MuscleMeat

word je dik van ...

Bezoekers in dit topic

ben777

Novice
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m84
ik vraag me af of je verdikt van mais linzen en stevia ? bedankt alvast
 
Je wordt dik van meer eten dan je verbruikt.
Maakt niet uit welk product je teveel aan kcal eet.
 
Hangt ervan af hoeveel je ervan eet...
100g maïs is 85kcal. Als je 4kg maïs eet heb je 3400kcal binnen. Ben je lekker aan het bulken
Wat Stevia(en andere zoetstoffen) betreft heb ik meerdere artikels gelezen dat deze niet zo “gezond” zijn als het lijkt. We bedriegen ons lichaam en zou het gemiste suiker nadien willen inhalen/honger/goesting krijgen.
 
bedankt voor de reacties ... vind rijst anders zo droog en kwark maar zuur moest iemand nog tips hebben om het ook op een andere manier lekkerder te maken ,altijd welkom
 
bedankt voor de reacties ... vind rijst anders zo droog en kwark maar zuur moest iemand nog tips hebben om het ook op een andere manier lekkerder te maken ,altijd welkom
Voeg wat flavour drops of whey toe aan je kwark.
 
Je kan gerust een sausje op je rijst doen... alleen meetellen in je eetschema...
Ketchup is laag in cal in vergelijking met
Mayo... ik durf ook al eens belgian-pickels (44cal per 100g) bij eten of chili-bbqsaus (99cal per 100g).
Ik eet liever bloemkoolrijst tbh. Lager in cal, niet zo droog, en heerlijk als je mengt in je groentjes/vlees.
Ik eet geen kwark. Eet skyrr en soms griekse yoghurt. Meng er wat mango , aardbeitjes , kiwi door. Indien nog te zuur kan je er een lepeltje confituur doorroeren of wat kaneel
 
Het is simpel. Je wordt niet dik van een product. Je wordt dik van teveel eten.
Wil je afvallen dan zijn er genoeg manieren om lekker te eten. Rijst hoef je niet droog te eten.
Kook je rijst in bouillon en gooi er nadien wat kerrie door
Doe een scheutje ketjap of wat sambal erdoor.
Simpele ketchup en currysaus is zo een 80-100 kcal per 100 ml.
Remia heeft sladressing met maar 19 kcal per 100 ml. Smaakt ook prima door rijst.
En even simpel... chicken tonight sausen bevatten maar 60-100 kcal per 100 ml. 2 el erdoor en maakt het al lekker.
Denk simpel aan gepelde tomaten of gezeefde tomaten met wat kruiden erdoor
Rode pastasauzen uit pot.
Action heeft yonaise/sweet chilisaus/ceasar dressing met 10 kcal per 100 ml.
Je hoeft helemaal niets droog te eten. ;) en varieer met aardappel/zoete aardappel/pasta/witte en bruine bonen/linzen/doperwten etc. Vooral peulvruchten vullen veel en per 100 gram 80-100 kcal. Dat zijn ook prima KH met veel vezels en eiwit. Het is niet moeilijk. Ook brood kan je prima eten. Alleen is het volume vaak wat klein en (in mijn ogen) lijkt het minder te vullen. Geen enkel voedsel is slecht. Het gaat om je hele schema.

Kwark.. skyrr kan ook. Lidl heeft vruchten skyrr en vanille skyrr met 9 gram eiwit en maar 56 kcal per 100 gram.
Je kan er wat vers fruit doorheen doen. Ook lekker is gewone kwark met oploskoffie (en eventueel wat zoetstof) erdoor. :D
er is zoveel meer. Denk ook aan kwark met vanille whey (of gewone vanille extract (kook en bakspullen) en wat kaneel.

Ook als je in een cut zit kan je heerlijk eten. Je moet alleen even leren varieren ;)

Simpel sausje.. 2 halve perzikken uit blik met wat bouillon pureren en wat kerrie poeder erdoor. Zalig bij aardappel/rijst/kip/groenten etc.
 
Stevia,candarel,aspartaam en andere zoetstoffen(behalve geraffineerde, deze zijn totaal waardeloos) moet je niet te hard van wakker liggen.
Alle suikers hebben een waarde van 4kcal per gram.
Fruit bevat ook suiker (fructose) en wordt hetzelfde opgenomen door ons lichaam. Daarom is fruit nog niet ongezond aangezien het veel vitamines en mineralen bevat en de hoeveelheid fructose te verwaarlozen valt.

Dus als je nu en dan wat stevia wilt toevoegen, waarom niet :)
 
Back
Naar boven