MuscleMeat

word maar niet echt groter in spiermassa

Bezoekers in dit topic

aanhouderwint

Novice
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Goedendag allen
Ik ben een jongen van 18 jaar oud en train al ruim 2,5 jaar. Op het begin zag ik veel verandering maar de laatste jaar eigenlijk niet meer de ene keer ben ik wat dikker en de andere keer wat dunner. Mijn vraag is dan ook wat ik nu juist mis doe en juist wel goed doe ik train minimaal 4x per week maar ik betrap me er zelf steeds vaker op dat het rond de 6x licht verder volg ik ook nog een sport opleiding waar ik fysiek ook veel bezig ben ik hanteer een split schema . Borst benen rug schouders armen.
Hier zijn mijn stats
76kg
1,77
Bf 14/15
Verder probeer ik zo goed mogelijk te eten mijn dag ziet er als volgt uit
07:45 ontbijt volle kwark met 30g mueslie
10:00 tussendoor banaan eiwit shake

12:00/13:00 lunch 5 zelf gemaakte boterhammen met dubbel kipfilet en een beetje roomboter

15:00/16:00 tussen door banaan eiwit shake

17:30 avond eten 2 goed gevulde borden

verder neem ik elke ochtend vis olie -bcaa-multi-


ik hoor graag wat ik beter kan doen mijn doel is om groter te worden rond de 83kg
afz Rebs
 
Meer eten.
Zou er eerst even een cut in gooien en daarna bulken tot 85kg of zo.
 
Ja meer eten zo vaak gehoord mensen die altijd zeggen meer eten wat hoeveel wanneer ik denk zelf dat cutten niet nodig is aangezien ik niet heel veel vet heb
 
Weet niet wat voor training je doet? Merk je nog wel dat je vooruit gaat in kracht?
 
Ja meer eten zo vaak gehoord mensen die altijd zeggen meer eten wat hoeveel wanneer ik denk zelf dat cutten niet nodig is aangezien ik niet heel veel vet heb
Hoe meer vet je hebt, hoe meer vet je relatief gaat vasthouden t.o.v. spiermassa. Ga dus eerst even naar <12% en daarna weer bulken.
1g vet en 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, de rest opvullen met koolhydraten qua totale kcal. Ga eerst maar eens 200-300 kcal onder wat je nu eet zitten. Als de resultaten tegenvallen dan verder verlagen of cardio gaan doen.
 
Weet niet wat voor training je doet? Merk je nog wel dat je vooruit gaat in kracht?
Ik train meestal 1,5 uur en probeer de de herhaling zo langzaam mogelijk uit te voeren.
4x15 doe ik sins gister eerst 4x10
per spier groep pak ik op een dag 7/8 oefeningen
in kracht ga ik wel voor uit
 
Hoe meer vet je hebt, hoe meer vet je relatief gaat vasthouden t.o.v. spiermassa. Ga dus eerst even naar <12% en daarna weer bulken.
1g vet en 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, de rest opvullen met koolhydraten qua totale kcal. Ga eerst maar eens 200-300 kcal onder wat je nu eet zitten. Als de resultaten tegenvallen dan verder verlagen of cardio gaan doen.
Bedankt voor je bericht maar er bestaan toch geen producten die alleen uit koolhydraten bestaan .
En nog iets dus als ik rond de 2500 ga zitten kan ik een eind komen
 
Bedankt voor je bericht maar er bestaan toch geen producten die alleen uit koolhydraten bestaan .
En nog iets dus als ik rond de 2500 ga zitten kan ik een eind komen
Rijst? Aardappelen? :D
En als dat 200-300 kcal onder je huidige inname (reken dat eerst uit en dan -300) is, dan kun je daar zeker een eind op komen.
 
Ik ben een jongen van 18 jaar oud en train al ruim 2,5 jaar. Op het begin zag ik veel verandering maar de laatste jaar eigenlijk niet meer

Hier zijn mijn stats
76kg
1,77
Bf 14/15

Waar zijn je notities van de maandelijkse progressie metingen, qua lichaamsgewicht, vetpercentage en omvang van diverse lichaamsdelen van de afgelopen 2,5 jaar?

En het trainingslogboek dat je ongetwijfeld keurig consequent hebt bij gehouden?

Toename van kracht en vooral spiermassa moeten zo objectief mogelijk gemeten worden, voordat je dit soort uitspraken met zekerheid kunt doen.
Visuele perceptie is namelijk heel bedrieglijk, ik heb lieden gekend die beweerden kleiner te worden, terwijl concrete metingen het tegenovergestelde lieten zien..........
 
Ik train meestal 1,5 uur en probeer de de herhaling zo langzaam mogelijk uit te voeren.
4x15 doe ik sins gister eerst 4x10
per spier groep pak ik op een dag 7/8 oefeningen
in kracht ga ik wel voor uit


Misschien een idee om je volledige schema te posten, zou ons een beter inzicht in je trainingsmethode geven. Zolang je in kracht vooruit gaat, zal de spiergroei ook wel gestaag komen. Gaat alleen niet zo snel meer als in het begin, dat is normaal na een paar jaar trainen.
 
Je eet ook bar weinig voor 6 x per week 1,5 uur trainen... naast je sportopleiding
 
Ik train meestal 1,5 uur en probeer de de herhaling zo langzaam mogelijk uit te voeren.
4x15 doe ik sins gister eerst 4x10
per spier groep pak ik op een dag 7/8 oefeningen
in kracht ga ik wel voor uit
Zo, en waarom denk je dat het goed is om de herhaling zo langzaam mogelijk uit te voeren?
 
Ik zie de oorzaak al. Je training is kut en je voeding is kut.
 
Dan zal het gewicht wat je tilt niet al te zwaar zijn zeker niet als je ook nog 15 reps doet.
 
Zodat ik mijn spieren optimaal aan spreek 3sec naar beneden en 2sec ophoog
En waarom denk je dat je je spieren dan optimaal aanspreekt? Algemene consensus is volgens mij nog altijd om zeker het excentrische gedeelte van een rep zo snel/explosief mogelijk in correcte vorm uit te voeren met een juiste intensiteit qua gewicht.

Meer gewicht, minder reps, snellere uitvoering en progressief laden zal je waarschijnlijk al heel snel verder brengen.
 
Pure logica dat je niet vooruit gaat in kracht met zon beroerd schema en voeding!

Ik snap niet waarom je gelijk voor de 6x in de week moeten gaan... how about 3x in de week full body?

Lees je eens in in Starting Strength3x5 of Stronglifts5x5,wat je nu doet is ziet er allemaal leuk uit maar werkt natuurlijk niet voor naturals.

Verder, meer eten zoals gezegd werd. Is 18:00 je laatste maaltijd? neem om 20:30 anders nog 3 boterhammen met pindakaas of ei. En voor het slapen gaan een bakje kwark met een handvol noten!

Succes ;)
 
Je eet ook echt veels te weinig, ik snap het is moeilijk om je aan en streng voedingschema te houden maar op de langere termijn is het toch echt wel waard.
Probeer 3500kcals per dag te eten, lukt het je niet om je maaltijden te nemen vervang het door en mass gainer shake, train 3x per week fullbody aangezien je weinig tijd hebt met je opleiding, doe dit twee maanden en ja gaat zwz vooruit
 
En 7/8 oefeningen per spiergroep is veel te veel..
 
Ga FF full Body,Push pull legs of Upper/Lower doen en niet gaan cutten op 77kg aangezien je nog niet Super veel massa hebt
 
Back
Naar boven