Fitness Seller

Woopy's log (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Daarvoor hoef je niet mee te doen aan de finale, toch?
 
Nee zeker niet, maar als je graag wedstrijden doet probeer je er zoveel mogelijk mee te doen.

Het is trouwens niet dat ik je niet begrijp. Maar gewoon om even een reden te geven waarom mensen het wel willen doen en daarom niet raar zijn. :)
 
Dat wil ik ook helemaal niet zeggen hoor. En ik wil voor de duidelijkheid ook niet neerbuigend doen of wat dan ook.
Het is maar dat Sanca ook wel al een en ander heeft meegemaakt met onze mooie bond, en in zijn plaats had ik het allang voor bekeken gehouden.
 
Even niks gedaan om de ellebogen te laten herstellen die blijkbaar nogal hadden afgezien van mijn wedstrijdje. Is ondertussen terug wat beter, dus terug wat proberen.

Squat
5x60kg
5x100kg
3x120kg
3x140kg
3x160kg
3x170kg

Bench press
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
10x60kg
5x80kg
5x80kg

Side raise toestel
8x50kg
8x70kg
8x90kg

Seated row
10x40kg
10x50kg
10x60kg
 
Vrijdagavond nog met Orhan en een paar anderen van de gym in Brussel iets gaan eten, en dat is vrij laat geworden. Gisteren dan vrij vroeg moeten opstaan, waardoor ik rond 18u al half in slaap aan het vallen was. Deze ochtend wat getwijfeld om te gaan trainen, maar besloten om toch wat te gaan doen. Was allemaal licht en vlot, maar toch was ik na elke set duizelig en vermoeid. Toch blij dat ik gegaan ben. Beter dan niets.

Log
3x10x60kg

SL deadlift (straps om de grip niet teveel te belasten)
3x10x100kg
 
Hoi woopy

Ik wou normaal reageren in de topic over je strong men trainingsgroep maar daar kreeg ik de melding dat die topic al te oud was en ik dat beter niet kon doen, vandaar doe ik het hier. Mijn excuses als het niet de juiste plaats is, maar ik mag geen PM sturen daar ik nog minder dan 5 posts heb.

Ik heb het gevoel dat ik hier zowat binnenval in een gesprek dat al gaande is dus je mag mij gerust een PM sturen als je ergens ander wenst te praten, als je het ziet zitten om mijn vragen te beantwoorden alleszins :).
 
Stel je vragen hier maar :p Maar om je al wat voor te zijn: momenteel zijn er geen vast georganiseerde strongman groepstrainingen meer bij ons in de gym (te Lebbeke) aangezien ik die organiseerde en ik momenteel al een tijdje stil lig door blessure/vakantie/minder interesse in strongman. De onderdelen zijn er wel en kunnen vrij getraind worden. Indien gewenst, kunnen we ook gerust eens afspreken voor wat hulp bij technieken.
 
Alright hier komt die :).

Eerst en vooral wens ik je veel beterschap met je blessure!

Ik wou mijn interesse laten blijken in die groepstrainingen omdat ik graag een beetje meer zou willen trainen. Momenteel doe ik niets in een "professionele" omgeving, enkel thuis wat basisoefeningen zoals planken en soms eens wat dumbells. Nu wou ik dus graag meer trainen maar ik voel me veel meer aangetrokken tot de resultaten en de filosofie van strong man. Daarom dacht ik het even te googelen en kwam op jouw oude topic terecht.

Dan wou ik vragen of er eventueel plaats was voor een absolute beginner, maar helaas gaan de trainingen niet door. Ken je eventueel een groep/club in Gent of in de buurt van Gent die je zou aanraden?

Vervolgens wou ik wat doorvragen op een soort trainingsschema om bepaalde doelen te verwezenlijken, zo vind ik dat ik best wat massa mag bij krijgen (onder de vorm van een klassieke strong man) maar ik wil absoluut de prioriteit geven aan een effectieve krachttoename.

Ik zou graag eens de technieken met jouw bespreken want zoals ik al vermeldde weet ik momenteel nog niets en ben ik volgens elke definitie zeker géén strong man, wel heb ik een degelijke conditie en veel energie :).

Alvast bedankt!
Publi
 
De basis, ook van strongman, blijft natuurlijk bij de klassieke oefeningen als squat, deadlift, (bench) press,... Het lijkt mij sowieso aangeraden om daar eerst mee te beginnen alvorens met de meer "ongecontrolleerde" bewegingen van sommige strongman oefeningen te starten. Iets simpel als starting strength van rippetoe kan je hierin al een heel eind brengen, en daar krijg je sowieso ook wel massa van bij, als je voeding een beetje ok zit. Maar daarover staat het internet en dit forum vol met nuttige informatie ;)
Een strongman club in de buurt van Gent ken ik niet meteen, maar er zijn zeker wel enkele gyms te vinden waar "hardcore" getraind kan worden en waar ze je zeker kunnen helpen met techniek van de klassieke oefeningen. Bij ons in Lebbeke is een optie. Triple Aces traint dacht ik ergens in Gent, dus die kan je mogelijk ook wel een adresje geven.
 
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal beginnen met het trainingsschema te volgen van Rippetoe, ik vond snel een site met dit programma op en zal die site als leidraad gebruiken, tenzij je hier een ander topic aanraadt?

Eens ik me daar voldoende comfortabel in voel zal ik Triple Aces eens lastigvallen ;).

Kan ik voor mijn voeding gewoon op dit forum zoeken naar beginnende krachttraining? Ik wens echt de effectieve krachttoename voorop zetten en zou graag enkel massa bijkomen als dit gepaard staat met een een krachttoename die gelijkwaardig of zelfs hoger ligt. Moet ik dan op een speciale term zoeken?
 
Als je zorgt dat je voldoende eet, komt het wel goed, maar een basiskennis over voeding is altijd goed meegenomen ;) Meer spiermassa gaat sowieso ook voor extra kracht zorgen. Is niet de belangrijkste factor, maar het speelt zeker mee. Eventueel kan je daar eens een apart topic voor maken. Ben ook geen expert in voeding ;)
 
Veel eten kan geen probleem zijn ;).

Aait, ik zal het allemaal eens rustig bekijken.

Sowieso een dikke merci voor de moeite en misschien hoor je nog van mij :)
 
Lang genoeg stilgezeten, terug training!

Squat
5x60kg
5x100kg (voelde als 140kg)
3x120kg (voelde als 160kg)
3x140kg (voelde als 180kg)
3x150kg (voelde als 190kg)
5x100kg (voelde als 120kg)
5x100kg
5x100kg

Bench press
5x60kg (voelde als 90kg)
5x80kg (voelde als 110kg)
5x80kg (voelde als 100kg)
5x90kg (voelde als 110kg)
3x100kg (voelde als 120kg)
5x80kg (voelde als 90kg)
5x80kg
5x80kg

Pull up
7x
6x
5x

Hyperextension
8x + hold bij laatste rep
8x +10kg + hold
8x +20kg + hold

Het zal duidelijk enige tijd kosten voor ik terug op niveau zit. Alles voelde heel zwaar, al zag ik wel dat de bewegingen snel gingen, ook bij de zwaarste gewichten.
Ik moet deze week ook eens nadenken over een schema, want op weg naar de gym besefte ik plots dat ik eigenlijk geen plan had :) Focus moet iets meer op de bench gaan liggen, zodat ik daar eind het jaar/begin volgend jaar iets mooi op kan doen. Het minimum voor het EK bench single is niet onmogelijk, en zou mooi zijn dat eens mee te maken. Dan moet alles natuurlijk wel goed blijven gaan en mag de blessure niet terugkomen. De andere lifts moeten natuurlijk ook terug op niveau en daar voorbij komen.
Tijdens de training geen last gehad van de ellebogen, en momenteel ook nog niet. De komende dagen een beetje in de gaten houden hoe dat evolueert.
Mijn benen zijn nu al stijf...
 
Dat feels

Het is normaal dat je weer even terug erin moet komen hé
 
Bench press
5x60kg
5x80kg
2x100kg (voelde als 130kg)
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg
2x100kg (voelde als 110kg)

Deadlift
5x70kg
3x120kg
3x160kg

Axle press
10x40kg
10x40kg
10x40kg
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x135kg
5x155kg (na de derde rep leken mijn benen leeg te zijn. Op een of andere manier de 4de en 5de rep er toch ook nog kunnen uitpersen. Heb de indruk dat alles nog steeds veel zwaarder voelt dan het eigenlijk is)

Leg press
10x160kg
10x180kg
10x200kg

Bench press
10x60kg
8x80kg
6x90kg
6x90kg
6x90kg
6x90kg (ook niet heel gemakkelijk)

Dips
8x
8x
8x

Elke training iets beter, maar voorlopig voelt alles nog steeds zwaarder dan het zou mogen voelen :)
 
Press
5x60kg
3x65kg
2x67,5kg
2x70kg
2x72,5kg
2x75kg
2x77,5kg
2x80kg (zwaar maar nog niet helemaal all-out. Eerste keer dat ik terug "zwaar" press sinds enige tijd, dus dit gewicht is nog best wel ok. Tevreden mee)

Push press
3x85kg
3x85kg
3x85kg (lang geleden. De flow zat er niet echt in. Viel me zwaar)

Front squat
5x60kg
5x80kg
3x100kg
3x100kg
3x100kg (ook lang geleden, niet meer gewend. Niet heel zwaar aan de benen maar vlot ging het toch ook niet. Normaal neem ik de bar vol in mijn hand vast (clean grip) maar nu met twee vingers tegen de bar om de onderarmen niet te zwaar onder druk te zetten. Even wennen aan dit evenwicht ook)

Pull up
6x
6x
5x
4x (en dan gestopt omdat rechter onderarm steekjes begon te krijgen)

4 "gevaarlijke" oefeningen voor mijn ellebogen. Als ik hier de komende dagen niet teveel last van heb, ben ik op de goede weg. Momenteel voelt mijn rechter elleboog een beetje stram, maar denk niet dat het serieus is.
 
Bench press
10x60kg
5x80kg
2x105kg (gevoelsgewicht is nog moeilijk te bepalen tegenwoordig. Het pressen gaat vlot, maar de bar voelt loodzwaar in mijn handen)
2x105kg
2x105kg
2x105kg
2x105kg
6x105kg (duidelijk nog heel wat over dus)
1x120kg (kwestie van even een zwaarder gewicht vast te nemen, zodat ook dat terug wat kan wennen. Vlotte rep)
1x120kg (al iets lastiger maar nog steeds goeie rep. Hier bij laten. Rustig blijven opbouwen :) )

Deadlift
5x60kg
3x100kg
3x140kg
3x165kg
3x165kg
3x165kg (vrij zwaar. Moet ook even wat terugkomen)

Hyperextension
5x BW + hold + 5x BW+10kg + hold (nee, dit is geen wiskundige formule)
10x BW+10kg + hold
10x BW+10kg + hold

Decline crunch
3 "sets" hold met 10kg

Bench press is goed terug aan het komen.
 
Squat
5x60kg
5x100kg
5x140kg
5x160kg (pff zwaar! Ben er niet van overtuigd dat de 165kg volgende week zal lukken voor 5 reps, maar we zien wel. Nog heel wat werk aan de squat...)

Leg press
10x200kg
10x220kg
10x240kg

Bench press
10x60kg
8x80kg
6x95kg
6x95kg
6x95kg
6x95kg (vrij zwaar maar kon elke set nog in 1 adem afwerken, dus dat is een goed teken. Volgende week met 100kg. Begint al ergens op te lijken dan)

Dips
10x
10x
10x

Bench is op de goede weg. Squat blijft moeilijk gaan. Best raar aangezien ik langer "zwaar" ben blijven squatten dan dat ik "zwaar" ben blijven benchen sinds de blessure naar boven kwam :-/
 
Erg druk vandaag in de gym, of toch in het powerlift-hoekje. Op een kwartier tijd kwamen er een hele hoop powerlifters aan die natuurlijk allemaal tegelijk begonnen trainen.

Press
5x60kg
3x65kg
2x70kg
2x75kg
2x77,5kg
2x80kg
2x82,5kg

Push press
3x85kg (1 set push press en meteen wat last in de knie. Knee sleeve aangedaan. Daarna geen last meer van gehad)
3x90kg (voor de zekerheid toch niet verder gegaan)

Front squat
5x60kg
3x80kg (kwam er eentje zeggen "amai, 80kg" :-/ )
3x105kg
3x105kg
3x105kg (easy, ben hier duidelijk te licht op begonnen om terug op te bouwen. Maakt niet uit, rustig blijven opbouwen per 5kg :) )

Pull up
8x
5x
4x
4x
4x
3x
2x (30 reps)

Ellebogen gaan goed. Ik doe voorlopig mijn elbow sleeves nog elke training aan, en ga dat nog wel een week volhouden, maar denk dat het intussen niet helemaal nodig meer is. Better safe than sorry, dus nog even bekijken.
Ook eens denken of push press wel een nuttige oefening is voor mij en of ik niet beter iets anders kan doen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven