Fitness Seller

Word maar niet droger

Bezoekers in dit topic

martincz

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2008
Berichten
208
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
15%
Beste mense

ik ben bijna 19 jaar en doe ongeveer 1.5 jaar aan krachttraining.
Ik train 5x per week to the max met een kracht schema.
Let goed op me voeding, haal genoeg eiwittes binnen en eet absoluut geen snoep/chocolade en drink geen alcohol. Probleem is dat ik maar niet droger word en ook niet zwaarder. ik merk wel dat mijn spieren voller worden maar het is niet dat je de spieren echt goed ziet.

Ik vindt dat ik genoeg spier massa gegained heb voor me zelf, ik wil het nu ook allemaal tevoorschijn hale maar met laagje vet is het niet mogenlijk.

Enige hulp misschien :(?
 
Beste mense

ik ben bijna 19 jaar en doe ongeveer 1.5 jaar aan krachttraining.
Ik train 5x per week to the max met een kracht schema.
Let goed op me voeding, haal genoeg eiwittes binnen en eet absoluut geen snoep/chocolade en drink geen alcohol. Probleem is dat ik maar niet droger word en ook niet zwaarder. ik merk wel dat mijn spieren voller worden maar het is niet dat je de spieren echt goed ziet.

Ik vindt dat ik genoeg spier massa gegained heb voor me zelf, ik wil het nu ook allemaal tevoorschijn hale maar met laagje vet is het niet mogenlijk.

Enige hulp misschien :(?

Je hebt een voedingsschemadat gebasseerd is op de cut? Dus calorieen geteld tot onder je onderhoud in een goede k/e/v verhouding?

Misschien nog wat geduld..
 
Cardio en een goed voedingsschema. Probeer zoveel mogelijk koolhydraten te schrappen.
 
Je hebt een voedingsschemadat gebasseerd is op de cut? Dus calorieen geteld tot onder je onderhoud in een goede k/e/v verhouding?

Misschien nog wat geduld..

Ik heb niet echt een cut schema. Ik wil nog steeds in spieren aankomen maar ik hoorde dat je met een flinke kracht workout ook erg veel calorien verbrande. Elke x als ik klaar ben met mijn workout ben ik echt gesloopt en heb dan absoluut geen zin meer om cardio te gaan doen. ik ben wel van plan om flink te gaan hardlope voor het slapen gaan. (vanaf vandaag)
 
Cardio en een goed voedingsschema. Probeer zoveel mogelijk koolhydraten te schrappen.

ik eet eigenlijk alleen smorgens koolhydraten en wat me moeder dan eigenlijk kookt. weet jij misschien wat eiwitrijke voedsel tussen de middag en avond? behalve kipfilet want ik eet ongeveer 2 pakken kipfilet per dag.
 
Ik zou toch een keuze maken... Massa gainen of droger worden. Je kan heel gauw van je dagbehoefte afwijken als je niet op je kcalbehoefte let.
Heb het ook eens op feeling gedaan, maar boekte met een serieus kcalschema toch veel meer resultaat.

Een goed teken dat je alles geeft voor je workout. Misschien cardio op andere momenten doen?
Andere dag of in de ochtend wanneer je s'avonds traint.
 
Ik zou toch een keuze maken... Massa gainen of droger worden. Je kan heel gauw van je dagbehoefte afwijken als je niet op je kcalbehoefte let.
Heb het ook eens op feeling gedaan, maar boekte met een serieus kcalschema toch veel meer resultaat.

Een goed teken dat je alles geeft voor je workout. Misschien cardio op andere momenten doen?
Andere dag of in de ochtend wanneer je s'avonds traint.

door de weeks in het ochtend gaat cardio niet echt lukken. mn wekker gaat dan om 5.50 af omdat ik naar school moet met de trein. en ik ga echt neie eerder opstaan want gelijk als ik van school af kom ga ik 30min later gelijk trainen. en erna ben ik vrij gesloopt. altijd slapen in de trein.. maar ik wil zo graag droog worden maar voor mij is het echt moeilijk. ik wil dat cardio echt gaan doen, maar alleen als ik weet dat het echt gaat helpen. misschien tips voor een goeie voedingschema?
 
Die tips zijn er zeker wel... Allereerst de sticky's en posts over voedingschema's.

Klein beginnetje:

-Bepaal je doel: Dus droger worden.
-Bereken je kcal behoefte bijv. met bennedictmethode. Tel je sporttoeslag erbij op.
-Ga daar stapsgewijs tot 500kcal onder zitten. Bouw dit wel per week op!!
-Bekijk waar kcal uit bestaan. k/e/v
-Zorg dat je de juiste verhoudingen toepast. Snijd niet gelijk te diep in je kh
-Verdeel het totale kcal over het aantal maaltijden wat je tot je kan nemen. Liefst 6
-Houdt bij het verdelen rekening met het moment van de dag. Opstaan, trainen en slapen.
-Leer om om de 2 tot 3 uur te eten. In het begin zal de tussentijd korter zijn.
-Bestudeer uit welke bronnen je je nutrienten het beste kan halen om te cutten.
-Drink veel water.

Er zijn nog genoeg toevoegingen hieraan, maar die kan je zelf vinden.
Succes!
 
ik eet eigenlijk alleen smorgens koolhydraten en wat me moeder dan eigenlijk kookt. weet jij misschien wat eiwitrijke voedsel tussen de middag en avond? behalve kipfilet want ik eet ongeveer 2 pakken kipfilet per dag.

's Ochtends koolhydraten is zeker goed, blijven doen. Die kh 's avonds bij het avondeten schrappen gaat waarschijnlijk een hoop schelen. Dus geen aardappels / rijst / pasta meer. Eet gewoon alleen je vlees en groente.

En wat eiwitrijk voedsel betreft: veel vlees, vis, ei-eiwitten, en magere kwark. En whey shakes voor en na het trainen, en als je wakker wordt.
 
Die tips zijn er zeker wel... Allereerst de sticky's en posts over voedingschema's.

Klein beginnetje:

-Bepaal je doel: Dus droger worden.
-Bereken je kcal behoefte bijv. met bennedictmethode. Tel je sporttoeslag erbij op.
-Ga daar stapsgewijs tot 500kcal onder zitten. Bouw dit wel per week op!!
-Bekijk waar kcal uit bestaan. k/e/v
-Zorg dat je de juiste verhoudingen toepast. Snijd niet gelijk te diep in je kh
-Verdeel het totale kcal over het aantal maaltijden wat je tot je kan nemen. Liefst 6
-Houdt bij het verdelen rekening met het moment van de dag. Opstaan, trainen en slapen.
-Leer om om de 2 tot 3 uur te eten. In het begin zal de tussentijd korter zijn.
-Bestudeer uit welke bronnen je je nutrienten het beste kan halen om te cutten.
-Drink veel water.

Er zijn nog genoeg toevoegingen hieraan, maar die kan je zelf vinden.
Succes!

Dankjewel!
Zelf denk ik dat ik te weinig calorien binnenhaal omdat ik best weinig eet.
maar tis meestal wel na 2-3 uur zoals je al zei. Ik ga eraan werken! Hopelijk ben ik wa droger over 6 weken (vakantie) ;)
 
's Ochtends koolhydraten is zeker goed, blijven doen. Die kh 's avonds bij het avondeten schrappen gaat waarschijnlijk een hoop schelen. Dus geen aardappels / rijst / pasta meer. Eet gewoon alleen je vlees en groente.

En wat eiwitrijk voedsel betreft: veel vlees, vis, ei-eiwitten, en magere kwark. En whey shakes voor en na het trainen, en als je wakker wordt.

aardappels/rijst/pasta schrappe pff. laatste 2 vindt ik eigenlijk best lkr haha. maar ik zal het ff paarweekjes proberen. wie weet!

Thx for the tips!
 
post je voedingsschema en trainingsschema is
 
ff mn voeding en trainings schema

6.30: 2 boterhammen met 4 plakken kipfilet (boter) en 200ml goeiemorgen (ontbijtdrink)

9.00: 2 boterhammen met kipfilet of kaas

12.00: 2 boterhammen met kipfilet of kaas

15.00 is het beetje lastig. want ik kan geen boterhammen blijven eten, dus vaak haal ik iets @ albert heijn. soms is het een rijst dessert of kwark.

Als ik thuis kom eet ik wat de pot schaft. dat is rond 18.00 en rond half 7-7 uur sporten. soms doe beter na het sporten eten anders zit ik met zwaar gevoel te sporten. maar dan eet ik weer pas om 21.00 en dat is ook niet perfect. als ik voor het sporten eet drink ik na het sporten whey.

ben nu van plan om dan nog om 22.00 te gaan hardlopen om droog te worden.

Slaap eigenlijk best weinig.doordeweeks 6 uurtjes? weekends 8-9.


Krachtschema:

Ma:
Benchpress 3x8-10
incline dumbbell press
incline dumbbell fly
skull crush
triceps extension
one arm reverse extentsion
BUIK

DI:
small pull up
lat pulldown
small cablerow
straight arm pulldown
dumbbell curl boven
biceps machine
preacher one arm curl
pose curl

Woensdag pauze

DO:

Squaten
leg extension
leg curl
calf raise
arnold press
dumbbell side raise
barbell front raise
dumbbell shrug

Vr:

incline bench press
dumbbell press
cable cross
incline skull crush
cable extension
rope extension
BUIK

Za:

Pull-up
small pulldown
small cable row
straight arm pulldown
bices machine
barbell EZ curl
Dumbbell curl boven
pose curl

2x per week biceps, triceps, borst en rug.
1x per week schouders en benen.
 
ff mn voeding en trainings schema

6.30: 2 boterhammen met 4 plakken kipfilet (boter) en 200ml goeiemorgen (ontbijtdrink)

9.00: 2 boterhammen met kipfilet of kaas

12.00: 2 boterhammen met kipfilet of kaas

15.00 is het beetje lastig. want ik kan geen boterhammen blijven eten, dus vaak haal ik iets @ albert heijn. soms is het een rijst dessert of kwark.

Als ik thuis kom eet ik wat de pot schaft. dat is rond 18.00 en rond half 7-7 uur sporten. soms doe beter na het sporten eten anders zit ik met zwaar gevoel te sporten. maar dan eet ik weer pas om 21.00 en dat is ook niet perfect. als ik voor het sporten eet drink ik na het sporten whey.

ben nu van plan om dan nog om 22.00 te gaan hardlopen om droog te worden.

Slaap eigenlijk best weinig.doordeweeks 6 uurtjes? weekends 8-9.


Krachtschema:

Ma:
Benchpress 3x8-10
incline dumbbell press
incline dumbbell fly
skull crush
triceps extension
one arm reverse extentsion
BUIK

DI:
small pull up
lat pulldown
small cablerow
straight arm pulldown
dumbbell curl boven
biceps machine
preacher one arm curl
pose curl

Woensdag pauze

DO:

Squaten
leg extension
leg curl
calf raise
arnold press
dumbbell side raise
barbell front raise
dumbbell shrug

Vr:

incline bench press
dumbbell press
cable cross
incline skull crush
cable extension
rope extension
BUIK

Za:

Pull-up
small pulldown
small cable row
straight arm pulldown
bices machine
barbell EZ curl
Dumbbell curl boven
pose curl

2x per week biceps, triceps, borst en rug.
1x per week schouders en benen.


de rede dat het je niet lukt is overtraining en slechte voedingsgewoonten.

je traint bepaalde spieren veeeeeel te veeeeel!!!
train alles inde week 1 keer. geen 4 oefeningen voor je biceps 2-3 volstaan! bij je benen legpress toevoegen. een uurje of 2 meer slapen kan zeker geen kwaad!

kaas zit vol met vet dus zou ik niet teveel eten! rijstdesert bij albert hijn zal ook niet alte gezond zijn! ik zie dat je geen groeten of fruit eet. eet savodns voor het slapen kwark en na je sporten nog een maaltijd met vis en groenten zonder koolhydraten. direct na het sporten whey met snelle suikers;)

lees is wat stickies;)
 
de rede dat het je niet lukt is overtraining en slechte voedingsgewoonten.

je traint bepaalde spieren veeeeeel te veeeeel!!!
train alles inde week 1 keer. geen 4 oefeningen voor je biceps 2-3 volstaan! bij je benen legpress toevoegen. een uurje of 2 meer slapen kan zeker geen kwaad!

kaas zit vol met vet dus zou ik niet teveel eten! rijstdesert bij albert hijn zal ook niet alte gezond zijn! ik zie dat je geen groeten of fruit eet. eet savodns voor het slapen kwark en na je sporten nog een maaltijd met vis en groenten zonder koolhydraten. direct na het sporten whey met snelle suikers;)

lees is wat stickies;)

Ik had het hier met mn sportinstrocteur gehad, hij heeft mijn trainingschema gemaakt. ik vroeg of dat niet te veel was, en hij zei dat elke lichaam er anders op reageerd. tussen elke spiergroep zit ook gewoon 3 dagen herstel tijd. alleen soms is het idd wel te veel.

Ik eet elke dag groente als mn moeder gaat koken (vergeten te vermelden) fruit ook. meestal een banaan ofzo. en in goeiemorgen zit ook fruit in verwerkt ;)
 
de rede dat het je niet lukt is overtraining en slechte voedingsgewoonten.

je traint bepaalde spieren veeeeeel te veeeeel!!!
train alles inde week 1 keer. geen 4 oefeningen voor je biceps 2-3 volstaan! bij je benen legpress toevoegen. een uurje of 2 meer slapen kan zeker geen kwaad!

kaas zit vol met vet dus zou ik niet teveel eten! rijstdesert bij albert hijn zal ook niet alte gezond zijn! ik zie dat je geen groeten of fruit eet. eet savodns voor het slapen kwark en na je sporten nog een maaltijd met vis en groenten zonder koolhydraten. direct na het sporten whey met snelle suikers;)

lees is wat stickies;)

leggpress?

Squaten is al een killer
 
Je eetschema is niet goed: als je zoveel krachttraining doet moet je veel meer eiwitten eten. Zelf eet ik ong. 500g vlees, 5 ei-witten en minstens 500g magere kwark per dag.
 
leggpress?

Squaten is al een killer

neem het van mij aan, lees op het forum als je me niet gelooft. maar 8 oefeningen voor biceps per week is egt te veel!!
ik doe 3 oefeningen van 3 sets per week!

je benen bevatten 70% van je spiermassa denk ik. dus met squatten allen kom je er niet. een legpress erbij kan zeker geen kwaad.

je moet me niet geloven hoor maar de manier van je trainer werkt niet probeer die van het forum is;)

ma
benchpress 3x8-10
incline dumbbell press 3x8-10
incline dumbbell fly 3x8-10
skull crush 3x8-10
triceps extension 3x8-10
BUIK

DI:
lat pulldown 3x8-10
cablerow 3x8-10
barbell row/tbar row/dumbbell row 3x8-10 een van deze 3 oefeningen
dumbbell curl 3x8-10
preacher one arm curl 2x8-10
hammer curls 2*8


DO:
Squaten 4*10
les press 3*80
leg extension 3*8
leg curl 3*8
calf raise3*8


vr
arnold press
dumbbell side raise
barbell front raise
dumbbell shrug

ik denk dat de meeste dit ene veel beter programma gaan vindne;)
 
Je eetschema is niet goed: als je zoveel krachttraining doet moet je veel meer eiwitten eten. Zelf eet ik ong. 500g vlees, 5 ei-witten en minstens 500g magere kwark per dag.

aal je fotos te zien ben je ook al wat langer bezig. dus zoveel heeft hij niet nodig. maar wat hij eet is idd wel een ramp!
 
neem het van mij aan, lees op het forum als je me niet gelooft. maar 8 oefeningen voor biceps per week is egt te veel!!
ik doe 3 oefeningen van 3 sets per week!

je benen bevatten 70% van je spiermassa denk ik. dus met squatten allen kom je er niet. een legpress erbij kan zeker geen kwaad.

je moet me niet geloven hoor maar de manier van je trainer werkt niet probeer die van het forum is;)

ma
benchpress 3x8-10
incline dumbbell press 3x8-10
incline dumbbell fly 3x8-10
skull crush 3x8-10
triceps extension 3x8-10
BUIK

DI:
lat pulldown 3x8-10
cablerow 3x8-10
barbell row/tbar row/dumbbell row 3x8-10 een van deze 3 oefeningen
dumbbell curl 3x8-10
preacher one arm curl 2x8-10
hammer curls 2*8


DO:
Squaten 4*10
les press 3*80
leg extension 3*8
leg curl 3*8
calf raise3*8


vr
arnold press
dumbbell side raise
barbell front raise
dumbbell shrug

ik denk dat de meeste dit ene veel beter programma gaan vindne;)


ik bedoelde dat squaten al zwaar genoeg was met de rest van mijn been oefeningen. waarom hammer curls en dumbbell curls... dumbbell curl boven is een uitgebreidere versie van normale dumbbell curl. de spanning op je biceps blijft constant tijdens de oefening en de biceps pose is ook een erg goeie oefening. vindt ik wat beter dan de biceps oefeningen die jij net opnoemde.
 
Back
Naar boven