik geen IFSA dikte meer gewend ben. Hij gleed een klein beetje bij het cleanen, en mijn evenwicht zat niet helemaal goed.
100kg vlotte beurt, waar ik toch blij mee was aangezien mijn laatste opwarming een heel wankele 95kg was
110kg voelde als een bijna strict press en heel waarschijnlijk was het ook zo. Koste dus veel kracht
115kg fail, helaas.
tegen verwachting in toch nog vrij hoog in het klassement hiermee.

Yoke
er waren 2 yokes voor een 1 vs 1. De ene yoke had echter een veel dikkere buis en was veel wankeler dan de andere. Leek me niet helemaal eerlijk, en helaas moest ik met de slechte yoke. 270kg over 20m. Het gewicht voelde erg licht, maar vanaf ergens halfweg begon de yoke meer en meer van mijn rug te glijden en heb ik hem verschillende keren moeten droppen. Waarschijnlijk vrij slechte tijd hier op.

Conan's wheel
330kg, gevoelsgewicht toch wel een heel pak minder. Dit was de eerste keer in erg lange tijd dat ik een conan's kon doen die niet over de grond sleept. Oefenen met een axle is leuk, maar toch heel anders natuurlijk. Net geen 2 rondjes denk ik, en laatste plaats.

Laadrace
70kg en 100kg biervat 6 meter dragen en op 1m30 ofzo zetten, gevolgd door een 100kg en 120kg stone die al aan het platform lagen. De vaten gingen ok, de 100kg stone ging ook ok, de 120kg stone lukte niet meer. Tijdens de poging met de 120kg voelde ik iets erg pijnlijk in mijn schouder. Ik denk een kramp ofzo, want kort na het event ging het weer weg. Maar ik denk niet dat het zonder die kramp wel gelukt was. Mijn energie was op dit moment ook al helemaal verdwenen.

12de van de 13 geëindigd. De log was goed qua klassement, maar niet qua gewicht. Ik kan niet tevreden zijn met 110kg.
Verder wel een mooi geörganiseerde wedstrijd, en een leuke ervaring om zo ver van huis eens een wedstrijd te kunnen doen tegen Duitsers, Denen, een Pool en een Engelsman (als ik niemand vergeten ben) :) .

Soit, dit was het voor mij dan voorlopig voor strongman. De log blijf ik trainen, maar verder ben ik tenminste de komende maanden geen events meer van plan. Terug volledig naar powerlifting nu.
 
Zonder een echte voorbereiding toch nog een man achter u gelaten :)

Ah bon, ook geen voorronde dan ?
 
Zonder een echte voorbereiding toch nog een man achter u gelaten :)

Ah bon, ook geen voorronde dan ?

Je denkt toch niet dat ik na het gezever van de finale van vorig jaar ooit nog NSMB wedstrijden ga doen? :p
Het is daarbij moeilijk om goeie vooruitgang te maken in het powerliften met event trainingen ertussen die veel herstel vragen, en mijn toekomst ligt toch niet in strongman.
 
Bij mij waren ze idd ook niet helemaal eerlijk maar toch ....
 
Bij mij waren ze idd ook niet helemaal eerlijk maar toch ....

Jij werd tenminste niet uitgesloten vanwege een mail/sms die je nooit gestuurd hebt, of omdat ze je niet sterk genoeg vinden terwijl ze totaal niets van je weten en dan maar andere mensen in de plaats nemen die de helft van je kracht hebben (Mathias).

Maar kijk, blijkbaar heb ik effectief een mail/sms gestuurd waarin ik zei dat ik geen strongman wedstrijden meer ging doen, en waarom zouden ze daar over liegen, Dus ik zal mijn eigen advies dan maar opvolgen :)

Als zij het zo willen spelen, kan je niet verwachten dat ik hen nog op wat voor manier dan ook zou willen steunen. Ze willen me niet meer, mij goed, dan krijgen ze me ook niet meer.

Ik snap trouwens niet goed dat jij er nog wil aan mee doen, maar dat moet jij zelf weten :)
 
Enkel en alleen omdat er maar 1 finale is in België
 
De wedstrijd heeft geen goed gedaan aan mijn ellebogen. Vandaag terug gaan trainen, maar ik kreeg nogal snel last. Het herstel een paar stapjes terug zetten dan maar.

Presses met 60kg voelden niet helemaal goed. Side raises en cable crossovers deden pijn. Seated rows gingen iets beter. Benen nog wat losgefietst daarna. Donderdag proberen squatten.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven